Anime och manga (LÄS första inlägget)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Mirai Nikki var ju hemskt bra. Jag ska upp 7 i morgon men kan fan inte sluta kolla på serien.... Argh...

Känner man igen! Fast i mitt fall gällde det Nodame Cantabile Paris och kommande tenta

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Såg precis klart Mahou Shoujo Madoka Magica...
Manly tears were shed!
Sträcksåg alltihop, kunde bara inte sluta :/

Steins;Gate är nästa anime som skall betas av, efter det är det slut på serier i min "att-se" lista.

Just nu följer jag bara Black Rock Shooter, finns det några andra serier som är värda att följa atm?

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Entusiast

Svängde in på Wikipedia och noterade att avsnitt 9 av Hellsing Ultimate är färdigt och att 10an ska komma efter sommaren. Det stod även något om att avsnitt tio skulle vara del av sista säsongen. Kan det vara sant? Kan slutet äntligen vara nära?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Svängde in på Wikipedia och noterade att avsnitt 9 av Hellsing Ultimate är färdigt och att 10an ska komma efter sommaren. Det stod även något om att avsnitt tio skulle vara del av sista säsongen. Kan det vara sant? Kan slutet äntligen vara nära?

Med tanke på att de hittills kört en volym av mangan per OVA, och att mangan är på 10 volymer: Ja, vi närmar oss slutet.

Eller, ja, de kommer ju att animera prequeln också, verkar det.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kode:

Med tanke på att de hittills kört en volym av mangan per OVA, och att mangan är på 10 volymer: Ja, vi närmar oss slutet.

Eller, ja, de kommer ju att animera prequeln också, verkar det.

Bara de inte får för sig att klämma in prequeln innan de gör klart Ultimate är jag nöjd. Det är Ultimate är jag intresserad av. Har väntat många år på att de ska bli klara och nu kan man alltså se ljuset i slutet av tunneln.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseboy:

Såg precis klart Mahou Shoujo Madoka Magica...
Manly tears were shed!
Sträcksåg alltihop, kunde bara inte sluta :/

Steins;Gate är nästa anime som skall betas av, efter det är det slut på serier i min "att-se" lista.

Just nu följer jag bara Black Rock Shooter, finns det några andra serier som är värda att följa atm?

Bered dig på att bli förvirrad! Steins;Gate är riktigt bra

Skrivet av Zotamedu:

Svängde in på Wikipedia och noterade att avsnitt 9 av Hellsing Ultimate är färdigt och att 10an ska komma efter sommaren. Det stod även något om att avsnitt tio skulle vara del av sista säsongen. Kan det vara sant? Kan slutet äntligen vara nära?

Haha, jag funderade faktiskt på att kolla efter det för någon dag sedan. Mkt trevligt, skall letas upp direkt!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Inaktiv

Finns det några fler serier i stil med Manyuu Hiken-chou för bröstfetischister som mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Finns det några fler serier i stil med Manyuu Hiken-chou för bröstfetischister som mig?

Det jag direkt kommer att tänka på torde vara Ladies Versus Butlers, ungefär så mycket bröst/naket/blandsnusk du kan föreställa dig utan att den så kallade handligen stryker med... helt.

En av huvudkaraktärerna brukar kärleksfullt kallas Drilltits på diverse forum.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aake:

Det jag direkt kommer att tänka på torde vara Ladies Versus Butlers, ungefär så mycket bröst/naket/blandsnusk du kan föreställa dig utan att den så kallade handligen stryker med... helt.

En av huvudkaraktärerna brukar kärleksfullt kallas Drilltits på diverse forum.

Haha...låter bra ^^ Undrar om jag inte har/haft den på datorn t.o.m...

Permalänk
Medlem

Kompis tipsar bl.a. om https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Fight_Ippatsu!...!! , Queens blade, lite fantasy.
http://www.animeka.com/animes/detail/seikon-no-qwaser.html , typ inte likadant men tuttar.

Det är vad polaren tipsar om, själv är jag oskyldig

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Kompis tipsar bl.a. om https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Fight_Ippatsu!...!! , Queens blade, lite fantasy.
http://www.animeka.com/animes/detail/seikon-no-qwaser.html , typ inte likadant men tuttar.

