Framtidens bredband till allmännyttan i GBG

Permalänk

Extrem lagg senaste veckorna med Bahnhof 100/100. Sker ungefär var 30e minut när jag spelar. Går från 30ms till 400+ms. Kommer tillbaka efter cirka 10 sek. Vet inte vad det beror på. Har t.om köpt ny router för jag trodde det var problemet, men icke.

Funderar på att byta leverantör. Extremt dålig support har dom också. Får aldrig svar på mail.

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk

Ringde Bahnhof och klaga idag. Blev standardsvar, orkar inte med sånt längre. Pingen har ökat med 50ms och halvering av hastigheten.
En tracert visar att felet ligger i deras nät (troligen en router) gav ip och allt till utrustningen som krånglar, men man ska koppla direkt i uttaget (nej det är inget fel på min router!!!!!!!!!!) och skicka rapporter till dom med hastighetstester och pingplotter. Orkar verkligen inte med sånt här standardskit längre. FIXA PROBLEMET ISTÄLLET!!

Permalänk

Ahh, ÄNTLIGEN ser jag att jag inte är ensam. Satt i kö i 40 min i fredags för att sedan bli bortkopplad, skickade ett mail och har inte fått svar på flera dagar. Ringde idag igen och efter 30 min i kö så bara kopplades samtalet ner.

Blir nog att byta för mig också då deras support har visat riktig dålig attityd - var borta på semester och missade deras "underbara" fakturering och var 4 dagar sen, betalade det. Tre dagar senare droppar det ner en påminnelse och jag ignorerar den då jag redan har betalat innan det och att det fortfarande är 2 dagar kvar, sedan fick jag ett mail med att betala extra pengar för påminnelse för samma händelse en månad senare. När jag ringer dom så säger killen "Men se till att du betalar då, du kan ju inte tänka dig att vi fixar allt sånt här för dig om du inte betalar. Kan inte vara so oansvarig." Betalat alla mina räkningar i tid, trots att dom tar pengar för att MAILA fakturan och en månad i förväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Finns dock en enkel lösning på det här. Intresseanmäl er till gigabit, får man en gigabitport på fibern så kan man fortfarande ha 100Mbit från sin isp men utan att tvn stjäl bandbredd därifrån.

har anmält mig till det för flera månader sen... men inte hört ett piss om det, undrar när det kommer... har tv från comhem via fiber nu o den verkar snott 20mbit av min download även när boxen är av nu

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Skrivet av noob:

har anmält mig till det för flera månader sen... men inte hört ett piss om det, undrar när det kommer... har tv från comhem via fiber nu o den verkar snott 20mbit av min download även när boxen är av nu

20 MBit? Det låter väldigt konstigt! En tv-ström drar väl max 5...

Permalänk
Medlem
Skrivet av noob:

har anmält mig till det för flera månader sen... men inte hört ett piss om det, undrar när det kommer... har tv från comhem via fiber nu o den verkar snott 20mbit av min download även när boxen är av nu

Hmm, låter spännande. Normalt sett implementerar man sådant här via QoS-policier, det vill säga att all traffik fortfarande delar på bandbredden, men att paketen tillhörande IPTV-trafiken får grymt mycket företräde i de olika köerna. Så med andra ord, så länge IPTVn inte kräver någon bandbredd (eller ens har en session), så ska eg inte bandbredden för något annat påverkas alls.

Vad får du för resultat på bredbandskollen och mot bb-test.ituxportalen.se?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt4870:

... men man ska koppla direkt i uttaget (nej det är inget fel på min router!!!!!!!!!!) och skicka rapporter till dom med hastighetstester och pingplotter.

Detta beror antagligen på att de som driftar nätet inte kommer ta en felrapport på allvar om Bahnhof inte kan intyga detta.
Väldigt ofta beror internet-problem på att kunden i fråga sitter på en billig eller dålig router (eller någon de gömt bakom soffan, så när de drar upp hastigheterna blir den varm och klarar inte hastigheterna).
Och de som driftar näten vill inte behöva hålla sig med en lista på modeller de kan lita på klarar skiten, eller för ens den delen kunna lita på att kunden vet vad den pratar om (eller att den inte har tre virusprogram, ja, jag känner supportpersonal som insett det varit grunden till hastighetsproblem).

