Anime och manga (LÄS första inlägget)

Permalänk
Medlem

Såg första avsnittet av Maji de Watashi ni Koi Shinasai! nu inatt.. Fan vad bra serie !!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Gyo blir anime. Ville bara fnittra till av lycka.

Moar på moetron.
http://moetron.com/uploads/20111001_winterchart_v1.jpg

Ohh dregel.....

Black Rock Shooter, Zero no Tsukaima F, Another, Inu X Boku SS, Ano natsu de Matteru, High School DxD och alla OVA:er.... Kommer inte vistas utomhus denna vinter

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Gyo blir anime. Ville bara fnittra till av lycka.

Moar på moetron.
*animevinter11/12*

Kill me baby! \(^^)/ Riktigt rolig serie.

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Medlem

Nya Gundam Age serien var ju en besvikelse...

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Nya Gundam Age serien var ju en besvikelse...

Gundam-serier är väl alltid en besvikelse?

Skolan har tagit upp ganska mycket sittapårummetochtittapåanime-tid, så jag har inte hunnit kolla på så mycket. Jag har i alla fall hunnit titta lite på Haganai, Ben-To och Maken-ki. Maken-ki var väl lite sådär, men Haganai och Ben-To var riktigt bra serier.

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle.Lid:

Gundam-serier är väl alltid en besvikelse?.

-------

Hittade dessutom mangan A Peephole. En.. ett.. drama..
...
Hentai.
Med _plot_! : O

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Har ni spanat in C3? Fullkomligt älskar allt med den, lite mycket fanservice kanske men jag gillar var den är på väg.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Hittade dessutom mangan A Peephole. En.. ett.. drama..
...
Hentai.
Med _plot_! : O

http://i109.photobucket.com/albums/n65/alakai6/Censur.png

Bah, snyggt sätt att förstöra min kväll..

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Har ni spanat in C3? Fullkomligt älskar allt med den, lite mycket fanservice kanske men jag gillar var den är på väg.

Min natt är räddad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle.Lid:

Gundam-serier är väl alltid en besvikelse?

Skolan har tagit upp ganska mycket sittapårummetochtittapåanime-tid, så jag har inte hunnit kolla på så mycket. Jag har i alla fall hunnit titta lite på Haganai, Ben-To och Maken-ki. Maken-ki var väl lite sådär, men Haganai och Ben-To var riktigt bra serier.

Nahhh inte alltid... Mobile Suit Gundam SEED, SEED Destiny, samt Mobile Suit Gundam 00 var mycket bra serier. Nya Age var dock hopplöst dåligt med riktigt hemska karaktärer och värdelös animering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Bah, snyggt sätt att förstöra min kväll..

Skrivet av m0rk:

SEED, SEED Destiny, 00

(屮゜Д゜)屮

Nämner allt utom Ɐ.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Maybe a little (: <: [:

Skrivet av Alakai:

(屮゜Д゜)屮

Nämner allt utom Ɐ.

Huh?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Hittade dessutom mangan A Peephole. En.. ett.. drama..
...
Hentai.
Med _plot_! : O

Damn it!

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Hehehe... this made me lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Turn A Gundam. För en sådan som mig som inte är så intresserad av Gundam-universumen så är kanske Ɐ en inkörsport. Annorlunda desigd, fantastisk musik (Yoko Kanno) och jättehögt tempo men ändå följsamt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Turn A Gundam. För en sådan som mig som inte är så intresserad av Gundam-universumen så är kanske Ɐ en inkörsport. Annorlunda desigd, fantastisk musik (Yoko Kanno) och jättehögt tempo men ändå följsamt.

misstänker att jag aldrig såg den serien.....

Permalänk
Medlem

Några nakna, tecknade bröst. Inte kan väl det räcka för en sådan reaktion.. Eller..? Ehum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Några nakna, tecknade bröst. Inte kan väl det räcka för en sådan reaktion.. Eller..? Ehum

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

På tal om hentai.
Lite mer detaljerat inför Golden Age.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

På tal om hentai.
Lite mer detaljerat inför Golden Age.
PGMOS3YDCSE

Ser lite yum yum ut.....

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Alakai:

På tal om hentai.
Lite mer detaljerat inför Golden Age.
PGMOS3YDCSE

Låt mig gissa, den täcker samma sak som animen? Blev sjukt besviken när jag såg den. Den slutade ju när historien började dra igång.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Låt mig gissa, den täcker samma sak som animen? Blev sjukt besviken när jag såg den. Den slutade ju när historien började dra igång.

Så länge man blir av med Adon Coborlwitz så är det ok.
Man har ju annars sett bilder på puck och trasig Casca, så förhoppningsvis täcker nya animen mer än gamla. Värt att tänka på är ju att detta är en första film av många, varav tre stycken ska ta sig an golden age.
Can't wait for Schierke thou

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Planerna på att låta uppföra ett Tokyo 2 har växt fram efter den katastrofala jordbävningen och tsunamin

gogogo bara en till sen kan vi ha gigantiska mördarrobotar och general awesomeness.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/japan-planerar-for-reservhuv...

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Alakai:

Så länge man blir av med Adon Coborlwitz så är det ok.
Man har ju annars sett bilder på puck och trasig Casca, så förhoppningsvis täcker nya animen mer än gamla. Värt att tänka på är ju att detta är en första film av många, varav tre stycken ska ta sig an golden age.
Can't wait for Schierke thou

Det låter lovande. Då kanske de ska göra film av hela mangan?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

gogogo bara en till sen kan vi ha gigantiska mördarrobotar och general awesomeness.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/japan-planerar-for-reservhuv...

Jag föredrar nog Akira-versionen av Neo-Tokyo.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Jag föredrar nog Akira-versionen av Neo-Tokyo.

Före eller efter Tetsuos uppvaknande?
Varför inte helautomatiserade New Tokyo från GITS?

----------------
EDIT:
Saimoe 2011 vinns av Mami, från Madoka. På det hela upptas top 8 av 4 st från samma serie.
Jag sa till mamma i början av året att Madoka skulle bli årets mest uppskattade anime, ivf enligt B-typerna. "Jaha", sa hon.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Tittade igenom steins;gate. Snacka om riktigt bra serie upp till och med hälften! Sen kändes det som det var samma avsnitt igen upp till de två sista, som rusade mot slutet. Riktigt synd, då den förmodligen hade legat i min top 5 om den fortsatt på samma spår som de första 12 avsnitten. :/

Nu blir det att titta igen Dantalian no shoka. Hoppas på att bli glatt överaskad då GOSCIK i min mening var ganska värdelös!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

GOSCIK i min mening var ganska värdelös!

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Bara en månad kvar pojkar och flickor tills vi får nya serier att njuta av. Vilka ser ni fram emot?

För min del verkar följande bli aktuella:
Black Rock Shooter
Inu x Boku SS
Mouretsu Pirates <--- Fanservice
Zero no Tsukaima F
Senhime Zesshou Symphogear
Brave10
Rinne no Lagrange
Kill me baby
High School DxD - Jan <--- Högsta potensial
Ano Natsu de Matteru <--- Från skaparen av Onegai Teacher
Gokujyo - Jan <--- Fanservice

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Bara en månad kvar pojkar och flickor tills vi får nya serier att njuta av. Vilka ser ni fram emot?

Det blir nog Prince of Tennis, Captain Harlock och ZnT för min del.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."