Stora feta metaltråden!

Permalänk
Medlem

Avatar - Dance Devil Dance
Göteborgsbandet med en ny video

.
.
Dimmu Borgir - The Maelstrom Mephisto
Black metal

.
.
Obsidious - I Am (Live at Euroblast 2022)
Techinical death metal

Permalänk
Medlem

Defleshed - Heavy Haul
Svenskt thrash/deathband. Kort och intensivt. Nvidia kanske borde kolla på sladden han använder till gitarren, väl tilltagen med stora marginaler.

Hela albumet är släppt officiellt https://www.youtube.com/watch?v=d1VFy1X1IWU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Obsidious - I Am (Live at Euroblast 2022)
Techinical death metal
https://www.youtube.com/watch?v=S6-ObqI7DcQ

Deras album, Iconic, släpptes idag och det är riktigt bra tycker jag. Helt klart ett av årets bästa album för mig.

Permalänk
Medlem

Kan ha varit den bästa "reunion" jag varit med om det senaste decenniet, Mike Howe är lysande. Att de dessutom gjorde en remake på deras absoluta mästerverk var inget annat än helt fantastiskt. Remakes har en tendens att ofta bli ganska halvdassiga, men Metal Church lyckas göra en riktigt bra låt ännu bättre! Todd La Torre från Queensryche gästar även.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Får bli en vinylfredag 🤘🏻

Så ska man ju bara bestämma sig vad som ska lyssnas på...finns ju ett x antal plattor till att välja på😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

Så ska man ju bara bestämma sig vad som ska lyssnas på...finns ju ett x antal plattor till att välja på😁

Kul att du kör vinyl, jag har just skaffat en begagnad skivspelare men har tyvärr ingen death metal eller black metal skivor i min samling. Obskyra äldre plattor i tidiga upplagor/pressningar verkar kunna vara bisarrt irriterande dyra så möjligt att jag håller mig till streaming för den typen av musik. Att köpa nya lp skivor är jag lite mera tveksam till, känns som jag lika gärna kan köra streaming då, de använder väl säkert samma masters ändå och samma nivå av kompression. Visst, sedan finns det nya skivor men som pressades för länge sedan men igen, då blir det så störande dyrt. Kollade tex lite på gamla Necrophobic och Dissection plattor och det är bara att fetglömma, priserna är ungefär lika satanistiska som grupperna var. LoL

Den här plattan tex är minst lika bra som den urklassiska Entombed plattan "Left hand path". Dessa grupper gissar jag inspirerades lite av varandra ljudmässigt (åtminstone att Necrophobic inspirerades av Entombed soundet, det måste varit så).

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Kul att du kör vinyl, jag har just skaffat en begagnad skivspelare men har tyvärr ingen death metal eller black metal skivor i min samling. Obskyra äldre plattor i tidiga upplagor/pressningar verkar kunna vara bisarrt irriterande dyra så möjligt att jag håller mig till streaming för den typen av musik. Att köpa nya lp skivor är jag lite mera tveksam till, känns som jag lika gärna kan köra streaming då, de använder väl säkert samma masters ändå och samma nivå av kompression. Visst, sedan finns det nya skivor men som pressades för länge sedan men igen, då blir det så störande dyrt. Kollade tex lite på gamla Necrophobic och Dissection plattor och det är bara att fetglömma, priserna är ungefär lika satanistiska som grupperna var. LoL

Den här plattan tex är minst lika bra som den urklassiska Entombed plattan "Left hand path". Dessa grupper gissar jag inspirerades lite av varandra ljudmässigt (åtminstone att Necrophobic inspirerades av Entombed soundet, det måste varit så).
https://youtu.be/jsDiRsnN7xc

Ja det är helt annan upplevelse med vinyl, kul att du hittat dit med
Just plattor som kom ut under mitten av 90 talet till första hälften av 2000 brukar va svinigt dyra...
Har letat lite efter Hammerfall Threshold och den verkar sällan gå under 1500kr. Så enda chansen man oftast får är att köpa den om det blir re-release.
Stratovarius plattor Twilight Time (1994) och Fourth Dimension (1995) har jag nog aldrig sett under 2k, ingen av dessa har återutgivits på vinyl tyvärr... De är enligt mig bland de bästa plattor de gjort, Visions är grymt bra med.