Så därför kräver de för alla att köra tester utan något mellan datorn och deras utrustning, inget annat inkopplat samtidigt smo kan sno hastighet, och med två olika datorer så risken minimeras att det är dubbla brandväggar som sitter på en dator med för lite minne och bråkar.

Så bara för du är så exeptionellt bäst, så finns ingen möjlighet för driftspersonalen att veta det, och därför tar det naturligt längre tid för dem att lösa ditt problem om de faktiskt först måste felsöka dig som kund så de vet att det inte är dig det är fel på.

Permalänk

Woho, idag är mitt framtidens bredband nere (igen). Comhem hittar inget fel hos varken sig eller Itux, som vanligt. Jag plockar snart fram mitt gamla 56k modem, det var åtminstone stabilt på den tiden det fungerade.
Man börjar bli lite trött.. Koaxnätet ska stänga ner.. På fibernätet är man låst till en tjänst som inte går att lita på och som dessutom kostar pengar.
Kasst!

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Skrivet av oRBIT2002:

Woho, idag är mitt framtidens bredband nere (igen). Comhem hittar inget fel hos varken sig eller Itux, som vanligt. Jag plockar snart fram mitt gamla 56k modem, det var åtminstone stabilt på den tiden det fungerade.
Man börjar bli lite trött.. Koaxnätet ska stänga ner.. På fibernätet är man låst till en tjänst som inte går att lita på och som dessutom kostar pengar.
Kasst!

Måste vara något tekniskt fel nära din lägenhet. Även om det har varit lite sisådär med kapaciteten, så har iaf uppkopplingen aldrig fungerat så bra som nu.

Kan du inte kräva att få viss kompensation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xake:

Hmm, låter spännande. Normalt sett implementerar man sådant här via QoS-policier, det vill säga att all traffik fortfarande delar på bandbredden, men att paketen tillhörande IPTV-trafiken får grymt mycket företräde i de olika köerna. Så med andra ord, så länge IPTVn inte kräver någon bandbredd (eller ens har en session), så ska eg inte bandbredden för något annat påverkas alls.

Vad får du för resultat på bredbandskollen och mot bb-test.ituxportalen.se?

Nedladdning
82.7Mbit/s
Uppladdning
93.7Mbit/s
TCP Ping
0.5ms
ICMP Ping
-
från ituxportalen server göteborg malmö men från bredbandskollen aldrig över 70 mbit i nerladdning
testade utan routern med då fick jag 83 mbit ner från bredbandskollen.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Skrivet av noob:

har anmält mig till det för flera månader sen... men inte hört ett piss om det, undrar när det kommer... har tv från comhem via fiber nu o den verkar snott 20mbit av min download även när boxen är av nu

Jag har inte anmält mig då jag trodde att det redan var på gång med gigabit då det för några månader sedan dök upp på hemsidan som kriterium vid sök på abonnemang. Kan ju kännas lite snöpligt att en uppgradering till fiber skall medföra en nedgradering av nerladdningshastighet om man idag sitter på 250 eller 500 Mbps från Comhem. Vad jag har hört så har det kommit in väldigt lite intresseanmälningar för gigabit. Sen är det fastighetsägarna som måste fatta beslutet då det är deras hårdvara som måste bytas ut.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Skrivet av Xake:

Detta beror antagligen på att de som driftar nätet inte kommer ta en felrapport på allvar om Bahnhof inte kan intyga detta.
Väldigt ofta beror internet-problem på att kunden i fråga sitter på en billig eller dålig router (eller någon de gömt bakom soffan, så när de drar upp hastigheterna blir den varm och klarar inte hastigheterna).
Och de som driftar näten vill inte behöva hålla sig med en lista på modeller de kan lita på klarar skiten, eller för ens den delen kunna lita på att kunden vet vad den pratar om (eller att den inte har tre virusprogram, ja, jag känner supportpersonal som insett det varit grunden till hastighetsproblem).

