X1950GT låsa upp pipelines?

Permalänk
Medlem

X1950GT låsa upp pipelines?

Går det?

Permalänk
Medlem

???

Det finns inga att låsa upp, vart har du fått det ifrån?

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
???

Det finns inga att låsa upp, vart har du fått det ifrån?

Antog att GT var en nerstripad PRO, sedan har jag för mig att jag läst något diffust om det också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vernice
Antog att GT var en nerstripad PRO, sedan har jag för mig att jag läst något diffust om det också.

Om jag minns rätt så är det typ som ett PRo, men med mindre frekvenser.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Om jag minns rätt så är det typ som ett PRo, men med mindre frekvenser.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Om jag minns rätt så är det typ som ett PRo, men med mindre frekvenser.

Det är just därför jag undrar om dom bara inaktiverat 4 pipelines med GT bioset.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vernice
Det är just därför jag undrar om dom bara inaktiverat 4 pipelines med GT bioset.

den har lägre frekvenser, dock samma antal pipes. Som användarna ovan påpekat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vernice
Det är just därför jag undrar om dom bara inaktiverat 4 pipelines med GT bioset.

Om den är som ett PRo så är det mest troligt att den med är nerskuren, alltså det som skiljer ett PRO med ett XT är helt enkelt bortskuret (lasercut eller vad det heter). Tror jag läste nånstans att X1950GT är ett PRO bara med mindre frekvenser (och kanske även utan de där digitala voltregulatorerna som tycks vara det största problemet för de flesta).

Permalänk
Medlem

Både pro och gt har ny typ av kylning med kondensatorer istället för "kylare-på-regulatorer" typen som har gett så mycket problem.

Kort sagt: det problemet existerar inte längre med nya 1950 kort.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Om den är som ett PRo så är det mest troligt att den med är nerskuren, alltså det som skiljer ett PRO med ett XT är helt enkelt bortskuret (lasercut eller vad det heter). Tror jag läste nånstans att X1950GT är ett PRO bara med mindre frekvenser (och kanske även utan de där digitala voltregulatorerna som tycks vara det största problemet för de flesta).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Både pro och gt har ny typ av kylning med kondensatorer istället för "kylare-på-regulatorer" typen som har gett så mycket problem.

Kort sagt: det problemet existerar inte längre med nya 1950 kort.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Om jag minns rätt så är det typ som ett PRo, men med mindre frekvenser.

Citat:

The main difference lies in the slower clock speeds on the Radeon X1950 GT, with a core at 500MHz instead of 575MHz on the PRO and 1200MHz DDR compared to 1380MHz DDR. There is also no Rage Theater ASIC for the Radeon X1950 GT, though even some models of Radeon X1950 PRO have left that out to reduce cost. In fact, probably the best way to describe this card would be that it is an underclocked Radeon X1950 PRO.

Intressant i sammanhanget:

Citat:

The burning question here is if the Radeon X1950 GT can be overclocked to match that of a PRO. The short answer is a resounding yes! Pushing the Sapphire up to 575/1380MHz did not take too much effort but we soon hit a hurdle for the memory. Despite its 1.2ns rating, we could only manage 1400MHz DDR, less than most Radeon X1950 PRO cards that we have tested. Perhaps some voltage tweaking is needed for further overclocking. However, GPU core clock hit a healthy 615MHz.

Källa: http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=3&id=2179

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt