Permalänk
Medlem

Omkörningarna på slutet av raksträckan var väldigt schyssta! Kul att det gick så bra för Renault. Skämskudde Kimi

Permalänk
Skrivet av Zipparn:

Omkörningarna på slutet av raksträckan var väldigt schyssta! Kul att det gick så bra för Renault. Skämskudde Kimi

Kimis olycka var otippad, 100% hans eget fel och såå onödigt, rookietabbe.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: ASUS ROG Swift PG32UCDM 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Zipparn:

Omkörningarna på slutet av raksträckan var väldigt schyssta! Kul att det gick så bra för Renault. Skämskudde Kimi

Skrivet av benonikenobi:

Kimis olycka var otippad, 100% hans eget fel och såå onödigt, rookietabbe.

ja heller hur! Vad gjorde Kimi där egentligen? Gav han någon förklaring på det ens? (förutom bwoah såklart)

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

ja heller hur! Vad gjorde Kimi där egentligen? Gav han någon förklaring på det ens? (förutom bwoah såklart)

Läste nånstans att han blev distraherad när han gjorde en ändring på ratten 😄

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: ASUS ROG Swift PG32UCDM 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

ja heller hur! Vad gjorde Kimi där egentligen? Gav han någon förklaring på det ens? (förutom bwoah såklart)

Uppenbarligen höll han på ändra någon inställning och hade för lite uppmärksamhet på omgivningen.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

ja heller hur! Vad gjorde Kimi där egentligen? Gav han någon förklaring på det ens? (förutom bwoah såklart)

https://www.autosport.com/f1/news/raikkonen-takes-blame-for-f...

“Basically it was my mistake, I was checking something on the steering wheel, changing a switch that I got wrong coming out of the last corner so I had to change it again and then I just drove into him, so clearly my mistake,” Raikkonen told Sky Sports F1.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av benonikenobi:

Läste nånstans att han blev distraherad när han gjorde en ändring på ratten 😄

Skrivet av Alphahanne:

Uppenbarligen höll han på ändra någon inställning och hade för lite uppmärksamhet på omgivningen.

Skrivet av evil penguin:

https://www.autosport.com/f1/news/raikkonen-takes-blame-for-f...

“Basically it was my mistake, I was checking something on the steering wheel, changing a switch that I got wrong coming out of the last corner so I had to change it again and then I just drove into him, so clearly my mistake,” Raikkonen told Sky Sports F1.

ah, det låter ganska rimligt faktiskt. Kändes så otippat av honom att bara köra rakt in annars.

Permalänk
Medlem

all knapphysteri i F1 gör de bilarna rätt träliga att köra. Borde fixa nytt reglemente med max 8 knappar på ratten så man kan fokusera på att ta apex inte vilket engine mode man ska ha i vilken del av kurvan.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

all knapphysteri i F1 gör de bilarna rätt träliga att köra. Borde fixa nytt reglemente med max 8 knappar på ratten så man kan fokusera på att ta apex inte vilket engine mode man ska ha i vilken del av kurvan.

Kan inte låta bli att tänka på klassikern:

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Tycker det var ett bra lopp. Rätt spännande och en hel del omkörningar, speciellt runt sista poängplatserna. Fantastisk prestation av Hamilton. Perez är något bättre än tidigare unga förare i Red Bull, men fortfarande en bra bit efter Verstappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Bottas tog snabbaste varv och var utanför banan i race 1. Men Verstappen i samma race fick inte köra om där. Nu får han inte heller snabbaste varv. Jag tycker att det är alltid väldigt inkonsekvent bedömning till mercs fördel nuförtiden. Dessutom var kurva 14 extra förändring som dök upp sent, precis som race 1 så kan inte förstå hur bottas kan gå snabbaste varv i race 1 med samma regler.

Dold text

Vart var Bottas utanför banan i en "monitored corner" i Bahrain under sitt snabbaste varv? "Track limits" i kurva 4 övervakades inte under race:t. Detta var känt i förväg, även om man kan tycka att det är märkligt att övervaka kurvan i träning och kval, men inte race...

