Hörlurstips! Lättdrivna och slutna!

Permalänk
Medlem

Hörlurstips! Lättdrivna och slutna!

Tjena alla Swecare!

Nu är det så att jag funderar på att skaffa mig nya hörlurar.

De ska främst användas till den bärbara datorn och min Ipod. Iom det ska de vara lättdrivna så laptopen och ipoden pallar med.

De ska helst vara rättså tysta (så tyst de går!) för omgivningen, alltså inte en massa ljudläckage.

Storleken har inte jättestor betydelse.. men helst inte några monster då de ska vara ganska lätta att ha med sig i datorväskan osv.

Någon som har några bra tips?

Pris? Allt mellan 10-1000.

Tack för alla tips jag kan få!

-Bob

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Sennheiser PX200 kan kanske vara lämpliga då de är hopfällbara och levereras med ett hårt fodral för skydd när man har de i väskan. Men som vanligt bör man testa hörlurar innan köp för att se om de är bekväma att använda och att man gillar ljudet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Sennheiser PX200 kan kanske vara lämpliga då de är hopfällbara och levereras med ett hårt fodral för skydd när man har de i väskan. Men som vanligt bör man testa hörlurar innan köp för att se om de är bekväma att använda och att man gillar ljudet.

Tack för svaret, tycker dock dom ser ganska "små" ut.. vll gärna ha något som har lite större element (eller vad det nu heter ). Har du någon erfarenhet hur ev. ljudläckage är på de lurarna?

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Hedersmedlem

Du har inte funderat på IEM-lurar? Lättdrivna och inget ljud läcker ut till omgivningen.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Avstängd

Aurvana DJ..........

Visa signatur

Sojid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Du har inte funderat på IEM-lurar? Lättdrivna och inget ljud läcker ut till omgivningen.

Ehm, är inte säker på vad du menar med IEM-lurar.. men antar att du menar hörsnäckor, s.k. IN-EAR.. eller?

Jag har ett par sådana men jag tycker inte riktigt om att sitta med såna när man sitter vid datorn och så, schyst när man är på språng ordentligt, men inte annars. :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sojid
Aurvana DJ..........

Någon speciell modell du hade i åtanke? Tack för tipset annars, ska undersöka.

EDIT: Såg att det var modellen, Creative tillverkaren. Verkar lite intressant, man har ju dock sina fördomar om Creative.

EDIT2: Har letat runder en del och hittat Sony MDR-V700DJ eller Sennheiser HD 25SP.. någon som har några erfarenheter?

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Sony MDR.v700DJ, funkar mycket bra
Ljudet är schysst, men lurarna är inte så "sköna" Det kan göra ont på öronen efter långa stunder, men det är olika till olika personer.
ljudet är ialla fall bra.

Permalänk
Medlem

Jag tog faktiskt först tipset (Fogel70) och beställde PX200.
Får se om det är något att hänga i granen.

Tack för all hjälp!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Avstängd

Jag kör själv med ett par Sennheiser HD 555 till bärbara datorn och måste säga att dem är super. Det är något jag kan rekomendera!

Permalänk
Avstängd

HD555 är inte slutna.

Hoppas du blir nöjd med px200 trots att deras "lillebror" px100 anses ha bättre ljud (dom e öppna dock).

Själv hade jag satsat på ett par AKG K81dj/k518dj.

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|