Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Vad fan var det som hände med Raiko nu då? GAAH!

hydraulikproblem

Permalänk
Medlem

Haha sicket lopp!!!

Grymt roligt, kunde inte tro vad jag såg när man ser Kimi missa ingången till pitlane Synd att han inte kunde fortsätta, hade blivit jävligt spännande.

Annars måste man ju säga att det är starkt kört av Alonso.. hade hellre sett Massa som vinnare men det var helt ruskigt vilket tempo Alonso fick de sista 7-8 varven.

Permalänk
Medlem

Hur fasen kunde alonso bara dra iväg sådär? O_o

snyggt jobbat iaf

Permalänk

Alonsos rutin visade sig helt klart under dom där vädersituationerna, visserligen besitter Massa en hel del rutin också men han är helt enkelt inte lika vass under dom förhållandena, precis som Elgh säger.

Sen måste jag bara kommenter über-pucken nr1 Ralf Schumachers incident med Heidfeld. Att hävda att Heidfeld på något vis agerade fel i den situationen är ju inget annat än en travesti. Som BMW-fan ville jag bara bajsa honom i ansiktet eller nått liknande, hugaligen, den divan behöver komma ner på jorden.

Att sen som trollhattan påstå att alla plankar Ferrari är ju bara dumt, då aerodynamiska delar kopieras höger och vänster, om än i olika tappningar.

Fakeedit: Gråter lite för Kimi. Också garvade jag lite när jag så Häkkinen nere i padock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dai the Flu
Sen måste jag bara kommenter über-pucken nr1 Ralf Schumachers incident med Heidfeld. Att hävda att Heidfeld på något vis agerade fel i den situationen är ju inget annat än en travesti. Som BMW-fan ville jag bara bajsa honom i ansiktet eller nått liknande, hugaligen, den divan behöver komma ner på jorden.

Så det var Ralfs fel när Hedifeld körde in i honom?

Permalänk

Med Schumachers linje in i chikanen och Heidfelds position borde han med det lilla förstånd han har inse att han skulle förlora tid, och den bättre linjen till Heidfeld. Att sen pressa in och försöka tangera kurvan när Heidfeld har mer än en halv billängd in på honom har han väl ingen annan än sig själv att skylla.

Situationen var väl snarlik Massa/Alonso, med skillnaden att Massa var mer vaken, var tvungen att backa av och gjorde så också.

Permalänk
Avstängd

att sen alonso körde regelvidrigt i depån nar han nästan rammade (Fisichella?) är också ok då eller?

Nej tävlingen skulle vunnits av massa och jag förstår att han var upprörd efteråt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dai the Flu
Med Schumachers linje in i chikanen och Heidfelds position borde han med det lilla förstånd han har inse att han skulle förlora tid, och den bättre linjen till Heidfeld. Att sen pressa in och försöka tangera kurvan när Heidfeld har mer än en halv billängd in på honom har han väl ingen annan än sig själv att skylla.

Imo kunde heidfelt ha undvikit situationen han med genom att släppa försöket att ta sig förbi, då det är givet att bilen framför alltid kommer försöka ta apex genom kurvan.

Permalänk
Medlem

Fan, Alonso vann =/ djävla skit .... Fan vad surt det var för Räikkönen, ville verkligen se honom vinna den här så att han kunde komma ikapp Hamilton och ta segern

Visa signatur

rragon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Imo kunde heidfelt ha undvikit situationen han med genom att släppa försöket att ta sig förbi, då det är givet att bilen framför alltid kommer försöka ta apex genom kurvan.

Våra åsikter skiljer sig helt enkelt. Vi får se hur FIA agerar, ska bli intressant. Om inte annat kan man väl döma Raffe för våld mot banvärd och otillbörligt uppblåsande av ego. Oh, och Alonsos agerande i pitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dai the Flu
Våra åsikter skiljer sig helt enkelt. Vi får se hur FIA agerar, ska bli intressant. Om inte annat kan man väl döma Raffe för våld mot banvärd och otillbörligt uppblåsande av ego. Oh, och Alonsos agerande i pitten.

Det får vi se men jag och de tyska kommentatorerna är av samma åsikt på den punkten

Permalänk

På tal om Hakkinen på gridden också. Några härliga klipp:

Fight med Eddie Irvine
http://www.youtube.com/watch?v=XtlNxwu43g8

Övertygande skratt
http://www.youtube.com/watch?v=4-NVm-AtI1M

Klassiker
http://www.youtube.com/watch?v=f4uNSYTnhnA

Permalänk
Medlem

haha, snyggt i tredje klipet

Jag vill minnas att även montoya var en jävel på roliga omkörningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Så det var Ralfs fel när Hedifeld körde in i honom?

Det är en bra tumregel annars, att det är alltid Ralfs fel.

Riktigt surt att Räikkönen fick hydraulikproblem, om det nu var det... Vad folk reagerade på som att det skulle varit från början var ju soppatorsk, och det vore ju i så fall en supertabbe från Ferraris sida.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag tycker den där blåflaggen för Hamilton var tveksam. Iaf alldeles för tidig. Hade han inte varit tvungen att släppa av där hade han nog tagit poäng.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Jag tycker den där blåflaggen för Hamilton var tveksam. Iaf alldeles för tidig. Hade han inte varit tvungen att släppa av där hade han nog tagit poäng.

Ja, det verkade ytterst tveksamt om Hamilton på något vis kunde störa Massa när det fortfarande var så pass långt mellan dem.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Nån som ska ner till Ungern eller Belgien? Eller har bilat dit tidigare? Vi är ett gäng som funderar på att dra till Spa i september. Vore kul om nån hade erfarenhet av det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Det är en bra tumregel annars, att det är alltid Ralfs fel.

Riktigt surt att Räikkönen fick hydraulikproblem, om det nu var det... Vad folk reagerade på som att det skulle varit från början var ju soppatorsk, och det vore ju i så fall en supertabbe från Ferraris sida.

Tycker det är synd om Ralf =( Han lever i sin brors skugga.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
Tycker det är synd om Ralf =( Han lever i sin brors skugga.

Hade han varit något som helst bra så hade han inte haft problem med att ta sig i mål ett lopp eller två

Haha, Penguin, klockrent sagt Han sitter ju i stallet med lösa trådar...

Permalänk
Medlem

Hopp då var kvalet färdigt... jävligt dåligt tycker jag av McLaren att "offra" Hamilton så. Han verkade inte helt nöjd i presskonferensen efter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneo
Hopp då var kvalet färdigt... jävligt dåligt tycker jag av McLaren att "offra" Hamilton så. Han verkade inte helt nöjd i presskonferensen efter

Hmm, såg inte kvalet. Vem har pole position? Vad hände med Hamilton?

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
Hmm, såg inte kvalet. Vem har pole position? Vad hände med Hamilton?

Alonso tog pole position från Hamilton efter att ha suttit och sovit i depån i 20-30 sekunder med Hamilton väntandes en meter bakom sig, så Hamilton missade tidsgränsen inför sitt sista försök.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
Hmm, såg inte kvalet. Vem har pole position? Vad hände med Hamilton?

Hamilton tog bästa tiden redan när det var typ 5 min kvar. När det var 2 minuter kvar kommer Alonso in i depå (de behövde ungefär 1 min 20 sek för ett varv). De bytar däck etc och då kanske det var 1 min 50 sek kvar, Hamilton kommer in i depå och ställer sig bakom, men Alonso kör inte iväg. När det är typ 1 min 30 sek kvar kör Alonso iväg, så han hinner göra ett till varv, men Hamilton hinner inte byta däck etc och sen göra ett varv innan tiden går ut. Alonso kör ut på sitt sista varv och tar pole från Hamilton

Fortfarande ingen som riktigt vet om det var Alonso eller teamet som bestämde att Alonso skulle sitta kvar i depån så länge.... spännande spännande!!

Permalänk
Medlem

Hamilton/Alonso-incidenten undersöks iaf av FIA, så det är ju inte helt säkert att Alonso kommer undan med det.
http://www.formula1.com/news/headlines/2007/8/6588.html

Fult gjort, oavsett om det var Alonso eller någon annan i teamet som hittade på att han skulle sitta där och ha en liten pratstund med Hamilton väntande bakom medans tiden rann ut.

Både Ron Dennis och Lewis Hamilton (förstås) verkade rätt sura efteråt iaf.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

mm, det var inte schysst gjort av Alonso eller teamet men visst kunde Alonso stuckit mitt i fikapausen om han ville vara snäll mot sin stallkompis. Svinigt gjort i alla fall och morgondagens race kommer bli spännande! Sen tyckte jag det var kul att det gick så bra för Heidfeld, väntade mig inte riktigt det.

Permalänk
Medlem

På vilken plats startar Räikkönen och Massa imorgon?

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneo
Hamilton tog bästa tiden redan när det var typ 5 min kvar. När det var 2 minuter kvar kommer Alonso in i depå (de behövde ungefär 1 min 20 sek för ett varv). De bytar däck etc och då kanske det var 1 min 50 sek kvar, Hamilton kommer in i depå och ställer sig bakom, men Alonso kör inte iväg. När det är typ 1 min 30 sek kvar kör Alonso iväg, så han hinner göra ett till varv, men Hamilton hinner inte byta däck etc och sen göra ett varv innan tiden går ut. Alonso kör ut på sitt sista varv och tar pole från Hamilton

Fortfarande ingen som riktigt vet om det var Alonso eller teamet som bestämde att Alonso skulle sitta kvar i depån så länge.... spännande spännande!!

var det killen med lollipoppen som inte lyfte den eller var det alonso som inte körde fastän lollipoppen var uppe?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
var det killen med lollipoppen som inte lyfte den eller var det alonso som inte körde fastän lollipoppen var uppe?

Han väntade lite (några sekunder) efter att lolipoppen lyfts också, men större delen av tiden måste den varit nere.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
På vilken plats startar Räikkönen och Massa imorgon?

Räikkönen startar från 4:e rutan, Massa från 14:e(!) rutan.
http://www.formula1.com/results/season/2007/780/

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Han väntade lite (några sekunder) efter att lolipoppen lyfts också, men större delen av tiden måste den varit nere.

Där ser man. För det är ju som ni redan vet killen med lollipoppen som bestämmer när föraren får åka, o så länge han håller den nere så är det bara att snällt vänta. men iom att han väntade även efteråt så ska spanjoren ha spöstraff för sitt fula spel.

Permalänk
Medlem

Det verkar inte vara Alonsos eget påhitt, Ron Dennis skyller mer eller mindre på förvirring i teamet.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/61368

Det såg dock väldigt misstänkt ut när man såg det på tv, Hamilton måste ha svurit en hel del när han hörde att Alonso tog pole.

Visa signatur