Däremot har det ALDRIG NÅGONSIN varit tillåtet att köra om UTANFÖR banan, oavsett om kurvan är övervakad för "track limits" eller inte, aldrig! Varken nu eller tidigare, innan man ens började övervaka "track limits" på det sätt man nu gjort de senaste åren. Så omkörning utanför banmarkering är inte tillåtet på någon bana, i någon kurva (Article 27.3 of the Sporting Regulations)! Så att detta skulle vara någon Pro-Mercedes-konspiration i domarrummet är löjeväckande.

Som sagt så kan man ifrågasätta varför man övervakade en kurva på träning/kval, men inte race. Det var dock klargjort i förväg och inte någon som hittades på av domarna under racet.

https://www.espn.com/f1/story/_/id/31157724/f1-track-limits-confusion-explained-bahrain-grand-prix

Skrivet av Sidde:

Eller att RB aldrig hade en motorfördel öht och det vara var snack. Toto sprider ju uppenbart rykten om hur bra Ferrari/rb inför varje race/säsong och motorjournalister samt reddit etc. går på det om och om igen. Och får merc att se ut som underdogs trots att de varit i total dominans sedan 2014. Varje race är enbart merc att förlora och inget annat, poängställningen i mästerskapet sedan 2014 visar det uppenbart. Varken RB eller Ferrari har varit i närheten

Vilken teamchef spelar inte ner sin egen roll i diskussioner med media? Ingen skulle stå och säga att de kommer krossa motståndet och hånle, för att sedan få äta upp den bajskorven varje dag de kommande åren ifall man skulle ha fel...

Visst, Mercedes har också dominerat de allra flesta säsonger, framförallt de första sedan det nya motorreglementet infördes. Men både 2017 och 2018 så ledde Vettel VM mer än halvvägs in i säsongen, för att sedan tappa bollen. 2017 så skilde det "endast" 46 poäng efter hela säsongen.

I år är RBR betydligt närmare Mercedes än någonsin sedan 2013 och i en hel del avseenden även förbi.

Så att enkom kolla på sista raden och sedan uttala sig om huruvida det varit jämnt eller inte är ganska intetsägande. Ungefär som att påstå att Mercedes dominerar i år bara för att Hamilton leder över Verstappen...

Skrivet av issue:

Nämen.. se på fan, vem hade kunnat tro detta...zzzz
Jaja, får hoppas att 2022 med nytt reglemente blir bättre

Skrivet av Svensktiger:

Sista racet jag ser denna säsongen.
Hoppas att regeländringarna nästa år rör om lite i grytan.

Så ett jämnt race där det endast skiljde ett fåtal sekunder mellan top 3, men det slutade med att Hamilton (en av de - om inte den - största föraren genom tiderna) vann, efter att ha kört om både Verstappen och Bottas på banan, blir alltså tråkigt av just den anledningen? Så om Verstappen hade vunnit istället så hade det varit ett toppenrace?

Om det absolut enda som är intressant är vilken förare som tar vinsten (oavsett hur racet utvecklas), varför har ni någonsin bemödat er med att titta på racen och inte bara kollat resultatlistan efteråt?

Man får absolut tycka det är tråkigt att ingen lyckats utmana Mercedes och Hamilton fullt ut, och att Bottas är ganska mycket sämre än Hamilton. Men att spy galla varje gång Hamilton vinner, även om det varit ett jämnt race med bra fighter är bara löjligt. Varför inte uppskatta att fighten mellan Hamilton och Verstappen i år ser ut att bli med kniven mot strupen?! Om något visar Mercedes att de är oroliga för RBR då de tar in Bottas för ett extra stopp för att gå för snabbaste varv, när han då kommer ut bara sekunder framför Perez...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Vart var Bottas utanför banan i en "monitored corner" i Bahrain under sitt snabbaste varv? "Track limits" i kurva 4 övervakades inte under race:t. Detta var känt i förväg, även om man kan tycka att det är märkligt att övervaka kurvan i träning och kval, men inte race...

