Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem

Har fått en störande WU typ 5-6ggr denna månad som alltid blir EUE på 0%

Project: 3051 (Run 3, Clone 13, Gen 31)

Tycker dom borde ta bort den......
Trodde jag äntligen blviit av med den efter det gått ett par dar, sen får man den igen

Permalänk
Medlem

Hade min första EUE rätt nyligen (vad jag vet). Den dog nånstans runt 60-80% men gav en del poäng.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
Har fått en störande WU typ 5-6ggr denna månad som alltid blir EUE på 0%

Project: 3051 (Run 3, Clone 13, Gen 31)

Tycker dom borde ta bort den......
Trodde jag äntligen blviit av med den efter det gått ett par dar, sen får man den igen

säker på att det är WUns fel och inte överklockningen?
jag har ingen aning - kanske det verkligen är en WU som konstant slutar på 0, men dem är rätt ovanliga

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danka
Hade min första EUE rätt nyligen (vad jag vet). Den dog nånstans runt 60-80% men gav en del poäng.

Varför dog den?

Permalänk
Medlem
Citat:

[10:38:46] Writing local files
[10:38:46] Completed 340000 out of 1000000 steps (34 percent)
[10:41:25] Warning: long 1-4 interactions
[10:41:25] Gromacs cannot continue further.
[10:41:25] Going to send back what have done.
[10:41:25] logfile size: 214459
[10:41:25] - Writing 214995 bytes of core data to disk...
[10:41:25] ... Done.
[10:41:25] - Failed to delete work/wudata_03.sas
[10:41:25] - Failed to delete work/wudata_03.goe
[10:41:25] - Failed to delete work/wudata_03.xvg
[10:41:25] Warning: check for stray files
[10:43:25]
[10:43:25] Folding@home Core Shutdown: EARLY_UNIT_END
[10:43:25]
[10:43:25] Folding@home Core Shutdown: EARLY_UNIT_END
[10:43:29] CoreStatus = 72 (114)

"Long 1-4 interactions" står det, ingen aning om vad som menas. Hade visst fel om var det det tog stopp också.

Project: 2652 (Run 0, Clone 493, Gen 24) ska det vara.

Permalänk
Citat:

"Long 1-4 interactions" står det, ingen aning om vad som menas. Hade visst fel om var det det tog stopp också.

Okej skumt det såg ut :S

Permalänk

Så va vi 98 HippHipp

Permalänk
Medlem

This is GOING FAST
Vi lär väl knäcka 90onde platsen snart också

Jag foldar förfullt, tyvär ingen WU klar än, men iaf...
Skall även dra upp en PS3 och några kamraters datorer också!

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Avstängd

jag har snart 3 wus klara beror helt på hur mycket jag måste pressa datorn här på jobbet nu

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

En fråga jag har.. hur många PPD har ni?
Installera tex FahMon så står detta i klartext.

Mvh Jim

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

med stor sannolikhet har du fått en skadad wu, det är många som rapporterar EUE med wu:s från just det projektet, 2652

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
En fråga jag har.. hur många PPD har ni?
Installera tex FahMon så står detta i klartext.

sen får man också tänka på att fahmon har 4 olika inställningar (alla bildrutor, endast senaste bildrutan, senaste 3 bilrutorna, effektiv hastighet) för att visa ppd, å väljer man exempelvis senaste bildrutan istället för effektiv hastighet kan det i vissa fall ha stor betydelse i antal ppd beroende på om en klient eller flera klienter varit avstängd under en viss tidsperiod

i bilden kör jag med senaste 3 bilrutorna

du då Jine? hur många ppd?

Permalänk
Medlem

Då jag inte besitter nån Q6600 utan bara en laptop (Turon 64 X2 TL-58 1,9ghz) så ligger jag nånstans runt 600-700 ppd

EDIT: Trodde jag ja?
Jag kikade i FahMon igen, och numera är det nere i 330ppd.. Vafan?
Om detta stämmer, finns det ingen chans att jag klarar att hålla deadlinen, och endå har jag foldat 24/7 på denna wu?

EDIT2: Läget Effektiv Hastighet rapporterar dock 581 ppd numera?
Stämmer det så borde jag klara deadlinen med... MINUS 1 dag och 5timmar? (dvs inte alls)

mvh Jim

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
säker på att det är WUns fel och inte överklockningen?
jag har ingen aning - kanske det verkligen är en WU som konstant slutar på 0, men dem är rätt ovanliga

Ingen annan verkar klara den heller eftersom jag ibland får tillbaka den med många dagars mellanrum

Alla andra jag får går finfint.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
med stor sannolikhet har du fått en skadad wu, det är många som rapporterar EUE med wu:s från just det projektet, 2652

Ok. Låter bra det, datorn har räknat i stort sett dygnet runt i ett par veckor nu, utan att jag orkat pilla mer på någon klockning (Q6600 i 2,75 GHz), så plötsliga problem hade gjort mig lite oroad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero

http://img213.imageshack.us/img213/6097/ppdaq7.jpg
sen får man också tänka på att fahmon har 4 olika inställningar (alla bildrutor, endast senaste bildrutan, senaste 3 bilrutorna, effektiv hastighet) för att visa ppd, å väljer man exempelvis senaste bildrutan istället för effektiv hastighet kan det i vissa fall ha stor betydelse i antal ppd beroende på om en klient eller flera klienter varit avstängd under en viss tidsperiod

i bilden kör jag med senaste 3 bilrutorna

du då Jine? hur många ppd?

Ligger dina två Q66 SMPer alltig på samma %? Min ena brukar tappa ett par % per WU. Dessutom har du ~400PPD/klient mer än mig, men jag gissar på att de beror på att du kör klockat och jag kör original frekvens på min

Permalänk
Medlem

det skiljer max 2-3% mellan dem, men de verkar alltid hitta ett sätt att balansera upp sig, häromdagen exempelvis så startade en av dem två timmar efter den andra pga en del mysko fel, men efter ca 6 timmar så låg båda två på samma % igen, helskumt (vet inte riktigt hur affinity changern fungerar i grund och botten iofs)

angående klockningen så kan man ha som tumregel att 1 ppd/mhz ungefär (iaf för q6600), men det kan vara mycket som spelar in som ändrar den regeln uppåt och neråt, hastigheten på minnena exempelvis och klientuppsättningen förstås

Permalänk
Medlem

Nu har antalet aktiva foldare börjat rasa. c;a 50 st har försvunnit på några dagar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Nu har antalet aktiva foldare börjat rasa. c;a 50 st har försvunnit på några dagar.

Ja frågan är hur vi ska göra mer personer aktiva på just foldingen.

Permalänk
Medlem

Tror inte det går att konstant hålla x antal aktiva, det lär gå upp ner hela tiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Tror inte det går att konstant hålla x antal aktiva, det lär gå upp ner hela tiden.

Nä men man skulle väl på något sätt öka dem som är aktiva eller tror du inte det går?

Permalänk
Avstängd

plats 100 nu :\

har vi tappat två platser sen jag kolla sist.

inte bra. folda mera och må bättre

Visa signatur

Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk

Plats 100?
Vi är 98 och snart 97.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd

enligt vilken sida?

vi är väl plats 100? eller läser jag fel ?

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=teampage&te...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
enligt vilken sida?

vi är väl plats 100? eller läser jag fel ?

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=teampage&te...

ahhh! jo, det är inklusive "default" dvs dom som inte ens väljer lag och google... dom brukar inte räknas med

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

aha ^^ ok
var ser jag korrekt plats då? ^^

ge mig vill se och hålla koll ja me inspire me ppl

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Nä men man skulle väl på något sätt öka dem som är aktiva eller tror du inte det går?

har varit uppe tidigare i denna och den förra tråden, det enda är att ge det mer plats ifrån första sidan. Gärna en sida med massor av statistik... så alla ser när någon lägger in en spurt...

Permalänk
Medlem

Processing work unit
Core required: Fahcore_a1.exe
Core found
working on unit 02 december *TID*
* Working
Corestatus = 63 (99)
Error starting Folding@home core

Och så loopar detta ett tag, sen laddar den hem nya filer.
Och så får jag samma fel.
Va fan beror detta på?

har en E6750

Visa signatur

Opteron 146 Cabye 0543FPMW@330x9 1.5v | Antec SONATA II | XFX 7800GT@530/1200| Seagate Barracuda 300GB SATA2 16MB |G.skill 1gbgh @ 260 1.5-2-2-5| DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert | Waterchill KT12A-12VS |

Permalänk
Medlem

Här är statuset för VÅRT team

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NdL
"Core found
working on unit 02 december *TID*
* Working
Corestatus = 63 (99)
Error starting Folding@home core"

Och så loopar detta ett tag, sen laddar den hem nya filer.

har du smp-klienten instalerad som service?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
har du smp-klienten instalerad som service?

nej det har jag inte.

Visa signatur

Opteron 146 Cabye 0543FPMW@330x9 1.5v | Antec SONATA II | XFX 7800GT@530/1200| Seagate Barracuda 300GB SATA2 16MB |G.skill 1gbgh @ 260 1.5-2-2-5| DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert | Waterchill KT12A-12VS |