akta er för Anova Nordic
Hej !
Jag har en nokia N73 jag skulle skicka in för att byta skal och display på så gick och lämnade in den till The Phone house och fick betala en summa för att dom skulle byta fram och baksida och display.
Dom skickar i väg telefonen till Anova Nordic i Kristinehamn som dom flesta större firmor använder sej av och köper telereperations tjänster utav.
skulle ta ca 14 dagar.telen kom efter 4 veckor.
Men döm av min förvåning bnär jag startat telefonen då det inte går o använda kameraknapparna,högtalaren i telen låter spräckt och microfonen funkar bara när man pratar och håller telefonen helt rakt neråt...och displayen såg värre ut än förrut så gick tillbaka med den till The phone house så dom ringer upp firman och diskuterar felen och Anova nordic tar emot telen en gång till för reperationer..skulle max ta 10 dagar då det va så kallad back reperation.
10 dagar gick...även 20 dagar gick och efter 21 dagar så får man smset att ens tele äängtligen kommit in till The phone house i Borlänge så man blev överlycklig att man ängtligen fick tillbaka telen.
Men där tog det roliga slut...kom in till kassan och fick telen...första jag ser är att skalet är repigare än förrut...displayen är fortfarande förstörd..tittade inte ens mer på felen utan lämnade bara tillbaka den och sa att dom ej åtgärdat det...enda jag fick va att dom kunde skicka in den en gång till.
så nu är den där för 3 gången. för fel som verkstaden orsakat
Haft kontakt med lite konsumentombud under dagen och dom säger att dom måste byta ut telen inom 7 dagar enligt nå avtal.
Men nu kommer det roligare...verkstaden skyller på att dom ej kan byuta ut den och att Jag måste gå via The phone house och dom lär ringa nokia och dom får ta det.
och när dom ringde nokia så säger dom tvärs om och jag förstår nokia..är ju inte nokia som gjort nått fel.
så nu är telen inskickad för 3 gången på reperation
såvill varna i fall ni ska köpa tele nån stans..kolla vart dom skickar telefonerna om dom skulle gå sönder och undvik Anova Nordic.
nån som har nå tips på vart man kan läsa mer om sina rättigheter? för dom på konsumentombudsmännen talar mycket i gåtor