Medieval, gammalt spel sökes

Permalänk
Medlem

Medieval, gammalt spel sökes

Försöker hitta ett spel jag och en kompis spelade för ett par år sedan. Jag är rätt säker på att spelet hette något i stil med Medieval. Gick ut på att döda en drake tror jag och man gick igenom en massa dungeons bla. Karaktärerna vad jag minns var bla en alf som sköt pilar. När man kommit en bit in i det fick man power-ups så man kunde skjuta tex tre pilar på ett skott. Kameravinkeln var rakt ovanifrån. Kunde även spela två på samma gång på samma tangentbord.

Känner du igen spelet får du gärna skriva, letat förgäves än så länge.

Permalänk
Medlem

gammle klassikern Gauntlet kanske?

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem

Nej, tyvärr. Det såg lite bättre ut men verkar ha ungefär samma kamera. Jag frågade runt lite för två år sedan här men då hade ingen några svar heller. Det kan ju inte bara vara jag som spelat det!

Permalänk
Medlem

Du tänker förmodligen på Get Medieval. Liknar gauntlet, men är lite snyggare.

Permalänk
Medlem

Ja! Precis, det är det. Fan vad gött, tack så mycket. Vilka minnen det väcker, måste spela det igen.

Permalänk

Eller också ska du skita i att spela det igen, och ha kvar dina ljuva minnen från förr

Permalänk
Inaktiv

warhead_se haha word, när man spelar såpass gamla klassiker blir man oftast (dessvärre) lite besviken =/

Permalänk
Medlem

I am bigger and stronger than all the girly men

(uttalas med Arnold's-dialekt)

Get Medieval är det - och det fungerar bra på XP

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...