D-Link inför 11 års garanti på 802.11n-produkter

Permalänk
Melding Plague

D-Link inför 11 års garanti på 802.11n-produkter

D-Link har tillkännagivit att de från idag erbjuder sina kunder en garantiperiod på 11 år på samtliga produkter som baserar sig på det nuvarande 802.11n-utkastet och den kommande trådlösa standarden.

Läs nyheten: D-Link inför 11 års garanti på 802.11n-produkter

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

det var inte dåligt.

men det är nog bara ett försäljnings trick, inte ofta man har ett sådant kort så länge.
kommer säkert nya standarder inom något år

/fidde

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk
Avstängd

Deras grejer går ju sönder så fort man tittar på dom i butiken. Jag har haft runt 10st routrar från D-Link, och alla har pajjat, en höll inte ens ett dygn. Nu kör jag med Netgear och den har hållit i säkert 2år nu.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur många 11 år gamla datordelar man har i drift för tillfället så känns det lite som ett försäljningstrick ja...

.....besides, om ens 11 år gamla router pajar och man skickar in den, vill man verkligen ha en ersättningsmodell till routerns dagsvärde (~5-10kr)?

Permalänk
Avstängd

Så det är 11 års garanti för att det är 802.11n?

Onekligen trevligt dock.

Går varan sönder efter 10 år så är varan antik och varan gått ut ur produktion och då får man en modern ersättare? Det vore trevligt!

Nu om andra produkter och andra tillverkare kunde förlänga sina garantitider också.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Avstängd

Om någon är så "oinsatt" att denne köper något från D-Link så betvivlar jag att kunskapen finns att avgöra om den är trasig eller ej

Permalänk
Medlem

Jag tror inte många kommer använda den trådlösa routern så länge, det har säkert kommit något bättre så då blir det dags att slänga ut det gamla.

Permalänk
Medlem

det måste hänt nått alldeles oerhört med kvaliten i deras tillverkarled för att de ska våga sig på detta.

åas är det lite luddigt vad garantin gäller, det kanske bara är en garanti för att standarden inte ska förändras på 11 år..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Om någon är så "oinsatt" att denne köper något från D-Link så betvivlar jag att kunskapen finns att avgöra om den är trasig eller ej

Detta 'kompetenta' uttalande fick mig att ramla av stolen i ett skrattanfall som fick min hund att söka skydd bakom soffan!! Har använt D-Links produkter i många år utan några större problem. Har just nu en 3 år gammal DI-604 som gått dygnet runt utan reboot förutom vid firmware-uppgradering. Den router som den ersatte var även den en DI-604 som D-Link utan krångel bytte ut när den rasade utan anledning. Får än en gång tacka dundermuppen som sas 'made my day'

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Om någon är så "oinsatt" att denne köper något från D-Link så betvivlar jag att kunskapen finns att avgöra om den är trasig eller ej

Jag håller med dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Detta 'kompetenta' uttalande fick mig att ramla av stolen i ett skrattanfall som fick min hund att söka skydd bakom soffan!! Har använt D-Links produkter i många år utan några större problem. Har just nu en 3 år gammal DI-604 som gått dygnet runt utan reboot förutom vid firmware-uppgradering. Den router som den ersatte var även den en DI-604 som D-Link utan krångel bytte ut när den rasade utan anledning. Får än en gång tacka dundermuppen som sas 'made my day'

"Har just nu en 3 år gammal DI-604 som gått dygnet runt utan reboot förutom vid firmware-uppgradering. Den router som den ersatte var även den en DI-604 som D-Link utan krångel bytte ut när den rasade utan anledning."

Jo det känns ju bra. Du byter ut en för att den första rasa. Jag vet många som har kört med D-link. Det har inte tagit dem lång tid att slänga ut skiten. Jag har haft 3 st som har funkat 1 år precis. Så nu har jag gett upp skiten. Speciellt tragiskt är det när man ska använda routrar som man kör både trådlöst å trådbundet. Det skiter sig ganska omgående.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

trevligt trevligt...

Lovade mig själv att aldrig köpa dlink igen efter att ha testar 604 624+ och blev riktigt besviken.

624+ kraschade konstant vid torrent ned laddning och tänkte det trådlösa efter vare krasch.

Men "dum" som jag va köpte jag en Dir 635... och bättre router har jag inte haft... + att den höjde nedladdningshastigheten 1meg extra i sek

Visa signatur

--<<<IP JUNG PHIL SUNG>>>>---

Permalänk
Medlem

Håller med om DLink, går sönder så fort man tittar på dem.
Vi sålde DLink ett tag, men har fått tillbaks stort sett alla routers pga det ena eller andra.

