Permalänk
Medlem

söker flyg spel

hej.. e sugen på en flyg spel.. gärna passagerar plan..

Permalänk
Avstängd

Låter som du är nybörjare, då tycker jag FS-serien (nyast är Flight Simulator X) är enda alternativet med bra lektioner där du lär dig flyga korrekt och sköta navigation och radiotrafik.

Du kan även sticka upp och flyga direkt om du drar ner svårighetsgraden men spelet växer enormt när du lär du flyger som en riktig pilot och klarar navigation/radiotrafik. Utbildningarna kräver ett par dagars speltid.

Du bör ha en riktigt krafig dator! Typ E6400 eller bättre, 2-4GB RAM och ett 8800GTS.

Om du köper FSX, glöm inte att direkt ladda hem Service Pack 1 till spelet.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

ja har e6300 1,86 1 ram 7600gt nvidia

Permalänk

Innan du köper FSX kan du ladda ner demot på www.fsinsider.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dani_89
ja har e6300 1,86 1 ram 7600gt nvidia

Med den prestandan borde du satsa på FS 2004 istället, lite vänligare mot din dator.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Med den prestandan borde du satsa på FS 2004 istället, lite vänligare mot din dator.

Jag tror han menade faktiskt att han en C2D-processor, och inte vanliga Pentium 1.86GHz.

dani_89 Skriv dina dator-uppgifter mer tydligare nästa gång, för ... 1 ram... lol?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det är för klen dator för FSX.
Processorn är OK.
Grafikkortet är inget vidare.
1GB RAM är för lite för FSX.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

Jag kör FSX med bara 1gb ram, funkar fint...
Har inte högsta grafik inställningarna, men typ näst högst.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Microsoft Flight Stimulator 2004

Permalänk
Medlem

Flight Unlimited 2! Hur gammalt som helst Men ganska kul faktiskt, har orginalkartongen + en karta över hela spelet här någonstans.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Jag tror han menade faktiskt att han en C2D-processor, och inte vanliga Pentium 1.86GHz.

dani_89 Skriv dina dator-uppgifter mer tydligare nästa gång, för ... 1 ram... lol?

Jag har också en C2D 1,86ghz, visserligen uppklockad till 2,73ghz, men även jag kan märka av småhack när jag kör på medium grafik på FSX

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Jag har också en C2D 1,86ghz, visserligen uppklockad till 2,73ghz, men även jag kan märka av småhack när jag kör på medium grafik på FSX

Ja, nu pratade jag nada om Flight Simulator X, men... Ok! Intresseklubben antecknar ...

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noneedforaname
Innan du köper FSX kan du ladda ner demot på www.fsinsider.com.

Installera inte det där, det bara förstör sen..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Ja, nu pratade jag nada om Flight Simulator X, men... Ok! Intresseklubben antecknar ...

Men å andra sidan svarade han (trådskaparen) på första svaret han fick i tråden och lynar skrev att han borde satsa på ett annat spel ist för FSX så sluta vara spydig

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Med den prestandan borde du satsa på FS 2004 istället, lite vänligare mot din dator.

Jag kan spela Flight Simulator X Deluxe med typ allt på medium, o det laggar nada. Så jag rekommenderar Flight Simulator X.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Ja, nu pratade jag nada om Flight Simulator X, men... Ok! Intresseklubben antecknar ...

Din anteckningsbok måste vara väldigt stor!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Hedersmedlem

Om du vill göra mer än att bara flyga....och lira med dom stora grabbarna som även skjuter på varandra, då är det dessa två som gäller för stora publiken:

Lockon Flaming Cliffs (lockon.co.uk) för moderna plan
(kul tidsfördriv)

och

IL2 sturmovik med div expansioner (för ww2)

Vill man gå hela vägen vad gäller realism är det olika versioner av Falcon4 som gäller. Generellt finns det 3 stora :
F4 Allied Force
F4 Open Falcon 4.5 (spelar denna ibland själv)
F4 Red Viper (också känt som freefalcon)

De flesta använder ett program som heter "Hyperlobby" för att hitta servrar och folk att spela emot. Det finns ett rätt trevligt community runt dessa spel

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Jag kan spela Flight Simulator X Deluxe med typ allt på medium, o det laggar nada. Så jag rekommenderar Flight Simulator X.

