Permalänk
Medlem

Pc probe II V1.04.23

Är det något konstigt ibland med värderna den visar, eller är det nåt annat konstigt.
Igår började den tjuta och varnade för dram volten, normalt är den 2,00 men plötsligt började den tjuta och visade 4,08 volt, stängde snabbt datorn, och en stund senare startade jag om den. Men om minnena verkligen hade fått 4,08 volt, så hade dom väl inte överlevt. Idag för en stund sen började den tjuta och varnade för NB volten, nu är den på 1,38 (vet inte riktigt hur mycket den borde vara) men hoppade upp till 3,38.

Edit: Frågan är om det är givaren som är helt galen eller om det är nåt annat fel. Nyss gick nästan alla volten upp till 4,08 v och började tjuta (nb, sb och några till) +12v var i 15,5 v. Så frågan är om volten kan stämma, men om dom gjorde det, skulle datorn fortfarande kunna funka.

Edit 2: Verkar som det hade nåt med bios att göra. För när den varnade om alla volten, så stängde jag av datorn. Sen skulle jag starta om den, men det gick inte, hände ingenting, så jag resetta bioset, då startade det bra, och nu verkar volten vara riktiga.