bilspel, xbox 360 vs wii vs ps3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinite Wisdom
Ärligt talat Fredag "fler och bättre till PS3" handlar ju enbart om dina preferenser, trådskaparen själv säger att han gillar Forza och således anser han nog att den konsollen som ger honom ett Forza-lir tillhör den bättre.

Själv föredrar jag PGR före GT, innebär detta då att PS3 har "fler och bättre" racingspel för min del?

Om du är en klon av "Fredag", så JA, ps3 har "fler och bättre" racingspel :P.

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

Nästa Ridge Racer blir exklusivt, då Sony köpte Namco/Bandai och lär bli rejält upphottat.

.

Det där är bara skitsnack , namco/bandai ägs fortfarande av bandai

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Medlem

Man får dela upp det i sub-genres, då racing är en så bred genre, jag har dessutom tagit mig friheten att sätta de bästa först, baserat på det jag tror snittbetyget kommer visa när alla recensenter har sagt sitt och IMHO:

  • Rally arkad: Motorstorm(PS3)

  • Rally sim: CMR DIRT(PS3/360) Sega Rally(PS3/360)

  • Formula 1: F1:CE(PS3)

  • Asfalt arcad: Burnout5(PS3/360) Juiced(PS3/360) RR7(PS3) Gripshift(PS3)
    TDU(360) NFSC(PS3/360) RR6(360)

  • Asfalt action: The Getaway(PS3) GTA4(PS3/360) Eight days(PS3)
    The Wheelman(PS3/360) Full Auto 2(PS3) Full Auto(360)

  • Asfalt sim: GT5(PS3) Forza2(360) PGR4(360) GT:HD(PS3) PGR3(360)

  • Svävare: Wipeout(PS3) Fatal Inertia(PS3/360)

Tio exklusiva till PS3, ibland med odelad förstaplats inom sin subgenre. Sex exklusiva till 360 varav endast 2 är nått jag skulle ägna tid åt.

Var och en får ha sina preferenser såklart, med multititlarna finns det gott att göra om man äger en 360. Men med en PS3 har man ett ännu bredare och bättre utbud av exklusiva titlar, det kan ju inga preferenser ifrågasätta, det är ju ett faktum...

Sen kan man ifrågasätta detaljer i min uppställning, men summan av kardemumman är ändå rätt självklar. Gillar man racing mest, så är det en PS3 man ska investera i. Bara MotorStorm(enda spelet änsålänge med högsta betyg i en tidskrift) är värd den investeringen, så egentligen är det mycket snack i onödan med detta inlägg, men man kanske vidgar någons vyer lite...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av demonclaw
Det där är bara skitsnack , namco/bandai ägs fortfarande av bandai

Whatever, men ok:

Citat:

Namco and Sony are teaming up to make exclusive games for the PS3. To "take market share away from Nintendo and Microsoft" is what was stated in the article.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

Hej!

Du säger att alla får ha sina preferenser men ändå så försöker du övertala andra att PS3 har dom bästa och mesta, Men det är ju dina preferenser, inte alla andras.

Om man gillar racing mest och samma spel som dig kankse PS3 är bäst men om man inte gillar samma spel då?
Jag menar bara för att du skulle kunna tänka dig att ägna tid åt 2 av dom till 360 eller alla till PS3 så betyder ju inte det att alla andra också känner så.

Låt alla tycka vad dom vill istället för att försöka övertala folk om att det du tycker är det som gäller, alla har olika smak och tycke.

Själv föredrar jag vissa av multispelen och Forza är ett klart bättre spel än GT, PGR har alltid varit bra... Detta är nu vad jag tycker och inte vad jag vill övertala andra om att tycka, du ser skillnaden va? jag behöver inte göra listor för att veta vad som är bra.