Det där får du gärna visa en screenshot på isf. Om det är datorn i din sign så lär du ju inte ha behaglig fps. Med min dator i sign som är avsevärt bättre än din kan jag köra på nånting emellan medium och high och visst går det, men ingen bra fps inte. Typ mellan 15-25.

Annars, roligt spel FSX

Permalänk
Medlem

Visst, ska bara installera det först. Hur får man fram FPS-visaren i spelet?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Tryck Shift+Z.

Stäng av Light Bloom och den inbyggda AAn i FSX (använd det som finns i grafikkortets drivrutins inställnings grej) så lär det rulla på bättre, och installera SP1.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vilket av 2004an och FSX skulle ni rekomendera till denna spec (laptop):

C2D T7300 2,0Ghz 800Mhz 4MB
GF 8600M GT 256MB DDR2
2GB DDR 667Mhz (dubbla kanaler)

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

FS9 går nog att köra på max, medans FSX kanske funkar bra på Medium något. (utan light bloom + sp1 då)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sådär, nu har jag t.o.m. spelat in en film om hur bra/dålig FPS jag har i Flight Simulator X Deluxe. Dock visades inte FPS'en o jag upptäckte inte det förrens jag hade stängt ner spelet. Orkade inte starta det igen. Hoppas detta är bevis nog Det laggade lite, men det är helt klart spelbart.

http://erik.edgren.nu/fsxd.wmv

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Sådär, nu har jag t.o.m. spelat in en film om hur bra/dålig FPS jag har i Flight Simulator X Deluxe. Dock visades inte FPS'en o jag upptäckte inte det förrens jag hade stängt ner spelet. Orkade inte starta det igen. Hoppas detta är bevis nog Det laggade lite, men det är helt klart spelbart.

http://erik.edgren.nu/fsxd.wmv

Hade du Light Bloom på eller av?
(och SP1? )

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Sådär, nu har jag t.o.m. spelat in en film om hur bra/dålig FPS jag har i Flight Simulator X Deluxe. Dock visades inte FPS'en o jag upptäckte inte det förrens jag hade stängt ner spelet. Orkade inte starta det igen. Hoppas detta är bevis nog Det laggade lite, men det är helt klart spelbart.

http://erik.edgren.nu/fsxd.wmv

- Det där var inte alltför övertygande, grafiken imponerar inte heller
Du använder inte de inställningarna som de andra kallar med "medium".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av esselte
Hade du Light Bloom på eller av?
(och SP1? )

Light Bloom var på vid Ultra High och jag har installerat SP1.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Det där var inte alltför övertygande, grafiken imponerar inte heller
Du använder inte de inställningarna som de andra kallar med "medium".

Kanske för att du har råd med ett kraftfullare grafikkort? Den första var på medium och den andra var på Ultra High. Vad ska du klaga på mer? För dålig grafik vid medium? Lägg av, va!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Dålig grafik i FSX? Jag som tycker FS9 har bra grafik...

men stäng av Light Bloom nästa gång, det ger ~10fps mer.

edit: och använd inte carenado om du vill ha fps, de äter upp dem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ja ladda ner spelet men kunde alldrig installera skiten..var tvungen o ta bort den..den ville ha hela tiden disk 2 i c: o visste inte va ja skulle göra....men ja har kört bf1942,need for speed carbon, de flesta nya spel o den har klarat på hög upplösning el va det e

Permalänk
Medlem

+1

edit: FS9 är en simulator (som marknadsförs som ett spel) så det får man räkna med.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dani_89
ja ladda ner spelet men kunde alldrig installera skiten..var tvungen o ta bort den..den ville ha hela tiden disk 2 i c: o visste inte va ja skulle göra....men ja har kört bf1942,need for speed carbon, de flesta nya spel o den har klarat på hög upplösning el va det e

*tråd låst*

§7

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||