Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Benjamin Button - 7,9/10

Väldigt fin film med fina skådespelarinsatser, fin scenografi, smink, effekter mm. Dock är det inte riktigt min typ av film.

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

The fourth kind - Sci-fi om abductions med länk till sumeriska gudar. Mycket välgjort och spännande. Dock

efter lite kollande på IMDB så fick man ju veta att det som skulle varit äkta filmklipp inte alls var äkta och då gick luften ur det hela lite.

Dold text

. Men på det hela en bra och skrämmande film. 8/10

Stargate Continuum - Film som utspelas i stargate SG-1 världen. Den onde BAAL kommer på ett sätt att ändra tidslinjen och några av SG-1s medlemmar hamnar i en alternativ verklighet där de får försöka hitta en lösning på det hela. Bra men inte super. 6/10

Diary of the dead - Zombiefilm som följer några töntar som töntar omkring. Tydligen skulle G.A. Romero ha nåt med denna att göra men det tvivlar jag på för den sög getballe. 3/10. Se den inte.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Shutter Island - ?

Fick tyvärr filmen halvt spoilad av en vän innan jag såg den så jag letade konstant efter fel och dylikt.

"Det här är ingen spoiler, men filmen är lite som du vet... The Sixth Sense? *click*"

Dold text

Kände redan under de första tio minuterna på mig precis hur det låg till - "the big picture" var extremt förutsägbar, sen tvistar de lärda om vad som egentligen var rätt eller fel i slutet.

Skitbra skådisinsatser och cinematografi är väl två saker som ploppar upp, får nog se den igen vid ett senare tillfälle.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

The fourth kind - Sci-fi om abductions med länk till sumeriska gudar. Mycket välgjort och spännande. Dock

efter lite kollande på IMDB så fick man ju veta att det som skulle varit äkta filmklipp inte alls var äkta och då gick luften ur det hela lite.

Dold text

. Men på det hela en bra och skrämmande film. 8/10

Blev lite förbannad när jag läste det med. Men visst hoppade man till lite när Scott plötsligt reser på sig i sängen och börjar gallskrika och flyga?

Dold text

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk

Alice in wonderland (2010)

Jag har inte läst Alice boken eller sett filmen innan och tyckte Alice i underlandet verkade helknäpp, vilket bekräftades av ett Alice i underlandet spel som jag för länge sedan testade.
Nå jag gav dem nya filmen ett försökt och blev stormförtjust direkt, den otroligt vackra miljön, stämningen och allt. Ja det är en film som jag verkligen rekommenderar till de som gillar genren fantasy.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Var på förhandsvisning för nya Beck förra veckan.

3.5/5 får den annars börjar Beck bli lite uttjatat även om det är bra standard jämfört med annat skräp som Svennebanan slänger ut.

Permalänk
Medlem

ROBIN HOOD - 7/10

Bra film som skiljer sig ganska mycket från alla andra Robin Hood filmer för att vara intressant, förhoppningsvis så orkar gamle Russel vara med i en uppföljare eftersom slutet var ..."öppet"

Stort + är att våran största filmstjärna var med i filmen

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Vad är det du gillar med den så mycket?

Svårt att säga.. musiken, atmosfären i filmen är så skön.

Permalänk
Medlem

Valhalla Rising - Den här filmen är inte för alla. Kollar man trailern så tror man det ska vara nån sorts vikingaction a la 300 men det är det verkligen inte. Det är lite våld i början men annars inte mycket till action. Däremot är det en väldigt vacker film men mest suggestiv med en massa drömsekvenser och liknande. Jag tyckte den var ok men hade väntat mig mer. Den får ändå 6/10 för bra skådespeleri och verklighetstrogna miljöer.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jag fortsätter på kampsportsfilmens tema. New Police Story stod på menyn. En asiatisk snutaction med hög actionprocent. Här finns massor av kantopopstjärnor, akrobatik, smaskig actionkoreografi samt en bildkvalitet i absolut toppklass. Jag gillade den skarpt och rekommenderar den till alla genrefans. Jackie rockar i den här rullen!

