Permalänk

Arctic Cooling T2 350w

jag har en Arctic Cooling T2 350w låda med amd athlon 3000+, 2gb ddr 400mhz, x1950pro 256mb, 2 hd.

funderar på att uppgradera till en athlon am2 x2 4800+ och 2gb ddr 533mhz.

någon som tror sig veta om de skulle kräva en uppdatering av nätagg?
drar den cpu'n mycket mer ström? minnena, drar dom mycket mer?

tacksam för svar...

Permalänk

hejsan! jag sitter på ett likadant chassi själv och har utan problem kört med en amd athlon x2 3800+, 7300gt, 3gb 667mhz ddr2, 2 hdd, en dvd, en floppy, och ett par tre usb-apparater samtidigt, så jag tvivlar på att du skulle behöva byta agg, plus att det är ett seasonic-agg som sitter i, och det är ju riktigt stabilt och fint!
men vill du vara på den absolut stensäkra sidan så kan du ju satsa på 65w-varianter av prollen
hoppas det hjälpte lite grann iaf

ps. att byta agg i det chassit är en m***erf***er, blir till att modda både chassi och nätagg isf :-S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snoppilev
hejsan! jag sitter på ett likadant chassi själv och har utan problem kört med en amd athlon x2 3800+, 7300gt, 3gb 667mhz ddr2, 2 hdd, en dvd, en floppy, och ett par tre usb-apparater samtidigt, så jag tvivlar på att du skulle behöva byta agg, plus att det är ett seasonic-agg som sitter i, och det är ju riktigt stabilt och fint!
men vill du vara på den absolut stensäkra sidan så kan du ju satsa på 65w-varianter av prollen
hoppas det hjälpte lite grann iaf

ps. att byta agg i det chassit är en m***erf***er, blir till att modda både chassi och nätagg isf :-S

Om du läser min tråd "Nytt nätagg?" här så ser du att jav verkar måsta modda mitt snart =P Har lite värre saker så det verkar som jag har problem med nätagget.
Men jag har ett reservchassi att köra så länge så ksa mest bli roligt.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line