Letar [PSU med röda led fläktar]

Permalänk

Letar [PSU med röda led fläktar]

Hej letar efter en PSU med röda led fläktar,helst en med 80mm o 120mm i som sagt röd led.Hade en bZerk Vigor i svart rött tema.Men den försvann ju tyvärr då dom inte tillverkas längre =( .Hoppas ni kan hjälpa mej

MvH T.C Ankan

Visa signatur

Slängde ut min dator häromdan genom fönstret

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=319879
eller
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=319877 och byta till röda, annars vet jag ej du har säkert kollat på dom där själv.

Permalänk

har ju redan kollat dom tyvärr men man kanske kan byta den blå till en röd vet inte bara hur,är nämligen ingen expert på el =/.Har letat också hur man man byter led fläkt i en psu men hittar ingen instruktion.Hoppas ni kan hjälpa ett pucko som mej

MvH TC

Visa signatur

Slängde ut min dator häromdan genom fönstret

Permalänk
Medlem

Det är inte svårt att byta fläktar i ett nätagg. Men om du är osäker är det nog inte så lämpligt att börja meka i den enda "farliga" delen i burken.
Ähh, klipp kablarna och koppla plus till plus och minus till minus i en sockerbit (eller löd ihop dem) så går det bra.

Permalänk

ok men ingen som har en ritning eller nått sånt??

Visa signatur

Slängde ut min dator häromdan genom fönstret

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt_Juice
ok men ingen som har en ritning eller nått sånt??

Om du behöver en ritning för att byta en fläkt så tror jag inte att det är någon bra ide att du försöker.

Kortfattat så tar du bort de gamla fläktarna och ersätter med nya fläktar. Passar inte kontakterna så skarvar man bara kabeln.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

För att inte bli rädd för att få en stöt så kan du ju byta fläktarna innan du använt agget.. Men jag hoppas du vet att garantin ryker när du skruvar isär nätagget!

Visa signatur

|| E6600 @ 3.2GHz [Stockkylare] Asus P5B Deluxe Powercolor X1950XT OCZ 6400 2048Mb ATI Edition Zalman ZM600-HP Samsung SP 250GB Samsung DVD-Brännare S-ATA Coolermaster Mystique 631 ||

Permalänk
Medlem

Du kan köpa ett Hiper 580 type-r med röd led fläkt