Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Zmt:

Sir Frank Williams har gått bort Williams Racing statement.

Sjukt tråkigt. Verkligen en ikon inom F1.

Permalänk
Medlem

Vem tror ni vinner allting? Personligen tror jag att Mercedes kommer att vinna både som lag och förare. Hade hellre sett Red Bull och Max vinna men dom verkar ha hittat bra fart i Mercorna nu. Om inget oväntat händer tror jag Mercedes tar hem det (tyvärr).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Vem tror ni vinner allting? Personligen tror jag att Mercedes kommer att vinna både som lag och förare. Hade hellre sett Red Bull och Max vinna men dom verkar ha hittat bra fart i Mercorna nu. Om inget oväntat händer tror jag Mercedes tar hem det (tyvärr).

Jag tror mer och mer på en senna vs prost susuka avslut ju mer jag funderar på det. Tror de kommer vara lika eller max 1p före lewis in till sista racet (så vinst för max i de fallen) och då är det aggresivt eller förlust. Men vill se en close fight som sista race och inget race där någon drar i starten och sen var mästerskapet klart.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Jag tror mer och mer på en senna vs prost susuka avslut ju mer jag funderar på det. Tror de kommer vara lika eller max 1p före lewis in till sista racet (så vinst för max i de fallen) och då är det aggresivt eller förlust. Men vill se en close fight som sista race och inget race där någon drar i starten och sen var mästerskapet klart.

Jag tror att Lewis kommer dominera saudi och Bottas kommer kvala bättre än Checo, gissar på HAM-VER-BOT i saudi och samma i UAE. Bottas är bättre på kval än Checo och det kommer nog att avgöra konstruktörsmästerskapet. Hamiltons motor från Brasilien verkar inte gå att utmana så Max kan inte försvara sig mot det.

Permalänk

Jag tror Hamilton och Mercedes vinner. De verkar ha det starkaste paketet nu med Lewis nya motor.
Perez gör inte heller ett tillräckligt bra jobba lyckas Bottas hålla ihop det så.
Fast jag hoppas jag har fel på båda titlarna 😁

Permalänk
Medlem

Merca och Hamilton, det enda som skulle påverka är haveri av något slag, säg en punka.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Det finns dock chans att se en ny världsmästare på söndag:

Permalänk
Medlem

Förväntar mig en åttonde titel från Lewis men hoppas på en första för Max. Merc har spelat motorpentalty-spelet helt perfekt.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Drömmen vore ju om Bottas skulle trycka ut Ham

Nej Max kör inte alltid inom gränsen heller, men har aldrig klarat av Ham.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Vilken dramatik! Morgondagen kommer bli väldigt intressant! Fast den här banan är både fascinerande och knepig. Snabb men väldigt smal på en del ställen.

Permalänk
Medlem

Max sista varv gav mig flashbacks till Lewis kval i Singapore 2018.

Blir riktigt spännande imorgon.

Permalänk
Inaktiv

LH, om hans bil inte är ohotad eller han sätter konkurrenten i väggen så har han flax

Permalänk

Synd om Max faktiskt, men det är inte över än, Mercedes måste sätta starten och placera bilarna rätt idag.

Permalänk
Medlem

Vi vet väl fortfarande inte hur illa Max bil skadades, i värsta fall behöver han byta någon kritisk del av bilen och får grid-penalty men får han starta från tredje plats har han nog chans att åtminstone ta andraplatsen i T1

Permalänk
Medlem

Max kommer bli förbi släppt av alla bilar med hondamotorer så det vore konstigt om han inte blir minst P2 med den bästa bilen.

Säkerhetsbil kommer också vara närvarande...

Hamilton brukar vara för snabb för Max men Mercan verkar prestera sådär på denna bana.

Håller på Hamilton då jag gillar honom som person och är fint om han får ta ett VM med motgångar, Mercedes gillar jag mindre dock.

Permalänk
Medlem

Du store tid vad den pendeln svängde tillbaka! Tack Michael Masi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielkm:

Du store tid vad den pendeln svängde tillbaka! Tack Michael Masi?

Karma efter att Bottas försökte sakta ner honom. Jäklar vad butthurt Lewis lät.

Permalänk
Medlem

Tur för Max att det blev rödflag. Han skulle aldrig få behålla den platsen.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Alla har nerverna på utsidan nu. Jag tycker inte stående omstart är lämpligt på en sån här bana när alla är så övertända.

Permalänk
Inaktiv

Nu kan man se att LH inte hanterar konkurrens speciellt bra...inte haft det mer än 2 säsonger på 6 år...RB och Merca är griniga..hihi

Permalänk
Medlem

Spännande!!! Ocon!!! Hoppas på Ver!

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Vilket snack de kör på radion. "That is my offer". Antingen finns det regler och de upprätthåller dem genom att besluta, vad är det här för konstigt dealande över radion?

Permalänk
Medlem

Lite kohandel över det hela.

VER nedflyttad bakom HAM för omsartsincidenten.

Dold text
Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Ja det var märkligt. Märkligaste var första dealen där de skulle råna ocon på pole.

Näst märkligaste var redbull som var ok med ocon före men inte ham

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Vilket snack de kör på radion. "That is my offer". Antingen finns det regler och de upprätthåller dem genom att besluta, vad är det här för konstigt dealande över radion?

Skulle verkligen vilja höra vad de sa på radion. Missade pga ett telefonsamtal. Har vi nu Ocon, Hamilton, Verstappen?

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Vilket snack de kör på radion. "That is my offer". Antingen finns det regler och de upprätthåller dem genom att besluta, vad är det här för konstigt dealande över radion?

Ja, lite underligt minst sagt.
Det verkar väl som att den fråga som är baseras på i princip "hade i ni för avsikt att lämna tillbaka positionen till Hamilton när loppet rödflaggades?", men vet inte att det någonsin varit en fråga som varit på tal vid omstart efter rödflagg.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Vilket drama, vilken racing!

Permalänk
Inaktiv

Nu j*vlar...vad sker...det där var väl lite konstigt av LH...han stannade ju nästan av helt Max och varför kör inte LH om...

Lika klantigt av båda men Mercedes missade att han skulle köra om honom....mer Mercas fel

Permalänk
Medlem

Vad håller Verstappen på med???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Vad håller Verstappen på med???

Nej verkligen tvärtom, vad håller Hamilton på med. Hur kan du köra in i en annan!? Och sen +5 sekunder också, kasst.