Permalänk
Avstängd

nej, jag är inte pantad....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Varför inte? båda är väldigt potenta berusningsmedel..

Skulle jag inte vilja påstå. Det är väl å andra sidan högst individuellt hur man påverkas av olika droger. Jag känner mig inte speciellt påverkad när jag dricker eller röker på.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snakedad
Skulle jag inte vilja påstå. Det är väl å andra sidan högst individuellt hur man påverkas av olika droger. Jag känner mig inte speciellt påverkad när jag dricker eller röker på.

Försvinner inte lite av poängen då...?

OT: Har provat cb men inte riktigt fastnat för det.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightsmoke
Har fått tramadol och oxynorm utskrivet efter en knäskada.
Sen har man testat en massa annat såsom marijuan, kokain, E, dmt, metadon, buprenorfin.
Men som tur är har man inte fastnat i något!
Något som jag aldrig kommer testa är herorin, enligt mig så är det farligaste drogen.
Min lever ser nog ut som en metallbit nu :S

Farligaste kan man se på olika sett, heroin är ju en drog som inte direkt skadar dig fysiskt

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Nä klarar mig fint utan.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sleepyoh
Farligaste kan man se på olika sett, heroin är ju en drog som inte direkt skadar dig fysiskt

Överdosering av heroin kan leda till döden, så det skadar nog en fysiskt också. Det är också sjukt fysiskt beroendeframkallande så jag skulle nog vilja påstå att det skadar en fysiskt också

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Överdosering av heroin kan leda till döden, så det skadar nog en fysiskt också. Det är också sjukt fysiskt beroendeframkallande så jag skulle nog vilja påstå att det skadar en fysiskt också

Fysiskt beroendeframkallande : Check

Lätt att överdosera och att det kan leda till dödsfall : Check

Skadar kroppens organ : Negative

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
nej, jag är inte pantad....

Inte jag heller, what's your point?
...Eller nej, nu var jag nog lite väl provokativ.
Min poäng är iaf att intag av narkotikum inte är synonymt med låg intelligenskvot.
För övrigt är nästintill alla människor är knarkare, vi har bara inte orkat/vågat rubricera allt som ingår i gruppen knark (nikotin, koffein etc)

Men nu ska jag sluta vara löjlig, tjolahopp på er \o/

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
För övrigt är nästintill alla människor är knarkare, vi har bara inte orkat/vågat rubricera allt som ingår i gruppen knark (nikotin, koffein etc)

Koffein är inte knark.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Koffein är inte knark.

Definitionsfråga. Vi har snakedad som tycker att cannabis och alkohol inte är knark för det påverkar honom inte. På samma sätt som du kanske tycker att koffein inte påverkar dig. Men visst är det en drog ändå.

Allt kan vara knark; World of Warcraft, TV, träning, mat, sex osv osv.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Koffein är inte knark.

Det är centralstimulerande och beroendeframkallande så jo, det är det.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Koffein är inte knark.

Koffein är en centralstimulerande drog, som vid överdos gör dig darrig, skakig och ofokuserad.
Det har en mild, nästintill ickeexisterande avtändning vilket får folk att bortse från det faktum att det är en drog.. Det blir bara "en dryck", eller "ett hjälpmedel".

Källor :

http://en.wikipedia.org/wiki/Caffeine
http://www.erowid.org/chemicals/caffeine/caffeine.shtml

Har du källor som kan bevisa motsatsen så är du välkommen att framlägga dessa, tills dess ser jag ditt inlägg som en ytterst trångsynt och oinformerad tes vilket jag jag förkastar oavkortat.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Avstängd

*GÄSP*

Knark är det vanligast förekommande slangordet för narkotika och är så pass vanligt att ordet till stora delar ersatt ordet narkotika

Den medicinska termen narkotika innefattar endast sövande och smärtstillande medel - framför allt opioider som morfin och heroin. Inom juridiken syftar narkotika på de substanser som narkotikaklassats av de olika ländernas myndigheter, till exempel Läkemedelsverket i Sverige och därmed kan narkotikabegreppet skilja sig från land till land.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Narkotika

Koffein är en drog, var ett dopningspreparat, men det är inte knark.

Nöjd?