Så därför kräver de för alla att köra tester utan något mellan datorn och deras utrustning, inget annat inkopplat samtidigt smo kan sno hastighet, och med två olika datorer så risken minimeras att det är dubbla brandväggar som sitter på en dator med för lite minne och bråkar.

Så bara för du är så exeptionellt bäst, så finns ingen möjlighet för driftspersonalen att veta det, och därför tar det naturligt längre tid för dem att lösa ditt problem om de faktiskt först måste felsöka dig som kund så de vet att det inte är dig det är fel på.

Jo om inte min pingplotter-rapport hade visat tydligt att det är på fjärde hoppet som problemet ligger. På 1440 pingar så visar den 0-1ms mot min router och gateway och 1-10ms på tredje hoppet, vid fjärde hoppet 20-70ms. Vid låg trafik (ej kvällstid) så ligger fjärde hoppet på 1-10ms. Kan även nämna att hastigheten kan gå ner under 10Mbit på kvällstid. Det är ju inte speciellt mycket jobb för en tekniker att kolla upp detta problem.
Om du kan förklara hur min router skulle vara inblandad i det så ska jag genast testa att koppla ur den.
Jag gav också ett enkelt förslag på hur dom kan kolla upp problemet själva, kör en trace mot min gateway på kvällstid så ser dom vad som händer.
Har pratat mycket med supportpersonal hos ISP's och jag skäller aldrig på dom för jag att dom inte kan göra så mycket.

Permalänk
Skrivet av Kabelkillen:

Jag har inte anmält mig då jag trodde att det redan var på gång med gigabit då det för några månader sedan dök upp på hemsidan som kriterium vid sök på abonnemang. Kan ju kännas lite snöpligt att en uppgradering till fiber skall medföra en nedgradering av nerladdningshastighet om man idag sitter på 250 eller 500 Mbps från Comhem. Vad jag har hört så har det kommit in väldigt lite intresseanmälningar för gigabit. Sen är det fastighetsägarna som måste fatta beslutet då det är deras hårdvara som måste bytas ut.

Haha, jag har alltid längtat efter att få en fet fiberlina och när man väl har bytt så blir coaxen bättre i vissa avseenden. Jag är förvisso väldigt nöjd med min 100/100 lina, men jag skulle gärna betala nån hundring mer för att få mer i download. Förövrigt så var det väl förra året som man kunde anmälla sig för att få gigabituppkoppling?

Permalänk
Skrivet av frostfield:

Haha, jag har alltid längtat efter att få en fet fiberlina och när man väl har bytt så blir coaxen bättre i vissa avseenden. Jag är förvisso väldigt nöjd med min 100/100 lina, men jag skulle gärna betala nån hundring mer för att få mer i download. Förövrigt så var det väl förra året som man kunde anmälla sig för att få gigabituppkoppling?

Jo det stämmer att det var förra året. Nu har jag i alla fall anmält mitt intresse. Jag har själv suttit kvar på Comhems koax då jag har ett väldigt bra erbjudande och ville inte binda upp mig igen. Nu har Comhem lagt över mig till fibern och betalar samma pris t.o.m. att koax-nätet stängs ner. Kör både koax och fiber parallellt en månad under flytten så det är lätt att jämföra.

Fiberuppkopplingen ger ju en klar förbättring när det gäller latensen och framför allt jitter. Däremot förlorar jag nästan 20 Mbps i download p.g.a. att mediaboxen bara har stöd för 100 Mbps.

Fiber:

Koax:

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Skrivet av Kabelkillen:

Jo det stämmer att det var förra året. Nu har jag i alla fall anmält mitt intresse. Jag har själv suttit kvar på Comhems koax då jag har ett väldigt bra erbjudande och ville inte binda upp mig igen. Nu har Comhem lagt över mig till fibern och betalar samma pris t.o.m. att koax-nätet stängs ner. Kör både koax och fiber parallellt en månad under flytten så det är lätt att jämföra.

