Firefox bugg i OS X

Permalänk
Medlem

Firefox bugg i OS X

Tjena.

Andra gången det här händer nu så börjar bli lite irriterande..

Jag surfar vanligt i Firefox, sen vill jag öppna ett nytt fönster genom att antingen Äpple+N eller i Arkiv -> Nytt fönster.

Problemet är att fönstret som jag öppnar (det nya) minimieras till typ 1 pixels bred.

Tidigare när jag fick det här problemet installera jag om firefox, har för mig att det inte räckte och jag va tvungen att gå igenom flera andra gjreer, ta bort massa config filer osv, och d e lite opraktiskt att behöva installera om saker istället för att lösa problemet.

Så vet någon hur man löser det här problem? Postar bild på hur d nya fönstret ser ut

http://img166.imageshack.us/img166/2586/firefoxnz7.png

Som ni ser är den ungefär 1 pixel bred men lika hög som fönsterfältet (den med 3 prickar för minimering, maximering osv)

Jag märkte även att dockan påverkades lite mysko (vet inte om d beror på samma sak), men vet inte varför, bilden nedan är iaf bild på hur en minimerad sida ser ut (alltså inte en av de "NYA fönstrena" jag försöker öppna)

http://img180.imageshack.us/img180/4848/dockanfo3.png

Permalänk
Medlem

Pröva flytta mappen ~/Bibliotek/Application Support/Firefox till t.ex. skrivbordet och starta om Firefox.

Permalänk
Medlem

Då försvinner väl alla mina inställningar? Och det vill jag ju inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Banezaka
Då försvinner väl alla mina inställningar? Och det vill jag ju inte

Det hjälper ju inte att bara installera om .app:en då det inte finns något där som förändras över tiden?

Antagligen är det någon av dina inställningar som b0rkat sig, t.ex. ett plugin som inte är 100% kompatibelt eller liknande.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att behålla enbart pluginen man har och ta bort alla andra inställningar?