Har själv inte så mycket death/black heller, beror ju givetvis på priser/tillgänglighet men även att jag föredrar heavy metal/hårdrock mer. Lyssnar ju hellre på Twisted Sister och Judas Priest och det finns allt en hel del i samlingen, även en del gamla Svenska band som 220 Volt m.fl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

Ja det är helt annan upplevelse med vinyl, kul att du hittat dit med
Just plattor som kom ut under mitten av 90 talet till första hälften av 2000 brukar va svinigt dyra...
Har letat lite efter Hammerfall Threshold och den verkar sällan gå under 1500kr. Så enda chansen man oftast får är att köpa den om det blir re-release.
Stratovarius plattor Twilight Time (1994) och Fourth Dimension (1995) har jag nog aldrig sett under 2k, ingen av dessa har återutgivits på vinyl tyvärr... De är enligt mig bland de bästa plattor de gjort, Visions är grymt bra med.

Har själv inte så mycket death/black heller, beror ju givetvis på priser/tillgänglighet men även att jag föredrar heavy metal/hårdrock mer. Lyssnar ju hellre på Twisted Sister och Judas Priest och det finns allt en hel del i samlingen, även en del gamla Svenska band som 220 Volt m.fl.

Kul, jag får väl se vad det här mynnnar ut i. Men ska försöka verkligen försöka undvika hamna i träsket och börja köpa lp plattor för 300-1000 kr styck även om man väl kan ha enstaka favoriter möjligen. Inga ambitioner alls att bli en samlare. Ja, när det gäller begränsade tidiga pressningar blir nog de svindyra, då är det re-release eller vad nu det kallas som gäller. Man får väl hoppas eller ta reda på att de nyttjar samma tidiga master men det kan nog variera. Kvalitén på pressningen kan variera också och det behöver absolut inte vara bättre bara för att det är nytillverkat, snarare tvärtom (om jag förstått det här korrekt...).

Min nuvarande samling är något udda, väldigt vintage (60-70 tal), jag räddade lite skivor från att kastas för några år sedan som jag inte börja spela förrän nu. Ljudmässigt är det åtminstone generellt en bättre upplevelse än vad jag trott (hade låga förväntningar) så det är kul. Vad jag gillar är svårare att förklara men det blir en känsla av att musiken låter som det är var tänkt och ofta ett behagligt ljud. Men får försöka komplettera med lite plattor som jag tycker om vilket dock blir avsevärt svårare än vad jag fattat (pga de idiotiskt dyra priserna). Gissar att CD skivor är något helt annat i jämförelse, generellt avsevärt billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Kul att du kör vinyl, jag har just skaffat en begagnad skivspelare men har tyvärr ingen death metal eller black metal skivor i min samling. Obskyra äldre plattor i tidiga upplagor/pressningar verkar kunna vara bisarrt irriterande dyra så möjligt att jag håller mig till streaming för den typen av musik. Att köpa nya lp skivor är jag lite mera tveksam till, känns som jag lika gärna kan köra streaming då, de använder väl säkert samma masters ändå och samma nivå av kompression. Visst, sedan finns det nya skivor men som pressades för länge sedan men igen, då blir det så störande dyrt. Kollade tex lite på gamla Necrophobic och Dissection plattor och det är bara att fetglömma, priserna är ungefär lika satanistiska som grupperna var. LoL

Den här plattan tex är minst lika bra som den urklassiska Entombed plattan "Left hand path". Dessa grupper gissar jag inspirerades lite av varandra ljudmässigt (åtminstone att Necrophobic inspirerades av Entombed soundet, det måste varit så).
https://youtu.be/jsDiRsnN7xc

Kul att någon annan gillar The Nocturnal Silence! Håller den faktiskt högre än Entombeds alster.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Kul, jag får väl se vad det här mynnnar ut i. Men ska försöka verkligen försöka undvika hamna i träsket och börja köpa lp plattor för 300-1000 kr styck även om man väl kan ha enstaka favoriter möjligen. Inga ambitioner alls att bli en samlare. Ja, när det gäller begränsade tidiga pressningar blir nog de svindyra, då är det re-release eller vad nu det kallas som gäller. Man får väl hoppas eller ta reda på att de nyttjar samma tidiga master men det kan nog variera. Kvalitén på pressningen kan variera också och det behöver absolut inte vara bättre bara för att det är nytillverkat, snarare tvärtom (om jag förstått det här korrekt...).

