Permalänk
Avstängd

X2 4800+, fläktlöst?

Går det och köra AMD X2 fläktlöst om det är någon större fläns på den och två stycken chassi fläktar på 120 mm (fram och bak) normal stor låda?

Om det går, vilken fläns passar för det. datorn skall inte klockas eller köras så där extremt utan endast "toppa" då och då

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk

Vissa kylare ska gå att köra passivt, om man precis som du har större chassifläktar som ventilerar lådan kontinuerligt. Jag tror att Scythe Ninja ska vara en av dem, då den är så pass kraftfull. Så en sådan skulle jag eventuellt ha kört på. Ska finnas recensioner om den här på Sweclockers, annars kan du ju kolla in Anandtech och Xbitlabs.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Det ska inte vara några problem. Kör på en Scythe Ninja eller den ännu lite vassare Scythe Infinity. Men som sagt, du bör ha ett väldigt bra ventilerat chassi.

Annars kan du ju lika gärna ha en tyst fläkt pustandes på den, 5V så hörs den ju inte. Bara onödigt att inte ha en fläkt på den när det i alla fall inte kommer att höras om man kör den på lägsta möjliga hastigheten.

Så har jag gjort med min server. En klockad X2 4600+ och en Infinity med en Zalman 120mm-fläkt i 7V. Den hörs inte över huvudtaget. Maxload 45 grader nu i sommarvärmen. Diskarna låter mest.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.