Asus eee pc 701 - billig samt intressant!

Permalänk
Medlem

Okej, liten update på detta med utrymmesminimering.

C:\MSOCache kommer skapas för er som vill installera Office (i mitt fall 2007). I denna mapp sparas det ett antal installationsfiler för Office som tar upp hiskeliga 545 mb i fallet Office 2007. Detta är inte acceptabelt ansåg jag och tog helt sonika bort filerna efter jag googlat runt. Hittills så verkar allt funka ändå så jag låter det vara så isåfall. Skulle det haverera är det inte längre än en ominstallation bort.

C:\Windows\Installer däremot ska alltså innehålla filerna som används t.ex. avinstallation av program via Lägg till/Ta bort program. Jag har nu provat att flytta denna mapp till en annan källa för att kunna återställa om några problem uppstår. Jag testade även avinstallera ett program efter jag flyttat mappen vilket fungerade så jag var tvungen att installera om det igen efteråt. Vad den egentligen gör för nytta har jag alltså ingen aning om.

Allt som allt har jag lyckats spara in, i mitt fall, 930 mb med dessa två operationer så att nu tar installationen 1,44 gb totalt med alla uppdateringar, drivrutiner, IE7, Office 2007 (Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Groove, OneNote) och diverse små tilläggsprogram. Vad jag har kvar nu är iTunes, hitta ett snyggt tema för att se om min uxtheme-patch fungerat och senare även installera mer RAM och få hem ett större SDHC-minne jag kan permanent utnyttja (istället för att snika på min systemkameras minneskort ).

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

Härligt, dock så kommer jag själv att använda Xandros ett bra tag innan jag orkar byta till något annat, och om jag byter så är det i så fall till en annan linux dist ;>

Hoppas den kommer snart!
Jag ändrade min beställning till en svart också

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

håller på att installerar starcraft på min eee nu

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
håller på att installerar starcraft på min eee nu

http://img216.imageshack.us/img216/3998/img0545an1.jpg

Såg en video på youtube där en kille körde morrowind och en ultrastrippad version av Oblivion(!).

"As you can see it looks like shit"

http://www.youtube.com/watch?v=PyLrs-4TAjw

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

haha lol :D, så riktigt illa blev de inte för mig Så här ser de ut när ajg spelar:

helt normalt asså..
Bilden är lite 4kantig bara, men inget man stör säg på..

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Inaktiv

fyrkantig? Det är väl helt normalt?

Eller är det bara för att du är van vid widescreen?

Permalänk

ja jag kör ju annars widescreen på min andra dator:D Så widescreen är normalt för mig ja..

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Hmm, datorn är skickad och jag har paketnummret till Deustche Post, men när jag söker så hittar det det inte, men den kanske inte har kommit så långt än

Får ge det lite tid.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Nån som ångrat sitt köp än då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattza
Nån som ångrat sitt köp än då?

Det kommer inte hända.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattza
Nån som ångrat sitt köp än då?

Fan heller!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

när nästa modell kommer lär ni ha både ångest och annat.

Eee kommer bli den nya Applehysterin tror jag bestämt. hoppas iaf jag kan härda ut till 9" kommer, sen om den har A med pricks över och pekskärm också blir jag ju inte besviken.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

asså denna datorn e så billig så det är omöjligt o ångra sitt köp! :), hadde den kostat 10 000:- ja då hadde man nog ångrat, men menar 3000? det är ingia pengar asså

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

iof. kan ju vara bra att ha en till i köket som får lida stekoset. som "kokbok" alltså.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

ja, jag kommer köpa den andra modellen också och ha kvar denna som jag har nu, menar denna datorn e ju perfekt ha med säg överallt för surfning lr vrf inte spela starcraft på lan? ;D

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
ja, jag kommer köpa den andra modellen också och ha kvar denna som jag har nu, menar denna datorn e ju perfekt ha med säg överallt för surfning lr vrf inte spela starcraft på lan? ;D

High five på den!

Längtar tills jag får den

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
när nästa modell kommer lär ni ha både ångest och annat.

Eee kommer bli den nya Applehysterin tror jag bestämt. hoppas iaf jag kan härda ut till 9" kommer, sen om den har A med pricks över och pekskärm också blir jag ju inte besviken.

Är också hemskt sugen, men dröjer det inte iaf ett år innan nya modellerna kommer ut? Känns knappast värt att vänta så länge.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

dett är ju bara sälja denna modellen sen ju, priset i sverige kommer ju ligga runt 4000kr, impoterar du så får du en för ca: 3000 med frakt, så du kommer ju få igen pengarna när du säljer den sen, så då kan du ju bara köpa den nya versionen..

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Näää ångra sig har man inte gjort och för de priset lite över 2000 sek som man gav med så är det en trevlig liten "leksak" perfekt att surfa se på film , lyssna på musik

Permalänk
Medlem

När kommer nästa generation ut? Jag är mest intresserad av den pga den svalare/strömsnålare processorn som antangligen presterar lite bättre dessutom.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
När kommer nästa generation ut? Jag är mest intresserad av den pga den svalare/strömsnålare processorn som antangligen presterar lite bättre dessutom.

Då kan man ju vänta i evigheter, det kommer ju alltid att komma något bättre.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Har läst igenom tråden och kikat lite, jag är verkligen sugen på en EEE. Frågan är då bara. Vart kan det vara billigast och enklast att beställa en? Helst inom EU förmodar jag, då man slipper tull och sådant.
Hur tangentbordslayouten ser ut skiter jag fullständigt i, vem kollar när man skriver?:)

Visa signatur

Antec P180B | Corsair HX620W | Asus P5P55D | Core i7 860 | 4Gb Corsair Dominator 1600mhz | 1TB Seagate 7200.11 | GeForce GTX285 |
Vattenkylning: MCR220, MCR320, MCP355 (XSPC-top), DD Dual-bay Res | EK Wave, EK S-max NB | MCW60

Permalänk
Medlem

Funkar SDHC med EeePC?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Permalänk

någon som vet om det är svårt o byta minne i denna? får mitt 2gb minne på måndag (i morrn) liksom =P

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
någon som vet om det är svårt o byta minne i denna? får mitt 2gb minne på måndag (i morrn) liksom =P

Om du har non-surf versionen had du en liten lucka du skruvar upp.
På surfversionen får du skruva upp hela maskinen.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain Acid
Om du har non-surf versionen had du en liten lucka du skruvar upp.
På surfversionen får du skruva upp hela maskinen.

Nope!

Det finns uppebarligen Surf med lucka under också, eftersom jag har en sådan :).

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk

jaj ag har lucka under min.. :)..

Såg denna på tradera:

http://www.tradera.com/Asus_Eee_PC_4G_701_Barbar_med_endast_7...

Bjud 3000:- ! Perfekt för dig som vill ha en nu!
*tips*

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

8G/4G har lucka
4G surf vit har ingen lucka (möjligtvis i extremt få fall)
4G surf svart har lucka
2G svart/vit har fastlödat minne

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u