Däremot har det ALDRIG NÅGONSIN varit tillåtet att köra om UTANFÖR banan, oavsett om kurvan är övervakad för "track limits" eller inte, aldrig! Varken nu eller tidigare, innan man ens började övervaka "track limits" på det sätt man nu gjort de senaste åren. Så omkörning utanför banmarkering är inte tillåtet på någon bana, i någon kurva (Article 27.3 of the Sporting Regulations)! Så att detta skulle vara någon Pro-Mercedes-konspiration i domarrummet är löjeväckande.

Som sagt så kan man ifrågasätta varför man övervakade en kurva på träning/kval, men inte race. Det var dock klargjort i förväg och inte någon som hittades på av domarna under racet.

https://www.espn.com/f1/story/_/id/31157724/f1-track-limits-confusion-explained-bahrain-grand-prix

Problemet är väl just att de håller på och hittar på nya specialtolkningar av de här reglerna precis hela tiden. Bestäm en gång för alla att man måste köra på banan hela tiden istället så vet alla vad som gäller och förarna får köra därefter.

Att försöka optimera genom att i praktiken ändra reglerna från pass till pass är ju bara galenskap.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Vart var Bottas utanför banan i en "monitored corner" i Bahrain under sitt snabbaste varv? "Track limits" i kurva 4 övervakades inte under race:t. Detta var känt i förväg, även om man kan tycka att det är märkligt att övervaka kurvan i träning och kval, men inte race...

Däremot har det ALDRIG NÅGONSIN varit tillåtet att köra om UTANFÖR banan, oavsett om kurvan är övervakad för "track limits" eller inte, aldrig! Varken nu eller tidigare, innan man ens började övervaka "track limits" på det sätt man nu gjort de senaste åren. Så omkörning utanför banmarkering är inte tillåtet på någon bana, i någon kurva (Article 27.3 of the Sporting Regulations)! Så att detta skulle vara någon Pro-Mercedes-konspiration i domarrummet är löjeväckande.

Som sagt så kan man ifrågasätta varför man övervakade en kurva på träning/kval, men inte race. Det var dock klargjort i förväg och inte någon som hittades på av domarna under racet.

https://www.espn.com/f1/story/_/id/31157724/f1-track-limits-confusion-explained-bahrain-grand-prix
Vilken teamchef spelar inte ner sin egen roll i diskussioner med media? Ingen skulle stå och säga att de kommer krossa motståndet och hånle, för att sedan få äta upp den bajskorven varje dag de kommande åren ifall man skulle ha fel...

Visst, Mercedes har också dominerat de allra flesta säsonger, framförallt de första sedan det nya motorreglementet infördes. Men både 2017 och 2018 så ledde Vettel VM mer än halvvägs in i säsongen, för att sedan tappa bollen. 2017 så skilde det "endast" 46 poäng efter hela säsongen.

I år är RBR betydligt närmare Mercedes än någonsin sedan 2013 och i en hel del avseenden även förbi.

Så att enkom kolla på sista raden och sedan uttala sig om huruvida det varit jämnt eller inte är ganska intetsägande. Ungefär som att påstå att Mercedes dominerar i år bara för att Hamilton leder över Verstappen...

Så ett jämnt race där det endast skiljde ett fåtal sekunder mellan top 3, men det slutade med att Hamilton (en av de - om inte den - största föraren genom tiderna) vann, efter att ha kört om både Verstappen och Bottas på banan, blir alltså tråkigt av just den anledningen? Så om Verstappen hade vunnit istället så hade det varit ett toppenrace?

Om det absolut enda som är intressant är vilken förare som tar vinsten (oavsett hur racet utvecklas), varför har ni någonsin bemödat er med att titta på racen och inte bara kollat resultatlistan efteråt?

Man får absolut tycka det är tråkigt att ingen lyckats utmana Mercedes och Hamilton fullt ut, och att Bottas är ganska mycket sämre än Hamilton. Men att spy galla varje gång Hamilton vinner, även om det varit ett jämnt race med bra fighter är bara löjligt. Varför inte uppskatta att fighten mellan Hamilton och Verstappen i år ser ut att bli med kniven mot strupen?! Om något visar Mercedes att de är oroliga för RBR då de tar in Bottas för ett extra stopp för att gå för snabbaste varv, när han då kommer ut bara sekunder framför Perez...