Permalänk
Medlem

Forsa vs GT blir så smalt, jag presenterar hela bredden. De som bara snackar 360 "glömmer" gärna Motorstorm, som är det fetaste bilspelet på länge, och även övriga spel i listan.
Att folk stör sig på det förstår jag, men det är ingen skillnad från vad du säger, förutom att du klagar grundlöst och jag presenterar mina argument på ett lättöverskådligt sätt. Du menar att folk kan tycka annorlunda än jag, och det har jag inte bestridit.

Man måste blunda hårt för att missa att PS3 har ett ännu bredare och bättre utbud av exklusiva titlar, det kan ju som sagt inga preferenser ifrågasätta, det är ett faktum. Kolla listan igen, det finns hål där 360 inte har nått motsvarande att erbjuda i genren. Folk får tycka precis vad de vill och de gör de med. Jag skriver IMHO, när det handlar om åsikter. Men inte när det handlar om fakta. Ska visa vad jag menar.

IMHO:
PGR3 var framstressat buggit skräp och det har aldrig varit bra. Vi får hoppas att de lärt sig hur en bil uppför sig till fyran, allt är inte glans i plåten. GT är kung och femman kommer äga sönder forza2, som inte ens är ikapp GT:HD än, IMHO.

Fakta:
PS3 får flest exklusiva titlar i genren. 360 saknar motstycke i vissa delar av genren.

Du ser skillnaden va?
Detta är ett forum, och jag gillar att presentera helheten. Det är det som är styrkan med PS3. Sen kan folk blunda och leka forza vs GT osv, men det tycker inte jag räcker i en rättvis debatt...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

Jag klagar inte grundlöst men jag blir trött på dom som hela tiden måste motsäga sig vad andra tycker. Motorstorm är säkert jättebra men varken du eller jag har spelat det så varför säga att det är det fetaste på länge? Hade det visat sig komma till andra konsoller också så har jag en känsla av att det inte skulle vara riktigt lika bra i mångas ögon
Sedan kan jag inte tala för andra men jag föredrar lite mer simulations racing framför rally, så för mig är inte motorstorm det självklart bästa på länge.

Men hur kommer det sig då att du säger emot någon så fort den personen säger att dom tycker något racing till ex. 360 är bättre än till PS3? Sedan tycker jag inte din lista är så bra för det är ju vad du tycker och tror(det där med betyg osv, inte att det är spelen som kommer), självklart att du tror att PS3 spelen kommer få högre betyg framför multi och 360 spelen.

Ja bredare utbud har den i racing men det faktum du kallar det är ju just bara att det finns flera titlar, inte bättre. Det senare hör till din åsikt.

Nä du gillar inte att presentera helheten, du gillar att hypa PS3 för något som du själv tycker är bra och du hade helst sett att alla andra tycker samma som dig.

btw. alla racingspel är ikapp GT serien IMHO

btw2. Fakta: sony har förlorat många exklusiva spel så ropa inte hurra ännu.

btw3. försök inte dumförklara mig med din "du ser skillnaden va?" Jag har redan märkt vad dina "IMHO" betyder, just inget annat än att klanka ner på andras tycke och konkurenters konsoller.

en liten ändring här:

Du tycks ha "glömt" en hel del spel till 360 i din lista

NFS:MW
MotoGP 06
Import tuner challenge
Burnout Revenge
GTR
Saints Row

Vissa av dom finns till andra konsoller men nu pratar vi 360/PS3 så ska du göra listor så får du ju ta med allt som ska tillhöra också även att dom finns till andra konsoller.
Med tanke på att Full Auto 2, gripshift även är till PSP så är dom ju inte PS3 exklusiva så kan du inte ta med dessa jag skrev här så får du ju isf ta bort spel från PS3 exklusiva i din lista.

Permalänk
Medlem

Nu får ni faktist ta och skärpa er. Hur kan ni gå emot Fredag hela tiden när han är den enda som presenterar sin fakta och sin åsikt på ett korrekt sätt? Faktum är att PS3 har fler racingititlar att bjuda på så om man är inne på racing så borde man se PS3 som ett verkligt alternativ.

En titel att lägga till under Asfalt/Action som Fredag glömt är Driver 5, som är exklusivt till PS3.

Vill ni göra det till en Forza2 mot GT5 debatt så visst. För en riktig bilälskare så finns det inget alternativ till GT-serien ändå iom all flexibilitet när det gäller bilar, evenemang, trimning, race osv. Sen får man tycka som man vill.

En annan grej som är viktig om man nu älskar racing-genren är ratt och pedal. PS3 stöder alla olika sorters ratt och pedaler från Logitech, MOMO osv out-of-the-box. Och när GT5 kommer ut så är det nästan säkert att de kommer släppa en GT Force ratt med, designat just för GT5.

För 360 finns bara en ratt och pedal att välja mellan.

Nu kan detta tolkas som att jag vill att trådskaparen ska tycka som mig, eller så kan man ta det lugnt och bara se det som några tips.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Nu får ni faktist ta och skärpa er. Hur kan ni gå emot Fredag hela tiden när han är den enda som presenterar sin fakta och sin åsikt på ett korrekt sätt?

Är ingen som går emot honom, men lika mycket som han eller du får tycka att spel är bättre till PS3 så får ju kalle, bert och jag tycka som vi tycker.
Skulle det vara någon som går emot någon annan så är det ju isf Fredag som går emot som säger att det inte är si och så när någon yttrar sig.

Sedan undrar jag hur någons åsikt kan vara mer korrekt än någon annans? Är ju upp till var och en att själva bestämma deras åsikter så det finns ingen regel för en korrekt åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiddey
Är ingen som går emot honom, men lika mycket som han eller du får tycka att spel är bättre till PS3 så får ju kalle, bert och jag tycka som vi tycker.
Skulle det vara någon som går emot någon annan så är det ju isf Fredag som går emot som säger att det inte är si och så när någon yttrar sig.

Sedan undrar jag hur någons åsikt kan vara mer korrekt än någon annans? Är ju upp till var och en att själva bestämma deras åsikter så det finns ingen regel för en korrekt åsikt.

Men herregud människa. Det är ett diskussionsforum och det är meningen att man ska tycka annorlunda och genom att bestämt och klart lägga upp fakta och åsikt kommer man då fram till nåt annat vettigt. Fredag lägger upp sin fakta och åsikt på ett organiserat och ja tro det eller ej ovinklat sätt men det gör inte du.

Du går on and on om att man får tycka som man vill osv. Men det är inte det saken handlar om. Frågan löd, vilka bilspel finns det till de olika konsollerna och vilka är planerade? Det har Fredag lagt upp och skrivit sitt omdöme (Fakta och åsikt) men du skriver ingen fakta.. du bara rabblar upp saker som Voltaire sa flera hundra år sen. Så fort Fredag eller jag skriver vad vi tycker så vill vi få folk att tycka som vi vill, men när du skriver vad du tycker så är det helt oskyldigt och ok? Dubbelmoral?

Håll dig till poängen och skriv då vilka spel som kommer till 360 och vad du tycker om de för det är det tråden handlar om.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Nu får ni faktist ta och skärpa er. Hur kan ni gå emot Fredag hela tiden när han är den enda som presenterar sin fakta och sin åsikt på ett korrekt sätt? Faktum är att PS3 har fler racingititlar att bjuda på så om man är inne på racing så borde man se PS3 som ett verkligt alternativ.

En titel att lägga till under Asfalt/Action som Fredag glömt är Driver 5, som är exklusivt till PS3.

Vill ni göra det till en Forza2 mot GT5 debatt så visst. För en riktig bilälskare så finns det inget alternativ till GT-serien ändå iom all flexibilitet när det gäller bilar, evenemang, trimning, race osv. Sen får man tycka som man vill.