Min nuvarande samling är något udda, väldigt vintage (60-70 tal), jag räddade lite skivor från att kastas för några år sedan som jag inte börja spela förrän nu. Ljudmässigt är det åtminstone generellt en bättre upplevelse än vad jag trott (hade låga förväntningar) så det är kul. Vad jag gillar är svårare att förklara men det blir en känsla av att musiken låter som det är var tänkt och ofta ett behagligt ljud. Men får försöka komplettera med lite plattor som jag tycker om vilket dock blir avsevärt svårare än vad jag fattat (pga de idiotiskt dyra priserna). Gissar att CD skivor är något helt annat i jämförelse, generellt avsevärt billigare.

Brukar oftast inte köpa allt för dyra plattor heller, har runt en 100 plattor, och skulle tro genomsnittspriset jag gett för alla hamnar runt 200-220kr. Dyraste plattan jag köpt är Running Wild - Under Jolly Roger, den fick jag ge 800 för men då är det en nästan ospelad förstapress från 1987.
Jag tycker att de flesta nya är bra, men de äldre brukar låta bättre i mina öron. Upplever även att en del billigare spelare inte alltid orkar hålla uppe farten på 180g skivor och det hörs direkt xD

Ja vi alla gillar olika, tror jag har någon som är från sent 70, Bruce Springsteen. Dock ingen jag direkt spelar, enda bra plattan från han är Born in the USA vilket finns i samlingen Jag upplever det som levande och varmt ljud när man lyssnar på vinyl. Men jag lyssnar för det mesta över Spotify, dels av lathet och även för man inte har alla plattor, skulle jag ha alla jag gillar bara inom Metal så hade jag nog behövt ett lagerhus hahaha. CD skivorna är billigare och brukar alltid gå att få tag på de flesta album, där finns det nyproducerade av de Stratovarius jag nämnde ovan.
Kasettband har börjat bli populärt med, Amon Amarth och flera andra har ju släppt nyaste albumen på kasett

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Kul att du kör vinyl, jag har just skaffat en begagnad skivspelare men har tyvärr ingen death metal eller black metal skivor i min samling. Obskyra äldre plattor i tidiga upplagor/pressningar verkar kunna vara bisarrt irriterande dyra så möjligt att jag håller mig till streaming för den typen av musik. Att köpa nya lp skivor är jag lite mera tveksam till, känns som jag lika gärna kan köra streaming då, de använder väl säkert samma masters ändå och samma nivå av kompression. Visst, sedan finns det nya skivor men som pressades för länge sedan men igen, då blir det så störande dyrt. Kollade tex lite på gamla Necrophobic och Dissection plattor och det är bara att fetglömma, priserna är ungefär lika satanistiska som grupperna var. LoL

Den här plattan tex är minst lika bra som den urklassiska Entombed plattan "Left hand path". Dessa grupper gissar jag inspirerades lite av varandra ljudmässigt (åtminstone att Necrophobic inspirerades av Entombed soundet, det måste varit så).
https://youtu.be/jsDiRsnN7xc

Om jag inte missminner mig helt är båda inspelade i Sunlight Studio med Herr skogsberg, vilket bidragit till just den specifika ljudbilden Tomas är lite ansvarig för att ha varit en stor, bidragande faktor till "stockholms-dödsen" ^^ För jävla trevlig kille också och lätt att ha och göra med, till skillnad från ett par andra, stora studio-ägare. Ljudmässigt kan du slänga in Dismember också

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

Brukar oftast inte köpa allt för dyra plattor heller, har runt en 100 plattor, och skulle tro genomsnittspriset jag gett för alla hamnar runt 200-220kr. Dyraste plattan jag köpt är Running Wild - Under Jolly Roger, den fick jag ge 800 för men då är det en nästan ospelad förstapress från 1987.
Jag tycker att de flesta nya är bra, men de äldre brukar låta bättre i mina öron. Upplever även att en del billigare spelare inte alltid orkar hålla uppe farten på 180g skivor och det hörs direkt xD

