Permalänk
Medlem

Jag är en av många som introducerats till F1 via Drive To Survive.
Vill kolla på mitt första race, Vilken streamingplatform är det som gäller?

Visa signatur

i5 8600k & RTX 3080 KFA2

Permalänk
Skrivet av afx12:

Jag är en av många som introducerats till F1 via Drive To Survive.
Vill kolla på mitt första race, Vilken streamingplatform är det som gäller?

F1TV är att rekommendera i så fall, det finns två upplägg. Vill du se loppen live är det PRO-varianten du ska ha. Kan du hålla dig och se dem i efterhand (två dygn senare) finns det en TV-variant som är billigare.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: ASUS ROG Swift PG32UCDM 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Är det bara jag som har problem med Officiella F1-streamen (F1TV) ? Rätt ofta låser sig streamen, och man får ladda om sidan för att fortsätta titta.

Skrivet av solifer68:

Jag har mycket problem att den låser sig och måste ladda om den, står den i auto och högsta upplösning är detta så, sänkte jag upplösning ett snäpp kändes den stabilare, men osäker om det är bättre i långa loppet?

Använder man Firefox eller annan ej Chromium-baserad webbläsare fungerar det betydligt bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Använder man Firefox eller annan ej Chromium-baserad webbläsare fungerar det betydligt bättre.

Skumt att man inte stödjer den mest använda webläsaren ordentligt .

Uncaught in promise COULD_NOT_LOAD får jag som fel i konsolen.

edit ; min gissning är nog att deras servers inte har kapacitet nog, med tanke på att alla felrader innan den låser sig har något med att hämta data att göra.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Använder man Firefox eller annan ej Chromium-baserad webbläsare fungerar det betydligt bättre.

Kör firefox

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Spännande lopp idag på en spännande bana. Är taggad inför detta! Jag tror Bottas verkligen vill vinna idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Spännande lopp idag på en spännande bana. Är taggad inför detta! Jag tror Bottas verkligen vill vinna idag

Håller med... Dock tror jag Bottas alltid vill vinna, skulle snarare se det som att han verkligen har chansen att få det han vill idag.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Håller med... Dock tror jag Bottas alltid vill vinna, skulle snarare se det som att han verkligen har chansen att få det han vill idag.

Så kan man väl se det, väldigt bokstavligt. Jag hoppas han har fått blodad tand tack vare kvalet och har en riktig killer-instinkt idag!

Permalänk

Jag är sugen och se hur strategin kommer att se ut från RB. Kommer de offra Perez för att Max ska kunna vinna?

Permalänk
Medlem

Hamilton vinner...

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Är det fler än jag som ofta har problem med streamen på f1tv.com? Har provat med samma dator både hemma och hos vänner. Den börjar buffra då och då, ibland kommer den igång igen, ibland måste man ladda om sidan för att den ska starta igen. Fruktansvärt irriterande!

Kollar jag i aktivitetshanteraren så verkar den ladda ner streamen i chunks, den laddar ner i någon sekund för att sen inte ladda någonting i någon sekund, för att ladda en sekund igen. När streamen börjar buffra laddas inget alls längre, så förmodligen därför den börjar buffra tänker jag?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Jeebentoft:

Är det fler än jag som ofta har problem med streamen på f1tv.com? Har provat med samma dator både hemma och hos vänner. Den börjar buffra då och då, ibland kommer den igång igen, ibland måste man ladda om sidan för att den ska starta igen. Fruktansvärt irriterande!

Kollar jag i aktivitetshanteraren så verkar den ladda ner streamen i chunks, den laddar ner i någon sekund för att sen inte ladda någonting i någon sekund, för att ladda en sekund igen. När streamen börjar buffra laddas inget alls längre, så förmodligen därför den börjar buffra tänker jag?

Samma här :/

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Jag brukar backa 5 minuter i streamen och spela därifrån. Då är det aldrig problem för mig. Ligger man prick live brukar det strula lite.

Permalänk
Medlem

Upplever aldrig problem med viaplay som referens till f1tv.

Enda problem är att racet är väl ett att glömma

Dold text
Permalänk
Medlem

Perez drömmer om SC.........Också en taktik.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Bottas tog snabbaste varv och var utanför banan i race 1. Men Verstappen i samma race fick inte köra om där. Nu får han inte heller snabbaste varv. Jag tycker att det är alltid väldigt inkonsekvent bedömning till mercs fördel nuförtiden. Dessutom var kurva 14 extra förändring som dök upp sent, precis som race 1 så kan inte förstå hur bottas kan gå snabbaste varv i race 1 med samma regler.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Hamilton vinner...

Nämen.. se på fan, vem hade kunnat tro detta...zzzz
Jaja, får hoppas att 2022 med nytt reglemente blir bättre

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Nämen.. se på fan, vem hade kunnat tro detta...zzzz
Jaja, får hoppas att 2022 med nytt reglemente blir bättre

Eller så hade de mest pengar in i nya reglerna så de fortsätter att dominera...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Eller så hade de mest pengar in i nya reglerna så de fortsätter att dominera...

Ja och nej.. Ferrari och rbr hade inte direkt ont om pengar inför nuvarande reglemente heller, å det gick ändå åt helvete för dem. Så bara för att merca har mycket pengar så är de ingen garanti att de lyckas bäst när det är så mycket som ändras till nästa år

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Ja och nej.. Ferrari och rbr hade inte direkt ont om pengar inför nuvarande reglemente heller, å det gick ändå åt helvete för dem. Så bara för att merca har mycket pengar så är de ingen garanti att de lyckas bäst när det är så mycket som ändras till nästa år

True, men för rbr’s del så var det ju Renault som inte lyckades med motorn och har väl inte kommit ikapp ens ännu. Och nu är det fortsatt samma motorer även nästa år så merc fortsätter ju ha sitt försprång till iaf några. Och ferrari ligger nog sannolikt efter i motorstyrka även just nu. Så varför skulle Renault och Ferrari ta igen till nästa år? Ta 2014 till exempel när Williams kom 3a i mästerskapet i princip enbart på motorn.