Fiberuppkopplingen ger ju en klar förbättring när det gäller latensen och framför allt jitter. Däremot förlorar jag nästan 20 Mbps i download p.g.a. att mediaboxen bara har stöd för 100 Mbps.

Fiber:
http://www.speedtest.net/result/3049334255.png

Koax:
http://www.speedtest.net/result/3049336874.png

Så förbannat ruttet att det sitter i medieboxen. Jag var helt övertygad om att itux hade satt taket på hastigheten. Någon som vet om det faktiskt går att få den utbytt?

Edit: Ringde itux nu och det blir väl upp till poseidon när vi ska kunna få snabbare uppkoppling helt enkelt. Ärligt talat kan jag tänka mig att betala en tusenlapp eller nått om det krävs.

Permalänk
Skrivet av frostfield:

Så förbannat ruttet att det sitter i medieboxen. Jag var helt övertygad om att itux hade satt taket på hastigheten. Någon som vet om det faktiskt går att få den utbytt?

Edit: Ringde itux nu och det blir väl upp till poseidon när vi ska kunna få snabbare uppkoppling helt enkelt. Ärligt talat kan jag tänka mig att betala en tusenlapp eller nått om det krävs.

Frågan är ju om utrustningen i andra ändan klarar mer än 100 Mbps. Måste den bytas blir det ju dyrt. Annars kan de väll bara byta ut mediaboxen hos dem som vill ha högre hastighet. Som jag skrev tidigare i tråden trodde jag det var på gång när de la till att man kunde filtrera abonnemangen med hastighet 101-500 Mbps och >500 Mbps men det var tydligen fel.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Skrivet av Kabelkillen:

Frågan är ju om utrustningen i andra ändan klarar mer än 100 Mbps. Måste den bytas blir det ju dyrt. Annars kan de väll bara byta ut mediaboxen hos dem som vill ha högre hastighet. Som jag skrev tidigare i tråden trodde jag det var på gång när de la till att man kunde filtrera abonnemangen med hastighet 101-500 Mbps och >500 Mbps men det var tydligen fel.

Enligt itux ska det vara relativt enkelt att erbjuda hastigheter upp till 1gbit, flaskhalsen sitter i mediaboxen. Personligen tror jag dock att det kommer att bli belastningproblem i början.

Permalänk
Skrivet av Kabelkillen:

Jo det stämmer att det var förra året. Nu har jag i alla fall anmält mitt intresse. Jag har själv suttit kvar på Comhems koax då jag har ett väldigt bra erbjudande och ville inte binda upp mig igen. Nu har Comhem lagt över mig till fibern och betalar samma pris t.o.m. att koax-nätet stängs ner. Kör både koax och fiber parallellt en månad under flytten så det är lätt att jämföra.

Fiberuppkopplingen ger ju en klar förbättring när det gäller latensen och framför allt jitter. Däremot förlorar jag nästan 20 Mbps i download p.g.a. att mediaboxen bara har stöd för 100 Mbps.

Fiber:
http://www.speedtest.net/result/3049334255.png

Koax:
http://www.speedtest.net/result/3049336874.png

Skrivet av frostfield:

Så förbannat ruttet att det sitter i medieboxen. Jag var helt övertygad om att itux hade satt taket på hastigheten. Någon som vet om det faktiskt går att få den utbytt?

Edit: Ringde itux nu och det blir väl upp till poseidon när vi ska kunna få snabbare uppkoppling helt enkelt. Ärligt talat kan jag tänka mig att betala en tusenlapp eller nått om det krävs.

Det är ganska lustigt att det är en begränsning i medieboxen. Antar att det är en kostnadsfråga, skillanden på en 100Mbps och 1Gbps borde ju vara väsentlig. Men det är ju inte direkt att bygga för framtiden. 100Mbps är ju lite år 2000 ju

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Skrivet av stoffeboffe:

Det är ganska lustigt att det är en begränsning i medieboxen. Antar att det är en kostnadsfråga, skillanden på en 100Mbps och 1Gbps borde ju vara väsentlig. Men det är ju inte direkt att bygga för framtiden. 100Mbps är ju lite år 2000 ju

Kan inget annat än att hålla med och jag retar lite på det. Å andra sidan så har jag läst lite kommentarer på poseidons hemsida och många verkar reta sig på att de släcker ner det analoga nätet. Hade de boende fått rösta om detta så hade vi nog förmodligen suttit med comhem-kabel fortfarande. Så man ska väl inte klaga för mycket.

