Permalänk

Mac mini

Har sedan ett tag tillbaka funderat över att köpa en mac. Deras bärbara ligger utanför min budget och jag har nyligen köpt en ny 20" skärm så Imacen går bort. Kvar är Mac mini. Jag har tre frågor som jag inte har hittat svar på här.

Kan man som i win utöka skrivbordet med en tv och tex se på film där och surfa på skärmen?

Kommer mac mini @ 1.66Ghz med 1 eller 2 gb minne klara av att driva en 20" wide skärm i fullupplösning?

Hur är det med hdmaterial?

MVH

Visa signatur

<3 min Nikon D50

Permalänk
Medlem

Du kan inte använda TVn och Skärmen samtidigt om du inte köper någon speciallösning.
Minin kan driva en 20" skärm alldeles utmärkt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yaroze
Du kan inte använda TVn och Skärmen samtidigt om du inte köper någon speciallösning.
Minin kan driva en 20" skärm alldeles utmärkt.

Vad är det för speciellgrej man måste köpa?

Kom på en grej till idag, när jag läste i gamla trådar såg jag att det snackades det om en atigrafikkort istället för intel inbyggda. Ifs var trådarna från 2005, men är det fortfarande aktuellt eller bara ett rykte?

MVH

EDIT: Hittade svaren själv, men klarar osx av två olika skärmar om jag nu köper ett http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010081765 ?

Visa signatur

<3 min Nikon D50

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icecream_
Vad är det för speciellgrej man måste köpa?

Kom på en grej till idag, när jag läste i gamla trådar såg jag att det snackades det om en atigrafikkort istället för intel inbyggda. Ifs var trådarna från 2005, men är det fortfarande aktuellt eller bara ett rykte?

MVH

EDIT: Hittade svaren själv, men klarar osx av två olika skärmar om jag nu köper ett http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010081765 ?

Att det snackades om Ati-grafikkort i minin var nog för att de första revisionerna av Mac minin hade ett inbyggt Ati radeon 9200, medans de nya använder integrerade Intel-kretsar.

Om den där lilla adaptern funkar i OS X vet jag inte, men två skärmar klarar OS X av.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?