Ja vi alla gillar olika, tror jag har någon som är från sent 70, Bruce Springsteen. Dock ingen jag direkt spelar, enda bra plattan från han är Born the USA vilket finns i samlingen Jag upplever det som levande och varmt ljud när man lyssnar på vinyl. Men jag lyssnar för det mesta över Spotify, dels av lathet och även för man inte har alla plattor, skulle jag ha alla jag gillar bara inom Metal så hade jag nog behövt ett lagerhus hahaha. CD skivorna är billigare och brukar alltid gå att få tag på de flesta album, där finns det nyproducerade av de Stratovarius jag nämnde ovan.
Kasettband har börjat bli populärt med, Amon Amarth och flera andra har ju släppt nyaste albumen på kasett

Skrivet av Necrophor:

Om jag inte missminner mig helt är båda inspelade i Sunlight Studio med Herr skogsberg, vilket bidragit till just den specifika ljudbilden Tomas är lite ansvarig för att ha varit en stor, bidragande faktor till "stockholms-dödsen" ^^ För jävla trevlig kille också och lätt att ha och göra med, till skillnad från ett par andra, stora studio-ägare. Ljudmässigt kan du slänga in Dismember också

Ok, ja, jag har sett hans namn lite här och där även Dan Swanö är en figur som varit med på väldigt många olika bra plattor. Skogsberg och Swanö har utan tvivel haft en enorm påverkan men det finns säkert flera.

Kasettband? Nej, nu börjar det gå lite för långt men däremot så kommer jag nog hämta ner min Marantz CD spelare och installera den igen.

Det är ett kul komplement till streaming, ser bra ut rent inredningsmässigt också men nej, inga ambitioner att börja samla, då skulle man snart gå i personlig kk. LoL

Permalänk
Medlem

Invictus - Unstoppable

Grymt bra gung i denna skiva.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Ok, ja, jag har sett hans namn lite här och där även Dan Swanö är en figur som varit med på väldigt många olika bra plattor. Skogsberg och Swanö har utan tvivel haft en enorm påverkan men det finns säkert flera.

Kasettband? Nej, nu börjar det gå lite för långt men däremot så kommer jag nog hämta ner min Marantz CD spelare och installera den igen.

Det är ett kul komplement till streaming, ser bra ut rent inredningsmässigt också men nej, inga ambitioner att börja samla, då skulle man snart gå i personlig kk. LoL

Om vi pratar scenen generellt och studios så har vi:
Tomas Skogsberg - Ansvarig för stockholmsdödsen och dess specifika sound.
Dan Swanö - geni gällande mastrande samt Unisound studio. Pionär gällande införande av slingor/harmonier i svensk döds samt "clean vocals", utöver den specifika genren som nämns lite längre ned. (Edge Of Sanity)
Peter Tägtgren - skapade det moderna/"bra ljudet" inom extrem metal med Dimmu Borgirs platta Enthrone Darkness Triumphant. (Abyss Studio, vilket är en enormt välrenomerad och känd studio där även Rammstein spelat in) Hypocrisy och Pain.

Sedan har ju både Dan och Peter varit med i miljarder olika projekt, samt även sina större huvudprojekt

Gällande söderöver har vi ju Studio Fredman och det klassiska "gothenburg-death".

Sen finns det ju en massa andra viktiga aktörer som bidragit till att den svenska extrem-metallen växte sig så stor:
Blackmark, No Fashion (skit-bolag visade det sig i slutändan), Sound Pollution... en sabla massa fritidsgårdar som bidrog med både instrument och replokaler till unga "huliganer" ^^

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Om jag inte missminner mig helt är båda inspelade i Sunlight Studio med Herr skogsberg, vilket bidragit till just den specifika ljudbilden Tomas är lite ansvarig för att ha varit en stor, bidragande faktor till "stockholms-dödsen" ^^ För jävla trevlig kille också och lätt att ha och göra med, till skillnad från ett par andra, stora studio-ägare. Ljudmässigt kan du slänga in Dismember också

