Var köper man godaste hamburgaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan:

Jag har inte läst igenom, men hamburgarna på O'Learys (Heron City).
Kostar skjortan, men satan vad gott det är.

Lätt det godaste jag någonsin har ätit.

De verkade ju ganska billiga tbh, den dyraste kostade 139 kr. Inte direkt så man kan säga att det kostar skjortan. Ligger i underkant med vad andra ställen tar för riktiga burgare.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Dalwin's whiskeymarinerade hamburgare med den där superdressingen dom har (ingen anning av vad det är) är verkligen det godaste man kan få. När det gäller snabbmatshamburgare är MAX bäst

Permalänk
Skrivet av Lajning:

1: Stångebro gatukök. lokalt gatukök här i Linköping. bästa burgarna jag någonsin ätit.
2: burgare från valfri restaurang
3: Snabbt & Gott
4: Burgarkungen
5: Max

Fyllekäk på Stångebro Gatukök är kalas! Även om man får ge sig av rätt tidigt för att få sig nåt fyllekäk där! :/

Permalänk

El Maco på McDonalds!
El Maco borde seriöst göras till ett permanent alternativ på McDonalds meny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

El Maco på McDonalds!
El Maco borde seriöst göras till ett permanent alternativ på McDonalds meny.

Du är inte ensam om att tycka det ska du veta

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Tusen & 2 i malmö har jävligt goda burgare.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen pepparburgarna på Texas Burger !

Överlägset mycket bättre än burgarna på Macdonalds, Burger King och Max.
Texas Burger >> Max > Burger King > MacDonalds

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Alla snackar som fan om dem, har själv aldrig krängt där. Vad ligger priset på? Är det värt smaken?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Gillar verkligen pepparburgarna på Texas Burger !

Överlägset mycket bättre än burgarna på Macdonalds, Burger King och Max.
Texas Burger >> Max > Burger King > MacDonalds

The Knock out på Texas Burger är också bra

Tyvärr tycker jag inte det finns några 10-poängare i Stockholm men det finns några godkända restauranger ex Texas Burger, Fridays och vissa restauranger som har burgare på sin meny (Hotellet's är helt ok om jag minns rätt).

Ska vi rangordna kedjorna kommer McD tveklöst sist med sin mat som inte ens bör kallas hamburgare.

Permalänk
Medlem

300gramsburgarn på Pubologi (Gamla Stan, Sthlm) är helt suverän, pankopommes och hemsvängd börni som tillbehör slår knock-out, men så får man betala därefter också. Inte prisvärd men nåt att unna sig såhär i vintertider! Hade det inte vart för priset hade den fått toppbetyg!

Permalänk
Medlem

Jack's Gatukök i Limhamn

Permalänk
Medlem

Värst vad alla är snobbiga. McDonalds gör ju de bästa burgarna. Den aboslut godaste någonsin var den specialburgaren som hade ett taco-chips i sig. McNatcho?

Äter man ute för att det ska vara fint äter man väl inte hamburgare? Hamburgare är ju snabbmat.

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Jack's Gatukök i Limhamn

PÅ Limhamn.... men ja där är gott

Skrivet av Martiis:

Alla snackar som fan om dem, har själv aldrig krängt där. Vad ligger priset på? Är det värt smaken?

Burgarna är sjukt goda dock så är servicen lite si & så men för ~100kr så är det ett toppen ställe.

Ligger på Bergsgatan 6

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Skrivet av Devlaska:

Går ju uppenbarligen inte ens att äta hamburagren med händerna, skulle inte betala en krona för sånt skit.

Permalänk
Medlem

Frölisch Grill i Skene, en baconburgare med ost och massa påbrå för en nätt summa pengar!

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av AzzEX FX:

Frölisch Grill i Skene, en baconburgare med ost och massa påbrå för en nätt summa pengar!

Bor själv i Mark, så visst har jag prövat Frölisch, helt okej men var bättre förr enligt mig.
Det godaste hamburgaren köper man i form av råvaror och tillagar själv.

Visa signatur

i7 920 4,0 Ghz / Corsair 6gb DDR3 1600 MHz / Asus P6T Deluxe V2 / Noctua NH-U12P / 2X GTX 285 SLI / Asus Xonar Essence STX / Intel X25-M G2 160

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakezero:

Bor själv i Mark, så visst har jag prövat Frölisch, helt okej men var bättre förr enligt mig.
Det godaste hamburgaren köper man i form av råvaror och tillagar själv.

Måste dit för att se att det inte har förvärrats. Sist jag åt där var det inte Fröllan själv som gjorde burgarna utan småflickor.

Nästa gång det är folkracefestival så måste du testa burgergrillen uppe vid publiken. Kolgrill med vattenbad och självplock.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

PÅ Limhamn....

Det där kan jag ej smälta ännu fastän jag har bott här i två år :). Låter fortfarande helt snett när man säger ''På'' tycker jag :D.
Men det kommer väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrc:

The Knock out på Texas Burger är också bra

Tyvärr tycker jag inte det finns några 10-poängare i Stockholm men det finns några godkända restauranger ex Texas Burger, Fridays och vissa restauranger som har burgare på sin meny (Hotellet's är helt ok om jag minns rätt).

Ska vi rangordna kedjorna kommer McD tveklöst sist med sin mat som inte ens bör kallas hamburgare.

Testa burgaren på "Mellow" (Mellow Bar). Riktigt bra faktiskt.

Skrivet av Dava:

Värst vad alla är snobbiga. McDonalds gör ju de bästa burgarna. Den aboslut godaste någonsin var den specialburgaren som hade ett taco-chips i sig. McNatcho?

Äter man ute för att det ska vara fint äter man väl inte hamburgare? Hamburgare är ju snabbmat.

Deras burgare är det sämsta som finns. Jag äter där MAX 1-2 gånger per 5 år. Och då skall det va för andra vill gå dit när vi har lite tid. Man går ju åtminstone till någon "kebaberia" som har burgare och gör dem på beställning, och då skall det vara för man har lite tid också. Skall man äta hamburgare och inte gör det bara för man inte hinner något annat äter man ju där de gör sina egna hamburgare från köttfärs. Kan inte förstå folk som äter hamburgare på mcdonalds, ungefär lika lite som jag förstår folk som köper frysta hamburgare hem istället för att göra egna av köttfärs.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dava:

Värst vad alla är snobbiga. McDonalds gör ju de bästa burgarna. Den aboslut godaste någonsin var den specialburgaren som hade ett taco-chips i sig. McNatcho?

Äter man ute för att det ska vara fint äter man väl inte hamburgare? Hamburgare är ju snabbmat.

1. Man är verkligen inte snobbig för att man äter hamburgare som kostar >50kr
2. El Nacho/El Nacho Grande.
3. Om man är på ett så pass "fint" ställe finns nog inte hamburgare på menyn, det finns dock fina ställen med grymma burgare.
4. Hamburgare är inte bara snabbmat. En fin hamburgare slår det mesta!
5. Du säger förmodligen så för att du inte har provat hamburgare på något "fint" ställe.

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk

Förstår verkligen inte varför folk vurmar för Max, enl mig den klart sämsta kedjan: åtminstone lika dåliga som McD men med ett riktigt j-a vulgo bröd, toppat med ett mongo kösystem och personal som tydligen tycker det är okej att det tar 20min att steka upp en 90gr Mamma Scan-burgare*.

Som självutnämnd expert anser jag att bra hamburgare ska vara gjord på 100% självmald färs (gärna på Entrecôte: mest för att det är rätt fett och relativt ofta går att få billigt oskivat) och serveras på bröd från bageri (de flesta rekorderliga bagerier bakar specifika hamburgerbröd).

