Permalänk
Medlem

Stort problem

Hej

Nu ska jag säga mitt stora problem.

Jag kan inte installera moderkortsdrivrutinerna för då kan jag inte ladda ner. Om jag då avinstallerar drivrutinerna så kan jag ladda ner men det är ju mycket bättra med dom eller hur? Hur gör jag för att ha kvar drivrutinerna och samtidigt kunna ladda ner.

Någon som vet vad problemen beror på?

Moderkort: P5N32-E SLI
Programmet jag använder mig av är Utorrent.

Hoppas på att någon här på sweclockers kan hjälpa mig

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts

Permalänk
Avstängd

öhh?

fattar du ens själv va du menar , "moderkortsdrivrutinerna" ?

Permalänk

Menar du att internet/nätverket inte fungerar när du installerat moderkortsdrivrutinerna? Är inte riktigt säker på om jag förstår.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Jag tycker jag har skrivit bra men men.

Ziegfried, nej det är bara att drivrutinerna blockerar på vänster utorrent.
vet inte hur jag ska säga det

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Windhaw
Jag tycker jag har skrivit bra men men.

Ziegfried, nej det är bara att drivrutinerna blockerar på vänster utorrent.
vet inte hur jag ska säga det

Prova den högra utorrent?

Permalänk
Medlem

Fungerar det att surfa när du har installerat dina drivrutiner eller är det bara utorrent som ej fungerar?

Förstår inte heller riktigt vad du menar..

Permalänk
Medlem

VI gör så här att vi struntar i det här

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på att det är Nvidia-brandväggen i ditt chipset som stoppar nerladdningarna.
Kolla moderkortsmanualen,där finns ett avsnitt om den inbyggda brandväggen i chipsetet.
Det bör gå att disable:a...:)

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]