PS. Käkar koffeintabletter varje dag.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
*GÄSP*

Knark är det vanligast förekommande slangordet för narkotika och är så pass vanligt att ordet till stora delar ersatt ordet narkotika

Den medicinska termen narkotika innefattar endast sövande och smärtstillande medel - framför allt opioider som morfin och heroin. Inom juridiken syftar narkotika på de substanser som narkotikaklassats av de olika ländernas myndigheter, till exempel Läkemedelsverket i Sverige och därmed kan narkotikabegreppet skilja sig från land till land.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Narkotika

Koffein är en drog, var ett dopningspreparat, men det är inte knark.

Nöjd?

PS. Käkar koffeintabletter varje dag.

Ja, men nu råkar det ju vara så att jag använde ordet "knark" som direkt slang till drog då detta råkar vara en vardaglig konversation, vi sitter inte i ett sjukhus eller i en rättegång och behöver således inte vara såpass analfixerade på småord.
Hur skulle världen se ut om alla markerade såna små petitesser hela tiden? Vi skulle ju inte ha någon som helst flexibilitet när det gäller vårt så fina språk.

Nej, sluta vara löjlig.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Ja, men nu råkar det ju vara så att jag använde ordet "knark" som direkt slang till drog då detta råkar vara en vardaglig konversation, vi sitter inte i ett sjukhus eller i en rättegång och behöver således inte vara såpass analfixerade på småord.
Hur skulle världen se ut om alla markerade såna små petitesser hela tiden? Vi skulle ju inte ha någon som helst flexibilitet när det gäller vårt så fina språk.

Nej, sluta vara löjlig.

Att vissa blandar ihop narki med drog är inte mitt problem. Tråden handlar om narkotika.

Det gick ju även att läsa lite längre ner i länken:

"I dagligt tal innefattar narkotika oftast alla icke socialt accepterade rusmedel, oavsett legal status eller medicinsk effekt (såvida de inte används som läkemedel), och då används ofta istället det besläktade slanguttrycket knark."

Koffein är inte knark/narkotika!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Att pundare blandar ihop narki med drog är inte mitt problem. Tråden handlar om narkotika.
///
Lugna ner med rökat kanske?

Tack för att du bibehåller diskussionen på en saklig och hög nivå.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Tack för att du bibehåller diskussionen på en saklig och hög nivå.

Då jag tidigare var löjlig, analfixerad av småord samt att mina inlägg var ytterst trångsynta och oinformerade, så ser jag det som en förbättring.

EDIT: Kändes lite onödigt så jag tog bort det. Nåväl, jag hoppas att det ska fasta nu att koffein inte är knark och att droger är inte detsamma som knark. Däremot ingår knark i droggruppen (mängdlära).

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Som medlem på detta forum så tror jag att jag har testat mer än de flesta här. Cannabis har brukats massvis i de relativt få år jag har levt. Testat många olika rökmixar också.
Jag har även brukat en hel del psykadeliska droger t.ex. 2 olika sorters magisk svamp, LSD och massa research chemicals som ger liknande effekter t.ex. bromo dragonfly, DXM, 4-ho-met, MXE m.m. Har testat amfetamin och ADHD medicin och flertal centralstimulerande research chemicals t.ex. etylfenidat, 2-fa, mefedron, MDAI, MPA, camfetamin m.m.
En av mina favoritkatergorier inom narkotika är opioider, har kört mestadels på tramadol men även en del kodein, oxycontin, och subutex. Oxycontin används förövrigt mest för lindring av smärta vid cancer medans subutex används som avvärjning av heroin
Jag har provat på olika bensodiazepiner, mest valium och etizolam men också en del starka benzo.
Hur som helst så har jag inga som helst problem att vara ren längre perioder. Jag har varit ren i över en månad, och planerar att vara ren ett tag framöver.
Dem droger jag gillar mest är Cannabis (en självklarhet, fastän det är en riktigt svag narkotika) Sen gillar jag opioider starkt, de ger nästintill inget "flumm" utom man mår bara riktigt bra och kroppen känns underbar. Psykadeliska droger är en sak jag har stort intresse av men tar det väldigt sällan, hela ens världsbild blir vriden under trippen och ofta ser du världen annorlunda för alltid, på ett bra sätt. Centralstimulantia gillar jag inte speciellt mycket, kombinationen MDAI+MPA har varit skönast för mig och enligt många andra är det rätt likt ecstasy vilket jag aldrig har provat. Hur som helst så är inte centralstimulantia the drog of choice för mig. (har inte ADHD) Benzo tycker jag är riktigt värdelöst. Man blir verkligen efterbliven på alla sätt. Väljer alkohol över benzo alla dar i veckan.