Det är vad polaren tipsar om, själv är jag oskyldig

Sure

Permalänk
Medlem

Börjar dyka upp lite info om vårens utbud av anime nu

Kolla på Squidoo för mer information

Permalänk
Medlem

Inte speciellt mycket att vänta på ser det ut som. Zetman är man visserligen mycket sugen på då de som läst mangan har gett den ros. Möjligtvis att Uchuu Kyoudai kan fånga ens intresse, om den är bättre än planets och innehåller lika mycket rymdpromenader :q

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Jag är så jävla kär i brave 10... Bästa sen Black lagoon!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Skulle kunna förklara varför jag blev så förvirrad av Yuri Seijin Naoko-san.

EDIT: Nu minns jag vad jag hade i bakhuvudet. När man var hos polare och kollade på Minami-ke, så hade fansubborna skojat till det lite i OP eller ED, så "texten" gick något liknande "You like my drop shaped mouth, don't you? You're thinking of me when you're alone in your room and you want to take me home you pervert". På ett ungefär, kanske.
Man uppfattade iofs något enstaka ord och la ihop två och ett så man fattade att det inte alls var någon översättning. But did I laugh.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Skulle kunna förklara varför jag blev så förvirrad av Yuri Seijin Naoko-san.

EDIT: Nu minns jag vad jag hade i bakhuvudet. När man var hos polare och kollade på Minami-ke, så hade fansubborna skojat till det lite i OP eller ED, så "texten" gick något liknande "You like my drop shaped mouth, don't you? You're thinking of me when you're alone in your room and you want to take me home you pervert". På ett ungefär, kanske.
Man uppfattade iofs något enstaka ord och la ihop två och ett så man fattade att det inte alls var någon översättning. But did I laugh.

Hehe, jag har vissa gånger också haft den känslan. Eftersom man i princip inte kan någon som helst japanska så är man ganska öppen för att bli trollad på så sätt Fast det blir nog knappast en sådan PATA-tabbe.

Förövrigt, att göra en teknisk tabbe borde kallas "att göra en pata"

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Öppet slut i säsong ett bäddade vägen för säsong två. Det är ju förståeligt, då det fanns så många obsevarade frågor och ouppklarade kapitel.
http://www.oreimo-anime.com/index.html

EDDEET: Det var tydligen inte ett aprilskämt..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Entusiast
Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Hög "vill ha"-faktor!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fler än jag som blev sugen?

Så länge man kan mäta sitt AT-fält så..
Finns säkert en app för det.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Zetman och Space brothers ser mer än lovande ut!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk

Jag finner inga ord. Vet inte om jag vågar kolla första avsnittet ens.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuttokova:

Zetman och Space brothers ser mer än lovande ut!

Fan vad najs. Kanske man slipper en Planetes. De två man sett fram emot mest denna säsong. Måste skynda mig bli klar med tidigare serier :q

Skrivet av overheizer:

http://i.imgur.com/TpYlq.png

Jag finner inga ord. Vet inte om jag vågar kolla första avsnittet ens.

Only in japan, moe inu!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Någon som har sett Rurouni Kenshin New Kyoto Arc? Jag tyckte att det bara var osammanhängande. Jag har i och för sig sett allt annat med Kenshin men hade hoppats på något extra utöver de gamla episoderna.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazed:

Någon som har sett Rurouni Kenshin New Kyoto Arc? Jag tyckte att det bara var osammanhängande. Jag har i och för sig sett allt annat med Kenshin men hade hoppats på något extra utöver de gamla episoderna.

Hoppade igenom det, har inte läst mangan så vet inte om orginal serien stämmer med den eller om detta ska vara mer likt det eller inte.
Men ja, jämfört med orginal anime:n så var detta, konstigt.

Hela scener är ändrade, karaktärer är borta, dialog borttaget / tillagt. Många scener kändes väldigt stressade, som att dom var tvungna att få med A & B på XX minuter.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Såg precis första avsnittet av Haiyore! Nyarlko-san och kan bara säga att jag älskar serien. Den kvinnliga huvudkaraktären är så jävla skönt pervers och storyn är fylld med en massa roliga Cthulhu referenser. Kan mycket väl vara denna periods roligaste serie...

Mer info: http://myanimelist.net/anime/7596/Haiyoru!_Nyaruani

Permalänk
Medlem

http://www.ntv.co.jp/shopping/evangelion/

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Jormungand ... Kan det bli bästa animen som släpps i år tro?

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuttokova:

Jormungand ... Kan det bli bästa animen som släpps i år tro?

I år vet ifan.. Lite tidigt att säga det. Dock en av de tre bästa serierna denna säsong.