Lost – den stora tråden om TV-serien

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
"Vi" (jag har ingenting med saken att göra) har kollat på möjligheten att skaffa spoilertaggar, så att ni vet. Hoppas det blir något av det, för det kan vara klockrent i trådar som dessa.

Anyhoo... Jag ligger minst fyra avsnitt efter nu. Har tappat intresset, det började jag visserligen göra i säsong två, mest eftersom det känns som det aldrig händer någoting intressant.
Vi får se om jag orkar kolla ikapp nån gång snart

Roligt att höra om spoilertaggar..
Annars tycker jag du skall börja se till nästa säsong av Prison Break börjar, ååh jag älskar PB. Säsong 2 Finale var såå bra..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Bra iniativ att använda kodat. ALLA sätt åtminstone spoiler varning för dem som inte sett ännu, kan förstöra.

SPOILER
-
-
-
Tror inte Lock dödas, han är väl en större karaktär i serien?
-
-
SPOILER SLUT

Inget bra argument. Större karaktärer i serien har dött förut. Shannon, Boone. Hurley's flicka skulle kunna utvecklats till en större karaktär. Personligen tycket jag det vore skönt att slippa Locke nu. Hans far är död, han har spelat ut sin roll.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Jag har aldirg sett något avsnitt utav den här serien. Lite konstigt men det är sant, samma med 24.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janav
Inget bra argument. Större karaktärer i serien har dött förut. Shannon, Boone. Hurley's flicka skulle kunna utvecklats till en större karaktär. Personligen tycket jag det vore skönt att slippa Locke nu. Hans far är död, han har spelat ut sin roll.

Nåja, vi får antagligen veta nästa vecka.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janav
Inget bra argument. Större karaktärer i serien har dött förut. Shannon, Boone. Hurley's flicka skulle kunna utvecklats till en större karaktär. Personligen tycket jag det vore skönt att slippa Locke nu. Hans far är död, han har spelat ut sin roll.

Äsch, han är ju speciell, han kommer heela sig mycket fortare än normalt och bli bra snart ska du se

Halva serien verkar ju hänga kring honom..

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Smokey har gjort flera framträdanden och vi har fått sett vart isbjörnarna kommer ifrån.

Har man fått veta vart isbjörnarna kommer ifrån? Det har jag helt missat. Kan du berätta?

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Förstår inte varför alla tjatar om avslut, dom avsnitten som visats nu efter vinteruppehållet är ju något av det bästa som någonsin visats på tv, om dom klarar hålla den här nivån nu är 3x16avsnitt helt klart en bra lösning. Det blir bara 17 avsnitt mer än dom 100 som var tänkta från början. Ett snabbt avslut har det aldrig varit tal om, när ABC plöjer ner 30 miljoner dollar i piloten eller vad det var så vill dom nog ha avkastning på dom pengarna.

Och återblickarna är ju det som gör Lost, man vill ju lära känna karaktärerna och få veta vad som driver dom på ön. Verkar som många missat att fokuset i lost inte är mysteriet om ön utan det är människorna det handlar om, det är därför flashbacksen får så stort utrymme.

Håller med helt.

Mafix: dom har suttit i burarna som Kate och Sawyer satt i.

Permalänk
Medlem

SPOILERVARNING:

Hur kan han där snubben vara vid samma ålder ännu? Han som ben träffa i skogen när han sprang efter sin morsa?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Nej, gav upp Lost för ett par avsnitt sedan. Orkar inte mer. Får se hur lång serien blir när den är avslutad. Om inte allt för många säsonger så blir det nog att köpa kompletta boxen. Då har man ju ett slut att se fram emot i alla fall

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mafix
Har man fått veta vart isbjörnarna kommer ifrån? Det har jag helt missat. Kan du berätta?

Dharma hade en form av Zoo på deras ö där de hade ett större antal djur, bland dessa var isbjörnar. De nämner när Kate och Sawyer är fångade i burarna hur lång tid det tog för björnarna att lista ut mat-systemet/belöningssystemet byggt i pavlovanda.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Lost börjar bli bra igen, Säsong 1 var grym, säsong 2 tappa ja helt tyckte debn var ren smörja. Säsong 3 är bra, på bättringsvägen nu. Även om de senaste avsnittet va lite sådär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janav
Dharma hade en form av Zoo på deras ö där de hade ett större antal djur, bland dessa var isbjörnar. De nämner när Kate och Sawyer är fångade i burarna hur lång tid det tog för björnarna att lista ut mat-systemet/belöningssystemet byggt i pavlovanda.

Jo, läste lite om det på Lostpedia. Har sett avsnittet när Sawyer kom på hur belöningssystemet fungerade och någon från the others menade på att isbjörnarna kom på det fortare.