En annan grej som är viktig om man nu älskar racing-genren är ratt och pedal. PS3 stöder alla olika sorters ratt och pedaler från Logitech, MOMO osv out-of-the-box. Och när GT5 kommer ut så är det nästan säkert att de kommer släppa en GT Force ratt med, designat just för GT5.

För 360 finns bara en ratt och pedal att välja mellan.

Nu kan detta tolkas som att jag vill att trådskaparen ska tycka som mig, eller så kan man ta det lugnt och bara se det som några tips.

Ehm, både du och fredag presenterar era åsikter, inte mycket fakta i dom. Sen verkar ju inte fredag riktigt hemma på vilken genre spel tillhör. Colin McRae har inte varit sim sen första spelet, Sega Rally har aldrig varit det. PGR har heller aldrig varit ett sim.

PS3 har inte fler racingspel, möjligtvis att det är fler som kommer, men vad spelar det för roll? Kvalitet är väl viktigare än kvantitet. PGR är den bästa arkadracingserien, visst kan Ridge Racer och annat skräp vara roligt men det är inget för den seriöse racingspelaren.

Och att säga att GT är det självklara valet är idioti, du verkar ju inte ens spelat Forza. Faktum är att Forza har bättre trimmningsmöjligheter och otroligt mycket bättre fysik, skador osv. Samt att det får bättre betyg i recensioner. Sen ska man ju inte glömma att Forza kommer inom några månader, efter Polyphonys alla fiaskon får man väl vara glad om GT5 kommer överhuvudtaget.

Nu vet jag inte hur det är med dig, men en ratt räcker bra för mig. Sen ska man inte glömma att 360s dosa är mycket bättre än PS3s till bilspel, utan rumble blir det rätt trist.

Edit: Man ska inte glömma priset heller, för priset av en PS3 får man en 360, Microsoft-ratten som inkluderar FF-versionen av PGR3, Forza 2 och ett till spel. Är ju rätt tydligt vad som ger mest racing för pengarna.

Och som karpo säger, GTR kommer. Om det är riktiga sim man vill ha så duger inte Forza eller GT, så då är 360 enda alternativet.

Permalänk
Medlem

Forza/GTR > GT imo. GT har alltid haft mycke trim/bilar men en väldigt skum bilfysik imo.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Avstängd

sprucetwig 360 ratten suger så jävla hårt jämfört med en bra pc ratt
Kontrollen är bättre på 360 tack vare dom 2 steglösa knapparna.
Jag gillar personligen INTE PGR, tycker det är värdelöst. Forza däremot är ett mycket bra spel.
Att du kallar GT serien fiasko är dock rätt skrattretande
"PGR är den bästa arkadracingserien" det verkar som du försöker få fram det som fakta och inte dina egna åsikter? För PGR är ingen bra arkadracing, läs nu detta här "ENLIGT MIG".

Lite fakta dock:
PC Rattarna är 20 gånger bättre än 360's plastskit
360 kontrollen är bättre än sixaxis på bilspel
Rumble spelar ingen roll då jag personligen bryr mig om FF i bilspel från ratten, vilket fungerar utmärkt på ps3 med alla bra rattar.

PC > konsoll på simulator med rätt setup
Så flame away, alltid underhållande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Ehm, både du och fredag presenterar era åsikter, inte mycket fakta i dom. Sen verkar ju inte fredag riktigt hemma på vilken genre spel tillhör. Colin McRae har inte varit sim sen första spelet, Sega Rally har aldrig varit det. PGR har heller aldrig varit ett sim.

PS3 har inte fler racingspel, möjligtvis att det är fler som kommer, men vad spelar det för roll? Kvalitet är väl viktigare än kvantitet. PGR är den bästa arkadracingserien, visst kan Ridge Racer och annat skräp vara roligt men det är inget för den seriöse racingspelaren.

