Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Å jösses. Det är 3 lopp körda, det är 20 kvar, och ni har redan utsett Hamilton till världsmästare.

Folk be folk!

Permalänk
Skrivet av Cappachino:

Nu ligger Bottas redan 29 poäng bakom, till och med Norris ligger före i tabellen. Känns som chansen är liten att han ska kunna gå om Hamilton i slutstriden.

Skrivet av Zipparn:

Det är kört för Bottas i år igen. Hur ska du kunna slå Lewis när du har en DNF mer än Lewis?
Som sagts tidigare så hade Lewis en DNF mer än Nico 2016 för att Nico skulle kunna besegra honom

Skrivet av Alphahanne:

Å jösses. Det är 3 lopp körda, det är 20 kvar, och ni har redan utsett Hamilton till världsmästare.

Det stora frågetecknet när de kommer till Bottas är hanteringen av media. "To whom it may concern" har inte fungerat. Bottas 2.0 har inte fungerat. I ett scenario där han faktiskt fajtar om VM, pallar han trycket att slåss om VM när det är <7 lopp kvar och varje helg ska han svara om han vinner VM? Jag vet faktiskt inte.

Är det någon som är sugen på revansch är det ju VER med missade pole.

Permalänk
Medlem

Alltså. Sannolikheten är ju rätt stor att Hamilton kommer sluta högst upp när säsongen är över. Det är dock som sagt 20 lopp kvar och mycket kan hända, särskilt med en Mazespin längst bak som inte verkar veta vad han håller på med och kan ställa till det vid varvningar och förändra kartan rejält.

Tror jag att Bottas kommer bli världsmästare? Nej, chansen för det är inte så stor men börjar det skita sig för både Hamilton och Verstappen så är han ändå den som ligger bäst till. Det behövs inte så mycket för att Hamilton och Verstappen ska plocka ut varandra från ett par race, såväl Hamilton och Rosberg som Vettel och Webber gjorde det när de var i samma team. Att två förare från olika team fightas så hå hårt att de båda förlorar på det är ännu mer sannolikt.

It ain't over til it's over.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Höjdpunkten hittills i år är ju att Ocon äger guldpojken Alonso (som jag alltid hävdat varit grovt överskattad).

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Jag var inte det minsta förvånad över att Hamilton vann, menar du att det förvånade dig?

Nej, jag blev inte förvånad över att Hamilton vann. Men jag hade inte heller blivit förvånad om Bottas eller Verstappen vunnit, framförallt inte efter att Max körde om Hamilton efter Safety Car. Det är inte som att det på något sätt var självklart att Hamilton skulle vinna.

Men om du besitter förmågan att så pass tydligt se vem som ska vinna i ett så tidigt skede och en sådan situation, så borde du ju bara tacka och ta emot och placera pengar på liveodds, som definitivt steg på Hamilton efter att han blev omkörd av Max, och göra dig en rejäl hacka!

Permalänk
Skrivet av Alphahanne:

Å jösses. Det är 3 lopp körda, det är 20 kvar, och ni har redan utsett Hamilton till världsmästare.

Nej!
Bara att sannolikheten att Bottas ska ta mästerskapet är liten, även om han kör i Mercedes..
Han har trots allt redan haft fyra försök.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappachino:

Nej!
Bara att sannolikheten att Bottas ska ta mästerskapet är liten, även om han kör i Mercedes..
Han har trots allt redan haft fyra försök.

Ja, den är liten. Jag tror inte heller att han har en chans, inte på egna meriter i alla fall, men F1 är inte alltid så förutsägbart och som jag skrev tidigare, mycket kan hända på de 20 återstående racen.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Spaniens GP nu i helg... kan knappt banans layout fast att man följt sporten bra länge nu. Visa banor tilltalar inte alla, tydligen.

"Exotiska" Monaco i denna moderna tid om drygt 3 veckor, lär nog bli lika stelt som vanligt. Bilarna tågar mer eller mindre runt. Klart... allt kan hända ändå. Men man har den där känslan att det endast är en show för eliten.

Därefter kommer helsköna* Baku o/ Som erbjudit hemskt mycket bra action genom åren. Brukar vara värt att kika reprisen ifall man missar livesändningen iaf.

Permalänk
Medlem

Angående Bottas och Hamilton.. tror ni dom kör på lika vilkor?

Så vitt jag vet så är Bottas 2:a förare och det innebär att köra simulator, testa nya vingar, prototyp inställningar m.m.
Tror inte Ham sitter i en sim eller testar nya delar.. och han har säkert dom bästa ingenjörerna?

Permalänk
Skrivet av oradd:

Angående Bottas och Hamilton.. tror ni dom kör på lika vilkor?

Så vitt jag vet så är Bottas 2:a förare och det innebär att köra simulator, testa nya vingar, prototyp inställningar m.m.
Tror inte Ham sitter i en sim eller testar nya delar.. och han har säkert dom bästa ingenjörerna?

Mercedes är nog det toppteam som är mest lika. Är det "lika villkor" kan jag inte veta för det är komplext. Men jämfört med alla andra toppteam på grinden så ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Spaniens GP nu i helg... kan knappt banans layout fast att man följt sporten bra länge nu. Visa banor tilltalar inte alla, tydligen.

"Exotiska" Monaco i denna moderna tid om drygt 3 veckor, lär nog bli lika stelt som vanligt. Bilarna tågar mer eller mindre runt. Klart... allt kan hända ändå. Men man har den där känslan att det endast är en show för eliten.

Därefter kommer helasköna Baku o/ Som erbjudit hemskt mycket bra action genom åren. Brukar vara värt att kika reprisen ifall man missar livesändningen iaf.