Permalänk
Skrivet av frostfield:

Kan inget annat än att hålla med och jag retar lite på det. Å andra sidan så har jag läst lite kommentarer på poseidons hemsida och många verkar reta sig på att de släcker ner det analoga nätet. Hade de boende fått rösta om detta så hade vi nog förmodligen suttit med comhem-kabel fortfarande. Så man ska väl inte klaga för mycket.

Nej, så sätt så är det ju helt klart bra. Personligen ser jag inte behov för mer än 100Mbps, men det kan ju självklart ändra sig. Men att ens bostadsbolag skall göra dåliga investeringar som drabbar oss, stör mig mest. Inte helt hundra förtroende för Poseidon överlag, personligen då alltså.

Sen kan det även bero på att vi vill flytta och letar hus, men det är så satans svårt att veta vart man skall flytta och hitta DET huset.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Nej, så sätt så är det ju helt klart bra. Personligen ser jag inte behov för mer än 100Mbps, men det kan ju självklart ändra sig. Men att ens bostadsbolag skall göra dåliga investeringar som drabbar oss, stör mig mest. Inte helt hundra förtroende för Poseidon överlag, personligen då alltså.

Kan inte annat än att hålla med. Skulle tro att detta i vanlig ordning när det gäller kommunala processer är beslut som fattades för sådär fem-tio år sedan baserat på vad enheter kostade just då, utan en tanke på att enheterna går ner i pris....

Så nu sitter de med ett nät som förvisso räcker långt för de flesta, (hur många behöver i praktiken ens mer än 100/10 om ens så mycket?) men som för oss med lite krav blir begränsande. Mest när det kommer till saker som att IPTVn ska köras över samma kabel, hade de haft gigabitswitchar/mediaomvandlare så hade man kunnat lulla på i 100/100 eller mer och ha flera IPTV-boxar utan att de påverkat varandra alls (räkna 5-15mbit per kanal på IPTV-boxarna beroende på om det är SD eller HD).

Permalänk
Medlem

Snurrigt på TV sidan

Helt sjukt vad snurrigt det är på TV sidan, det den ena inte har har den andra om man inte väljer Tele2, Com Hem eller BBB.

http://tele2tv.blogspot.se/2013/06/tv-kanaler-i-stadsnat-varierar-jamfor.html

Permalänk
Skrivet av Pjanoo84:

Helt sjukt vad snurrigt det är på TV sidan, det den ena inte har har den andra om man inte väljer Tele2, Com Hem eller BBB.

http://tele2tv.blogspot.se/2013/06/tv-kanaler-i-stadsnat-varierar-jamfor.html

Haha, ja verkligen! Jag skulle kunna tänka mig att betala för vissa barnkanaler, men som är det nu så måste jag teckna flera paket för att få dom jag vill. Effekten blir att jag skiter i det. Fattar egentligen inte varför folk lipar över att det är krångligt att få kabeltv nu via stadsnätet. Iom netflix och andra tjänster så blir kabeltv ointressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Haha, ja verkligen! Jag skulle kunna tänka mig att betala för vissa barnkanaler, men som är det nu så måste jag teckna flera paket för att få dom jag vill. Effekten blir att jag skiter i det. Fattar egentligen inte varför folk lipar över att det är krångligt att få kabeltv nu via stadsnätet. Iom netflix och andra tjänster så blir kabeltv ointressant.