Ja, Necrophobics tidigare skivor måste räknas till Stockholms döden (innan de övergick till black metal) och intressant det här med Skogsberg, det förklarar absolut en hel del. Dissection är mera svårplacerade, jag tycker det känns fel att placera dem varken i Göteborgs eller Stockholm facket, de lyckades skapa en egen stil med tex Storm of the Light's Bane och Somberlain och tog rätt mycket inspiration från Norge. Sista plattan skiljer sig dock nästan totalt från deras första alster, på sista blev det nästan lite åt det melodiösa gungiga "Death'n roll" hållet.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av makatech:

Ja, Necrophobics tidigare skivor måste räknas till Stockholms döden (innan de övergick till black metal) och intressant det här med Skogsberg, det förklarar absolut en hel del. Dissection är mera svårplacerade, jag tycker det känns fel att placera dem varken i Göteborgs eller Stockholm facket, de lyckades skapa en egen stil med tex Storm of the Light's Bane och Somberlain och tog rätt mycket inspiration från Norge. Sista plattan skiljer sig dock nästan totalt från deras första alster, på sista blev det nästan lite åt det melodiösa gungiga "Death'n roll" hållet.
https://www.youtube.com/watch?v=2l-OOP5PKh8

Jag håller Somberlain och Light's Bane som två av de bästa skivorna någonsin, synd att Reinkaos blev vad den blev. Även om den är välskriven och välproddad är den för melodisk för min smak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Ja, Necrophobics tidigare skivor måste räknas till Stockholms döden (innan de övergick till black metal) och intressant det här med Skogsberg, det förklarar absolut en hel del. Dissection är mera svårplacerade, jag tycker det känns fel att placera dem varken i Göteborgs eller Stockholm facket, de lyckades skapa en egen stil med tex Storm of the Light's Bane och Somberlain och tog rätt mycket inspiration från Norge. Sista plattan skiljer sig dock nästan totalt från deras första alster, på sista blev det nästan lite åt det melodiösa gungiga "Death'n roll" hållet.
https://www.youtube.com/watch?v=2l-OOP5PKh8

Oh, vi har absolut fler "fack" än bara Stockholm/Göteborgs-dödsen Icke att förglömma en hel Black Metal scen där både Dark Funeral och Marduk banade väg, för att inte nämna Quorthon och Bathory ^^ Även Marduks debut kan man ju klassa mer som Döds än Black - likt Necrophobic som blev mer utav "Black Metal laced with Death", som blev en ganska populär genre Fast det som blev Death/Black (mixen av de båda) var väl mer "den andra vågen" Typ-exempel är just Dissection och Unanimated

Dissection har ju sina två klassiker, hans (Jon Nödtveidt) sista skiva är väl kanske inte den man kommer komma ihåg direkt

Sen kan vi ju börja räkna in namn som Amon Amarth (som var tidigare ute än man kan tro i dagens läge) och Meshuggah som var (och är) extremt stilbildande inom polyrytmer som ger en huvudvärk Sedan har vi även området runt Sundsvall/Umeå som hade en uppsjö av band som inte lät som vare sig "stockholm" eller "göteborg"... Damn, nostalgin slår hårt idag
Band som Lord Belial och Swordmaster kom ju söderifrån också inom Black Metal

Saxade en bra del från wikipedia, som faktiskt ger Tomas credz, många som verkar ha "glömt bort" hans betydelse:
"The first wave of "Swedish death metal" consisted of the bands Carnage, Morbid and Nihilist, who fragmented later into Entombed, Dismember and Unleashed. Many of these bands used the trademark Tomas Skogsberg/Sunlight Studios "buzzsaw" guitar tone."

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

Dyraste plattan jag köpt är Running Wild - Under Jolly Roger, den fick jag ge 800 för men då är det en nästan ospelad förstapress från 1987.

Du kunde fått köpa min för 500!

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Oh, vi har absolut fler "fack" än bara Stockholm/Göteborgs-dödsen Icke att förglömma en hel Black Metal scen där både Dark Funeral och Marduk banade väg, för att inte nämna Quorthon och Bathory ^^ Även Marduks debut kan man ju klassa mer som Döds än Black - likt Necrophobic som blev mer utav "Black Metal laced with Death", som blev en ganska populär genre Fast det som blev Death/Black (mixen av de båda) var väl mer "den andra vågen" Typ-exempel är just Dissection och Unanimated

Dissection har ju sina två klassiker, hans (Jon Nödtveidt) sista skiva är väl kanske inte den man kommer komma ihåg direkt