Monaco och regn är alltid en kul kombination.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GooGeL:

Spaniens GP nu i helg... kan knappt banans layout fast att man följt sporten bra länge nu. Visa banor tilltalar inte alla, tydligen.

"Exotiska" Monaco i denna moderna tid om drygt 3 veckor, lär nog bli lika stelt som vanligt. Bilarna tågar mer eller mindre runt. Klart... allt kan hända ändå. Men man har den där känslan att det endast är en show för eliten.

Därefter kommer helasköna Baku o/ Som erbjudit hemskt mycket bra action genom åren. Brukar vara värt att kika reprisen ifall man missar livesändningen iaf.

Barcelona är urbota trist bana, Baku kan bli grymt!

Permalänk
Medlem

via https://old.reddit.com/r/formuladank/

Dold text
Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av anon76576:

Barcelona är urbota trist bana, Baku kan bli grymt!

Har vi tur kanske det blir en Barcelona 2016 när ledarbilarna smäller in i varandra. Blir lite extra spänning då, både under och efter racet

Permalänk

Quali försenat 10 min 😬 men snart smäller det. Ska bli intressant att se vem som kniper pole idag

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: ASUS ROG Swift PG32UCDM 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Alltså, jag försöker förtvivlat skapa ett konto på formula1.com men hur jag än gör så kan jag fan inte få in rätt födelsedatum. Har någon en idé hur fan man ska skriva in det?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Alltså, jag försöker förtvivlat skapa ett konto på formula1.com men hur jag än gör så kan jag fan inte få in rätt födelsedatum. Har någon en idé hur fan man ska skriva in det?

Just det, det var något skumt där ja. Var det MMDDYYYY kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Alltså, jag försöker förtvivlat skapa ett konto på formula1.com men hur jag än gör så kan jag fan inte få in rätt födelsedatum. Har någon en idé hur fan man ska skriva in det?

Dag/Mån/År, ser det ut att vara.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Alltså, jag försöker förtvivlat skapa ett konto på formula1.com men hur jag än gör så kan jag fan inte få in rätt födelsedatum. Har någon en idé hur fan man ska skriva in det?

Det funkar inte för mig heller, blev bara något random datum. Måste du ha rätt datum? För mig funkar det ändå 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Dag/Mån/År, ser det ut att vara.

Jo, men det funkar inte. Blir helt galet.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Alltså, jag försöker förtvivlat skapa ett konto på formula1.com men hur jag än gör så kan jag fan inte få in rätt födelsedatum. Har någon en idé hur fan man ska skriva in det?

Skrivet av Tacomix:

Just det, det var något skumt där ja. Var det MMDDYYYY kanske?

Skrivet av Coca:

Dag/Mån/År, ser det ut att vara.

Skrivet av Solanum95:

Det funkar inte för mig heller, blev bara något random datum. Måste du ha rätt datum? För mig funkar det ändå 😊

Skrivet av Alphahanne:

Jo, men det funkar inte. Blir helt galet.

Det står på sidan (innan man börjar skriva): MM/DD/YYYY

Dvs amerikanskt format med konstig ordning.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det står på sidan (innan man börjar skriva): MM/DD/YYYY

Dvs amerikanskt format med konstig ordning.

Jag vet att det står men det blir helt galet.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Jag vet att det står men det blir helt galet.

Vad händer?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Vad händer?

Resultatet blev t.ex. 19/05/2014 när det skulle blivit 14/05/1967

Går dock inte skriva fyra siffror i första fältet så det är helt omöjligt skriva in rätt årtal. Går inte heller skriva 67 i första fältet.

Men, de hade live support så chattade med en snubbe där som fixade till det.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Fasen de borde köra formula e bilar istället. Första gången någonsin man sett ett vettigt Monaco race

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Resultatet blev t.ex. 19/05/2014 när det skulle blivit 14/05/1967

Går dock inte skriva fyra siffror i första fältet så det är helt omöjligt skriva in rätt årtal.

Men, de hade live support så chattade med en snubbe där som fixade till det.

Fast årtalet är ju sist? Eller pratar vi om helt olika registreringsformulär?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Fast årtalet är ju sist? Eller pratar vi om helt olika registreringsformulär?

Har du provat registrera själv? Jag pratar om att registrera konto på www.formula1.com

Jag har provat skriva årtalet både först och sist. Det spelar ingen roll hur, det blir fel ändå.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Har du provat registrera själv? Jag pratar om att registrera konto på www.formula1.com

Jag har provat skriva årtalet både först och sist. Det spelar ingen roll hur, det blir fel ändå.

Jag har ett konto sedan gammalt men provade att öppna registreringsformuläret och jag har iaf inga problem att skriva in valfria datum (exvis 14/05/1967). Om felet uppstår först senare så har jag dock missat det eftersom jag inte vill ha fler konton.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Jag har ett konto sedan gammalt men provade att öppna registreringsformuläret och jag har iaf inga problem att skriva in valfria datum (exvis 14/05/1967). Om felet uppstår först senare så har jag dock missat det eftersom jag inte vill ha fler konton.

Klickade du på "Save" efter det då?

Edit: Jag kan också skriva in det. Problemet är att när jag klickar save blir det ändå något helt annat.

Tillägg med beskrivning vad som händer.
Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Klickade du på "Save" efter det då?

Edit: Jag kan också skriva in det. Problemet är att när jag klickar save blir det ändå något helt annat.

Samma för mig, blir 19/04/2018 när det ska vara 18/04/1995 så det är något knas med detta. Dock funkar det ju ändå.