Nu är det Neatgear och LevelOne och LinkSys

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Om någon är så "oinsatt" att denne köper något från D-Link så betvivlar jag att kunskapen finns att avgöra om den är trasig eller ej

Man får vad man betalar för,då kvittar det om det står d-link eller linksys realtek etc...

Min D-LINK DGL 4300 går utmärkt efter 1 år och då har jag redan fått en ny på garanti eftersom åskan tog den första i höstas:-(
(inte all supportpersonal som själva ändrar felanmälan till death cause unknown som killen på supporten gjorde för åskskada inte omfattade garantin)

Heder till dlinks supportavdelning:-)

PS den blir inte ens fingervarm efter flera månaders gaming och fildelning:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

11 års garanti är lite överdriver med tanke på att det kommer en ny trådlös standard vart fjärde år. 802.11a och 802.11b - 1999 , 802.11g - 2003 och nu 2007 802.11n
Så typ 2011 kommer vel en ny standard som antagligen kommer att vara mycket bättre en dom nuvarande med tanke på hur snabbt tekniken går frammåt endå.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Inaktiv

grymt av dlink! inget fuffens i avtalet hoppas jag, tex att 11 års garantin bara täcker produktens livstidsgaranti, och den är då 6 månader eller nåt annat skojsigt

och som någon här ovan säger, man får vad man betalar för, billiga produkter leder inte helt sällan till problem, har själv haft billiga routers från asus, dlink, realtek och supporterat ett antal stora märken

plötsligt tröttnade jag och köpte dyrt, o vips var problemen borta, tillfällighet?

Permalänk
Medlem

Varför skulle det vara överdrivet? Grejen är ju den att man får en ny produkt om den man hade gått sönder. Det är väl bara bra om det kommit nya standarder - då får man ju en bättre än man hade innan.

Ställer mig dock, även jag, frågande till hur D-link vågade göra detta, då deras produkter överlag suger ganska hårt. Måste som sagt hänt nåt i deras tillverkning som gör att de vågar. Hade jag haft ett företag med D-links retursiffor hade jag nog erbjudit 3 månaders garanti... Max

Och ja jag har haft och har D-link. Körde hemmanätverket med enbart D-linkprodukter innan och det var ett rent helvete. Senaste igår var jag hos mor o far och blängde lite på D-linkskrotet som helt plötsligt hade slutat fungera. Efter ett par resets och svordommar hoppad det bara igång igen hux flux. Jättestabilt.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Om någon är så "oinsatt" att denne köper något från D-Link så betvivlar jag att kunskapen finns att avgöra om den är trasig eller ej

Det där var väldigt barnsligt sagt.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Detta 'kompetenta' uttalande fick mig att ramla av stolen.....

Kul att du upplever D-Link som en bra leverantör av kommunikationsutrustning, jag gör det inte. Flertalet av deras routrar klarar väl av lite sporadiskt aftonbladssurfande, men inte att lastas med lite tyngre trafik. Då menar jag inte en bunke dc++ sessioner eller torrenttrafik utan 5+ ipsectunnlar, surf och ftptrafik som tillsammans närmar sig antingen routerns eller linans maxkapacitet (eller båda).

Om sen själva burken funkar alls så finns det roliga egenheter som till exempel deras 3526 switch där någon praktikant råkat "invertera" konfigurationen av 802.1q så att man är tvungen att konfigurera rakt motsatt vad man vill åstadkomma. Efter ett upprört samtal till deras företagssupport så erkänner de att - Jo, vi har gjort fel där. Det är inger vi ska laga eller ens skriva in i manualen.
Tack för den! Efter felkonfig så får man vackert leta fram sin konsollkabel och nolla konfiggen via serieporten.

Eller den vackra och fina DFL-200 som i början inte ens gick att ändra IP på. Där kröp det också fram att - Jo, vi har en bug i våra tidiga mjukvaror så ni måste köra med default ipadress. Jahajo. Har ni inte ens testat att byta ip på er brandvägg, vill ni då att jag ska förlita mig på dess säkerhet för ett helt nätverk?

Jag tog upp detta med deras representant här i södra Sverige och han gav mig då en liten present. En D-Link 724GU som påstås vara mer företagsinriktad och därmed mer stabil. Denna handplockade enhet tappar trådlös kontakt cirka en gång i timmen och om man kör trådbunden routing så tappas cirka 10% av paketen.

Nu senast försökte jag installera en av deras trådlösa kameror. Det gick bra så länge man körde över tråd. Så fort man körde över trådlöst så överhettade den efter fem minuter (cirka). Retur till D-Link som efter två månader returnerar en annan reparerad kamera som visserligen funkar trådlöst, men så fort man ändrar ip på den så resettar den och kommer upp med samma ip.