Edit: Kom på att jag kanske ska skriva hur narkotikan har påverkat mitt liv, positivt som negativt, och även mina funderingar kring narkotika i övrigt.
Jag förnekar inte att narkotika har påverkat mig negativt, men det har helt klart påverkat mig positivt också. Mitt narkotikabruk/missbruk, se det som ni vill, jag anser det som ett bruk, har försämrat mina studier. Men det har mina sena kvällar ute på basketplan/fotbollsplan med polare och datorspelandet gjort minst lika mycket. Det har kostat pengar som jag kunde lagt ner på datordelar eller pizza. Det har gjort så jag har förlorat mitt körkortstillstånd och gett mig böter två gånger. Föräldrarna har blivit besvikna, och det är nog största anledning att jag numera är ren större delen av tiden. Och att vara ren menar jag att jag kan pissa rena prov. Och att röka varje dag i en vecka gör mig positiv på urinprov i en månad.
De positiva effekterna av narkotikan mer än de tillfälliga effekterna har varit att jag är mycket mer öppensinnad och jag har förståelse för saker som jag annars inte hade haft. Det har också skapat intressen jag inte hade haft.
Nu kanske jag låter som en förespråkare för narkotika men jag vet och har upplevt i förstahand de negativa effekterna av narkotika. Flertal bekanta är fast i narkotika och många minderåriga i mitt område röker cannabis var och varannan dag. Många av dessa kan komma att leva dåliga liv, vissa klarar sig. Jag har en kompis som dog av hjärtstillestånd pga. opioider i kombination med en obotlig sjukdom som gjorde honom mycket svag. (Han hade ca 5 år kvar att leva.) En annan nära kompis var mycket nära att dö pga. benzoöverdos. 19 i puls hade han på sjukhuset.
Narkotika är absolut jag inte rekommenderar till alla människor, många kan inte klara av det, andra kan.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Medlem

Trainspotting är baserat på mitt liv... Nej, klart inte. Händer att lite marijuana slinker ner i gott sällskap. It's always 4 20 somewhere. Utöver snus tar jag inget annat, tilltalar mig inte, varken pengarna eller effekterna. Dricker dock inte, alkohol är dödligt!

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Jepp massor av gånger när jag var yngre. Det var kul. Idag så dricker jag dock knappt alkohol så den där skräckpropagandan man kör med kan inte bli mer fel. De flesta som provar har aldrig några problem med det. Tyvärr så finns det en del som inte kan hantera det, precis som med alkohol.

Permalänk
Medlem

Orkar inte bläddra tillbaka i tråden men jag är helt säker på att gjorde en inlägg här men för säkerhetsskull så upprepar jag:
Koffein
Alkohol
Nikotin
(alvedon/paracetamol är väl också centralstimulanta?)

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av Gyroshrimp:

Som medlem på detta forum så tror jag att jag har testat mer än de flesta här. Cannabis har brukats massvis i de relativt få år jag har levt. Testat många olika rökmixar också.
Jag har även brukat en hel del psykadeliska droger t.ex. 2 olika sorters magisk svamp, LSD och massa research chemicals som ger liknande effekter t.ex. bromo dragonfly, DXM, 4-ho-met, MXE m.m. Har testat amfetamin och ADHD medicin och flertal centralstimulerande research chemicals t.ex. etylfenidat, 2-fa, mefedron, MDAI, MPA, camfetamin m.m.
En av mina favoritkatergorier inom narkotika är opioider, har kört mestadels på tramadol men även en del kodein, oxycontin, och subutex. Oxycontin används förövrigt mest för lindring av smärta vid cancer medans subutex används som avvärjning av heroin
Jag har provat på olika bensodiazepiner, mest valium och etizolam men också en del starka benzo.
Hur som helst så har jag inga som helst problem att vara ren längre perioder. Jag har varit ren i över en månad, och planerar att vara ren ett tag framöver.
Dem droger jag gillar mest är Cannabis (en självklarhet, fastän det är en riktigt svag narkotika) Sen gillar jag opioider starkt, de ger nästintill inget "flumm" utom man mår bara riktigt bra och kroppen känns underbar. Psykadeliska droger är en sak jag har stort intresse av men tar det väldigt sällan, hela ens världsbild blir vriden under trippen och ofta ser du världen annorlunda för alltid, på ett bra sätt. Centralstimulantia gillar jag inte speciellt mycket, kombinationen MDAI+MPA har varit skönast för mig och enligt många andra är det rätt likt ecstasy vilket jag aldrig har provat. Hur som helst så är inte centralstimulantia the drog of choice för mig. (har inte ADHD) Benzo tycker jag är riktigt värdelöst. Man blir verkligen efterbliven på alla sätt. Väljer alkohol över benzo alla dar i veckan.