Och att säga att GT är det självklara valet är idioti, du verkar ju inte ens spelat Forza. Faktum är att Forza har bättre trimmningsmöjligheter och otroligt mycket bättre fysik, skador osv. Samt att det får bättre betyg i recensioner. Sen ska man ju inte glömma att Forza kommer inom några månader, efter Polyphonys alla fiaskon får man väl vara glad om GT5 kommer överhuvudtaget.

Nu vet jag inte hur det är med dig, men en ratt räcker bra för mig. Sen ska man inte glömma att 360s dosa är mycket bättre än PS3s till bilspel, utan rumble blir det rätt trist.

Trådfrågan blir besvarad, nämligen vilka spel som ska komma ut och vad vi tycker är bättre.

Lika säker som du är på din sak om att PGR är bästa arkadracingserien är resten av världen att GT är bästa bilsimulatorn. Ridge Racer har en helt annan sikt på racing än PGR har så att jämföra de två bara för att båda är arkad är ren idioti. Har du ens spelat Ridge Racer?

Nu dissar jag inte Forza, vet att det är ett skitbra racingspel, men seriösa bilentusiaster vill inte racea med bara superbilar. GT har ett extremt stort bibliotek med alla olika bilmodeller och märken för spelaren att välja mellan GT4 hade mer än 700 bilar.

Varken du eller jag har spelat GT5 eller Forza 2. Du får gärna tycka at Forza 2 är bättre, men inte att GT-serien har varit ett fiasko. Det är ju det konstigaste du nånsin yttrat. GT-serien har haft och kommer alltid att hålla en mycket hög kvalitet och realism. Och bara så du förstår, realism behöver inte betyda att bilarna går isönder, i en simulator handlar det om styrning, däck, vikt osv. Jag har även en känsla att GT5 kommer sopa banan när det gäller realism när det väl kommer ut.

Och du har en jobbig vana att börja varje inlägg med Eh, Uhm, Ehm, Uhh osv. Sluta med det för din egen skull för att det skapar en arrogant bild av dig.

Och spelen stöder Force Feedback. GTHD stöder Force Feedback, NFS: Carbon stöder force feedback osv.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
sprucetwig 360 ratten suger så jävla hårt jämfört med en bra pc ratt
Kontrollen är bättre på 360 tack vare dom 2 steglösa knapparna.
Jag gillar personligen INTE PGR, tycker det är värdelöst. Forza däremot är ett mycket bra spel.
Att du kallar GT serien fiasko är dock rätt skrattretande
"PGR är den bästa arkadracingserien" det verkar som du försöker få fram det som fakta och inte dina egna åsikter? För PGR är ingen bra arkadracing, läs nu detta här "ENLIGT MIG".

Lite fakta dock:
PC Rattarna är 20 gånger bättre än 360's plastskit
360 kontrollen är bättre än sixaxis på bilspel
Rumble spelar ingen roll då jag personligen bryr mig om FF i bilspel från ratten, vilket fungerar utmärkt på ps3 med alla bra rattar.

PC > konsoll på simulator med rätt setup
Så flame away, alltid underhållande

Nu har jag inte testat ratten, men vad jag läst så är den helt ok. Den är ju rätt billig ändå.

Jag kallade inte GT ett fiasko, jag kallade Polyphonys senaste projekt fiaskon. GT Mobile och GT4 online är bortglömda, GT HD kom dom inte ens halvvägs med trots att det är GT4 renderat i högre upplösning. Om dom inte ens kan modifiera GT4 lite, hur ska dom då klara att bli klara med GT5 till 2008?

Vilken arkadserie skulle vara bättre? Ridge Racer har alltid varit ett skämt, ingen som helst verklighetsanknytning. Need for Speed har blivit värdelöst sen dom började med most wanted, underground och allt det där.

Sen får jag ändra mig lite ang. priset, för samma pengar som du får ge för ett PS3 får man en xbox 360, Forza 2, Microsoft-ratten, GTR och Colin McRae Dirt. Alltså 4 spel och en ratt för samma pengar som PS3, om man ska ha samma grejer till PS3 är man uppe i 9-10k, och man får vänta 2 år på GT5.