Kanonfilm New Police Story – Jackies return

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Pope Joan - Handlar om hur en tjej, mot alla odds, växer inom den katolska hiearkin utklädd som man.

7/10

Permalänk
Hedersmedlem

Prince of Persia: The Sands of Time

Mycket bättre än förväntat, om än lite löjlig här och var. Skumt slut med.

Huvudkaraktären kändes.. felplacerad?

7.5/10

Permalänk
Medlem

1408 - Lite äldre film med John cusack som författare som åker runt och testar hemsökta hotell utan att stöta på några spöken. Han ska då testa rum 1408 där 56 personer dött tidigare och får en trevlig åktur. Helt klart sevärd film om än inte jättehemsk. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Sunshine - 8/10

I det stora hela mycket bra, något jag reagerade på var att besättningen kändes vettig och trovärdig - mer än ofta blir det överspelat och orealistiskt i den här typen av filmer, tummen upp!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Prince of Persia: The Sands of Time
6/10
Rätt bra action, störde mig på dessa romantiska ögonblick mellan gyllenhaal och Gemma Arterton dock.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Shutter Island - Riktigt bra film, var inget stort fan av slutet, var säkert mest för att jag sett The Lazarus Project nån vecka innan och filmen påminde för mycket om den för att jag skulle uppskatta slutet. 7/10

The Wolfman - Tragiskt dålig, bra skådespelare, men filmen var inte bra. 3/10 (3 för blodet och skådespelarna)

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

PU - 239 - 6/10

Nånstans i ryssland...
En person går in i ett rum med läcka (radioaktiv sådan såklart), blir utsatt för radioaktivitet..
Hans chef skyller allt på honom, att det var han som orsakade allt medans personen själv vill ha ersättning men det får han inte utan får "ta ledigt från jobbet utan betalning..

Det visar sig att han blivit utsatt för "100 rem" enl en mätare men i själva verket är det upp till 1000 han blivit utsatt för, får han reda på senare.
Han säger till sin fru att han måste åka till moskva (tror jag det var) för att få nytt jobb, men han åker dit för att sälja rent plotonium, inte för att söka jobb..

Permalänk
Medlem

Synecdoche New York

Bra fast tung, man är inte speciellt uppåt efter att ha sett filmen. Första halvan av filmen håller en bra standard, men sedan fallerar det något.
Sevärd film, finns lite att fundera på.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fattade ett spontant beslut om att gå på gratisvisningen av filmen "Kommissarie Späck". Det skulle jag inte ha gjort. Det var den absolut sämsta film jag någonsin sett. Att städa upp i rummet här eller något liknande skulle ha varit roligare.

Permalänk
Medlem

1900 – 7.5/10

Det blev uncut-versionen för min del. Helvetisk lång film som visar Italiens politiska historia från början av 1900-talet till slutet av andra världskriget, fascister vs kommunister så att säga.

Kick-Ass – 7/10

Hörde mycket bra om denna film så jag förväntade mig rätt så mycket. Efter att ha sett den så blev jag ändå lite besviken. Rolig story som började bra. Man fick känslan att det skulle vara en ”realistisk” superhjälte film, alltså en nobody med inga superkrafter som försöker bli en superhjälte och lyckas bli det av en slump (YouTube grejen), en rolig grej helt enkelt. Men sedan kommer två typer in i filmen som verkligen ÄR superhjältar. Hela den vändningen gillar jag bara inte.

Men … filmen är ändå underhållande och har faktiskt ett riktigt bra soundtrack.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Fail-Safe - 9/10

Mycket spännande och välagerat live tv-drama, tycker synd om de som såg det på tv, reklampauserna skulle förstöra totalt.