Edit: Kom på att jag kanske ska skriva hur narkotikan har påverkat mitt liv, positivt som negativt, och även mina funderingar kring narkotika i övrigt.
Jag förnekar inte att narkotika har påverkat mig negativt, men det har helt klart påverkat mig positivt också. Mitt narkotikabruk/missbruk, se det som ni vill, jag anser det som ett bruk, har försämrat mina studier. Men det har mina sena kvällar ute på basketplan/fotbollsplan med polare och datorspelandet gjort minst lika mycket. Det har kostat pengar som jag kunde lagt ner på datordelar eller pizza. Det har gjort så jag har förlorat mitt körkortstillstånd och gett mig böter två gånger. Föräldrarna har blivit besvikna, och det är nog största anledning att jag numera är ren större delen av tiden. Och att vara ren menar jag att jag kan pissa rena prov. Och att röka varje dag i en vecka gör mig positiv på urinprov i en månad.
De positiva effekterna av narkotikan mer än de tillfälliga effekterna har varit att jag är mycket mer öppensinnad och jag har förståelse för saker som jag annars inte hade haft. Det har också skapat intressen jag inte hade haft.
Nu kanske jag låter som en förespråkare för narkotika men jag vet och har upplevt i förstahand de negativa effekterna av narkotika. Flertal bekanta är fast i narkotika och många minderåriga i mitt område röker cannabis var och varannan dag. Många av dessa kan komma att leva dåliga liv, vissa klarar sig. Jag har en kompis som dog av hjärtstillestånd pga. opioider i kombination med en obotlig sjukdom som gjorde honom mycket svag. (Han hade ca 5 år kvar att leva.) En annan nära kompis var mycket nära att dö pga. benzoöverdos. 19 i puls hade han på sjukhuset.
Narkotika är absolut jag inte rekommenderar till alla människor, många kan inte klara av det, andra kan.

duude, kan helt ärligt inte bestämma mig om ditt liv låter bra eller dåligt Men har du sett filmen ''Fear and loathing in Las Vegas''? Ta en titt vetja

)

Kanske ska bidra lite själv till tråden:
Det händer att man köper en fajvish lite då och då

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Skrivet av Gyroshrimp:

Som medlem på detta forum så tror jag att jag har testat mer än de flesta här. Cannabis har brukats massvis i de relativt få år jag har levt. Testat många olika rökmixar också.
Jag har även brukat en hel del psykadeliska droger t.ex. 2 olika sorters magisk svamp, LSD och massa research chemicals som ger liknande effekter t.ex. bromo dragonfly, DXM, 4-ho-met, MXE m.m. Har testat amfetamin och ADHD medicin och flertal centralstimulerande research chemicals t.ex. etylfenidat, 2-fa, mefedron, MDAI, MPA, camfetamin m.m.
En av mina favoritkatergorier inom narkotika är opioider, har kört mestadels på tramadol men även en del kodein, oxycontin, och subutex. Oxycontin används förövrigt mest för lindring av smärta vid cancer medans subutex används som avvärjning av heroin
Jag har provat på olika bensodiazepiner, mest valium och etizolam men också en del starka benzo.
Hur som helst så har jag inga som helst problem att vara ren längre perioder. Jag har varit ren i över en månad, och planerar att vara ren ett tag framöver.
Dem droger jag gillar mest är Cannabis (en självklarhet, fastän det är en riktigt svag narkotika) Sen gillar jag opioider starkt, de ger nästintill inget "flumm" utom man mår bara riktigt bra och kroppen känns underbar. Psykadeliska droger är en sak jag har stort intresse av men tar det väldigt sällan, hela ens världsbild blir vriden under trippen och ofta ser du världen annorlunda för alltid, på ett bra sätt. Centralstimulantia gillar jag inte speciellt mycket, kombinationen MDAI+MPA har varit skönast för mig och enligt många andra är det rätt likt ecstasy vilket jag aldrig har provat. Hur som helst så är inte centralstimulantia the drog of choice för mig. (har inte ADHD) Benzo tycker jag är riktigt värdelöst. Man blir verkligen efterbliven på alla sätt. Väljer alkohol över benzo alla dar i veckan.

