Permalänk

Jepp, men kabel måste du köpa separat. (riktigt snålt,, om du frågar mig)

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Nix tror inte det är batteriet..Det va över halva kvar så det kunde det inte va..
TV??Jag köpte min i tors så jag såg nått att det finns men har inte kollat det ännu..

Permalänk
Medlem

Kanske inte en schysst jämförelse då det är helt olika mobiler...

Men hur är den jämfört med X1:an?

Är sugen på antingen C905 eller X1 just nu nämligen...

/Jocce

Visa signatur

Min fotosida: http://www.jocce.se
Sveriges Nya Fotoportal: http://www.fotointresse.se

Permalänk
Medlem

Hejsan! Tror jag hittat rätt, det är så att jag har starka planer att köpa denna telefon, gör jag rätt i så fall? Eller finns det någon liknande telefon som är bättre?

Permalänk
Medlem

Re: c905..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marika79
Ang knapplåset så går det väl att sätta på den automatiskt... Kolla instruktionsboken på knapplås.Där står det hur du gör...

Jo det stämmer att knapplåset går igång automatiskt när man inte pratar i telefonen men min fråga var hur man får igång det under ett samtal.
Detta har jag inte hittat någon information om vet att det gick med K800 iallafall.

Permalänk

Nån´mer som har testat att uppgradera till senaste firmwaren och märkt att GPS:n strejkar?

EDIT
Det var tydligen så att det behövdes flashas om en gång till och eller göras en total återställlning innan/efter.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Tror bara foto-visning är supportat på TV-Out, SE verkar pusha för att man ska använda DLNA

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pandemon
Tror bara foto-visning är supportat på TV-Out, SE verkar pusha för att man ska använda DLNA

DLNA och TV-out är två skiljda saker?

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

TV-Out går via en kabel såvitt jag fattat det från SEs hemsida.
http://www.sonyericsson.com/cws/products/accessories/overview...
DLNA via WLANet...

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk

Jag är fräck och ställer frågan även i detta forum:
Nån som har märkt att volymen har blivit svag i bluetooth headset (jag har Jabra) efter uppgradering av telefonen?

Fixat med total återställning! Tråkigt att nya uppdateringar ofta skall medför problem och ofta rena försämringar på vissa fronter! Fan va trött man är på att vara bolagens beta testare!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Hejsan! Köpte igår en C905..Har nu några frågor om den:

Nr1. Går det inte att ha mp3 som sms signal? Det har alltid gått med SE har jag för mig..

Nr2.Fattar inte det här med gps eller wayfinder,är det samma? Kostar det nåt att använde det? Har comviq..Kopplar den upp sig med gprs när man använder det,då kostar det väl???

Nr3. Finns det några bra program till telefonen? Hade en symbian mobil förut och då fanns det massor,nåt tips??

Tacksam för all hjälp kompisar....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filkon
Hejsan! Köpte igår en C905..Har nu några frågor om den:

Nr1. Går det inte att ha mp3 som sms signal? Det har alltid gått med SE har jag för mig..

Nr2.Fattar inte det här med gps eller wayfinder,är det samma? Kostar det nåt att använde det? Har comviq..Kopplar den upp sig med gprs när man använder det,då kostar det väl???

Nr3. Finns det några bra program till telefonen? Hade en symbian mobil förut och då fanns det massor,nåt tips??

Tacksam för all hjälp kompisar....

1. Japp det går. Bara att köra: "använd som" och välja.

2. GPS är ju själva navigeringssättet via sateliter (välj gärna A gps i hemmanätverket i inställnigar) Wayfinder är ett navigeringsprogram.

3. Ladda hem opera mini samt arla kokbok via tele2:s hem(wap)sida.
Sedan finns "tracker" ett träningsprogram kopplat till GPS:n. Kan vara lite knivigt att få tag på. Men man går via fun and downloads(SE:s wapsida i din webläsare) och ibland måste man (hitta)ändra i inställingarna där att man har en K800 eller K810 får att man ska hitta detta program och ladda hem det.
Dryckmaten.finns att ta hem via vin&sprits hemsidapå vanliga nätet men kan kärva med att skicka hemnladdingslänken till din lur. Jag har också mobile solar system på min lur- finns nog på getjar.com(vanliga webben).
Finns en massa på getjar.com, allt är inte gratis o en del är testvarianter.
Men sök på javaprogram där så hittar du hur mycket som helst!