Permalänk

Jag måste ändå säga att jag uppskattade första delen av race. Var ändå kul att se Bottas bli jagad av både VER och HAM.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Blev lite förvånad över hur lite kraft RB-bilen hade på raksträckan, speciellt när det var så mycket snack om hur bra Honda-motorn är i år. Även fast Verstappen hade DRS kunde han knappt komma närmare Bottas. Det kan också betyda att Mercedes redan har hittat nackdelen med sin motor och förbättrat det.

Annars var det ett helt okej race och verkar bli rätt många fajter i toppen nu, hoppas bara Perez kan vara med från början också.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Blev lite förvånad över hur lite kraft RB-bilen hade på raksträckan, speciellt när det var så mycket snack om hur bra Honda-motorn är i år. Även fast Verstappen hade DRS kunde han knappt komma närmare Bottas. Det kan också betyda att Mercedes redan har hittat nackdelen med sin motor och förbättrat det.

Annars var det ett helt okej race och verkar bli rätt många fajter i toppen nu, hoppas bara Perez kan vara med från början också.

Dold text

Tror dom körde rätt hård downforce, lite för mycket denna helgen. Tror de va där "problemet" låg

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Blev lite förvånad över hur lite kraft RB-bilen hade på raksträckan, speciellt när det var så mycket snack om hur bra Honda-motorn är i år. Även fast Verstappen hade DRS kunde han knappt komma närmare Bottas. Det kan också betyda att Mercedes redan har hittat nackdelen med sin motor och förbättrat det.

Annars var det ett helt okej race och verkar bli rätt många fajter i toppen nu, hoppas bara Perez kan vara med från början också.

Dold text

Eller att RB aldrig hade en motorfördel öht och det vara var snack. Toto sprider ju uppenbart rykten om hur bra Ferrari/rb inför varje race/säsong och motorjournalister samt reddit etc. går på det om och om igen. Och får merc att se ut som underdogs trots att de varit i total dominans sedan 2014. Varje race är enbart merc att förlora och inget annat, poängställningen i mästerskapet sedan 2014 visar det uppenbart. Varken RB eller Ferrari har varit i närheten

Permalänk
Medlem

Sista racet jag ser denna säsongen.
Hoppas att regeländringarna nästa år rör om lite i grytan.

Permalänk
Medlem

Testat Chrome, Firefox, iPhone-appen, Windows-laptop, Chromebook och PC på annan ort, "buffrar" konstant med den röda skärmen. Till slut laddade jag ned Race control F1 på windows app store eller marketplace eller vad det heter och det fungerade perfekt, helt utan problem resten av racet. Testa om ni har problem med den röda buffrande dödsskärmen.

Hoppades på att det skulle gå bättre för Tsunoda idag

Permalänk
Medlem

Komigen nu, spoilers, verkligen? vafan f1-appen skickar ju en notifikation om vem som vann 2 minuter efter loppets avslut. Samt att läsa en f1-tråd efter ett race och bli sur om man får reda på vad som hände? Komigen nu grabbaarrrrrrrrr

Ivarjefall så tyckte jag det var ett spännande race fram tills sista 15 varven, änsålänge är det roligt då mästerskapet är långt ifrån avgjort. Vi får bara hoppas att märschorna nått en platå så att röda tjurarna kan hiva sig framåt.

I övrigt så verkar riccardo ha det kämpigt, jag hoppas han återhämtar sig och börjar lita på bilen, enligt telemetri så är han väldigt försiktig på bromsarna så det kanske är något ovant med hur mclaren's bromssystem är utformat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Komigen nu, spoilers, verkligen? vafan f1-appen skickar ju en notifikation om vem som vann 2 minuter efter loppets avslut. Samt att läsa en f1-tråd efter ett race och bli sur om man får reda på vad som hände? Komigen nu grabbaarrrrrrrrr

Ivarjefall så tyckte jag det var ett spännande race fram tills sista 15 varven, änsålänge är det roligt då mästerskapet är långt ifrån avgjort. Vi får bara hoppas att märschorna nått en platå så att röda tjurarna kan hiva sig framåt.

I övrigt så verkar riccardo ha det kämpigt, jag hoppas han återhämtar sig och börjar lita på bilen, enligt telemetri så är han väldigt försiktig på bromsarna så det kanske är något ovant med hur mclaren's bromssystem är utformat?

Ingen ide.
Försökte påpeka tidigare i tråden, men det är allt för många som inte vill eller förstår sig på spoiler tags.

Permalänk

Eller så låter man bara bli att läsa i tråden tills man sett loppet, svårare än så är det väl inte? 🤷🏻‍♂️

Går det en fotbollsmatch som man inte kunnat se men tänkt titta på dagen efter läser man väl inte sportsektionen i dagstidningen tex, eller tittar på sporten på nyheterna?

Hur länge skulle man behöva vänta innan det är ok att skriva utan spoilers? 1 dag, 2, en vecka? Det skiljer sig säkert jättemycket när folk kan titta på loppen, grundprincipen bör väl ändå vara att om man inte kan se det live ansvarar man själv för att inte bli spoilad genom att inte gå in och läsa på forumet förrän man sett loppet.

Jag kan sällan själv se loppen live, ofta blir senare på söndagen istället eller dagen efter. Jag skulle aldrig få för mig att gå in på forumet här när det nyss gått ett lopp.

tillägg
Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: ASUS ROG Swift PG32UCDM 32" 4K | OS: Windows 11 PRO