Cloudstone: Återigen verkar det som om du inte ens spelat Forza. Forza är den bättre simulatorn, inget snack om saken. Fysiken i Forza får GT att likna ett skämt. Och när det gäller bilar så har Forza över 200st, visst inte lika många som GT4 men ändå tillräckligt. Och det är inte bara superbilar. Visst är det roligt att köpa någon obskyr japansk bil i GT4 och köra med, men det är ett rätt kortlivat nöje.

Och som jag sagt många gånger, Forza fick bättre recensioner än GT4.

Permalänk
Avstängd

Finns ju iofs mer än bara en ratt till 360.

definition vilka spel har du kört med microsofts egna ratt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Och som jag sagt många gånger, Forza fick bättre recensioner än GT4.

GT3 har fått bättre rescensioner än Forza enligt Gamerankings och har sålt mer. Så där ser man ju vad folk föredrar.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Om man läser t.ex Gamereactors recensioner av GT/Forza/GTR så kan man läsa om vad som är riktig simulator och ej. Petter Engelin är ganska insatt i riktig racing och har galen koll på läget.
I hans recensioner var det (som simulator) GTR>Forza>GT4.

Sen kanske man tycker att nått spel är roligare än det andra, men enligt honom (som kört många av bilarna i spelen) är styrning mm inte alls korrekt i GT.

GTR ska vara bilgalningens dröm medan Forza, och i större utsträckning, GT är nån sorts semi-simulatorer. Nån stans mellan NFS/RR och GTR.

Sen får man hoppas att AIn i GT (har inte spelat Forza mycket) blir bättre. Man kunde parkera sin bil i en kurva och se ett helt fält med bilar köra rakt in i en. Ingen försöker ta en sväng runt utan alla gasar bara efter sina förutbestämda linjer.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiddey
Finns ju iofs mer än bara en ratt till 360.

definition vilka spel har du kört med microsofts egna ratt?

Ja och dom andra är ännu värre än ms ratten.

Kört TDU och pgr med den, och om någon försöker jämföra den med en bra pc ratt är det något seriöst fel på dom, tom momo ratten är bra mycket bättre.
G25 är löjligt mycket bättre.

"Bil"spelet som jag är mest intresserad utav på ps3 är F1, ser perfekt ut.
Är inte så mycket för arkad bilspel, enda som jag tycker är riktigt roligt är burnout.
Antingen ska det vara sim eller fet arkad och där slår burnout allt.

Skulle jag fått välja hade jag velat ha forza2 och gt5,f1.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
GTR ska vara bilgalningens dröm medan Forza, och i större utsträckning, GT är nån sorts semi-simulatorer. Nån stans mellan NFS/RR och GTR.

Tydligen så ska det komma ett spel till PS3/360, ingen vet om det är exklusivt till nån konsoll än, men det heter iaf. Ferrari Project och utvecklas av just de bakom GTR. Helt licenserat av Ferrari. Nåt för er att se fram emot.

Jag tycker då att man borde vänta och se vad Forza 2 och GT5 har att erbjuda innan man snabbt sätter in de i kategorier. Iom. att trådskaparen skrivit att han tycker om Forza kanske han borde satsa på en 360, men om han nu har tid att vänta så kanske en PS3 vore en investering iom. fler och "bättre" serier som Motorstorm, GT5, Wipeout, Colin McRae, F1 Championship osv osv. och bättre ratt och pedal egenskaper.

Det tycker då jag. Det är upp till var och en att bestämma om Forza eller GT är bättre men som Fredag sa tidigare i tråden, det är viktigt att presentera hela bredden av racing och inte bara de två största serierna.

sprucetwig: Du har inte spelat GTHD och jag kan säga att det är bra mycket mer än GT4 i HD. Nu har de i full 3D modellerat bergen i bakgrunden, bilen har extremt mycket mera polygoner och hela känslan är precis som man är i Schweiz bland bergen och racear.
Det hela ser ut som ett fotografi hela tiden!

