Vilken film såg du senast?

Permalänk

Död snö - 8/10

Den har allt som behövs för en soft film, några snygga tjejer, fina landskap samt nazist zombier.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Moon - 8/10

Flickan som lekte med elden 7/10

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Transformers : Revenge of the Fallen. 8/10

Gillade verkligen filmen men för fan dom har typ lagt 80% av budgeten på specialefekter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Transformers : Revenge of the Fallen. 8/10

Gillade verkligen filmen men för fan dom har typ lagt 80% av budgeten på specialefekter

Nej, 99%.

Permalänk
Medlem

10, 000 BC.... inte den bästa film man har sett....

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Transformers 2 på blu-ray

Godis för både ögon och öron, filmen i sig var inte speciellt bra men en duglig actionfilm, förstår inte varför så många hatar den.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cartoonhero
förstår inte varför så många hatar den

För att den är gjord för P12or

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
För att den är gjord för P12or

Jaha?

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem

District 9

Sämsta jävla skit rulle på länge, total meningslös

Värdelösa skådespelare och allmänt dåligt gjord, hela filmen är ett skämt.

Fattar inte hur den kan ha så höga betyg på imdb.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

The Moon

Ser gärna en uppföljare till denna elelr en fortsättning. Vill ha mer! Bästa filmen på väldigt länge och spec i den generen.

10/10 är inte att ta i. brukar kritisera filmer och det var inte eller rättare sagt inget man störde sig på.

Rekomenderas starkt!

EDIT: kolla imdb så är det inta många misstag de har hittat. iofs inte gått jätte lång tid. utan en felskrivning och lite klassiska misstag som att saker rört på sig några cm. inget man dirext märker av.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
District 9

Sämsta jävla skit rulle på länge, total meningslös

Värdelösa skådespelare och allmänt dåligt gjord, hela filmen är ett skämt.

Fattar inte hur den kan ha så höga betyg på imdb.

För att många tycker precis tvärtom. Inte så svårt att fatta, eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
För att många tycker precis tvärtom. Inte så svårt att fatta, eller?

No shit sherlock

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
District 9

Sämsta jävla skit rulle på länge, total meningslös

Värdelösa skådespelare och allmänt dåligt gjord, hela filmen är ett skämt.

Fattar inte hur den kan ha så höga betyg på imdb.

Uppenbarligen förstod du inte så mycket av filmen heller, så det går nog jämt ut

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
10/10 är inte att ta i. brukar kritisera filmer och det var inte eller rättare sagt inget man störde sig på.

Så du tycker inte alls att han reagerade helt orealistiskt, eller lättare sagt, inte reagerade alls,

när han fick reda på att han var en klon i mängden, att han knappt blev berörd av det faktum att han inte alls skulle hem till sin fru och dotter? Att han skulle dö inom kort? (Allt detta förstörde mest, för min del.) Eller att filmen faktiskt bygger på det faktum att de uppenbarligen har tillgång till ett så grymt avancerat AI, som faktiskt baserar sina handlingar på känslor, snarare än regler, som det faktiskt bryter mot, men ändå måste ha något så labilt som en människa där, som sköter sysslorna?

Dold text

Kom igen, tittar man på filmen lite noggrannare så hittar man rätt många logiska fel i den. Det är en väldigt bra film (som jag redan har skrivit i ett tidigare inlägg), men 10/10?

Och det är väl ingen som bryr sig om fel som att saker av misstag flyttas från scen till scen, osv, det är ju sådant som hör i goofs-sektionen, inte något som är värt att diskutera, och ännu mindre något som påverkar en films betyg. Vilken typ av fel letar du efter på imdbs forum?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Uppenbarligen förstod du inte så mycket av filmen heller, så det går nog jämt ut

Ja visst är det så, man kritiserar en kass film vipps så har man inte fattat vad den handlar om :rolleyes:.

Bara för att filmen utspelar sig i sydafrika med dess apartheid historia gör inte filmen bra.

Dold text

Den är fortfarande dåligt gjort med värdelösa skådespelare.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Ja visst är det så, man kritiserar en kass film vipps så har man inte fattat vad den handlar om :rolleyes:.

Bara för att filmen utspelar sig i sydafrika med dess apartheid historia gör inte filmen bra.

Dold text

Den är fortfarande dåligt gjort med värdelösa skådespelare.

