Permalänk
Medlem

HUSH Datorn - Intel® C2D GTS

Hej.

Tänkte äntligen köpa en ny dator och vill då självklart kunna spela de nyaste spelen såsom t.ex. Crysis. Min budget ligger på ca: 10 000:-.
Efter att surfat runt mycket och letat ett bra alternativ så snubblande jag över detta datorpaket idag:

http://www.netgiganten.se/product_info.php?products_id=153

Processor: Intel Core 2 Duo E6750 2.66 GHz

Minne: Corsair Dual Channel 2x1024 MB 800MHz CL4

Hårddisk: Western Digital Caviar 320 GB S-ATA II 7200rpm/16mb

Grafikkort: EVGA® GeForce™ 8800GTS KO ACS3 640MB DVI-I HDCP PCI-E

Moderkort: GIGABYTE GA-P35-DS3, Intel® P35 Chipset, 4 x 240-pin DIMM, 6 x Serial ATA 3.0Gb/s, Realtek® PCI-E Gigabit LAN, 8-kanals High Definition Audio, 10 x USB 2.0

CD/DVD: Samsung DVD+-RW DL 20X

Chassi: NZXT HUSH Classic

Nätaggregat: Zalman ZM500-HP High Efficiency

Nu skulle jag villa ha era expert-åsikter om detta datorpaket?

Jag har aldrig klockat något grafikkort eller processor förut, men är heller ingen nybörjare, så med lite hjälp ska jag nog fixa att klocka t.ex. processorn.

Så kom med era åsikter nu. Vad är bra/dåligt? Är det prisvärt?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det är prisvärt paket.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk

Jepp ett av de mest prisvärda färdigbyggda paketen. Dessutom har de ett klockvänligt moderkort, vilket är ovanligt på färdigbyggda datorer.
Bra komponenter och komponentval.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Håller med det är ett riktigt fint paket. Undrar dock vad det är för minne? Såg någonstans att det kostade 400-500 och man kan ju undra lite över kvaliteten då.

Permalänk
Medlem

ja funderar på å köpa detta paket, men har en fråga ska man välja en duo processor eller en quad? eller bara mer ram, jag ska spela väldigt mycket nya spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micco
Håller med det är ett riktigt fint paket. Undrar dock vad det är för minne? Såg någonstans att det kostade 400-500 och man kan ju undra lite över kvaliteten då.

Nja, det är sjukt bra pris på det minnet nu, det är ett bra minne. Det kostade några tusen för 2GB för kanske ett och ett halvt år sedan, om det får dig att känna dig bättre.

I annat fall kan du ju kolla recensioner på minnet.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Hur bra klarar HUSH Datorn - Intel® C2D GTS en skärm som Samsung 226 BW?

Permalänk
Medlem

prisvärt absolut! plockade ihop samma delar på komplett. och hamnade på 9,5k. och det var utan nero och norton, hopbyggnation och frakt.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti