Bästa Fps Spelen att spela online?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noobish
1. Hur går det till liksom i battlefield 2.. Är det Team deatmatch eller capture the flag?

2.Hur länge spelar man en karta ungefär?

3.Kan man vara vad man vill för soldat? (t.e.x. sniper)

4.Kan man välja vilket vapen man vill ha eller måste man samla pengar på nåt sätt som på cs t.e.x.

5.vilket battlefield ska man köpa finns ju många olika http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&nav=5704&nav_genre...

1. CTF
3. ja
4. Ja, men man kan även låsa upp vapen genom att spela på rankade servrar

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

1. Man spelar oftast om flaggor. Flaggorna är utpositionerade på kartan och sedan gäller det för lagen att erövra flaggpunkterna och utrota fienderna (enkelt förklarat)

2. Varierar, antingen tills motståndarlaget inte har några flaggpunkter kvar och förlorat alla sina poäng (tickets) eller en viss utsatt tid (t.ex. 20min)

3. Man kan välja:
Sniper
Specialstyrka
Skyttesoldat
Understöd
Ingenjörssoldat
Sjukvårdare
Pansarvärnssoldat

alla olika klasser har olika vapen och som t.ex. sjukvårdaren kan "hela" andra spelare och har i sin tur ett lite mindre kraftfullt vapen.

4. Som sagt, varje klass har olika vapen. Sen om jag inte har helt fel för mig så kan man uppgradera sina vapen allt eftersom man får bättre ranking osv. men det vet jag inte riktigt hur det fungerar.

5. http://www.webhallen.com/prod.php?id=28344

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
1. CTF
3. ja
4. Ja, men man kan även låsa upp vapen genom att spela på rankade servrar

Fel, BF2 har ingen CTF.

Permalänk
Medlem

det är ett slags ctf på bf2...vad ska man annars kalla det?...visst du kutar ju inte tillbaka med flaggan till en bas utan du står kvar vid flaggan för att kunna ta över...så nämn ett bättre namn?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Om man är t.e.x sniper så kan man byta till fast specialstyrka efter man har dött? Och hur är stats riktigt som på cs eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogge
Fel, BF2 har ingen CTF.

Jajaja, lite fel av mig kanske. Attack and defend eller vad det nu brukar kallas kanske passar bättre. Men man tar ju faktiskt över flaggor...

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noobish
Om man är t.e.x sniper så kan man byta till fast specialstyrka efter man har dött? Och hur är stats riktigt som på cs eller?

Japp du kan byta mellan klasserna under hela matchen, varje gång du dör, kan du ändra klass samt vart du ska spawna

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

"Conquest" kallas väl spelsättet i BF2?

I vilket fall så rekomenderar jag också BF2. Orginalet är mer för nybörjare och är mycket underhållande. Vill du avancera så finns som sagt Project Reality där det handlar väldigt mycket om teamplay och realism. Spelsättet är helt anorlunda då man har tillgång till många fler olika funktioner och vapen. Banorna är också väldigt varierande då det finns allt från täta skogs-banor till gigantiska öknar. Det tar dock ett tag att komma in i PR då det som sagt är en hel del nytt med funktioner som kan upplevas som allmänt skumma. Men dom har en utmärkt FAQ på hemsidan som BÖR läsas igenom först.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ok, nu har kommer det inte ut förrens i september, men när det gör det kommer Team fortress 2 att bli helt sjukt skoj att köra online.
Det är som tecknad film med sadistisk humor blandat med ett FPS med "capture the flag".

Gillar fortfarande 1:an efter 8 år sen det kom ut..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Jajaja, lite fel av mig kanske. Attack and defend eller vad det nu brukar kallas kanske passar bättre. Men man tar ju faktiskt över flaggor...

Typ Domination från Unreal Tournament. Och som i Arathi Basin i WoW

Permalänk
Medlem

Hur bra tror ni att den här datorn klarar crysis?

intel core duo E6550
X 1950 pro 512mb
2 gb 800mhz
320 gb sata2

Högsta upplösningen är 1024* 1280..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noobish
Hur bra tror ni att den här datorn klarar crysis?

intel core duo E6550
X 1950 pro 512mb
2 gb 800mhz
320 gb sata2

Högsta upplösningen är 1024* 1280..

suck....spelet finns inte än...så vänta o se vad som krävs då när det är ute...