Nämen oj, trampa jag på en öm tå? Vart spydde jag galla? Vart skrev jag att det var ett dåligt race?

Ja, jag tycker att det är skit tråkigt att Hamilton vinner och vinner och att ingen kan utmana honom. Även om de andra inte var långt efter när de valde att ta sitt 3e stopp så hade det varit en helt annan sak, rent ut sagt snudd på omöjligt för dem att köra om Hamilton på banan i det skedet. Vilket de visste och valde att gå för tröstpriset, 1p för snabbaste varv.

Kniven mot strupen mellan Ham och Ver, ja kul för dig att du är optimistisk, det är inte jag och ser redan Ham som mästare. Det kommer självklart finnas banor som eventuellt passar RBR bättre, eller omständigheter som fuktig bana som kan ställa till det. Men i normala förhållanden så märks det tydligt att ingen kan utmana Ham. Det är som sagt en sak att hålla samma tempo bakom som att faktiskt ta sig förbi och dra ifrån

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

Jag gillade racet, inte det mest spännande jag sett, men väldigt trevligt ändå. En safety car mot slutet hade ju dock inte skadat

Jag har personligen inget emot att Hamilton vinner, denna gången fick han trots allt kämpa lite mer för vinsten. Många andra lopp där han har pole och bara sticker och lämnar resten att kämpa om andraplatsen osv är inte lika upphetsande. Sen hoppas jag innerligen att RB lyckas hålla hyggligt jämna steg med Mercedes så det blir en riktigt jämn fajt om titeln.

För övrigt gillar jag att Norris gjort så pass bra ifrån sig alla tre lopp i år. Verkar vara en sympatisk kille som blivit varm i kläderna.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: ASUS ROG Swift PG32UCDM 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Nämen oj, trampa jag på en öm tå?

Det är ingen öm tå på annat sätt än att jag tycker det är oerhört barnsligt att förkasta ett race enkom på grund av vem som vann.

Skrivet av issue:

Vart spydde jag galla? Vart skrev jag att det var ett dåligt race?

Typ här:

Skrivet av issue:

Nämen.. se på fan, vem hade kunnat tro detta...zzzz
Jaja, får hoppas att 2022 med nytt reglemente blir bättre

Men du kanske brukar uttrycka dig så när du menar något positivt?

Skrivet av issue:

Ja, jag tycker att det är skit tråkigt att Hamilton vinner och vinner och att ingen kan utmana honom. Även om de andra inte var långt efter när de valde att ta sitt 3e stopp så hade det varit en helt annan sak, rent ut sagt snudd på omöjligt för dem att köra om Hamilton på banan i det skedet. Vilket de visste och valde att gå för tröstpriset, 1p för snabbaste varv.

Kniven mot strupen mellan Ham och Ver, ja kul för dig att du är optimistisk, det är inte jag och ser redan Ham som mästare.

Jag tror alla är rörande överens om att det är mycket roligare när det är kamp om segern än när ledaren drar ut en 20 sekunders lucka och håller den hela racet igenom.

Men detta gäller oavsett vem som vinner. Visst, det kanske är 1% roligare om det är Verstappen som gör det än Hamilton eftersom Mercedes har haft en så pass dominerande period. Men på många här låter det som att så länge någon annan än Hamilton vinner (och kanske i viss mån Bottas), så är det ett helt fantastiskt race, även om det ser precis likadant ut!

Som att det vore jättekul om Redbull och Mercedes bytte positioner från förra året och RBR dominerade hela säsongen Mercedes-style...

Nej, jag (och de flesta andra skulle jag tro) vill ha en jämn fight mellan i vart fall två team. Det betyder dock inte att det blir tråkigt bara för att Hamilton vinner ett race där det var långt ifrån självklart att så skulle ske.