Men jag kanske missat något avsnitt som handlade mer om isbjörnarna och detta zoo etc?

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem

Spoilervarning (kanske?):

Oj oj oj den senaste avsnittet var helt otroligt, Hoppas bara att Locke inte dör Han e en grym karaktär, kommer kännas lite tomt utan honom. Gah jag stör mig verkligen på Jack nu

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Läste i lokalblaskan här hemma om Lost igår. Intervjuer med författare och regissör berättade att serien ska hålla på till 2010. Och i samma ögonblick jag läste det slutade jag med Lost. Tänker spara tills man har en hel säsong eller nåt innan jag ger mig på det igen.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
Spoilervarning (kanske?):

Oj oj oj den senaste avsnittet var helt otroligt, Hoppas bara att Locke inte dör Han e en grym karaktär, kommer kännas lite tomt utan honom. Gah jag stör mig verkligen på Jack nu

Lite spoilervarning igen!

På tal om Locke...
Ja, Locke får inte försvinna. Han är ju den man vet minst om; vad han verkligen jobbade med och så. Visst, man har fått veta om hans pappa. Någonstans i början av säsong 1 fick man se/höra i en flashback när han satt på ett kontor och pratade i telefon med nån som tilltalade honom Överste Locke. Och sen hade han med sig portföljen med knivar på flyget.

Det börjar bli lite jobbigt med alla mysterier men man vill ju veta hur det går nu när de kommit så här långt.

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b4sTerd!
Lite spoilervarning igen!

På tal om Locke...
Ja, Locke får inte försvinna. Han är ju den man vet minst om; vad han verkligen jobbade med och så. Visst, man har fått veta om hans pappa. Någonstans i början av säsong 1 fick man se/höra i en flashback när han satt på ett kontor och pratade i telefon med nån som tilltalade honom Överste Locke. Och sen hade han med sig portföljen med knivar på flyget.

Det börjar bli lite jobbigt med alla mysterier men man vill ju veta hur det går nu när de kommit så här långt.

Han jobbade på ett "boxcompany". Troligen samma företag som Hurley ägde.

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pocke-boy
Han jobbade på ett "boxcompany". Troligen samma företag som Hurley ägde.

Lock vet man mycket om men inget så dirext värdefullt..

företaget är ju samma men frågan är vem det var i telefonen

sen jacob som "satt" i stugan .. om det är "ön" så varför är han osynlig för alla andra?
varför sköt egentligen ben lock? för att han vet förmycket eller?
kunde vara skönt om de gav ut 2 avsnitt i veckan istället..

sen om det ska fortsätta tills 2010 är ju en bit
måste ha mer disk isf om man ska följa hela serien.
de kan ju bygga vidare så otroligt mycket längre på alla lösa trådar som finns.
men de sluter även många.
i detta så var ju bens far i den van'en som hurley och sayer mm hittade. det var hans far. "workmen" nämde hurley att han hetta o de andra rättade att det var hans yrke.

men hur många stationer har de besökt?
de sprängde ju "sin egen" och där efter finns det v'äl bara pärlan och den där forskningsstationen som de undersöker deras barn i..

enligt kartan i "deras spängda bunker" så finn det ju en hel drös till.. hur ska de bygga vidare på det?
sen så finns det ju en hel ö till .. de kan ju bara inte sluta allting på 1 seasomng utan de får nästan ha bara 2-3 för att avsluta alla trådar

mycket bra serie. dock lite väl lång tide mellan avsnitten

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mafix
Jo, läste lite om det på Lostpedia. Har sett avsnittet när Sawyer kom på hur belöningssystemet fungerade och någon från the others menade på att isbjörnarna kom på det fortare.

Men jag kanske missat något avsnitt som handlade mer om isbjörnarna och detta zoo etc?

Tyvärr inte. Det skulle vara fascinerande att få reda på mer om varför djuren hölls där, om fler djur hölls där och i så fall vilka. Men allt vi hittills vet är att "Tom" sagt att "It only took the bears x hours to figure it out".

Sista avsnitteten var dock ganska intressant. De nuvarande öborna är alltså inte de ursprungliga Dharma-invånarna, om man bortser från Ben. Frågan är i så fall vilka de är och vad de gör på ön. Man kallade dem för "natives", vilket jag betvivlar att de är. Avkommande till äldre fångna på ön kanske?

Det hela som rör att man hittade planet med kropparna har däremot bara förstärkt teorin om att ön antingen är ett helvete eller himmel, eller någonstans imellan (purgatory). Men, då krävs ju att det skulle förklara en del annat också, vilket det inte gör. Aja.