GT4 hade PS2 att arbeta med när det gällde processorkraft och grafik, nu har de PS3 som är bättre än 360 när det gäller beräkningskraft som teoretiskt innebär mera realistisk fysik. Det är då upp till Polyphony att programmera bra och det har de gjort hittils. De har verligen maxat PS2 så att de misslyckas med GT5 är väldigt osannolikt.

Och du kan inte kalla Ridge Racer för ett skämt bara för att det inte har nån verklighetsanknytning. Då har du missat poängen helt. Det är sjukt roligt att drifta i en sväng i 200 km/t tillsammans med flera andra bilar och bara glida så det kommer blå eld från däcken!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Realistisk fysik på bilarna/krockar är precis det GT inte har enligt de recensioner jag läst där recencenten har lite mer erfarenhet av riktig racing.

Kan ju hoppas att de blir lite bättre på AI/bilfysik/skademodeller tills nästa spel, för det är just dom grejerna som gör att GT halkar efter andra seriösa bilspel (IMO).

Sen har ju Xbox en till bra racingserie, PGR. Oavsett vad man tyckte om det spelet som var releasetitel på 360 så är det en populär och kritikerrosad serie.
PGR snittar bara lite under GT på www.gamerankings.com.

BTW

Citat:

GT3 har fått bättre rescensioner än Forza enligt Gamerankings och har sålt mer. Så där ser man ju vad folk föredrar.

GT3 kom ut när det var enorm speltorka på PS2 och det fanns mer eller mindre ingen konkurrens ute på marknaden då.
Forza vs GT4 är en bättre jämförelse och där har Forza fått bättre kritik.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Gran Turismo har väl aldrig heller varit menat som ett tvättäkta simulatorbilspel. Läste en artikel i en gammal speltidning ( tror det var sp) där berättade polyphony lite om filosofin bakom spelet. De eftersträvar inte total realism, även om de vill att bilarna skall kännas verkliga att köra så är uppläget de vill åt en blandning mellan arkad/simulator så att det skall vara lätt att sätta sig in i men ändå givande att sitta och "nöta" så att säga. Vet inte om de ändrat den grundidén nu med framtida delar av serien, men det kan även vara en svår väg att gå för en utvecklare därför att de riskerar att mista många trogna fans om grundidén bakom spelet ändras.

Så vad man föredrar Forza vs Gran Turismo är ju upp till var och ens personliga tycke och smak.

Personlige tycker jag det är kul med realistiska bilspel men spel som Gran Turismo tycker jag kan vara minst lika roliga eftersom man ändå aldrig kommer i närheten av känslan av att sitta i en äkta bil.

Visst finns det undantag tyvärr har jag inte plats för närvarande att införskaffa en sådan här ....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

Whatever, men ok:

Det hade faktiskt inte varit så svårt att kolla upp företaget , sen var det lite dumt att säga det med tanke på Bandai-Namcos starka stöd till Wii

http://www.thewiire.com/news/554/1/BandaiNamco_30_Wii_Project...

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk

Nåja, jag har inte direkt förstått vitsen med att ha flest racingspel, eller för den delen FLEST spel över huvud taget. Någon som kan förtydliga?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Nåja, jag har inte direkt förstått vitsen med att ha flest racingspel, eller för den delen FLEST spel över huvud taget. Någon som kan förtydliga?

Mer variation? Fler spel betyder inte automatisk sämre spel.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Mer variation? Fler spel betyder inte automatisk sämre spel.