Grill Ruby i Gamla stan är nog bäst, Texas Burger gör en bra lunchburgare.

*). Eller är jag taskig mot Mamma Scan nu? Innehållsdeklaration för "köttet" i en Max-burgare:
Svenskt nötkött, vatten, potatis, ägg, torrmjölk, koksalt, potatismjöl, buljongpulver, potatisfibrer, kryddor (kryddmix bestående av druvsocker, kryddextrakt (rosmarin), jästextrakt (salt, jästextrakt, maltodextrin), surhetsreglerande medel (Citronsyra), vegetabiliskt fett).

För en Big Mac:
Nötkött, salt, peppar.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk

Just ja, hade glömt bort hur kösystemet är och hur långsamma de är på Max.
Märkligt det där att de kör med ett sånt system, har de inte fattat att tid är pengar? Och deras kösystem.. jisses.. hur tänker de egentligen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Går ju uppenbarligen inte ens att äta hamburagren med händerna, skulle inte betala en krona för sånt skit.

För mig helt ofattbart med ett sådant uttalande om man inte ens smakat på det. Sanslöst.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrc:

The Knock out på Texas Burger är också bra

Tyvärr tycker jag inte det finns några 10-poängare i Stockholm men det finns några godkända restauranger ex Texas Burger, Fridays och vissa restauranger som har burgare på sin meny (Hotellet's är helt ok om jag minns rätt).

Ska vi rangordna kedjorna kommer McD tveklöst sist med sin mat som inte ens bör kallas hamburgare.

testa gärdes grillen om du har vägarna förbi sandhamnsgatan.. bra jävla skit.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Favorit numera när det gäller köpta burgare är dem man får på O`Learys eller Bishops Arms. Annars så föredrar jag faktiskt att göra dem själv då de oftast blir mycket godare.

Permalänk

Kom precis hem efter att ha käkat ett Hot American mål på Max.
Hamburagren var överraskande liten, ser mycket större ut på reklamen, och den var inte särskilt god, alla McDonalds hamburagre är mycket godare, testa McDonalds CBO hamburagre, CBO känns som att käka nobelmiddag jämfört med Hot American.
Stripsen var inte saltade ALLS (de är alltid saltade på donken), och man fick inte med nåt salt när köpte från drive-in, vilket inte var så bra eftersom jag käkade i bilen, men det var ändå ok eftersom jag köpte till bearneise dip. Stripsen är också lite godare på donken, Maxs strips är inte lika "krispiga".
Colan smakade likadant.
Max verkar vara dyrare än donken, 71 kr för Hot American mål är för dyrt för en sån mini hamburgare (vet att det är en kampanj hamburagre men donkens kampanj hamburgare är billigare).

Summa summarum, McDonalds klår Max i nästan allting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

För mig helt ofattbart med ett sådant uttalande om man inte ens smakat på det. Sanslöst.

Precis vad jag också tänkte. Idiotuttalande.

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Summa summarum, McDonalds klår Max i nästan allting.

Håller med, undantaget vitlöksdippen på Max; "Green Garlic", som är bättre än både McDs & Burger Kings dipp.

Åt f.ö. på ett nyöppnat & förhållandevis fräscht Burger King i Jönköping häromdan,
deras burgare var inte mycket att hänga i julgranen enligt mig. (Whopper Meal var det jag åt.)
Deras strips (Pommes) var däremot bland de bättre jag ätit på länge, men det är ju iofs offtopic.

För er som gillar de där burgarna med nachochips, så har Burger King sådana just nu - i sin tappning.

Permalänk
Medlem

Om vi bortser från krogburgarna, där jag för övrigt håller O´Learys högt, så får det bli en Trippelbure på Krysset i Skellefteå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zion:

Trippelbure på Krysset i Skellefteå.

Tar mig en vecka (200mil tur/retur) att kolla det, men kanske i sommar då ..