Sen kan vi ju börja räkna in namn som Amon Amarth (som var tidigare ute än man kan tro i dagens läge) och Meshuggah som var (och är) extremt stilbildande inom polyrytmer som ger en huvudvärk Sedan har vi även området runt Sundsvall/Umeå som hade en uppsjö av band som inte lät som vare sig "stockholm" eller "göteborg"... Damn, nostalgin slår hårt idag
Band som Lord Belial och Swordmaster kom ju söderifrån också inom Black Metal

Saxade en bra del från wikipedia, som faktiskt ger Tomas credz, många som verkar ha "glömt bort" hans betydelse:
"The first wave of "Swedish death metal" consisted of the bands Carnage, Morbid and Nihilist, who fragmented later into Entombed, Dismember and Unleashed. Many of these bands used the trademark Tomas Skogsberg/Sunlight Studios "buzzsaw" guitar tone."

https://www.youtube.com/watch?v=pTad4_clj-I

Om ni inte redan kollat, SVTs dokumentärserie är mycket bra och tar upp typ allt det här 😄

https://www.svtplay.se/hard-rock-pa-export-1

Permalänk
Medlem

Insomnium - Lilian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seftec:

Om ni inte redan kollat, SVTs dokumentärserie är mycket bra och tar upp typ allt det här 😄

https://www.svtplay.se/hard-rock-pa-export-1

Kikade på alla delar, tyvärr nämns inte Tomas, Dan eller Peter över huvudtaget, vilket är riktigt synd.

Ida Haukland har verkligen en sabla trevlig pipa, tvyärr är detta en av de få låtar från dem jag verkligen gillar. Kan ha och göra med att henens röst, enligt eget tycke, mer passar det långsamma/episka/doom tempot än det mer "normala heavy metal".

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Den var riktigt nice. Hade faktiskt inte koll på att dom var på G med ett nytt album. Nåt att se fram emot i början av nästa år.

Förresten, är det nån release kvar under det här året som ni väntar på och kan rekommendera? För mig så har alla releaser som jag sett fram emot och känner till redan släppts. Men det kanske finns nåt mer som man missat?

Permalänk
Medlem

Riktigt bra i mina öron, lite hitvarning men sannolikt tycker de djupaste Darkthrone fansen att den är för lättlyssnad. LoL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Förresten, är det nån release kvar under det här året som ni väntar på och kan rekommendera? För mig så har alla releaser som jag sett fram emot och känner till redan släppts. Men det kanske finns nåt mer som man missat?

Långt ifrån komplett när det gäller genres, men en del av det som kommer brukar dyka upp här.
https://www.rockreport.be/upcoming-releases

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Söndag som denna får det bli Old-school sound, som Svensk death/black lät på 90-talet \m/

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Redaktion
Redaktör

För den som gillar Death Core är nu Lorna Shores album ”Pain Remains” släppt till fullo. Lite tråkigt att så många av spåren redan fanns som singlar men ändå ett helt stabilt album även om jag föredrar plattan ”Immortal”

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Långt ifrån komplett när det gäller genres, men en del av det som kommer brukar dyka upp här.
https://www.rockreport.be/upcoming-releases

Nice. Hittade också en kanske lång lista med kommande släpp dom närmsta månaderna på den här sidan:
https://www.metal-archives.com/release/upcoming

Dock var det inte så mycket som tilltalade mig personligen, men jag såg att Xentrix ska släppa ett nytt album, Seven Words, på fredag (11/11), det hade jag inte koll på. Här är titellåten från albumet:

Låter bra och lovande tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

<Uppladdad bildlänk>

För den som gillar Death Core är nu Lorna Shores album ”Pain Remains” släppt till fullo. Lite tråkigt att så många av spåren redan fanns som singlar men ändå ett helt stabilt album även om jag föredrar plattan ”Immortal”

Riktigt rolig skiva! Hämtade ett LP-exemplar hos Sound Pollution 🤘

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Seftec:

Riktigt rolig skiva! Hämtade ett LP-exemplar hos Sound Pollution 🤘

Schysst!
Ja den är riktigt bra, blir bättre varje gång jag drar igenom den.
Tycker framförallt trilogin med låtar i slutet av skivan lyfter det hela.