Måste ta och se originalet från 1964 av Sidney Lumet nån dag.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

"Kevin Smith"-helg

Clerks 1 & 2 samt Dogma är grymt bra och kan varmt rekommendera dem.
Chasing Amy är lite sådär och ibland småtråkig och Jersey Girl är en fin men enkel historia.
Kevin Smith (I)

Såg även An evening with Kevin Smith och Evening Harder på youtube:
13 delar YouTube - An Evening With Kevin Smith Pt 1
11 delar YouTube - An Evening With Kevin Smith 2 Evening Harder Pt 1

Har även kollat på säsong 1,2,3 och halvvägs in i säsong 4 av It's always sunny in Philadelphia, mycket rolig serie som jag också kan varmt rekommendera. Danny DeVito är rolig

"It's Always Sunny in Philadelphia" (2005)

Permalänk
Medlem

Har inte haft så mycket tid över till film på senaste då jag dedikerat min tid för Sopranos, för övrigt en av de i särklass bästa serierna som någonsin gjorts. Dialogen, skådespeleriet...unmatched vågar jag säga.

Såg dock,

Alice In Wonderland - 6/10

Bra, men inte mer än så. Riktigt snygg och såg helt otroligt bra ut på 100" kan meddelas.

The Book of Eli - 7/10

Underhållande, gillade denna betydligt mer än The Road. Visst, olika genrer men snarlik miljö och grundtanke om en näst intill död värld. Hade mina farhågor om att Mila Kunic skulle dra ned helheten men det gick aldrig överstyr, sevärd som sagt.

(Hoppas för övrigt att regissörer slutar casta Mila Kunic, Michelle Rodriguez & Eva Mendez etc i vettiga filmer, låt dom köra deras sex, drama&comedy-tjafs)

Ps, ett litet tips för er filmfantaster som vill ha koll på vilka filmer på bluray som har riktigt 16:9 format : List of Fullscreen 16:9 1.66-1.85:1 Blu-rays - Blu-ray Forum

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Michael clayton - Hyfsat drama med George clooney som advokat som börjar tvivla på sin uppdragsgivares ärlighet. 6/10

Loose change final edition - Rätt stor skillnad på denna och de första loose change som kom ut för några år sen.Dokumentär om WTC-attackerna om någon inte visste. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av killawife:

Valhalla Rising - Den här filmen är inte för alla. Kollar man trailern så tror man det ska vara nån sorts vikingaction a la 300 men det är det verkligen inte. Det är lite våld i början men annars inte mycket till action. Däremot är det en väldigt vacker film men mest suggestiv med en massa drömsekvenser och liknande. Jag tyckte den var ok men hade väntat mig mer. Den får ändå 6/10 för bra skådespeleri och verklighetstrogna miljöer.

Conan the Barbarian + korpen flyger tycker jag bra beskriver de första 25minuterna och jag tyckte det var en mycket bra film, resten av filmen tyckte jag innehöll mest naturscener som inte var vidare snygga.
Så jag är imponerad av hur de från en så bra början, men enligt min mening kunde sabba filmen så.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Zombieland.

7/10. Rätt coolt intro, men det blir aldrig riktigt miserabel skräck, vilket både kändes trist och nybra. Handlingen kändes mest som ett stickspår. Bra karaktärer dock och bra gjord alltigenom.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Sin Nombre 2010
En kärleksfilm som i o.f.s. har en intressant bakgrundsstory med att killen är jagad av ett gäng som han hade varit med i. Gänget var MS 13 och de visade några av gängets seder som var intressant, även om jag nu kände till dessa innan.
Filmen har fått bra betyg av många, men det var inte riktigt min genre.
Genren skulle jag säga är romantik/action.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Runaway Jury - 7/10

Handlar om et sk "guncase", fru och son har förlorat sin man/far pga en mördare och stämmer vapenindustrin för detta. I grova drag behandlar den ämnet om hur man kan påverka/köpa en jury.

Bra skådisar, intressant story och framförallt underhållande.

Tycker ni om någon av de andra rättegångsfilmer som är baserade på Grishams böcker (The Pelican Brief, Juryn, The Rainmaker, osv) så rekommenderas denna.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Han se en stor del av första delen av Going Postal på lunchen. få ta och se resten snart.. verkar bli en lovande serier som får ta över lost gapet.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Då Dennis Hopper kolat bestämde jag mig för att se Easy rider igen, så sjukt underbar den är.

9/10

Såg även True Romance för ett tag sen, den har en av de bästa scenerna någonsin med Hopper och Christopher Walken.

Visa signatur

CCNP