PSP (Playstation portable)

Permalänk

PSP (Playstation portable)

Hej!

Jag tänkte köpa mig ett PSP men undrar vad man ska tänka på?
Jag har hört att man kan sätta i externt minne men vad för minne? Behövs släde? Vad är maximalt GB på minnet som den klarar?
Kan man lägga in spel på minnet som man laddat ner?

Jag har även hört att man kan uppdatera firmware och vad är nyttan med det, nån sa att man ej kan köra brända spel om man uppdaterar den?

mvh Henke

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk

Hallå där!

Minneskorten du behöver är Memory Stick Pro Duo.

Släde? Antar att det är samma sak som en dockningsstation? En USB-kabel är iaf vad som behövs, såvida den nu inte medföljer (kontrollera innehållet i paketet du väljer). Populärt alternativ är att folk köper en 2-in-1 kabel som inte bara kan överföra filer utan även ladda konsolen.

Största minneskortet ligger på 8GB.

Ja det går att lägga in spel och ja - huruvida detta nu fungerar eller ej beror på vilken firmware du har installerad.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk

Observera att Sony inte stöjer Firmwares som medger att spela spel från minneskortet. Observera även att det är olagligt att ladda ned spel och köra dem från minneskortet om du inte själv äger en kopia av spelet.

För att lägga in en custom firmware behöver du antingen ett PSP med original firmware 1.5 eller tidigare, alternativt så kan du använda en exploit i spelet Lumines. Om du har spelet så kan du nedgradera konsollen till version 1.5 och därefter flasha den med ny FW.

Tidigare så fanns ett antal andra exploits, men dessa krävde att du antingen ägde en opatchad kopia av GTA:LCS eller hade en "ung" firmware som gick att nedgradera.

Sök på google efter lumines och downgrade så finns detaljerade guider.

Hoppas att detta svarar på dina frågor.

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem

Förlåt, men jag lånar din tråd lite.

Vad läser en PSP för filtyper, t.ex. går det att lägg in en film typ .avi på minneskortet och så klarar PSP:n att spela upp den? Eller måste man konvertera filerna på något vis?

tack för svar

/matias

Visa signatur

Before i see, i hear. Sennheiser.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Finns supersmidiga konverterare som gör om dina avi-filmer till mp4 hur lätt som helst.

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Jag har en psp slim & lite version 3.60, är den då för ny för att "downgrade-a" eller finns det hopp för mig?

Jag vill kunna ladda ner spel och spela från minneskortet. Självklart äger jag ju en ärlig kopia av spelet, jag är ju inte olaglig..... =P

Om det nu går att gör det med en 3.60 så skulle jag uppskatta väldigt mycket om nån kunde hjälpa mig med det. (pris för mödan kan diskuteras)

Tack så mkt!

//Anton

Permalänk
Medlem

Oj oj oj! Nu blir inte moderator glad!!!! Sånt snack e totaltabu här inne! Hoppas ni inte får anmärkningar nu!

ps. i own a psp oe

Permalänk
Medlem

Nej du får inte ladda ned spel!

Men du kan ju alltid flasha om för att köra egen gjorda spel dvs homebrew som vi säger på forum där man inte stödjer iso disskutioner.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Jo d sa vi oxå i förra tråden om just för att göra egna spel m.m. Men eftersom homebrew och omflash av psp alltid leder till olagligheter!

Då är frågan.....Är det ok nu att snacka om flash o dylik?

Själv tycker jag att det är märkligt att moderator väljer att förbjuda det o använder "oftast leder detta till olagligheter" som argument och inte "masslagring" såsom hårdidiskar som kan hanterra flera hundra gigabyte för "lagring" av "semesterbilder". Vem har 300gb semester-filmer/bilder???

Permalänk
Medlem

Stämmer det att för att kunna köra vissa och nyare homebrew krävs olika firmwire för att det ska fungera?

Eller klarar man sig för det mesta med 1.5?

Har kollat en massa youtube clip om detta men blir bara mer snurrig

Hur är det att se på konverterad film på SPS?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Han menar psp .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nacud
sps?

Hade du inte svar på min fråga i stället för att göra dig lustig på sps?

Permalänk
Medlem

konverterade filmer blir i mkt god kvalité om du har program o en omflashad psp som stödjer homebrew! Då kan du utnyttja full upplösning på filmerna vilket e spärrade vid en original psp

Permalänk
Medlem
Citat:

konverterade filmer blir i mkt god kvalité om du har program o en omflashad psp som stödjer homebrew! Då kan du utnyttja full upplösning på filmerna vilket e spärrade vid en original psp

Och det här med olika uppdateringar för att klara nyare spel, eller är det 1.5 som gäller oavsett?

Permalänk
Medlem

d finns massvis o välja mellan! men jag vill inte ta upp d här då d e ej tillåtet att diskutera homebrew m.m.

Permalänk
Medlem

Den som har svar på min fråga kan annars pm:a om det

Märkligt man då kan prata om hur man låser upp sin Iphone?

Permalänk
Medlem
Citat:

Hade själv en psp för inte allt för länge sedan och man kunde få mycket bra kvalité på filmer man själv konverterat utan att nergradera sin mjukvara. Programmet jag använde var PSPVideo9, om jag minns rätt.