Klarar mitt nätagg kommande HD3870?

Permalänk
Medlem

Klarar mitt nätagg kommande HD3870?

Sitter här och funderar över en sak!
Det är så att jag använder mig av ett x1950PRO just nu och vill uppgradera mig till kommande HD3870. Men nu återstår bara en fråga.
Mitt nätagg kan leverera 32A på 12v. Agget ligger på 550W och är av märket Apevia. Är jag tvungen att köpa nytt nätagg eller tror ni det kommer kunna driva ett HD3870?

MVH

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Avstängd

Du får väl leta efter info på detta från tillverkaren direkt, då korten inte är släppta ännu har jag svårt att tro att du hittar info om detta här på swec. Men jag ser nu att din fråga är vad vi "tror"...;)

Så skall jag tro något så kanske det fungerar eller så gör det, det inte.

Permalänk
Medlem

HD3870 är väll 65nm som nya 8800gt har jag för mig, nu vet jag inte exakt men det LÄR INTE dra mer än 8800gtx och man klarar sig på 450w för det kortet så du behöver inte oroa dig för.
Det som talar emot är vad du har för märke på agget, Aprevia är inte speciellt kända för att göra kvalitets agg.

Permalänk
Avstängd

Nope... Inte 65nm endast 55nm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersj
Nope... Inte 65nm endast 55nm

ahh ok ^^ så det lär dra ungefär lika mkt som hans x1950pro

Permalänk

1950 Pro drar väl en del ström trots allt, 3870 ska dra ganska exakt hälften av 2900XT enligt ATis info. Så antagligen drar det mindre ström än nuvarande kortet.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Okej tackar för alla svar =). Ska prova köra med detta agg om det blir herk så får jag köpa nytt =(. Synd att nätaggregat är så dyrt

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fammo
Okej tackar för alla svar =). Ska prova köra med detta agg om det blir herk så får jag köpa nytt =(. Synd att nätaggregat är så dyrt

Ja det är synd när grafikkort är så billiga...;)