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Okej.. om man ork vänta..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noobish
Okej.. om man ork vänta..

Ja hur fan kommer du annars få reda på ifall det kommer flyta på?
Är du kund hos Bredbands bolaget eller?
(Det är jag men att vänta är bra att behärska)

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Jag blir bestört att ingen nämt det mest realistiska och bästa online-FPS ännu!!

Nämligen Americas Army!

Riktigt kul och kräver taktik, teamwork och mycket övning att bli bra på. Men när man väl är inne så ter sig BF2, CS m.m. som actionladdade barnspel för åldergruppen 12-14 år!

EDIT: gratis är det också, googla på americas army och du kommer hitta hemsidan där du kan ladda ner.

EDIT2: Jag vet en hel del folk som gått över till AA från CoD2, CS och BF2 bla för att slippa alla fuskare.
Americas Army lägger ner mycket tid på att klämma åt och banna alla som försöker fuska, och det är extremt ovanligt att fusk förekommer.

Visa signatur

C2D E8400 @ 3,8Ghz, Gigabyte EP35-DS3R, 2Gb 1066Mhz DDR2, HD4850 512Mb 680/100, CoolerMaster Hyper 212, Öppet PIII chassi med bordsfäkt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazlo09 EDIT2: Jag vet en hel del folk som gått över till AA från CoD2, CS och BF2 bla för att slippa alla fuskare.
Americas Army lägger ner mycket tid på att klämma åt och banna alla som försöker fuska, och det är extremt ovanligt att fusk förekommer. [/B]

Hur stort är AA då? Klaner? Turneringar? Community runt spelet? Hur många svenska/europeiska utövare?

Permalänk
Avstängd

Battle field 2142 är framtidens vapen lite roligare att spela

Permalänk
Medlem

vi SweCare borde bestämma en tid när vi alla försöker ta oss in på en gotland server i bf2 och spelar tillsammans, ventrilo på bara, jag har vent som vi kan va på.. sku ju va en kul grejj lixom..

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk

Lezziter kanske vill sparka igång den gamla [SweC]-servern igen annars?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Jepp, skulle vara roligt

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swb
Hur stort är AA då? Klaner? Turneringar? Community runt spelet? Hur många svenska/europeiska utövare?

AA är gigantiskt stort. Finns tusentals klaner och det hålls turneringar med 100.000 dollar vinster.

Det finns en flock svenska klaner, och några av dem är rankade bland dom bästa i världen.

AA har laddats ner över 40 miljoner gånger, säger lite om storleken: http://www.americasarmy.com/intel/article.php?t=260390

Visa signatur

C2D E8400 @ 3,8Ghz, Gigabyte EP35-DS3R, 2Gb 1066Mhz DDR2, HD4850 512Mb 680/100, CoolerMaster Hyper 212, Öppet PIII chassi med bordsfäkt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazlo09
Jag blir bestört att ingen nämt det mest realistiska och bästa online-FPS ännu!!

Nämligen Americas Army!

Riktigt kul och kräver taktik, teamwork och mycket övning att bli bra på. Men när man väl är inne så ter sig BF2, CS m.m. som actionladdade barnspel för åldergruppen 12-14 år!

EDIT: gratis är det också, googla på americas army och du kommer hitta hemsidan där du kan ladda ner.

EDIT2: Jag vet en hel del folk som gått över till AA från CoD2, CS och BF2 bla för att slippa alla fuskare.
Americas Army lägger ner mycket tid på att klämma åt och banna alla som försöker fuska, och det är extremt ovanligt att fusk förekommer.

Då har du inte testat modden Project Reality till BF2. Där har du!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Du skulle kunna testa Warrock ( www.warrock.com ) som är ett gratisspel (man kan även köpa och få extra saker).

Spelet inspelar sig i ett påhittat land där regringen och rebeller slåss om makten i landet, alla vapen i spelet finns i verklighetet ex. M4 , ak47 , p90 , psg m.m.

Sedan gillar jag även Bf2142 som jag spelade mkt innan. Det utspelar sig i framtiden där mänskligheten delat upp sig i 2 st koalitioner som nu slåss om makten över alla naturresurser som finns kvar.

//Malcolm

Permalänk
Medlem

Jag tycler bäst om BF 2