Film har ju rätt mycket med smak att göra, det finns ett flertal filmer på IMDB's topplista jag inte sett och som jag säkert aldrig kommer se för att dom inte passar mig.

Att kläcka ur sig att en film som ligger #91 på IMDB är helt värdelös är ett enkelt sätt att måla in sig i ett hörn.

Om jag skulle säga att filmen är skapad med glimten i ögat och att Wingnut Films haft ett ganska stort finger med i spelet (som du säkert aldrig hört talats om) så säger det nog inte dig så mycket heller?

För övrigt tycker jag (som kritiserade Public Enemies bild/filmkänsla ganska hårt) att dokumentärfilmskänslan passar som handen i handsken i denna film.

Aja, smaken är som baken

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Så du tycker inte alls att han reagerade helt orealistiskt, eller lättare sagt, inte reagerade alls,

när han fick reda på att han var en klon i mängden, att han knappt blev berörd av det faktum att han inte alls skulle hem till sin fru och dotter? Att han skulle dö inom kort? (Allt detta förstörde mest, för min del.) Eller att filmen faktiskt bygger på det faktum att de uppenbarligen har tillgång till ett så grymt avancerat AI, som faktiskt baserar sina handlingar på känslor, snarare än regler, som det faktiskt bryter mot, men ändå måste ha något så labilt som en människa där, som sköter sysslorna?

Dold text

Kom igen, tittar man på filmen lite noggrannare så hittar man rätt många logiska fel i den. Det är en väldigt bra film (som jag redan har skrivit i ett tidigare inlägg), men 10/10?

Och det är väl ingen som bryr sig om fel som att saker av misstag flyttas från scen till scen, osv, det är ju sådant som hör i goofs-sektionen, inte något som är värt att diskutera, och ännu mindre något som påverkar en films betyg. Vilken typ av fel letar du efter på imdbs forum?

Notera att det är samma person som gav Inglorious Basterds 3/10 för att den var "långdragen" och "osamanhängande" [sic]. Håller förövrigt med dig angående kritiken i stort, men tyckte ändå Moon var en bra film, kanske just för att jag älskar Clint Mansells musik.

Senast sedda film:

Moto 8/10

Bra filmad och rätt skön stämning. Vissa sekvenser var kanske inte så roliga dock.

http://www.youtube.com/watch?v=DNQ9N_17LHw

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Så du tycker inte alls att han reagerade helt orealistiskt, eller lättare sagt, inte reagerade alls,

när han fick reda på att han var en klon i mängden, att han knappt blev berörd av det faktum att han inte alls skulle hem till sin fru och dotter? Att han skulle dö inom kort? (Allt detta förstörde mest, för min del.) Eller att filmen faktiskt bygger på det faktum att de uppenbarligen har tillgång till ett så grymt avancerat AI, som faktiskt baserar sina handlingar på känslor, snarare än regler, som det faktiskt bryter mot, men ändå måste ha något så labilt som en människa där, som sköter sysslorna?

Dold text

Kom igen, tittar man på filmen lite noggrannare så hittar man rätt många logiska fel i den. Det är en väldigt bra film (som jag redan har skrivit i ett tidigare inlägg), men 10/10?

Och det är väl ingen som bryr sig om fel som att saker av misstag flyttas från scen till scen, osv, det är ju sådant som hör i goofs-sektionen, inte något som är värt att diskutera, och ännu mindre något som påverkar en films betyg. Vilken typ av fel letar du efter på imdbs forum?

Visst jag kan nog leta efter saker som är orelaistiska. eller 'dumt' påkommna. Tex om han är en klon och det finns flera tusen av han i dvala varför finns det då inte en kompis till han som kan hjälpa till? kasnke vill de ha en person som bara tänker på arbetet och som inte har några känslor.

Om man läser mellan raderna så är tess hans 'fru' (eller ja orginalet) och att han har problem med att han blir arg. det kan mycket väl vara undan tryckta känslor och att inte ha pratat med en annan människa på 'över' 3 år kan säkert få en person labil ur kurs och bara tänka på saker som arbete.

Han blir även rörd av medelendena han får de sista dagarna men visar det mer eller mindre bara som att han inte förstår vad som verkligen händer. eller ska hända.

