Permalänk
Medlem

Undersökning

Vi håller på med ett litet projekt i skolan just nu, i vilket det bland annat ingår att genomföra en marknadsundersökning. Denna bedriver vi dels fysiskt, och dels via internet.

Det är ingen stor undersökning, och vi skulle uppskatta väldigt mycket om ni avsatte en minut att kryssa i den

På följande länk återfinns denna undersökning;

http://www.marknadsundersokning.info.se/

Lösenord: 1234

Stort tack på förhand

(Enligt min tolkning av sweclockers regler är detta inte något som strider mot dem. Ifall så ändå skulle vara fallet ber jag så mycket om ursäkt)

EDIT: Skulle inte länken fungera kan ni pröva; http://www.gtg.se/intraHM/UMapp/vatten.asp

Permalänk
Medlem

Har fyllt i formuläret nu och min fråga är följande som lyder

Vad gör att kolsyrat vatten tar så hårt på miljön?

Permalänk
Medlem

Vatten är tungt och därmed dyrt att transportera, både finansekonomiskt och miljöekonomiskt.

(Icke-kolsyrat vatten är egentligen ännu mindre försvarbart i Sverige ur miljöekonomisk synvinkel, svenskt kranvatten är bland det bästa i världen.)

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Antagligen att det är på flaska, men frågan är då om man dricker kolsyrat vatten UTÖVER det man annars brukar dricka på flaska, eller om man dricker det ISTÄLLET för annat på flaska (som Cola osv).

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

På jobbet har vi en vattenautomat med kolfilter, kylning och även kolsyrning om man vill. Denna är kanon.

Mitt kranvatten i lägenheten är pissljummigt och smakar väldigt skumt (nog väldigt basiskt/kalkigt) Jag har två bringare i kylen med vatten, smakar lite bättre kylt iaf.

Permalänk
Medlem

Klart:)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

På vilket sätt är kolsyrat vatten värre för miljön än mjölk, läsk, juice o.s.v.??
Borde det inte gälla okolsyratvatten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
På vilket sätt är kolsyrat vatten värre för miljön än mjölk, läsk, juice o.s.v.??
Borde det inte gälla okolsyratvatten?

Det är ju det som det inte är, gnällkärringarna vill bara ha något att gnälla över :D. Bättre att folk dricker kolsyrat vatten än en massa läsk iaf.

Permalänk
Medlem

Hela den här diskussionen om att vatten på flaska skulle vara dåligt för miljön måste ju vara den mest idiotiska någonsin. Är man sugen på vatten hemma så går man ju inte och köper vatten på flaska man tar ur kran, detta gäller nog i princip alla människor i Sverige. Blir folk sugna på något att dricka när de är ute på stan så vill folk ofta ha vatten, således är det därför vatten på flaska säljs. Det går ju inte att sluta att sälja vatten på flaska(om man inte lyckas övertala affärer att gratis ge bort kranvatten), folk skulle ju istället bara köpa läsk och det tjänar ju ingenting till, minst lika onyttigt för miljön(förmodligen mer) och onyttigt för kroppen.

Permalänk
Medlem

Otroligt nog går det att sälja vanligt kranvatten på flaska.

Såg något program där han tappade upp kranvatten i flaskor och satte på någon flashig logga samt sade att det var "speciellt" och liknande saker. Sedan ställde han sig på stan och lät folk pröva det, folk tyckte att det var "speciellt" och kunde tänka sig att köpa det.

Var f.ö i England

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av una
Otroligt nog går det att sälja vanligt kranvatten på flaska.

Såg något program där han tappade upp kranvatten i flaskor och satte på någon flashig logga samt sade att det var "speciellt" och liknande saker. Sedan ställde han sig på stan och lät folk pröva det, folk tyckte att det var "speciellt" och kunde tänka sig att köpa det.

Var f.ö i England

Det kan inte bero på att de var törstiga och ville ha vatten helt enkelt då? Jag köper gärna kolsyrat vatten på flaska, även okolsyrat också för den delen. Det är för att det släcker törsten bra och jag slipper gå in på en sunkig toalett och lapa i mig vatten. Men det är väl bara jag.

Ja givetvis tjänar jag mer än den typiska hippien så att jag inte känner nåt behov att fylla massa vattenflaskor hemma och sen släpa runt dem utifall att jag blir törstig under dagen.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Det är trevligt att ni diskuterar :). Undersökningen är dock avslutad - tack för alla svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Det kan inte bero på att de var törstiga och ville ha vatten helt enkelt då? Jag köper gärna kolsyrat vatten på flaska, även okolsyrat också för den delen. Det är för att det släcker törsten bra och jag slipper gå in på en sunkig toalett och lapa i mig vatten. Men det är väl bara jag.

Ja givetvis tjänar jag mer än den typiska hippien så att jag inte känner nåt behov att fylla massa vattenflaskor hemma och sen släpa runt dem utifall att jag blir törstig under dagen.

Då finns det ingen anledning att säga att det smakade speciellt. Om man inte bara ville vara hövlig, som tack för att man fick släcka törsten. Fast att alla går omkring och är törstiga tror jag dock inte fullt ut på.

Jag köper kolsyrat (både lätt och "starkt") vatten. Enkla anledningen är att det smakar gott. Men visst kan man ha i åtanke att köpa svenskproducerat eller vad som nu anses bättre för miljön.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Har svarat på undersökningen nu. Dricker inte kolsyrat vatten.