Permalänk
Medlem

Vi alla vill nog ha säsong 2010 hela tiden. 5 vinnare på de 7 första racen och en slutställning med bara 16 poäng som skilde de 4 första. Det hör dock till ovanligheterna, sporten har mer eller mindre alltid haft perioder när något stall varit dominerande under flera säsonger. De jämna säsongerna har snarare varit undantagen.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Det är ingen öm tå på annat sätt än att jag tycker det är oerhört barnsligt att förkasta ett race enkom på grund av vem som vann.

Typ här:
Men du kanske brukar uttrycka dig så när du menar något positivt?

Jag tror alla är rörande överens om att det är mycket roligare när det är kamp om segern än när ledaren drar ut en 20 sekunders lucka och håller den hela racet igenom.

Men detta gäller oavsett vem som vinner. Visst, det kanske är 1% roligare om det är Verstappen som gör det än Hamilton eftersom Mercedes har haft en så pass dominerande period. Men på många här låter det som att så länge någon annan än Hamilton vinner (och kanske i viss mån Bottas), så är det ett helt fantastiskt race, även om det ser precis likadant ut!

Som att det vore jättekul om Redbull och Mercedes bytte positioner från förra året och RBR dominerade hela säsongen Mercedes-style...

Nej, jag (och de flesta andra skulle jag tro) vill ha en jämn fight mellan i vart fall två team. Det betyder dock inte att det blir tråkigt bara för att Hamilton vinner ett race där det var långt ifrån självklart att så skulle ske.

Vi två har nog lite skilda uppfattningar om vad som menas med att spy galla.
Och jag har fortfarande inte någonstans sagt att loppet var tråkigt, inte ens där du citerar mig.
Jag har inte heller sagt att jag inte vill ha en jämn fight eller att loppet i sig skulle varit så mycket bättre med en annan segrare, för jag har fortfarande inte sagt att loppet var tråkigt eller förkastat det.
Du verkar vilja läsa ord som inte har skrivits, eller bara tolka lite fritt.

Det jag däremot redan gett upp på är en fight om mästerskapet, som du skriver så vill vi ha en fight, att Verstappen ligger närmre är inte lika med fight. Jag ser inte hur RBR ska kunna orka med att utmana Ham hela året, men jag har gärna fel här.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Skrivet av Tacomix:

Testat Chrome, Firefox, iPhone-appen, Windows-laptop, Chromebook och PC på annan ort, "buffrar" konstant med den röda skärmen. Till slut laddade jag ned Race control F1 på windows app store eller marketplace eller vad det heter och det fungerade perfekt, helt utan problem resten av racet. Testa om ni har problem med den röda buffrande dödsskärmen.

Hoppades på att det skulle gå bättre för Tsunoda idag

Konstigt för jag körde iPhone appen och streamade till Apple tv via AirPlay och hade inga problem alls.

Permalänk

F1TV skrev på twitter att vissa haft problem med buffringen under senaste loppet.

Twitter

Många verkar ha drabbats just under helgens race så det känns som ett nytt problem. Jag kör via appen "F1TV viewer for Android TV" som funkat klockrent sen jag börjat använda den. Inga problem med buffring eller nåt sånt alls.

justering
Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: ASUS ROG Swift PG32UCDM 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av issue:

Vi två har nog lite skilda uppfattningar om vad som menas med att spy galla.
Och jag har fortfarande inte någonstans sagt att loppet var tråkigt, inte ens där du citerar mig.
Jag har inte heller sagt att jag inte vill ha en jämn fight eller att loppet i sig skulle varit så mycket bättre med en annan segrare, för jag har fortfarande inte sagt att loppet var tråkigt eller förkastat det.
Du verkar vilja läsa ord som inte har skrivits, eller bara tolka lite fritt.

Det jag däremot redan gett upp på är en fight om mästerskapet, som du skriver så vill vi ha en fight, att Verstappen ligger närmre är inte lika med fight. Jag ser inte hur RBR ska kunna orka med att utmana Ham hela året, men jag har gärna fel här.

Bottas känns inte så vass i race och Perez kan bli vassare så då kan det bli en fight om konstruktörsmästerskap. Verstappen kan utmana men då får hans bil inte paja och han behöver landa några fler vinster än vanligt och sen ligga 2-3:a hela tiden. Han kan eventuellt göra det, jag är inte helt främmande för att det kan ske även om Hamilton är så sjukt jämn och nästan aldrig gör en miss.

Permalänk

Självklart måste vi ha lite sympatier för Bottas.

Jag tycker det är skevt att majoriteten och media redan har målat upp att det handlar om VER vs HAM. Har alla glömt att Bottas faktiskt sitter i en Mercedes? Det ska ju inte gå att räkna bort Bottas från VM "hypotetiskt", men ändå så verkar det självklart. Han tog ju pole nu senast och allt låg egentligen i hans egna händer. Förhoppningsvis kanske alla är upptagna med att fundera på HAM vs VER och Bottas kan smyga sig förbi båda? Nu får han ju en hel säsong utan snacket om Bottas 3.0 osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Självklart måste vi ha lite sympatier för Bottas.

Jag tycker det är skevt att majoriteten och media redan har målat upp att det handlar om VER vs HAM. Har alla glömt att Bottas faktiskt sitter i en Mercedes? Det ska ju inte gå att räkna bort Bottas från VM "hypotetiskt", men ändå så verkar det självklart. Han tog ju pole nu senast och allt låg egentligen i hans egna händer. Förhoppningsvis kanske alla är upptagna med att fundera på HAM vs VER och Bottas kan smyga sig förbi båda? Nu får han ju en hel säsong utan snacket om Bottas 3.0 osv.

Ett stort problem för Bottas är ju att han bara kan förlora på att vara lite mer närgången med Ham.
Bottas har ju tyvärr i många år nu visat Ham att han i princip bara behöver visa nosen så kommer han förbi utan dramatik.
Rosberg lyckades ju p.g.a. han verkligen visade Ham att han går så långt som det behövs för att hålla han bakom.
När Ham tillslut fattade att han inte kunde köra om Rosberg som vilken backmarker som hellst så äöndrades ju spelfältet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Självklart måste vi ha lite sympatier för Bottas.

Jag tycker det är skevt att majoriteten och media redan har målat upp att det handlar om VER vs HAM. Har alla glömt att Bottas faktiskt sitter i en Mercedes? Det ska ju inte gå att räkna bort Bottas från VM "hypotetiskt", men ändå så verkar det självklart. Han tog ju pole nu senast och allt låg egentligen i hans egna händer. Förhoppningsvis kanske alla är upptagna med att fundera på HAM vs VER och Bottas kan smyga sig förbi båda? Nu får han ju en hel säsong utan snacket om Bottas 3.0 osv.

Bottas är på tok för ojämn för att ens kunna ses som en möjlig utmanare till VER och HAM. Det har han tydligt visat under alla sina år i F1. Det händer allt för ofta att han tappar några bilar under första varvet som han får problem att köra om. Även fast han har en bättre bil.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Glöm inte bort att Hamilton ändå är #1 i Mercedes. Det är inget snack om att han prioriteras på alla plan. Även om Bottas sitter i en likadan bil så har han inte samma support i teamet. Det vore befängt tro något annat även om de försöker utmåla bilden att båda förare har exakt samma förutsättningar.

Hamilton vill ha en åttonde titel och bli ensam herre på täppan. Wolff vill exakt samma sak så länge det sker i en Mercedes. Han vet att Hamilton troligen kommer sluta när detta lyckats och därför ger han och teamet allt för att det ska ske i år och inte riskera att Hamilton försvinner till ett annat stall för att uppnå målet där.

Bottas vet detta och självklart påverkar det honom negativt. Han vet att han inte har samma stöd som Hamilton och vem som helst skulle bli negativt påverkad av det.

Ja, detta är mina egna spekulationer men jag tror faktiskt att jag är väldigt nära sanningen.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Ett stort problem för Bottas är ju att han bara kan förlora på att vara lite mer närgången med Ham.
Bottas har ju tyvärr i många år nu visat Ham att han i princip bara behöver visa nosen så kommer han förbi utan dramatik.
Rosberg lyckades ju p.g.a. han verkligen visade Ham att han går så långt som det behövs för att hålla han bakom.
När Ham tillslut fattade att han inte kunde köra om Rosberg som vilken backmarker som hellst så äöndrades ju spelfältet.