Sen så när han ser på 'sin föregåendes klon hemresa' så ser man att han blir sjuk och börjar inbilla sig saker. kanske är klonerna programerade med ett virus som gör att de blir galna (precis som han själv att han ser andra människor lite då och då) vissa blir sjuka och hans andra klon hostar ju blod. sen om det är från olyckan eller bråket kan man inte redigt utesluta. Kanske är det roboten som lägger något i hans mat?

Visst den där 2.5 delayen är väl rätt uppenbart och jag tror visseligen inte att det är något som påverkar stort. 2 scener på några sekunder. Det nämns väl inte häller när filmen utsepelar sig? eller?

Det som jag tycker mest är orelalistiskt är väl snarare dammmålnet och stenkastningen skördarna gör. borde flyga bra mycket mer än vad det gör då det är 1/8 av gravitationen på jorden? Han borde även sväva och gå konstigt inne i baslägret. men vem vet konstgjord gravitation? Ser du på tex star trek och stjärnornar krig så finns det säkert bra mycket mer oligiska saker.

Sen om inte jag är felinformerad så är det samma personer i Gamer och i doom filmen? Doom filmen som förövrigt är rätt dålig bortsett från fps scenerna medans gamer har allt som doom inte har. Sen att vi har olika tycke och samk kan ingen undgå oss.

Dold text
Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

@fullmoon, jag förstår inte alls poängen med ditt (osammanhängande) inlägg. Är det meningen att det ska vara ett motargument? Eller inser du plötsligt också att filmen har många logiska hål (och inte förtjänar 10/10 )

Snygg spoilning dessutom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag skulle nog sammanfatta Moon med att den var för kort, det fanns några hål här och där som gärna hade fått fyllas igen. Det man bör belysa är att detta är en independentrulle och regissördebuten för Duncan Jones.

8.0 på IMDB och 89% på RT får väl betraktas som godkänt?

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
8.0 på IMDB och 89% på RT får väl betraktas som godkänt?

Är väl ännu ingen i tråden som inte tycker att det får godkänt?

Edit: Att det är en independentrulle är enligt mig ingen godtagbar ursäkt för ett svagt manus.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Är väl ännu ingen i tråden som inte tycker att det får godkänt?

Edit: Att det är en independentrulle är enligt mig ingen godtagbar ursäkt för ett svagt manus.

Det var en retorisk fråga. Att det är ett svagt manus kanske inte påverkas av budgeten men längden på filmen som endast är 90 minuter (om vi ska jämföra med andra filmer som idag nästan alltid är ~2h) påverkas i högsta grad och det är definitivt en av anledningarna till att jag inte gav den toppbetyg.

Den hade 5M$ i budget jämfört med t ex Public Enemies som hade lite mer än 100M$, för att få ett litet perspektiv.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Att det är en independentrulle är enligt mig ingen godtagbar ursäkt för ett svagt manus.

Jag tycker tom. att en independentrulle bör ha ett starkt manus, väl utöver standard.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Det var en retorisk fråga.

Det var även ett retoriskt svar (om nu finns nåt sånt ), eftersom jag tolkade din retoriska fråga som att du trodde att jag tyckte att filmen var dålig, vilket jag absolut inte gör.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nej det var lite av min egna åsikt runtomkring filmen (rätt få indie/limitedfilmer blir såhär uppmärksammade, därav betygsskrytet) som bara hamnade efter ditt svar, jag håller med dig i din kritik

Jag gav den 8/10 men tror det finns en möjlighet att vissa irritationer försvunnit om man kunde lagt på säg 10-15 minuter speltid och byggt ut scenerna.

EDIT : Omformulering..

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Away We Go 8/10 En av de bättre filmerna detta året. Skönt att se nåt annat än robotar och explosioner ibland.

Permalänk
Medlem

Gamer: Helt orealistisk framtidsaction med både "This is Spartaaaaa!"- killen och dexter. Trevlig Action dock så den får 7/10

Det femte elementet - Grymt suverän sci-fi film av Luc Besson. Den är så välgjord att man häpnar. Milla jovovich är supersnygg och Bruce Willis har hår(lite). Filmmakare - se och lär. 10/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

9, var helt okej enligt mig. 7/10

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Back to the future 3.. 10/10 på den trilogin

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

9, filmen var okej, men kunde varit så mycket bättre. Filmen hade potential, men levererade inte. Älskar verkligen miljön och varför det är som det är, och filmen utspelar sig på en för liten yta imo

Men helt okej iaf

Visa signatur

pff