Tillverka lock till topphålet på Antec P182?

Permalänk
Medlem

Tillverka lock till topphålet på Antec P182?

Likt många andra tvivlar jag på att jag verkligen behöver fläkten i taket på min P182 och funderar på att montera bort den samt täcka över hålet. Problemet är att jag vill göra det lite snyggt och inte bara dra gaffatejp över. Funderade lite smått på att låta tillverka en metallplatta som passar det nedsänkta området runt fläktöppningen samt krokar i hålen där man fäster spoilern normalt. Är det någon här som gjort något liknande, eller har tillgång till utrustning för att mönstersåga metall, här? Hittar jag inte någon som kan fixa det åt mig kan jag ju alltid köpa en Dremel och göra en metallplatta utan krokar, utan dra skruvar genom de befintliga hålen i locket.

Permalänk
Medlem

fixa svarta skruv och gör en platta och sätt den på insidan, bättre å låta utsidan vara rep/annat skit fri

Permalänk
Medlem

Fast jag tänkte att man kan ju utnyttja nedsänkningen på ca 0,3mm runt fläkthålet och försöka få en helt platt ovansida. Det borde ju inte orsaka några skador på lådan tycker jag. Det enda jag kan tänka mig är en risk vore väl ifall jag försöker göra krokar som går ner i spoilerhålen, och dessa skadar plasten eftersom de skulle vara smala och hårda.

Permalänk
Medlem

det har du ifs rätt i, bara å köra skruv med platt topp och dra åt med bult innifrån. Enda som är svårt/tar tid är att skära plattan bra.

Permalänk
Avstängd

varför ta bort hålet du har väl fortfarande fläkt gallret eller? det kan vara ett bra utag för luft så slipper lådan bli så varm ..eftersom värme stiger så är det helt utmärkt

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siggemc
varför ta bort hålet du har väl fortfarande fläkt gallret eller? det kan vara ett bra utag för luft så slipper lådan bli så varm ..eftersom värme stiger så är det helt utmärkt

För att få en tystare låda då oljud smiter ut där?

De har pratat om just detta på silentpcreview.com:

http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=45645

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

Som Gurra säger, i första hand för att få en tystare låda. Sen vill man ju inte att damm och annan skit trillar ner där och så finns väl risk att bakfläkten suger in luft genom toppen ist. för fronten som man normalt vill.

Provade att göra ett lock i papp men jag mätte fel så det blev en stor glipa hehe.

Permalänk
Medlem

Mmm, att antec själva inte säljer ett sånt där "lock" är skumt tycker jag...

Jag funderar på att leta fram en 12x12 cm plexiglasskiva och fästa den där fläkten normalt sitter... Det är nog det närmsta en "fönstermodd" jag nånsin kommer komma

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag har skickat ett par mail till Antec och påpekat att det här skulle bli ett populärt tillbehör, men jag fick svar i stil med "This accessory is not available" och "The hole is keep the heat out of the case".

Tänkte försöka hitta en skiva av ngt slag och såga ut ett eget lock. Min Steelpad är ungefär rätt tjocklek och matt svart, fast den använder jag ju