Om du ska konfigurera e-post klienten (finns under menyn meddelanden) så ska du för utgående server fylla i mail.tele2.se så att du också kans skicka mail!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Sådär, då var jag och köpte en C905 (igår!)

Verkar trevlig, trots sin storlek!

Har inte hunnit testa kameran ordentligt ännu, men återkommer mer mer ingående test senare!

Gav 4595:- kr för den, Expert i barkaby har prisgaranti och -5% om du hittar lägre pris nånstans i barkaby (Mediamarkt hade den för typ 4800:- så drog ner till Expert och fick billigare!) Nöjd då det var billigare än billigaste på prisjakt!

Första intrycket då?
Läckert förpackad, snygg låda/kartong!

Valde en svart, dels hade inte den "vita" (silver) kommit samt att den såg inge snygg ut (fanns Dummy på plats)

Trevligt att de skickar med både "stort" (2 GB) minne, datakabel, stereohandsfree, USB-minneskortsläsare, handledsrem i läder (troligen inte äkta) och såklart laddare!

Telefonen då? Sliden känns bättre än tidigare modeller, men känns fortfarande lite "klen", men tiden får utvisa vad den går för
Sliden till linskyddet känns dock ännu mer plastig och "rackig", får se hur den håller ihop!

Menyn, ja den känns tyvärr lite "stenålders", inga större nyheter här och den är tyvärr i vissa lägen lite långsam (gäller hela telefonen!).

Program och funktioner: Finns de "vanliga" funktionerna plus GPS och Wlan, Google Maps finns också och även "Wayfinder", inte hunnit testa GPS funktionen ännu tyvärr!
Wlanet verkar funka helt okej, tillräckligt snabbt enligt mig, men tyvärr så finns mer att önska hos webläsaren som inte riktigt klarar av att visa vanliga sidor på ett vettigt sätt!

För mig som skriver mycket SMS finns det två saker som stör, dels laddaren som sitter på sidan (man kan inte hålla telefonen optimalt med den i) samt knapsatsen, både utformningen och placeringen!
Utformningen är inte direkt otimal då den är helt plan, med andra ord känner man inte riktigt till 100% vart nästa knapp är. Placeringen av de övre 3 knapparna (1, 2 och 3) är lite för nära sliden (eller sliden borde gå en liten bit högre upp) vilket gör att det är knepigt att skriva snabbt. Tror dock detta är lite av en vanesak! (Stora testet, att skriva sms när jag kör bil utan att kolla på telefonen återstår dock!)

I övrigt är det lite synd att de inte smällt in en kamera på fronten för videosamtal, och stör mig lite på att man inte kan fälla in eller ta bort fästet för handledsremmen!

Kommer säkert mer synpunkter när jag testat den mer!

/Jocce

Visa signatur

Min fotosida: http://www.jocce.se
Sveriges Nya Fotoportal: http://www.fotointresse.se

Permalänk
Medlem

HAHAHA FÖRSTA PROBLEMET HAR DYKT UPP FÖR MIG

Earphone har slutat fungera jävla piss också , har fan haft k800,k810i,k850i samt c902 och ingen av dom har det hänt på hahaha

Permalänk
Medlem

va? earphone? Hörlurarna?

:S

Permalänk
Medlem

den lilla högtalaren som sitter längst upp , du andvänder det för att höra den andra personen

Permalänk

Väldigt intresasnt läsning, Jocce81!

Du tycker telefonen verkar seg ibland. Alla andra "Fanboys" skriker ju om hur snabb den är. Som jag ser det så överdriver dom! Jag klämde på den på mediamarkt i fem minuter, och jag var inte heller imponerad av farten i den. Visst, den var snabbare än förra årets telefoner, men någon stor förbättring är det inte.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Väldigt intresasnt läsning, Jocce81!

Du tycker telefonen verkar seg ibland. Alla andra "Fanboys" skriker ju om hur snabb den är. Som jag ser det så överdriver dom! Jag klämde på den på mediamarkt i fem minuter, och jag var inte heller imponerad av farten i den. Visst, den var snabbare än förra årets telefoner, men någon stor förbättring är det inte.

Jag personligen upplever den inte som seg, men det är väl som med allt annat en smaksak. Är min första S-E telefon på mycket länge, så delen med "fanboys" kan du skippa i det här fallet.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Väldigt intresasnt läsning, Jocce81!

Du tycker telefonen verkar seg ibland. Alla andra "Fanboys" skriker ju om hur snabb den är. Som jag ser det så överdriver dom! Jag klämde på den på mediamarkt i fem minuter, och jag var inte heller imponerad av farten i den. Visst, den var snabbare än förra årets telefoner, men någon stor förbättring är det inte.

Den kanske är snabbare än förra årets modeller, men för mig blev det en "direkt" jämförelse mot K750, som jag haft innan, och den är MYCKET snabbare helt enkelt!

/Jocce

Visa signatur

Min fotosida: http://www.jocce.se
Sveriges Nya Fotoportal: http://www.fotointresse.se

Permalänk
Medlem

Har också precis köpt denna, men jag kommer inte ut på nätet. Har ingen internetprofil. Hittar inte telefonen i listan på ericssons hemsida. Någon som har länken så man kan få inställningarna skickade?

är säkert bara jag som är blind.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xpkt
Har också precis köpt denna, men jag kommer inte ut på nätet. Har ingen internetprofil. Hittar inte telefonen i listan på ericssons hemsida. Någon som har länken så man kan få inställningarna skickade?

är säkert bara jag som är blind.

Min hämtade inställningarna själv
(Telia) dock inte provat om de funkade, utan bara surfat via Wlan!

/Jocce

Visa signatur

Min fotosida: http://www.jocce.se
Sveriges Nya Fotoportal: http://www.fotointresse.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xpkt
Har också precis köpt denna, men jag kommer inte ut på nätet. Har ingen internetprofil. Hittar inte telefonen i listan på ericssons hemsida. Någon som har länken så man kan få inställningarna skickade?

är säkert bara jag som är blind.

Gå in på din operatörs hemsida och skicka inställningarna till dej själv därifrån.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Gå in på din operatörs hemsida och skicka inställningarna till dej själv därifrån.

jo jag försökte det, har telia. Men telia har inte lagt upp inställningarna för telefonen än.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xpkt
jo jag försökte det, har telia. Men telia har inte lagt upp inställningarna för telefonen än.

Välj inställnigarna till C902 eller K810. Borde funka med dom.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan uppdatera C905'an via software update om man har en köpt från 3?

Funderar på att skaffa en C905'a här snart.

En annan sak är att den inte stödjer Turbo 3G vad jag ser. Det ser jag som en miss som gör att jag tänker både 2 och 3 gånger innan jag köper den. Vill kunna köra luren som modem på min bärbara då jag är på sjön.

Mvh dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Någon som vet om man kan uppdatera C905'an via software update om man har en köpt från 3?

Funderar på att skaffa en C905'a här snart.

En annan sak är att den inte stödjer Turbo 3G vad jag ser. Det ser jag som en miss som gör att jag tänker både 2 och 3 gånger innan jag köper den. Vill kunna köra luren som modem på min bärbara då jag är på sjön.

Mvh dax

Kolla med 3 vad dom säger om uppdateringar. Jag vet ej om 3 brandar sina lurar. Men det går ju också att ta bort och göra den till en "vanlig" telefon.
Den stöder HSDPA och det är väl samma sak som turbo 3G.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

synd att den silvriga skall vara så försenad.

den skulle vara hos katshing i fredags men nu verkar den vara försenad igen

Permalänk

Kalenderhändelser direkt på startskärmen:
http://www.bermin.net/mobytoday.html
prova gratis i 20 dagar. Kostar sedan 9 dollar.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk

Har du hört något hur lång försening det är.Jag har också beställt en silver:)

Permalänk
Medlem

Skulle det inte komma ut en guldfärgad C905 också?