Skrivet av Noob I am:

Bottas är på tok för ojämn för att ens kunna ses som en möjlig utmanare till VER och HAM. Det har han tydligt visat under alla sina år i F1. Det händer allt för ofta att han tappar några bilar under första varvet som han får problem att köra om. Även fast han har en bättre bil.

Ni har rätt i allt det ni säger. Detta är ju Bottas bästa chans att vinna VM menar jag. Att tajma köra i ett bra team med "bästa" bilen är svårt. Att varje helg kunna konkurrera om 1:a gäller ju inte för hela fältet. Aja jag hoppas på nån racewin under denna säsongen iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Vi två har nog lite skilda uppfattningar om vad som menas med att spy galla.
Och jag har fortfarande inte någonstans sagt att loppet var tråkigt, inte ens där du citerar mig.
Jag har inte heller sagt att jag inte vill ha en jämn fight eller att loppet i sig skulle varit så mycket bättre med en annan segrare, för jag har fortfarande inte sagt att loppet var tråkigt eller förkastat det.
Du verkar vilja läsa ord som inte har skrivits, eller bara tolka lite fritt.

Det jag däremot redan gett upp på är en fight om mästerskapet, som du skriver så vill vi ha en fight, att Verstappen ligger närmre är inte lika med fight. Jag ser inte hur RBR ska kunna orka med att utmana Ham hela året, men jag har gärna fel här.

Hur menar du att man ska tolka ditt inlägg om inte som att racet var förutsägbart och tråkigt?

Citat:

Nämen.. se på fan, vem hade kunnat tro detta...

Extremt överdriven och spelad förvåning - tolkas ofta som ett sarkastiskt sätt att mena att det var väldigt förutsägbart och inte det minsta förvånande.

Citat:

zzzz

Ett vedertaget uttryck för att sova - tolkas normal som att man endera faktiskt sover, alternativt att något är så tråkigt att man håller på att somna. Givet kontexten känns det ganska uppenbart att du i detta fall avser det sistnämnda (om det nu inte var så att du faktiskt somnade mitt under skrivandet av inlägget och ville förmedla det till alla andra...).

Om du ämnade att mena något helt annat än ovanstående så kanske du bör se över hur du uttrycker dig i text. Jag påstår inte att jag är något facit för hur dina texter ska tolkas, men jag vågar nog påstå att det är ganska många som tolkar din text på ett liknande sätt som jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Extremt överdriven och spelad förvåning - tolkas ofta som ett sarkastiskt sätt att mena att det var väldigt förutsägbart och inte det minsta förvånande.

Jag var inte det minsta förvånad över att Hamilton vann, menar du att det förvånade dig?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Skrivet av FlytPojken:

Ni har rätt i allt det ni säger. Detta är ju Bottas bästa chans att vinna VM menar jag. Att tajma köra i ett bra team med "bästa" bilen är svårt. Att varje helg kunna konkurrera om 1:a gäller ju inte för hela fältet. Aja jag hoppas på nån racewin under denna säsongen iaf.

Nu ligger Bottas redan 29 poäng bakom, till och med Norris ligger före i tabellen. Känns som chansen är liten att han ska kunna gå om Hamilton i slutstriden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappachino:

Nu ligger Bottas redan 29 poäng bakom, till och med Norris ligger före i tabellen. Känns som chansen är liten att han ska kunna gå om Hamilton i slutstriden.

Det är kört för Bottas i år igen. Hur ska du kunna slå Lewis när du har en DNF mer än Lewis?
Som sagts tidigare så hade Lewis en DNF mer än Nico 2016 för att Nico skulle kunna besegra honom

Permalänk
Medlem

Å jösses. Det är 3 lopp körda, det är 20 kvar, och ni har redan utsett Hamilton till världsmästare.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2