Fick i dagarna en DIR-100 av samme representant. Detta är ersättaren till DI-604 och jag har lovat att testa den. Jag har ännu inte gjort detta och det ska bli "spännande".

Däremot påstods det att sedan sen sommar förra året så har D-Link ett nytt och bättre testcenter i Norden (kanske i Sverige - frågade inte) som tydligen ska se till att kvaliteten höjts avsevärt. Vi får väl se

Som en parantes hörde jag av ovan nämde herre att 802.11n är numera delvis färdig. Det är hårdvaran som är spikad och antagligen är det därför fler och fler numera säljer 802.11n även om standarden inte är spikad än. Allt som behövs sen är mjukvaruuppgraderingar. Det förklarar varför till och med Intel körde ut 802.11n draft i sina nya centrino.

Permalänk
Medlem

Min D-link 604 jag hade, pajjade och andra jag fick updaterade jag firmware på direkt, och den fungerar hur bra som helst

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

det vore intressant att få veta ditt resultat av de nyare varienterna från dlink, hur pass bra DIR-100 är.

Jag har hört att dlinks gaming router ska fungera hyfsat. Men själv sitter man med en gammal dum burk till routern pga all opålitlighet som routrarna leverar idag och dessutom kan linuxburken stå för så mkt mer, ex hemsida, nas diskar mm.. och ja tillomed den där gaming funktionerna - QOS.

Permalänk
Medlem

Jaha, det betyder alltså att D-Link står på konkursens rand och försöker desperat sälja ut lagret?

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Medlem

"Tidigare har Stefan Nilsson kommenterar våra frågor angående 802.11n i artikeln ”802.11n - ej en standard” som hittas under reportage."

Vart hitta man reportage? Finns ingen avdelning för dessa vad jag kan se , varken på startsidan eller i forumet?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Jag har hört att dlinks gaming router ska fungera hyfsat. [/B]

nope gör den inte, nu kanske det finns en firmware som funkar bra men för lite mer än ett halvår sedan fanns det inte det.

lite småbuggar hit och dit, och av någon förbannelse så ville den inte öppna vissa portar även om man ställde in den rätt, vissa portar öppnades medans vissa förblev stängda

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt, men frågan är ju hur många som kommer använda dessa prylar i 11år. Standarden lär väl vara helt utdöd efter ett par år, som allt annat inom datorbranschen.

Permalänk
Medlem

Jag kör Dlinks Gaming Router DGL 4300 (?) och den fungerar utmärkt, Inga problem alls, har haft den sedan den kom ut på marknaden.

Kör även 2 trådlösa nätverk förutom det inbyggda på routern där jag kör de bär bara datorerna, de andra två nätverken har jag till en granne och min xbox360. använder 2 st 2000ap+ och 2st 2100ap

har inga problem alls med något av näten.

mvh

//Jocke

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem

Jag hade en d-link DI-604 förut, den knäckte transformatorer och överhettades hela tiden, slutade med att jag kopplade in den på ett gammalt at-nätagg och gick lös på routern, satt in en kylfläns stor som hela dess låda och satt en fläkt på den, efter det krånglade den aldrig oavsett hur mycket man belastade den =).

Permalänk
Avstängd

Okej, vad infattar garantin?

Garanterar att dom inte fungerar under 11års tid?

Körde med någon jävla D-Link men den fungera lite då och då den ville, inte när jag ville.

Så jag plocka fram en gammal antik Toshiba som har alltid fungerat, förutom vid strömavbrott.. håller kaffet varm med.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Hah.. tråkigt för dem att mitt nya D-LINK DIR-655 inte fungerar för fem ören... aldrig mer d-link.. blir fan linksys eller 3com istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donitz
torrent ned laddning och tänkte det trådlösa efter vare krasch.

Men "dum" som jag va

Dagens?

Njah, du var nog inte så dum, det ligger nog mer i din natur att köpa D-Link-produkter, inget att skämmas för.

Vilka routrar är egentligen mest stabila? Givetvis är ju linksys och liknande att föredra, men det som säljs är ju ofta budgetmodeller.
Något bra förslag på trådlösa routrar runt tusenlappen? (Ja, "budgetmodell" alá företag, men knappast för vanligt hemanvändande).

Den belkin jag har nu fungerar väl O-K, men den verkar inte alls klara av att öppna upp portar automatiskt. Som det är nu har ena datorn alla portar öppna (kör mjukvarubrandvägg där), medans den andra får leva med sämre hastighet. Riktigt jävla dumt! Är det så på alla routrar, eller klarar de lite finare routrarna åtminstone att öppna portar automatiskt?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!