har oblivion på 360'n Anti-aliasing?

Permalänk
Avstängd

har oblivion på 360'n Anti-aliasing?

Hallå där, jag undrar om xbox 360 versionen av Oblivion har fungernade Anti-aliasing (AA) ?

Permalänk
Medlem

Japp. Hur mycket beror dock på vilken upplösning du kör i.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Japp. Hur mycket beror dock på vilken upplösning du kör i.

Smidig lösning, trodde inte dom var så smarta. Trodde faktiskt att dom gjorde så att spelet funkade i högsta upplösningen och sen fick alla som körde med lägre upplösning leva med att konsollen inte använder all kraft.

Gör alla spel på detta viset? även på PS3:an?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Finns inget krav på AA på spel till PS3 så tvivlar på att alla spel använder sig av det.

För Xbox 360 så är det krav att spelet behöver ha 2x AA minst.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Smidig lösning, trodde inte dom var så smarta. Trodde faktiskt att dom gjorde så att spelet funkade i högsta upplösningen och sen fick alla som körde med lägre upplösning leva med att konsollen inte använder all kraft.

Gör alla spel på detta viset? även på PS3:an?

360:n renderar allting i 720p och sedan så skalas det upp/ner beroende på vilken inställning man har. Vissa spel renderar dock i sina egna skumma upplösningar, Halo 3 kör på 680p tex, medans Virtua Tennis kör i 1080p. Hur det ligger till med AA vettefan, jag ser då allt Jaggies i alla 360 lir när jag kör i 720p, även i Oblivion.

PS3:an är ju rätt pissig när det gäller att konvertera upplösningar, då den inte har något dedikerat chip för det, så där flyter spelen olika bra beroende på vilken upplösning man kör i. Tror dock Sony har lite restriktioner på bilder per sekund kontra upplösning dock.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd

Så, en person säger att AA funkar, en annan säger att han ser jaggies i oblivion...

Ver någon säkert?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
360:n renderar allting i 720p och sedan så skalas det upp/ner beroende på vilken inställning man har.

Intressant, men finns det då nån som helst mening med att ställa in 1080i/p i Xboxen? man kan väl lika gärna låta TV:n skala upp det om man har en TV som stödjer full HD?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]