Håller med dig i sak, kabelkanaler blir oväsentligt. Men, rent socialt och för familjer med barn blir det himla jobbigt utan vanliga tv kanaler. Tjejen e inte så pigg på att zappa bland playkanaler på webben t.ex.
Så sett ur det perspektivet är det en total katastrof att man blir tvingad från det fria grundutbudet till ett betalabbonemang för flera hundra för att bibehålla funktionalitet.
Att skiten sedan drar ner prestandan på en bredbandstjänst man har är helt galet. Att de kunde vara så snåla att inte ha gigabit från början. Ren galenskap.
Och när man nu efterfrågar gigabit så skjuter alla frågan mellan sig. Isp till nätet, nätet till fastighetsägaren, fastighetsägaren vet knappt vad gigabit betyder.... suck.

Permalänk
Medlem

Nu blir det ju dubbelpost här, men en helt annan fråga

Bahnhof hos framtidens bredband.
Sedan ett par veckor har jag problem med inkommande inslutningar till min ftp från en annan person med bahnhof som också har framtidens bredband.
Idag felsökte jag och visar sig att jag inte kan ansluta till henne heller. Däremot fungerar det att ansluta till både mig och henne från tredje part (dels vänner, dels min mobil nu när jag felsökte).

Så, problem inom nätet eller inom bahnhof? Någon annan som upplevt liknande?

Permalänk
Medlem

Jag kunde reproducera det fram till helgen, men inte lyckats sedan dess. Kanske någon som hann felanmäla det?

Permalänk

Vad roligt. Mitt nät nere... IGEN. Och kundsupporten har stängt (alltele). Funderar o ringa banhof o se om dom vill hjälpa mig.
Nån mer än mig som inte har nån fiber just nu?
Helt dött i mölnlycke.
Fortfarande ingen som har något telefonnummer till nån jour (jag vet att vi inte bör ringa dit men jag blir så förbannad när dom inte kan hålla vad dom lover. Framtidens bredband bla bla bla. Framtidens bredband skall vara snabbt och stabilt men mer stabilt än snabbt).
Jag kommer iaf att ringa dom på måndag. Jag skulle vilja uppmana alla som har problem att göra det. Ensam hörs jag inte. Men är vi tillräckligt måna så hörs vi och kan påverka!

#EDIT#
Eftersom min ISP alltele hade stängt provade jag o ringa banhofs support istället. Han var väldigt snäll och kollade trafiken mot banhof kunder i området och fick inte mycket tillbaka. Så något fel är det. Han var snäll och tog upp en felanmälan.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

Mölnlycke? Framtiden AB har väl inga bostadsbolag som har bostäder i Mölnlycke? Är det kanske gamla GothNet du menar?

Permalänk
Skrivet av Xake:

Mölnlycke? Framtiden AB har väl inga bostadsbolag som har bostäder i Mölnlycke? Är det kanske gamla GothNet du menar?

Framtiden AB och Itux. Är det samma företag eller e det 2 olika. Jag har fiber via gothnet:s gamla nät. Nu har itux hand om nätet. När gothnet hade hand om fibernätet så funkade det utmärkt. Innan Itux tog över fibernätet så hade jag ett eller två avbrott på 5 år. Nu har jag ett avbrott minst 1 gång varje månad!
Det är massa små avbrott pga att dom uppgraderar hela tiden. Det är väl bra men man får aldrig reda på detta i förväg och ringer man sin ISP så får dom aldrig reda på nåt heller.

Jag har nu fått tillbaka nätet.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Framtiden AB och Itux. Är det samma företag eller e det 2 olika. Jag har fiber via gothnet:s gamla nät. Nu har itux hand om nätet. När gothnet hade hand om fibernätet så funkade det utmärkt. Innan Itux tog över fibernätet så hade jag ett eller två avbrott på 5 år. Nu har jag ett avbrott minst 1 gång varje månad!
Det är massa små avbrott pga att dom uppgraderar hela tiden. Det är väl bra men man får aldrig reda på detta i förväg och ringer man sin ISP så får dom aldrig reda på nåt heller.

Jag har nu fått tillbaka nätet.

Det är samma. driftas fortfarande utav ITUX. vilket är den sämsta KOn någonsin oavsett vart man sitter, Itux är ett skämt