Bluescreen med Asus P5V-VM SE DH Moderkort

Permalänk

Bluescreen med Asus P5V-VM SE DH Moderkort

okej nu är de så här att jag har köpt en helt ny burk. med ett väldigt jobbigt fel!

när man startar datorn så flyter allt på utmärkt tills den efter en liten stund får för sig att vara blå, då kommer de en bluescreen upp där de står att datorn avslutade Windows XP pga att ett fel inte skulle uppkomma.

jag har redan lämnat in den till dom jag köpte den hos och dom har bytt allt förutom moderkortet, så nu undrar jag om de kan vara de eller om de är så att nån annan haft detta problem, och om, hur löste ni de isf! börjar bli himla less på bluescreen nu..

drömmer faen tillochmed om bluescreen! den har tagit över min värld! aja nog skojat!! är verkligen i stort behov av HJÄLP!

Här kommer en lista på min burk:

Låda 500W, Intel CPU Pentium D 945 Dual Core S-775 3,4GHz 800MHZ 2M Boxed EM64T 2048MB DDR2 533MHZ, GeForce 7900GS PCI-E 512MB 2XDVI+TV, Samsung hårddisk 400GB 7200RPM SATA 16MB 3,5" NoiseGuard DVD-+RW, Wlan, kortläsare, Windows XP Pro.

Som ni ser så ska den vara skaplig iaf!

Börjar bli extremt less nu! kastar data J**E*N i väggen snart!

SÅ BLIR GLAD FÖR ALLA KNEP ELLER FÖRSLAG!

Puss Och Kram Jocke! ;P

Visa signatur

Låda 500W, Intel CPU Pentium D 945 Dual Core S-775 3,4GHz 800MHZ 2M Boxed EM64T 2048MB DDR2 533MHZ, Gainward BLISS GeForce 7900GS PCX TV Dual DVI 512MB, Samsung hårddisk 320GB + 400GB 7200RPM SATA 16MB 3,5" NoiseGuard DVD-+RW, Wlan, kortläsare, Windows XP Pro, Razor Krait mus, Qpad Matta.

Permalänk
Medlem

Fabrikat/modell på nätagg och moderkort?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

vad får du får meddelande och felkod? blir betydligt lättare att hjälpa dig om man vet vad som gått snett.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Just de vilken felkod får du?

Permalänk

Tack så mkt för allhjälp jag fått men de är löst nu! alla ramminnen som företaget hade beställt va sönder! så dom sa upp sitt avtal med dom och jag fick lite extra som kompensation! så de va alltså ramminnet som va pajko! men tack iaf! men om ni vill veta ändå så har jag nätagg från colorsit (iaf chassit palla öppna och kolla! ;P) och moderkortet är från ASUS! ;P

Visa signatur

Låda 500W, Intel CPU Pentium D 945 Dual Core S-775 3,4GHz 800MHZ 2M Boxed EM64T 2048MB DDR2 533MHZ, Gainward BLISS GeForce 7900GS PCX TV Dual DVI 512MB, Samsung hårddisk 320GB + 400GB 7200RPM SATA 16MB 3,5" NoiseGuard DVD-+RW, Wlan, kortläsare, Windows XP Pro, Razor Krait mus, Qpad Matta.