Permalänk
Medlem

Håller på o tankar.Nån som har hunnit testa p pc än?

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det var kul :D...Stängde av alla hjälpmedel och klarade knappt komma i mål haha.

Måste säga att de fixat till riktigt bra känsla när man sitter i bilen! Kommer skaffa ratt nu då piltangenterna inte ger samma känsla.

Är positivt överraskad faktiskt. Iaf nu i början :). Känns som spelet är vällpolerad och det kommer ta tid att lära sig köra bra. Dvs inget arkadlir där man behärskar svängarna efter 2 minuter.

Det finns lite inställningar för hur bilen ska bete sig så nog ett måste att testa detta med ratt.

Permalänk
Medlem

Kan hålla me ovanstående...Bra skön lir när man stänger av all hjälpmedel som finns.Specielt i driftningen e de as kul:D...blir givitköp.Måste skaffa ratt asså:D

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk

handbromsen ärju lite väääääääääl överdriven

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Har lirat lite mer nu och spelet är mer arkadaktig med hjälpmedel på men mycket lättare också! Så det är ett spel man kan växa i och lära sig köra bättre och bättre medan man stänger av det som inte behövs sen.

Jag lär garanterat köpa spelet iaf. Bästa bilspelet till PC på ett bra tag. Ingen simulator kanske men för oss som gillar nåt mitt emelan är det perfekt!

Spelet flyter på bra också. Mycket bättre än NFS ProStreet iaf. Frågan är om det kommer vara roligare i längden.

Nu bara vilken ratt man ska ta hehe. Momo är för gammal och G25 är för dyr. Att det ska vara så få rattar att välja på är inte kul... Synd de inte säljer G25:an med bara pedaler som "budget"-variant för runt 1000-1300 som ersättare till Momo.

Permalänk
Medlem

Fn driftningen e as kul juh....Blir o skaffa mig en G25 o spelet:D

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem

Ja spelet är skitkul! Dock inte rört driften sedan första försöket där man blev totaltägd! fick 34 poäng medan den andra snubben fick 200000 eller nåt sånt hahaha...

Nån som testat sig fram än ifall skador på bilen är bundna till svårighetsgraden? Kör på normal nu och då tål bilen alldelles för mycket stryck. De skulle haft flera lägen där man ändrar hur mycket realism man ska ha eller där realismen stiger iom svårighetsgraden man väljer. Annars är det lite för mycket arkadaktigt.

Permalänk
Medlem

Ni verkar gilla spelet iallafall Ska tanka demot o testa det idag.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

spelet är skit, inget jag tänker köppa ialafal

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet är kul, bra kontroll över bilen och bra grafik.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Avstängd

fan va nice spel! ska köpas!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Japp, bra spel och ser bra ut också och flyter på bra.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Detta blir ett givet köp o hoppas de e nå rolig onlineläge på driftningen:D
Käringen gnäller när jag sitter här o driftar o är inte me henne:P
Ne det skall bli en ratt o detta spel när de kommer

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem

Visst det va kul på sitt eget sätt men en konkurrent till GT som dom har skrivit.. knappast ,två helt olika spel.
detta är en arkad racer typ som DIRT, eller Sega Rally.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Synd att man inte kunde lira driftning online nu.Hoppas att man kan de sen när spelet släpps.

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem

någon som kan länka till demot?

Visa signatur

Apevia X-Plorer + Apevia 450W | Asus M2N-E | AMD Athlon 64 x2 4200+ 2.21GHz | 2x1024 mb PC4300 667MHz | Sparkle 8800GT 512mb |

Permalänk

är redan länkat högst upp på dena sida, men här http://downloads.gamezone.com/demosfiles/t28774.htm

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Avstängd

ser gött ut

vet någon när det släpps

Permalänk

Bland dom sämsta bilspelen jag spelat på länge.

när man väl fick G25an att funka(verade som man inte fick ha pedalernas saturation på 0%) så testade jag driftingen. bilen kändes som en båt ungefär i styningen,och bilen var nog den "kraftfullaste" jag varit med om.
växlarna hade ju ingen betydelse både spann och accelererade lika mycket i ettan som femman haha

sen testade jag banracingen me innan jag gav upp, denna gången med alla driving aids påslagna, var som att köra gocart, nära på omöjligt att inte hålla sig på banan, fast där ville man ju inte vara för ain verkade tro att det var destruction derby.

var ju dock rätt snyggt om än väldigt väldig likt Dirt, och precis som i Dirt så suger det att spela med ratt. visserligen hört att Dirt åtmonstone skulle vara spelbart med handkontroll så det kanske detta är oxå. kommer hålla mig till GTR och RBR även i fortsättningen

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem

Testade onlinerace och första testet slutade med ett gäng tjecker som racade varpå den som var framför mig backkraschade mig i starten, anar jag en konspiration mot den enda svensken i loppet? ;):D

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

kör jag med driving aids (stabilitet + antispinn) så blir det lite för lätt men utan så kan jag inte ta en enda kurva utan att bilen hamnar i sladd (även om man kör med touring cars).. nåja man ska nog inte spela det här spelet med tangentbord..

skademodellen är inte så imponerande jämfört med burnout eller carmageddon, känns som om det är en svart solid tegelsten i mitten som inte går att deformera och ett tunnt skal av plåtfolie till kaross.. ändå tål bilarna en hel del stryk.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är inte repriserna mycket grymmare än i andra bilspel? Speciellt på stadsbanan med mustangen. Annars tyckte jag spelet verkar bli bra...

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet var riktigt grymt,dock har jag bara kört 2st race änså länge.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mv920
Är det bara jag eller är inte repriserna mycket grymmare än i andra bilspel? Speciellt på stadsbanan med mustangen. Annars tyckte jag spelet verkar bli bra...

Jo då. Du har allt rätt!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Vilken jäkla besvikelse. Kommer hem och kör igång installationen, väntar tålamodigt en liten stund. När jag väl försöker starta igång spelet så belastas datorn i någon sekund, men utan något positivt resultat. Testar att starta från olika startpunkter, varav jag till slut hamnar i huvudfoldern, och försöker starta direkt från GRID.exe. Det enda jag får är sedan att "Säkerhetsmodul 6000" krävs för att starta spelet, och nedan följde en länk till något relaterat till SecuROM.

Vem fan är smart nog att sätta SecuROM-skydd på ett förbannat DEMO?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har grafikproblem? Allt flyter på som bara fan, men det blir sådana där grafik-problem. Filmklipp nedan som berättar hur jag menar.

GRID grafik-problem

Vet ni varför?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Är det bara jag som har grafikproblem? Allt flyter på som bara fan, men det blir sådana där grafik-problem. Filmklipp nedan som berättar hur jag menar.

GRID grafik-problem

Vet ni varför?

du har ett radeon x1950 grafikkort.. byt till catalyst 8,2 så försvinner problemet. verkar vara ngt med just de korten, hade exakt samma fel och efter att jag bytte så funkar det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dredface
du har ett radeon x1950 grafikkort.. byt till catalyst 8,2 så försvinner problemet. verkar vara ngt med just de korten, hade exakt samma fel och efter att jag bytte så funkar det.

Ok, tack! Ska testa

EDIT Det gick med v8.2 och fick därmed testa GRID med allra högsta upplösning men med inget AA på. Laggade nada. Kändes gött, för hur många bilar det än var på en o samma skärm i DiRT, laggade det otroligt mycket. GRID o DiRT är ju av samma grafikmotor, så jag tycker de har gjort motorn mycket stabilare denna gång.

Körkänslan kändes alldeles för mycket arkad och force feedback'en kändes knappt när jag körde som vanligt, även om jag hade vibrations-styrka o de andra inställningar på allra högsta. Repris-läget var ruggigt nice faktiskt. Kunde spola fram och tillbaka för att se krascher in i minsta detalj. Ska bli intressant o se hur de lyckats göra motorn till Operation Flashpoint 2

Tänk er att man är en soldat uppe på ett berg o ser ett stillastående fientligt fordon 600 meter framför dig. Du lägger dig ner med ditt sniper-givär med ljuddmäpare, siktar in på motorhuven och avfyrar ett skott. Lyckligtvis träffar du bensintanken som börjar läcka. Den ont anade fienden märker inget, tänder en ciggaret och lutar sig mot motorhuven.

Under denna tiden hinner bensinen skapa en stor pöl och soldaten tar sitt sista bloss. Han kastar ciggen på marken och efter några sekunder senare fattar bensinen eld. Soldaten har nu hunnit att sätta sig ner på förarsätet för att åka där ifrån. Strax därefter exploderar bilen.

That's Operation Flashpoint 2 with the Neon Engine for ya'!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jasså du har bensintanken under huven på din bil du (?). Måste bara fråga vad är det för bil? Är det en gammal hederlig folka bubbla?

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk

min gamla volvo hade det, en plast dunk

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo