Ute efter handhållen Wi-Fi

Permalänk
Medlem

Ute efter handhållen Wi-Fi

Jag är ute efter en handhållen liten maskin som man kan surfa på internet med via trådlöst nätverk.
Alltså i stil med en PDA, jag har kollat lite på Palm TX och på iPod touch, den kommer att köpas ifrån usa så det finns lite mer att välja på
Priser ska ligga på under 300$ (eller vara en riktigt cool pryl )

Är det någon som vet hur bra en Palm TX (eller en iPod touch) är att surfa på? Fungerar javascript och sånt. Hade tänkt att använda den för att logga in på lite olika sidor så den måste stödja lite sånt...
Har tittat lite lätt på smartphones oxå, men jag har redan en telefon som jag är nöjd med så jag behöver inte ringa med den.

Permalänk
Inaktiv

Har själv en iphone och den piskar alla handdatorer jag använt i att surfa på webben! Och ja iphonen (touch) stdöjer nog javascript, det funkar utmärkt att logga in på alla möjliga sidor iaf

Permalänk
Medlem

har funderat på iPhone, den är ju cool, men ltie dyr

Permalänk
Inaktiv

CTH dyr? Knappast, i dagsläget går den bara att köpa i usa och där kostar den 2600kr, det är INTE dyrt.

Permalänk
Medlem

den är kanske inte dyr för vad man får, men den kan vara för dyr för mig i alla fall. Vill helst inte betala mer än 2000.

Permalänk
Medlem

en PDA är inte så värst bra det heller

den inbyggda webbläsaren Internet Explorer är en salig blandning av olika versioner och den presenterar sig som IE4 - vilket ställer till det ibland

det kanske är bättre på mobile5 än ppc2003se - det vet jag inte

samma sak gäller ex Flash - du kan ladda ner flash och installera - men det går slött om du tex tänker spela Flash-spel

Opera finns men den är inte gratis - den är dock betydligt bättre på att rendera webbsidorna och skalar dem för att passa den lilla skärmen - vilket IE inte kan

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

sitter med min iphone och skriver det här. Fungerar hur smidigt som helst!
Kan varmt rekommendera den, samt det låga priset gör den enligt mig ett givet köp!

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Vart ska man beställa för att få den smidigast, och vad hamnar slutpriset på i Sverige, då menar jag att den ska vara redo att köra igång och ringa med

Mvh
Karim

Permalänk
Medlem

köp en nokia 770 eller 800?
funkar bra för att surfa med.

http://nokia.se/phones/770/
http://europe.nokia.com/A4305006

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Nokian ser dyr ut

Har tittat på lite andra alternativ, ASUS kommer ju med en billig liten dator snart,
Eee
http://www.asus.com/products.aspx?l1=24&l2=0&l3=0&l4=0&model=...
300-400$, ganska bra pris
och sen ska ju Via komma med en liknande nanobook tror jag att den heter. Fast den ska enligt ryktet gå på 600$ fast då har den touchscreen vilket är najs.

En kompis till mig kör med windows mobile och han har problem med att logga in på vissa sidor (bla chalmers nätverk vilket är väldigt dåligt då det är där jag ska använda den ofta) så jag tvekar lite med en handdator/smartphone just nu.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Har en TX som är allmänt trevlig men för surfande är den inte alltför bra tyvärr, hänger sig hela tiden och är allmänt jävlig.

iPhone är nog bäst.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Vart ska man beställa för att få den smidigast, och vad hamnar slutpriset på i Sverige, då menar jag att den ska vara redo att köra igång och ringa med

Mvh
Karim

Köpte min på e-bay, priset landade på 3666kr ganska exakt ink tull samt frakt.

Inte allt för farligt anser jag!

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

En handdator som är bra är Symbol MC 70. Jag använder datorn dagligen med ordersystem.

Permalänk
Medlem

Jag kör själv på iPhone, sjukt bäst. Aldrig kunnat surfa så smärtfritt på en PDA, testat många olika, massor med Palms, massor med Casio apparater, testat HPs telefon och PDA serier, HTC. Alla dem är sega att surfa med, strular med WLAN osv.

Sjukt skönt att bara trycka igång WLAN, bara välja rätt (den hittar ALLTID alla WLAN och detta på bara någon sekund, inte som många andra som ibland inte hittar vissa), är det inloggning som krävs i webläsaren är det inga problem då den har flikar enligt ett smart system så det är bara att logga in. Sen tappar man i princip aldrig WLAN så länge du inte rör dig utanför räckvidden. (märkt att det e problem med vissa andra PDAs att hålla kontakten).

Skall du surfa vill du ha multi-touch skärm, lovar dig, tar 100 gånger längre tid utan det.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Iphone är ju inte lika avancerad och professionell en riktig handdator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfred
Iphone är ju inte lika avancerad och professionell en riktig handdator.

Nja, en riktig GPS saknas väll, men annars vet ja inte vad du syftar på.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Lite fakta. Det jag syftar på att handdatorn Symbol MC 70 är de mest tillförlitliga handterminalen med inbyggd scanner som kan användas inom ett flertal områden.

Permalänk
Medlem

Alla rekommenderar iPhone - men är iPod touch lika bra surfmässigt?
Varför rekommenderas inte den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flykt
Alla rekommenderar iPhone - men är iPod touch lika bra surfmässigt?
Varför rekommenderas inte den?

Vissa bra funktioner togs bort till touchen för att iphonen skulle bli mer attraktiv, sen så är det ju skönt och kunna ha med sig 1 sak, slippa ha med sig både en PDA och en mobil

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"