Aopen 6800 ultra problem!

Permalänk
Medlem

Aopen 6800 ultra problem!

Tjenare, jag har ett Aopen 6800 ultra Som strular lite för mig,
När jag tästar och spela fear med nya drivrutiner värkar det flyta på okej, men det är sträck, rör
lite över allt änna som om att spelet buggar, Men likaså gäller när jag skall spela Bf 2! Köpte kortet för 2 dagara sen begagnat
När jag instalerar Dom medföljade drivrutinerna finns det inga sträck i F.E.A.R men DÅ hänger det sig efter en stund.och bf2 startar men jag flyger ur inna jag kommigt in i menyn. BÖr nämna att kortet funkar bra i counter strike Och medal och honor, kan det vara problem med dx 9 ?

Är det någon som haft liknande problem eller vad detta kan vara?

Övrig Hårdvara amd 3000+, 512 ddr soltek moderkort.

Tacksam för serriösa svar och inte "släng det", "Man ska satsa på ati" lr något sådant.

Visa signatur

Amd Athlon 3000+ 2x256 A-data DDR
Gf 4 Samsung 160 GB.

Permalänk
Medlem

Re: Aopen 6800 ultra problem!

sträcken kommer alltså direkt och inte efter ett tags spelande? (det kallas artefakter btw) isf så är det lite illavarslande, kan vara ett defekt kort.
kolla så att det inte är fullt med damm i fläkten och kolla med tex rivatuner hur pass hög temp du kommer upp i under spelande....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sypro
"Man ska satsa på ati"

nej, nej inte alls

Permalänk
Medlem

OKej, funderar bara varför det är det på vissa spel, "dom nyare"
Kan ta en print och ladda upp kanske? Nån bra gratissida där man kan ladda upp?
Får tanka rivaturner me då, normal temp på kortet då? 60 grader?

Visa signatur

Amd Athlon 3000+ 2x256 A-data DDR
Gf 4 Samsung 160 GB.

Permalänk
Medlem

under 80c tror jag e lungt.

Pici är en prima sida

Permalänk
Medlem

Problem med nyaste drivrutinerna, det kan inte ha något med det här att göra?

http://www.sweclockers.com/nyhet/?id=5555

Permalänk
Medlem

Nix inte det, skall instalera om så jag får dem nya drivisarna så skall jag försöka printa återkommer me bilder
//lelle

Visa signatur

Amd Athlon 3000+ 2x256 A-data DDR
Gf 4 Samsung 160 GB.

Permalänk
Medlem

dom nyare 100.00+ är endast för g80~ korten tror jag, nyaste drivrutinen du får fram när du väljer geforce är 93.71 så tror inte det har med det att göra.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

OKej, har lagt upp en bild!

http://pici.se/?28236

//Lelle

Visa signatur

Amd Athlon 3000+ 2x256 A-data DDR
Gf 4 Samsung 160 GB.

Permalänk
Medlem

kolla tempen...alt. testa klocka ner det. detta uppstår bara i nya krävande spel?

det kan väll inte vara drivrutinerna som strular när det blir artefakter?

Permalänk
Medlem

Har 60-64 i idle temp Kanske borde att klocka ner det lite och tästa då :/
testar och återkommer

Det värkar inte Funka med lägre klock?
Vad kan det annars vara? Är det artifacts *stavning vi ser på bilden? helt osäker..
någon som ahft liknande som löst det?.
//Lelle

Visa signatur

Amd Athlon 3000+ 2x256 A-data DDR
Gf 4 Samsung 160 GB.

Permalänk
Medlem

Mycket möjligt att kortet är trasigt. Hade ett 6800GT som höll på ge upp och man fick sådana sträck i DX 9 spel, men körde jag DX 7 spel eller liknande så försvann det. Ett exempel är från CoD 2 där jag kör med Direct X 9 så får jag sträck osv, men aktiverar jag DX 7 så försvinner det. Temperaturerna var helt normala för mig. Konstigt nog så har dessa problem försvunnit och har kört kortet nu i en annan dator helt felfritt i över ett halv år.

Kortet kan också vara för varmt.

Permalänk
Medlem

Okej, men hur ändrar man så att man kör dx 7 ? kan det vara en dålig verition av dx- 9 jag har?
Men blir det inte sämmre med dx 7 ?
så kan jag tästa.

//Lelle

Visa signatur

Amd Athlon 3000+ 2x256 A-data DDR
Gf 4 Samsung 160 GB.

Permalänk
Medlem

Nej du kan inte ändra det i spel, det är beroende på vad för spel du spelar.

Permalänk
Medlem

60-64 i idle låter mycket? jag hade typ 60 i load med mitt klockade 6800 (dock med annan kylare)
jag tycker du ska montera om och rengöra kylar'n...

skumt att det inte funkade på lägre klock, hur mycket sänkte du?

Permalänk
Medlem

Jag sänkte så jag körde cora 300mhz (400)
Och memmory 900mhz (1100)

Instalerade orginal drivrutiner och nu värkar det funka som det skall, lite smålagg men det beror väll på att ja bara har 512 minne laggade lite mer på fear men det är väll samma orsak antar jag.
Tack för alla svar mg,
Har även sättigt en bordsfläckt som blåser in massa luft i sidan på lådan

Har ca 55 i iddle nu och 70-72 på load, Borde kanske ha lägre?

Rengjorde fläckten me damsugarn innan ja stoppa in det så det borde fof vara hyffsat damm fritt

Några bra/billig gpu kylare ni rekomenderar?

//lelle

Visa signatur

Amd Athlon 3000+ 2x256 A-data DDR
Gf 4 Samsung 160 GB.

Permalänk
Medlem

72c ska inte vara några problem... men jag hade nog föredragit lägre...

en begagnad vf700 eller en vf900 skulle nog bli perfekt (båda e zalmankylare)

Permalänk
Medlem

OKej, tack för svaren Men jag har ganska normal temperatur för att ha orginalkylare va?

//Lelle

Visa signatur

Amd Athlon 3000+ 2x256 A-data DDR
Gf 4 Samsung 160 GB.

Permalänk
Medlem

tror inte du behöver sänka core så pass mycket ett alternativ är ju att monterna fast en trevlig 80mm fläkt på det som lite extra knuff?

Själv körde jag med 2 st 80's på mitt fx 5900 när fläkten pajjade. Stal en fläkt från ett fx 5200 senare å nu ligger den runt 45 c idle. Men det går ypperligt bra att köra med chassi fläktar. Montera dom lite logiskt å praktiskt bara så att dom inte ligger i någonting.

Edit: sen kan du ju sätta motstånd på fläkten med om du inte vill att det skå låta så pass mycket. Men kan lova att en 80 fläkt på rätt ställa skulle knuffa ner tempen mkt.
mitt låg i 35 c idle mätt med everest och speedfan när ajg hade 2 st 80's. bytte pga att min montering inte var särskilt praktisk och det var simplare att sätta dit en fläkt från ett fx 5200 : D

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F