Separat HD DVD codec?

Permalänk
Medlem

Separat HD DVD codec?

Köpte en Toshiba Intern IDE HD-DVD Läsare SD-H802A för att ha som backup till mina HD DVD skivor ifall min stationära spelare går sönder. Men den vill inte kännas vid det formatet när jag laddar en HD skiva så händer inte mycket och windowsXPs "Den här Datorn" klassar ned spelaren till en "CD-enhet" men med en standard DVD laddad så står det "DVD-VIDEO" som det ska. Varken PowerDVD eller MpcStar vill spela upp mina HD DVDer så jag undrar vad som fattas. Den är installerad i min TVdator.
Googlat lite mer, förefaller som jag behöver köpa ett nytt PowerDVD 8 Ultra för 99$ som sedan behöver hackas för att låsa upp HD DVD kompabiliteten som var standard i version 7 Ultra vilken CyberLink slutat sälja, inte så konstigt att Webhallen säljer ut spelaren på "Rea".

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Ladda hem och installera CCCP, öppna media player classic och ta "öppna dvd", funkar för mig och blu-ray iaf.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Nej, inte för mig, MediaPlayerClassic säger "Cannot find DVD directory". Zoom och VLC media player vill inte heller.

Jag har mailat Webhallen med den fråga som mitt första inlägg innehåller, men de har inte svarat ännu. http://www.webhallen.com/prod.php?id=82284
innehåller ingen information om att det krävs mjukvara som inte går att köpa för att den ska kunna visa HD DVDer, så retur till dem på grund av detta förefaller vara vad som återstår.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk

Vet inte om man blir nåt klokare av det här men skadar ju inte att läsa för dig.

http://en.wikipedia.org/wiki/VC-1

Hoppas du får den att funka, förutom alla butiker som säljer ut HD-DVD så lär du finna många privatannonser allt eftersom där folk slänger ut sina "samlingar".
Kika på Axelmusic om du vill ha större sortiment btw.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Inte mycket klokare.
Problemet är såvitt jag kan förstå att de codec som behövs för att det ska fungera inte är tillgängliga (borde varit med varan vid köp) så det som står på sidan jag beställt från är inte sant. Eftersom hårdvaran behöver patentskyddade mjukvaror som inte ingår i vanliga operativsystem eller tillgänliga uppspelarprogram för att spela HD DVD ROM.
citat:
"Supported disk formats
• CD-ROM, CD-ROM XA, CD-DA, CD-i/FMV, CD-i Bridge Video-CD, CD-Text, CD-Extra/CD-Plus, CD-R/RW, DVD±R/RW, DVD-ROM, DVD±R DL, HD DVD-ROM"
slut citat.
Men ifall säljande bolag upplyst om detta så blev de ju inte av med produkten, förståeligt men knappast god affärssed.
Den kostade ju bara som tre vanliga interna DVD ROM läsare så de räknar nog kallt med att kunderna inte orkar bråka.
Nej jag kommer inte att köpa fler HD DVD skivor, har redan gått över till SONYs format fast jag inte tycker om deras tjafs med regioner.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Du behöver Powerdvd eller dylikt program för att spela upp HD-DVD/Blu-Ray.

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

Hittade ett restlager av PowerDVD 7 Ultra (den som stöder HD DVD, och som inte finns hos CyberLink längre) hos Dustin Home. Inte billigt men hobbier ska ju kosta

Glädjen blev kortvarig. Mitt exemplar av PowerDVD7Ultra godkänner inte sin egen bifogade CD-Key "Your CD-key is incorrect. Please try again. (0x80ab0005)".
Vilket jag naturligtvis reklamerade till säljaren, DustinHome, men de upplever inte att det är deras bekymmer; citat "Rekommenderar då att du kontaktar tillverkarens support för att få hjälp med detta" slut citat.
Tjatat på CyberLink tre varv tillsist fick jag den 3/5 en fungerande CD-Key av dem. DustinHome slutade svara på mina ebrev direkt efter det jag citerade...
Redigeringsorsak: uppföljning.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift