Vilka spel ångrar du att du någonsin spelade?

Permalänk
Medlem

Sim City 4, kunde spela perioden mellan den amerikanska och europeiska releasen. Vad som hände sen är väl ganska välkänt. Har inte spelat sedan dess

Permalänk
Skrivet av KiWo:

Sim City 4, kunde spela perioden mellan den amerikanska och europeiska releasen. Vad som hände sen är väl ganska välkänt. Har inte spelat sedan dess

Vad hände för någon som inte hängt med i den typen utav spel?

Permalänk
Medlem

War of the roses, sista förköpet jag gjort.. det var riktigt ruttet, trodde att det skulle vara som chivalry:medieval warfare när jag först kikade på det. Rip 300 spänn (Det blev f2p en tid efter -.-)

Mass effect 2 och the witcher 2 var fruktansvärt dåliga console ports. .. hade jag velat se en actionrulle med ruttet skådespeleri hade jag kikat på 80tals action. .. blörk för "cinematiska" spelupplevelser

Permalänk
Medlem

Sämsta spelet som jag har köpt senaste 25 åren, senaste SimCity. Efter detta är jag mycket tveksam till köpa något EA game.

Bästa? BF1942 + mods.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 helt klart. Första spelet jag köpte med en nyköpt dator och satan vad menlöst det var, speciellt 64-spelarservrar. Spelade väl en 40 timmar på direkten sen la jag ner. Att man sedan måste punga ut nära 1000 kr för att få alla banor är ju ännu värre. Värdelöst sätt att få ett community på. Då är det bättre att dom ger alla banor till ALLA spelare och tjänar pengar på microtransaktioner, t.o.m. om man kan köpa vapen som du annars inte kan låsa upp. Så länge dom inte är totalt OP d.v.s. Modeller som funkar bra i World of tanks o.s.v.

Bästa spelen är lätt Diablo 2 och CS. Spelade och festade bort 80 000 kr i studielån 2002 - 2003 och ångrar inte en krona! Bästa tiden i mitt liv! Detta var innan CSN brydde sig så mycket om du klarade kurser. Lånen är betalda och jag klarar mig fortfarande hyffsat i FPS trots en gubbålder på 34 år. Det som att cykla så att säga.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Dead Island: Riptide

Need i say moar ?

Skulle inte tagit emot skiten idag om dom så BETALADE MIG vad det egentligen kostar. Tur att man fick det för 19kr när cdon hade någon prisbugg på deras download (skulle egentligen kostat runt 400kr tror jag men det såldes för 19kr).

Det är fan ett spel jag faktiskt skäms över att det existerar i mitt steambibliotek.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Vad hände för någon som inte hängt med i den typen utav spel?

I samband med den amerkanska releasen kunde jag spela spelet via proxy, det fungerade rätt okej. När spelet sedan släpptes i Europa klarade EA:s servrar inte belastningen. Eftersom spelet då inte hade något offlineläge var det ospelbart. Lagom tills problemet var löst hade jag inte längre någon lust att spela

http://www.cnet.com/news/simcity-launch-a-complete-disaster/

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

I samband med den amerkanska releasen kunde jag spela spelet via proxy, det fungerade rätt okej. När spelet sedan släpptes i Europa klarade EA:s servrar inte belastningen. Eftersom spelet då inte hade något offlineläge var det ospelbart. Lagom tills problemet var löst hade jag inte längre någon lust att spela

http://www.cnet.com/news/simcity-launch-a-complete-disaster/

Då får du ändra om texten För det är inte Sim City 4 det handlar om:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Wildstar och Archeage.

Totalfloppar båda två som jag spelade väldigt lite. ~110€ rätt i sjön.

Permalänk
Medlem

DarkStar One, FEAR 2, Lost Planet 3, Risen 2 och samtliga Saints Row spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Då får du ändra om texten För det är inte Sim City 4 det handlar om:)

Det har du helt rätt i!

Permalänk
Medlem

Cannon Fodder....omg

Permalänk
Medlem

Ace Combat Assault Horizon

Permalänk
Medlem

Battlefield Hardline! Är otroligt besviken på detta spel dom har inte gått bakåt, dom springer fan baklänges :(. Kan dock vara mitt eget fel hade lite ledighet under betan och lyckades bli lvl 85 så när spelet väl släpptes så kände jag lite. Jaha vad gör jag nu men iaf tycker fortfarande att bf4 är roligare att spela.

Ha det gött!

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Call of duty-black OPS 2.
Jävla konsolport.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

GTA V till XBOX 360, körde i några timmar, hann inse att det var det bästa spelet jag någonsin spelade och tänkte "Meh, pc releasen är snart här jag kan hålla mig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Jag själv, world of warcraft. Blev som tur var endast 3 dagar av spelande, av priset på 700 kr. Cs var inte heller något jag är stolt över att ha slösat bort endel timmar på.

Sim City 5...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Rainbow Six: Lockdown

oh. my

Permalänk
Medlem

Starcraft 2, var inte mitt spel..

Alla som säger wow. John Lennon: Time you enjoy wasting is not wasted time.

Jaa wow är beroende framkallande. De är så sant men attans vad roligt jag haft. Min tid som 14-16 när wotlk kom. När man lana.. De är inte spelet som gör det bra. De är folket i det. Fett kul folk. Just nu har jag inte spelat de sen november. Spelade bara i vid release för ja "LAN" fett kul. Ångrar inte alls. Sen innan de var de paus i flera månader tills ja "LAN" för ja de är så jäkla kul.

Man ska inte ha ångest. tänk bara på allt roligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

Starcraft 2, var inte mitt spel..

Alla som säger wow. John Lennon: Time you enjoy wasting is not wasted time.

Jaa wow är beroende framkallande. De är så sant men attans vad roligt jag haft. Min tid som 14-16 när wotlk kom. När man lana.. De är inte spelet som gör det bra. De är folket i det. Fett kul folk. Just nu har jag inte spelat de sen november. Spelade bara i vid release för ja "LAN" fett kul. Ångrar inte alls. Sen innan de var de paus i flera månader tills ja "LAN" för ja de är så jäkla kul.

Man ska inte ha ångest. tänk bara på allt roligt

WOW förstörde samtliga lanpartyn när det kom. känslan som fanns på ett lanparty pre-mmorpg går inte att jämföra med vad som finns idag.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Testpilot

8.a årig WoW veteran här, ångrar inte en krona eller minut jag lagt på det spelet som många andra verkar göra här

Det jag däremot ångrar är det varenda AAA titel jag betalat för de senaste 3 åren upp till att Evolve släpptes nu (pratar PC här, för konsol har fått en hel del fina spel som GTA5 o.s.v.)

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

WOW förstörde samtliga lanpartyn när det kom. känslan som fanns på ett lanparty pre-mmorpg går inte att jämföra med vad som finns idag.

Kan inte diskutera det där då jag är nog för ung.