Det vi vet om ön är att den i alla fall har ovanliga magnetiska och geologiska egenskaper. Dessa egenskaper har effekter på sjukdomar, tumörer, infertilitet, den påskyndar kroppens läkeprocesser enormt och som negativa effekter har vi gravida kvinnor som verkar dö någonstans mellan 2-4:e månaden. Jag tror även att det finns en form av "sjukdom" på ön som de andra vaccinerar sig emot. Rösterna är ett bevis på detta.

Jag tror att deras arbete går ut på att kidnappa gravida kvinnor och försöka bota dem innan de avlider - antagligen avlider de av någon form av cancer. Livmoderscancer verkar vara den vanligaste teorin här. Frågan är varför. En bot mot alla cancerformer? Eller skulle botandet av dem öppna dörren till någonting större för dem ? De verkar inte vara typen som vill hjälpa mänskligheten, direkt, så min gissning skulle falla på det senare.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
SPOILERVARNING:

Hur kan han där snubben vara vid samma ålder ännu? Han som ben träffa i skogen när han sprang efter sin morsa?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Spoiler:

Läste någonstans att locke inte kommer då dö han skulle ha någon slags "standoff" med jack i sista avsnittet denna säsong vilket han uppenbarligen inte skulle kunna ha om han ligger kvar i den där gropen

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

Nytt avsnitt idag då, skall se det om den stund.
Ser framemot det, efter att ha sett ett par trailers.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

hmm.. undra var moderatorerna det är ju lite pirat över dethela men ... men
allt på internet är gratis

undrar vad de 2 färgeade personerna.. vad de nu hette ( orkar inte kolla i avsnitten) som fickbåten och försvann ut på havet.. jag tror faktist inte de klarade sig tillbaka.

sen så tror jag att det är icensatt med att de har krachat ett annat plan o dumpat massa kroppar i de planet istället.. men de på ön lever och "natives" faktist är hägringar eller något. jag tror att det är smokey som genererar fram lite personer eller så.

dock så skulle man vilja få reda på mer hur allting komdit o allt så..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

SPOILER / USA Avsnitt:
---
---
---
---

Jag tycker fan att det va helt skumt i sista avsnittet när Locke gick in i den där stugan med ben, vafan kunde den där "snubben/saken" va för något? Det hela verkar helt mystisk nu :S

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Nyaste avsnittet var jävligt bra, se det.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

mm jäklar vad bra det är... alltså tusan vad lost börjar bli bra.. Alltså det har vart makalöst bra sedan start, men nu blir jag helt frälst efter varje avsnitt. Extreeemt bra.... Spännande med nya stället Charlie hittade också. Fyfan vad coolt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
mm jäklar vad bra det är... alltså tusan vad lost börjar bli bra.. Alltså det har vart makalöst bra sedan start, men nu blir jag helt frälst efter varje avsnitt. Extreeemt bra.... Spännande med nya stället Charlie hittade också. Fyfan vad coolt!

Jepp, var lite lamt en tid. Men nu börjar det verkligen bli bättre igen. Tyckte det hände för mycket nästa i senaste vad man var van med. Längtar tills nästa vecka.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Spoiler/USA bla bla bla:

---

SHIT! Senaste avsnittet var helt otroligt, verkligen så spännande som det bara kan bli. Slutet var ju värst! Man tänkte liksom THANK GOD att charlie överlevde... ett tag i alla fall xD!!!
<3 Lost
Fan längtar till nästa vecka redan, Sayid ftw =P

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

SPOILER:

teorin med att det skulle vara ett helvete eller nått sånt e ju ltie skum, eftersom dom tydligen hade en ubåt som dom har rest emellan ön och den "riktiga" världen.

och om nån orkar friska upp mitt minne, vadfan hände med michael och hans lille son?

och som alla andra har sagt, så har serien verkligen ryckt upp sig dom senaste avsnitten, sjuuuukt grymt!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelar
SPOILER:

teorin med att det skulle vara ett helvete eller nått sånt e ju ltie skum, eftersom dom tydligen hade en ubåt som dom har rest emellan ön och den "riktiga" världen.

och om nån orkar friska upp mitt minne, vadfan hände med michael och hans lille son?

och som alla andra har sagt, så har serien verkligen ryckt upp sig dom senaste avsnitten, sjuuuukt grymt!

När jack, katey hurley o "james" blev tillfågna tagna S2E20 nått
så blir michal o hans son firsläppta och åker iväg i en liten båt.. mycket mer vet ingen

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
När jack, katey hurley o "james" blev tillfågna tagna S2E20 nått
så blir michal o hans son firsläppta och åker iväg i en liten båt.. mycket mer vet ingen

jajävlar ja, så var de... då kanske man kan tippa på att vi inte hört de sista från dom två?

Visa signatur