Edit: Kom på att jag kanske ska skriva hur narkotikan har påverkat mitt liv, positivt som negativt, och även mina funderingar kring narkotika i övrigt.
Jag förnekar inte att narkotika har påverkat mig negativt, men det har helt klart påverkat mig positivt också. Mitt narkotikabruk/missbruk, se det som ni vill, jag anser det som ett bruk, har försämrat mina studier. Men det har mina sena kvällar ute på basketplan/fotbollsplan med polare och datorspelandet gjort minst lika mycket. Det har kostat pengar som jag kunde lagt ner på datordelar eller pizza. Det har gjort så jag har förlorat mitt körkortstillstånd och gett mig böter två gånger. Föräldrarna har blivit besvikna, och det är nog största anledning att jag numera är ren större delen av tiden. Och att vara ren menar jag att jag kan pissa rena prov. Och att röka varje dag i en vecka gör mig positiv på urinprov i en månad.
De positiva effekterna av narkotikan mer än de tillfälliga effekterna har varit att jag är mycket mer öppensinnad och jag har förståelse för saker som jag annars inte hade haft. Det har också skapat intressen jag inte hade haft.
Nu kanske jag låter som en förespråkare för narkotika men jag vet och har upplevt i förstahand de negativa effekterna av narkotika. Flertal bekanta är fast i narkotika och många minderåriga i mitt område röker cannabis var och varannan dag. Många av dessa kan komma att leva dåliga liv, vissa klarar sig. Jag har en kompis som dog av hjärtstillestånd pga. opioider i kombination med en obotlig sjukdom som gjorde honom mycket svag. (Han hade ca 5 år kvar att leva.) En annan nära kompis var mycket nära att dö pga. benzoöverdos. 19 i puls hade han på sjukhuset.
Narkotika är absolut jag inte rekommenderar till alla människor, många kan inte klara av det, andra kan.

Några av grejerna du tar upp är ju ganska idiotiska .. jag är en sådan människa som inte är emot narkotika i någon större mån. Men vissa preparat kan ju bara användas av människor som är ekonomiskt oberoende och väldigt ensamma. Jag och en till var inneboende hos en kille i tre år, varav den andra langade subotex och gick på detta själv samtidigt. Beroendet han fick av det var ju extremt, då hade vi ändå väldigt "drogvan" kille som inte tar allt på lätt hand och kunde kontrollera dom flesta situationer som kom till tack vare hans droganvändande. Det tog ca 6 månader innan han hade förlorat sitt relativt högavlönande jobb, förlorat hans första seriösa förhållande och fick en fängelsedom för inbrott och narkotikainnehav. En av dom mest stabila killar jag känner och det var utan tvekan subotexets fel. Opiater över huvudtaget tar jag stort avstånd ifrån

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSovietGuy:

duude, kan helt ärligt inte bestämma mig om ditt liv låter bra eller dåligt Men har du sett filmen ''Fear and loathing in Las Vegas''? Ta en titt vetja
http://www.youtube.com/watch?v=u_9tZ3aPCFo
)

Absolut en av de bättre filmer jag sett, Depp är fantastisk. Se den !

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Avstängd

Droger av olika slag har man brukat, slutet av 90-talet och en bra bit in på 00-talet. Jag var som tur är relativt restriktiv i min bekantskapskrets där droger var mer eller mindre vardagsmat. Det har ju sina baksidor med vänner som både går bort och går ner sig.