Geforce 8800 Ultra-recensioner

Permalänk
Melding Plague

Geforce 8800 Ultra-recensioner

Idag släppte Nvidia sin nya toppmodell 8800 Ultra och redan nu finns ett par recensioner ute på nätet.

Läs nyheten: Geforce 8800 Ultra recensioner

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

LOL, det är typ ett överklockat 8800GTX. Man kan ju köpa AXLE 8800GTX för 5k och överklocka och i värsta fall ett överklockatt XFX för typ 6k och spara fortfarande 1k minnst :), det sämsta Nvidia ha gjort på länga:P

Permalänk
Medlem

även om jag hade haft råd så hade jag inte köpt det...

Visa signatur
Permalänk
Musikälskare

Prestanda gentemot kostnaden väger inte upp

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Prestanda gentemot kostnaden väger inte upp

långt ifrån

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

ultra går också att klocka..

Permalänk
Medlem

Knappast! Ultra flopp?

Permalänk
Medlem

Jag har ett 8800GTX som är klockat delvis högre än detta kortets Spec så avundsjuk på folk som köper detta blir jag verkligen inte. Det viktiga är dock att i detta fallet så finns ju garantin kvar.. men har man kylnig så händer det inget.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Haha vad löjligt. Jag tänker itne ens stoppa in GTX kortet i min burk på grund av storleken, två strömkontakter samt hög värmeutveckling...Så kommer de med det skitet haha.

Fattar inte riktigt varför. Ska de slå AMD-korten som "kommer snart" behövs det väll lite mer kräm eller? Om inte då kommer jag skratta åt de nya AMD-kort istället. Att Nvidia behövde bara höja hastigheten på gpun någta MHz och ge kortet lite snabbare minnen :D..

En sak är klar iaf. Man får sig ett gott skratt hur man än ser på saken

Permalänk
Medlem

Det kortet kommer inte att kännas prisvärt även om det blir prisdrop på det. När man ser eller hör ordet Ultra då tänker men på nåt riktigt extremt men i det här fallet känns det inte så. Helt värdelöst om man köper det kortet för så mycket pengar när man kan klocka sitt GTX.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Intressant att jämföra den nästan överdrivet positiva inställningen hos Guru3d, och surkartsinställningen hos Anandtech. Nästan så att man kan misstänka att Mr Derek Wilson på Anand nyligen har inhandlat sitt fabriksöverklockade kort, och surar bara för att han inte har värsta kortet längre....;)

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk

180 dollar extra för lite bättre minne och en lite högre lägsta garanterad klockfrekvens som prestrerar "obetydligt" bättre än ett vanligt 8800gtx, iaf om det är överklockat... inte så mkt att hänga i granen mao

Permalänk
Hedersmedlem

Dags att kräva mindre och svalare kort med bättre prestanda...Min nuvarande PC är för tusan större än min första PC 1993!!!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

äh varför köpa ett dx10 kort överhuvudtaget?
Om jag förstod anadtechs test rätt så gav ju Radeon X1950 XTX mest "bang for the buck" fast de sa inte speciellt mycket om det.
Och sen så måste man ju köpa vista åsså.......
åsså måste man vänta på alla dx10 spel......
åsså komemr skillnaden inte vara speciellt stor i slutändan

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Nu när Nvidia har släppt Ultra, kan inte priset på GTS och GTX sänkas lite då?

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viggen
Nu när Nvidia har släppt Ultra, kan inte priset på GTS och GTX sänkas lite då?

Först får ATI släppa sina kort.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Det är ganska skamligt att ATI inte släppt ännu, nvidia hann tom ut med en ny version av sitt kort.
Ultra är förvisso inte mkt mer än handplockade GPU:s som klockar hyffsat med ny kylare, men det gör att ATI känns som slöfockar deluxe!

BTW-fan va bra g80 skalar, är ganska stor skillnad fast ökningen är ganska blygsam på klockningen endå.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Vad jag undrar är var i hel är Thermalright kylaren till 8800 om man inte orkar beställa från utlandet...

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Enligt guru3d ska Ultran iallfall va med lättklockad än GTX. Det är ju värt 1000 kr extra.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem

Tror jag nöjer mig med GTS eller kanske GTX kort, finns ju en liten förhoppning att priset snart justeras lite på dom också.
Fast man måste ju säga att Nvidea får ut massa prestanda DX10 kort iallafall, vilket man inte precis kan säga om ATI, börjar ju bli nästan fånigt ju
Men klar ATI har ju en del starka DX9 kort i bra prislägen (1950XX)

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Har pengarna, men tänker i helvete inte kirra ett sånt. 8 lakan för ett överklockat GTX? Fan heller! Jag skulle gott avråda alla som redan har hyfsade kort från att lägga pengarna på ett Ultra. Håll ut ett tag till å lägg dom på ett 8900 GTX!

https://www.datorbutiken.com/home/Default.aspx

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken
äh varför köpa ett dx10 kort överhuvudtaget?
Om jag förstod anadtechs test rätt så gav ju Radeon X1950 XTX mest "bang for the buck" fast de sa inte speciellt mycket om det.
Och sen så måste man ju köpa vista åsså.......
åsså måste man vänta på alla dx10 spel......
åsså komemr skillnaden inte vara speciellt stor i slutändan

Dx10 korten är fortrarande bättre än Dx9 korten i dx9 spel, 8800gts är ett bättre köp än x1950xtx då det är bättre och kostar mindre.

OT: Tråkigt med Ultra kortet :/ trodde det skulle prestera bättre.
Känns som nvidia måste utvecklas, redan med 6800 gt och 6800 ultra liknar skillnaden mellan 8800 ultra och gtx.

Permalänk
Medlem

6800GT och 6800Ultra var väl också samma kort i grunden, bara det enda högre klockat. Klagade folk då?

Prisvärt? Nej för fan. Men en ny kylare får man i alla fall. Ett sånt här kort släpps inte för att man förväntar sig att det ska säljas några större mängder av det, ett sånt här kort släpps för att visa att man är bäst, sen tjänar man pengar på att sälja billiga kort.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

En sak jag inte fattar på dessa monsterkort är varför de inte tar bort gallret och bara gör ett stort hål på plåten. De borde ju ge bättre flöde och därmed kylning.
Men de kanske finns risk att plåten kan buklas om gallret inte finns men vad vet jag.

Kolla denna länk så förstår ni vad jag menar.

http://resources.vr-zone.com/newzhunter/8800Uvs2900XT-3.jpg

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem

Ja det var väl ingen chock för flertalet att det inte skulle sklija mer än så här hoppas jag? Det är ju ganska vanligt att det inte sklijer så mycket mer än så här.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

370 watt...

100% strömtjuv!

Permalänk
Medlem

" max. Verbrauch ca. 116 Watt (bei Volllast)"

116W är inte såååååå farligt ändå, trodde det skulle bli värre.

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenta_ponta
370 watt...

100% strömtjuv!

Det är iofs hela systemet under full load....

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Kommer de inte sättas nya rekord i 3DMark nu då?