Permalänk
Medlem

Luft i vattenkylningen?

Jag har precis fått ihop mitt Kandalf LCS system men lyckas inte få ut luften ur systemet, har aldrig kört med vatten så alla tips är välkomna.
MVH Henrik

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Medlem

Också beställt ett kandlaf lcs men inte fått det än. Mitt tips är montera allt och därefter kopplar du ur alla sladdar från nätagget så inget är inkopplat förutom pumpen och du riskerar inte att kortsluta nått. Därefter tjuvkopplar du nätagget (http://www.speedy3d.com/articles/case_mod_p3/01.shtml) och fortsätter fylla på tanken tills systemet är fyllt och all luft är väck.

Skulle även rekommendera att du kör det så ett dygn eller nått för att vara säker på att det inte läcker.

Permalänk
Medlem

Vi lutade min låta åt, um, vänster tror jag, för att få ut vattnet. Dock måste jag säga, har du kollat efter hål i slangarna? För uppe på frontdörren, där det går en svart slang i radiatorn. Den var sprucken hos mig, så där läckte det ut vatten och in luft..

Visa signatur

[Intel Dual Core E6750 @ 3.6ghz][OCZ Gold 3GB] [PNY Geforce 8800GTX 768mb] [Gigabyte P35-DS4 iP35 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX ][Corsair HX Series Modular Power Supply 520W][Samsung HD160HJ] [Thermaltake Watercooling System] [Windows Vista Ultimate x64]