Nya Dell XPS m1330, för er som vill ha ultraportablet med bra prestanda!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
hette din säljare magnus någonting troligtvis?

Emil, men han är bortrest. Så kan varit Magnus som tog hans ärenden :/ dådå?

Permalänk

hadde samma problem när jag beställde min m1710 en seg jävel som aldrig ringer tillbaka..

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

Jahapp, då var min beställning framskjuten tills 29:e sept. Detta tycks ju bli en avbetällning... zepto kanske..

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Sådärja nu ändrades min status med... 6 arbetsdagar innan leverans :).
Nytt datum: 2/10... ~90 dagar efter beställning. Inväntar nu att säljaren ska ringa upp... han var upptagen. Så ska det bli ett snack

Nu förstod jag inte, har ditt leveransdatum blivit framflyttat två gånger? Skulle du inte få datorn nu i augusti, blir det i oktober nu?

Själv har mitt leveransdatum bara blivit framflyttat en gång, till den 22 augusti.

Permalänk

Semestertider så är väl svårt att få tag på säljarna..

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnakeDragon
Nu förstod jag inte, har ditt leveransdatum blivit framflyttat två gånger? Skulle du inte få datorn nu i augusti, blir det i oktober nu?

Själv har mitt leveransdatum bara blivit framflyttat en gång, till den 22 augusti.

Först var det problem med CPUn, då lades ordern om och fick ett nytt leveransdatum till den 20Aug. Första va 31juli. Säljaren sa desutom 2V till mig (vilket även står på min faktura), men det trodde jag inte på ändå. Så nu idag byttes datum utan att de skicka mail eller ringde mig och informera.

Dock prata jag med kundtjänst. Det är riktigt att alla komponenter finns till min dator utom skärmen. Hon sa att det beräknas ta 2V, men visste inte varför jag fått ett datum så långt fram. Men hon trodde det var för att "va på säkra sidan".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Först var det problem med CPUn, då lades ordern om och fick ett nytt leveransdatum till den 20Aug. Första va 31juli. Säljaren sa desutom 2V till mig (vilket även står på min faktura), men det trodde jag inte på ändå. Så nu idag byttes datum utan att de skicka mail eller ringde mig och informera.

Dock prata jag med kundtjänst. Det är riktigt att alla komponenter finns till min dator utom skärmen. Hon sa att det beräknas ta 2V, men visste inte varför jag fått ett datum så långt fram. Men hon trodde det var för att "va på säkra sidan".

Okej. Mitt leveransdatum, 22 augusti, har inte blivit ändrat än. Eftersom ditt leveransdatum var två dagar innan mitt, kanske jag får mitt leveransdatum framflyttat om två dagar...

Jag har dessutom blivit garanterad Intel T7700 2,4 GHz processorn och fått det bekräftat tre gånger, två gånger över telefon och en gång på mail, att jag kommer att få den processorn trots att de sagt till andra att den "drar för mycket ström".

Om mitt leveransdatum åter igen skulle bli framflyttat kommer det bli ett snack med min säljare och förhoppningsvis über kompensation för kompensationen som kompenserade den första leveransförseningen...

Berätta gärna hur det går när du kontaktat din säljare!

Permalänk
Inaktiv

Oja det kommer jag göra Jag lär även ta upp allt annat skit de haft för sig osv... Mycket märkligt att du fått behålla din CPU. Får väl se hur det går

Permalänk

Hmm. nu tycks det som att de dragit pengar från mitt konto iaf. Ska man se detta som ett tecken på att det är på g eller inte? De drog ju pengarna först sen satte tillbaka och nu är de dragna igen.. eller är det bara pga att de flyttade datumet? :S

Hmm.. orolig... Fasiken måste ha datorn innan sept. va kan man tänka sig för alternativ till m1330? Zepto tycks ju ha värmeproblem så det vore ju inte så skoj. :S

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

vilken zepto tänker du på då? (borde få betalt för det här xD )

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk

Znote 6224W eller Znote 3414W

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
vilken zepto tänker du på då? (borde få betalt för det här xD )

Jag hoppas du redan är betald

FInns anledning till att iaf jag valde denna. HDMI, lite, LED, ett ok grafikkort och viktiast... "supporten/garantin"... som är bra när man väl får datorn

Permalänk

Mja, men om man ska vänta tills jul blire ju inte skoj.. :3 Måste ju ha en dator tills sept.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

jag skulle nog också gärna vänta på hdmi, egnetligen har jag ingen nytta av det själv, men det har säkert du så...

dock har väl ändå inte Znote 6224W eller Znote 3414W värmeproblem? det var väl föregångaren 6214W som hade probs med värmen?

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk

hmm, funderade på ljudnivån på 3414W. då det nog är den som är mer intressant då 12 cells batteriet ej är tillgängligt

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sepemulle
hmm, funderade på ljudnivån på 3414W. då det nog är den som är mer intressant då 12 cells batteriet ej är tillgängligt

Pratade med zepto och de sa att det kommer nya 12cells batterier för de nya datorerna i ~september.

(edit: rör sig antagligen om 14.1 - 15.4" datorerna då, 6x24, 6x25)

Permalänk

Aha, okej. :3 Då äre väl kanske en sån det blir då om dell inte skeppar min snart ^^

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hmm, det var ju inte bara positiv läsning direkt... Nu blev jag väldigt tveksam. Har ju egentligen ingen brådska att få en ny laptop, kanske smartare att vänta in andra tillverkare?! LED och 13-14" (lätta) kommer väl till hösten hos ett flertal märken, eller?!

Permalänk

Vet åt minståne att Asus kommer med en, men den verkar betydligt dyrare :S

Edit: Jamen då var ordern cancelerad.
När man väl ringer in så ger de ännu längre väntetid på datorn, så det blir ingen XPS m1330 för mig. lycka till åt er andra, detta vart bara för mkt krångel för mig. Zepto here i come!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Vad bråttom alla har, förstår att det är som att vänta på julafton men sitter alla utan en bärbar? Är själv grymt sugen på att att skaffa en men jag väntar tills de går att få med kortare lev.tid för att då göra en bedömning om det blir köp eller ej. Kan tänkas att det dykt något annat alternativ vid det laget.

Permalänk

jag sitter utan ja.. men inte länge till ! Zepto skulle vara klar med min 21:a och sen bara skicka efter det ^^

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Okej, då förstår att om det hamnar i ett annat läge vad gäller snabb leverans.

Kan man förresten klämma och känna på Dells datorer någonstans, har de någon visningslokal? Skulle gärna vilja jämföra skärmen på m1330 vs min Acer.

Permalänk

WTF!?

Nu blev mitt leveransdatum framflyttat från 22 augusti till 4 OKTOBER!!! En framflyttning på 43 dagar!!! Och inget meddelande om framflyttningen fick jag heller, var tvungen att titta själv på www.dell.se/status. Ska ta och ringa min säljare direkt.....

Permalänk
Medlem

Men fyfan, fått något erbjudande?

Visa signatur

badzmeg

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnakeDragon
WTF?!

Nu blev mitt leveransdatum framflyttat från 22 augusti till 4 OKTOBER!!! En framflyttning på 43 dagar!!! Och inget meddelande om framflyttningen fick jag heller, var tvungen att titta själv på www.dell.se/status. Ska ta och ringa min säljare direkt.....

Då var det så illa altså :/ 2 dagar efter mig. Hum, jag har försökt nå min säljare sedan fredag nu. Men idag ska jag få tag på någon... uch. Måste fråga (står säkert sedan tidigare), vilket datum beställde/betalde du din? För din har inte gjort om pga CPU-byte som min. Tänkte se om min försenades i o med det varkar som min order lades om när det byttes.

Permalänk

Jag har inte kontaktat min säljare än, jag ska ta och smida på mina planer först...

Hur som helst, datumet för "I förproduktion" är nu dagens datum, 14 augusti. Istället för tidigare 20 juli som innan dess var 4 juli...

Har de lagt om min order tre gånger??

Har ni några tips på eventuellt upplägg, argument o.s.v.?

Permalänk
Inaktiv

Jag har skrivit upp allt skit i ett text-dokument. När jag pratat med ansvarig, säljare eller chef, så kan jag berättar hur det gått och ge dig lite "tips" kanske. Men vill gärna va först själv iaf ... om de nu ringer mig någongång.

o ja, din order har lagts om 3ggr... min har ändrat datum 4ggr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnakeDragon
Jag har inte kontaktat min säljare än, jag ska ta och smida på mina planer först...

Hur som helst, datumet för "I förproduktion" är nu dagens datum, 14 augusti. Istället för tidigare 20 juli som innan dess var 4 juli...

Har de lagt om min order tre gånger??

Har ni några tips på eventuellt upplägg, argument o.s.v.?

För det första så läser även dell-säljarna här råkar jag veta. Men generellt så ska du väl vara ärlig och säga att du har den och sen försöka få någon kompensation.

Visa signatur

badzmeg

Permalänk
Inaktiv

Därför kan man skriva i PM "tipsen"