Det betyder heller inte bättre

Permalänk
Medlem

Tja allihopa på denna lilla tråd Kul att se att så många är intresserad av kampen mellan ps3 och xbox360. Plus att många vill ha forza 2, det gynnar min butik Hehe men tyvärr så är det ju så att realesen skjuts upp hela tiden. Det släpps ju inte förrän den 8 juni. Även GT5 kommer ju inte förrän julen 2008 så det e ju ett tag men Längtar till den 23 nu alltså och motorstrom och alla andra roliga titlar som kommer

Visa signatur

Secco

Permalänk
Medlem

7000 kr för PlayStation 3? Jo visst, men om man vill ha en (hårdvara), så får man lägga ut mer. Blu-Ray, Minneskortläsare, Wi-Fi, större hårddisk, bättre grafik. Om man vill så gärna ha en Playstation 3 och betala dubbelt så mer för en PS3 än för en Xbox 360, så får man göra det. Jag vet att ni kommer säga att 4000 extra inte är värt för dessa grejer, jag håller med.

Forza vs GT? Jag har testat Forza på Xbox (Inte 360) och jag gillade inte det speciellt mycket. Själv är jag mer ett GT fan och spelat alla GT förutom HD versionen.

Om PS3 kontrollen, om ni tycker den är så dålig är det bara att köpa en ny handkontroll. Ett väldigt stort plus för PS3, tycker jag iallafall, är att den använder USB så att du kan använda vilken ratt du vill och inte är fast med Microsoft's ratt. Men om man tycker den ratten är bra, så får man tycka det. Själv har jag aldrig testat den. Sen är det bra att man kan använda tangentbord och mus på PS3.

Lord Moses: Jo, det kan betyda bättre. Alla gillar inte samma bil spel.

Permalänk
Medlem

Jag tycker iafall GT var roligast innan man skaffade körkort själv, man kunde intala sig att det var en simulator tills man själv suttit i lite bilar och kört.

Men AI är något som borde bli bättre i bilspel, tycker det är mycket fokus på grafik och fysik men för lite på AI. Finns inget tråkigare än bilspel där bilarna bara kör efter uträknade mönster och inte reagerar på nånting oväntat.

Snackade med en bilspelsfantast i butik förut och han berättade om nån version av TOCA som han lirade. Där hade han ställt sig ivägen mitt i en kurva och när de andra bilarna kom ifatt så var dom tvungna att väja undan ut på gräset för att inte krasha med honom. Vissa hade tom kommit i för hög fart och åkt av banan helt och kraschat.
Mer sånt i bilspel och jag blir en happy driver. :):)

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Måste bara göra ett litet uttalande om ratten som många verka tycka vara värdelös.

Detta är bara vad jag tycker och jag är absolut ingen expert inom området.
PGR3 som medföljde ratten (och som jag även hade sedan tidigare) gjorde sig grymt mycket bättre med ratt än med kontroll, jag blev snabbt mycket bättre än vad jag tidigare var.
ForceFeedbacken var juh inte direkt lika kraftig som på t.ex Sega Rally 2 nere i arkad hallen men fullt tillräcklig tyckte jag.
Häromdan släpptes även ForceFeedback patchen till Test Drive och där tyckte jag styrkan i ForceFeedbacken kändes starkare, man fick hålla emot mer än i PGR3.

Ratten ser stabil och välgjord ut men känner man så kan ratten röras lite upp och ner vilket inte ger ett vidare bra intryck på kvalitén.
Ratten fungerar som utlovat och ser även bra ut i mina ögon.
Saker som hade gjort ratten bättre hade juh varit: koppling och riktigt växelspak, men man kan juh inte få allt.
Även priset tycker jag är helt okej.

Edit: Och eftersom inte detta är en 360 tråd så kanske jag måste säga att jag pratar om Microsoft Wireless Racing Wheel

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk

Personligen så föredrar jag GT över allt annat, eller nej inte över Motorstorm förresten :).
PGR3 gillar jag inte alls och t.om. världsmästaren i PGR3 hatar spelet.
Forza tycker jag dock är helt ok men inte i GT klass.