Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Jag kan bekräfta att C905 inte har sekundär kamera för videosamtal på fronten

Du får glatt ställa dig framför en spegel då du ska ringa videosamtal.

Jajamän, så ligger det till. Men vad gör det, telefonen är såpass snygg att jag gärna flashar med den framför spegeln ;).

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Jag har lekt med min c905 hela helgen och är supernöjd med telen.
Det bästa enligt mig är just batteritiden som håller ruskigt bra. Även när man pratar mycket i den, vilket jag gör. Ca 3h om dagen

Mobilen är snabb i menyerna, sliden känns bra och stabil. Kameran är bra den med. Den kommer att ersätta min digitalkamera. MEN jag är inte så noga med bilder.

För övrigt finns det ju en del att önska på mobilen. Känns som att SE på riktigt nu sorterar sina mobiler i kategorier. Jag menar varför inte ha en FM-sändare som på w980? Varför inte ha en kamera fram så man kan ha videosamtal? 2009 nu faktiskt och mobilen kostar faktiskt 4800kr.?!

Knappar känns bra, god tryckkänsla tycker jag. Keypaden/joystick känns bra. I uppvikt läge så glappar sliden något, påminer om n85 ibland. Annars så känns telefonen gedigen och väldigt välbygd. Personligen älskar jag designen på den.

Annan funktion som är grymm är wi-fi, fungerar strålande.

Jag var ledsen när min k800 dog, grät när min w910 skulle säljas MEN nu är jag levande igen ). Denna lur är en keeper! Jag kommer att behålla den. i 6 mån i alla fall )

Visa signatur

SAMSUNG NP900X3C

Permalänk
Medlem

Xsly: Lite provbilder kanske?

Ang WiFi; Hur funkar surfandet?

/Jocce

Visa signatur

Min fotosida: http://www.jocce.se
Sveriges Nya Fotoportal: http://www.fotointresse.se

Permalänk
Medlem

bilder kommer upp lite senare..

Surfandet funkar super med opera mini. Inga problem alls

Visa signatur

SAMSUNG NP900X3C

Permalänk

Hur fungerar surfandet via wlan om du tex har musikspelaren igång samtidigt?

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Om man connectar med wlanet då ska den inte tanka från operatörens nät? måste man inte göra en inställning i streaming settings och sätta på wifi9?

tycker det är svindåligt att där inte finns kartprogram och att gps är så beroende av internet

Permalänk
Medlem

var inne o klämde på den idag, vad som slog mig var att den va relativt stor, och dessutom tjock. var ju lite synd

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Mja jag tycker inte att det känns stor. Dock lite tyngre än vad jag är van vid..men jag är stark och orkar bära den...HELA dagen lång!

Bra tråd för bilder med C905:
http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=171773&start=1...

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Hur fungerar surfandet via wlan om du tex har musikspelaren igång samtidigt?

Finns det ingen som kan svara på min relativt simpla fråga? Det borde ju inte ta mer än 120 sekunder att utföra?

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk

Sorry men jag har inget WLAN som funkar men om jag drar igång WI-FI och söker o joxar (jag söker och hittar nätverk man kan ansluta men tydligen ej surfa med det) och spelar musik så går det utmärkt..inget hack eller tjafs.

Jaha. Första dammpartikeln innanför linsglaset! Den sabbar bilderna ibland..skit! Samma sjukdom som K850 hade!
Jag hade min K850 inne på service för just detta men till slut tog jag bort linsglaset och så var dom problemen borta(och garantin, men det hade bara varit att sätta dit glaset igen)
Men min C905 vågar jag mej nog aldrig på att öppna. Och hur kul är det med detta damm. Jaja jag får hoppas att den partikeln flyttar på sej..grrrr

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

finns där inte media spelare till sony ericsson?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Sorry men jag har inget WLAN som funkar men om jag drar igång WI-FI och söker o joxar (jag söker och hittar nätverk man kan ansluta men tydligen ej surfa med det) och spelar musik så går det utmärkt..inget hack eller tjafs.

Jaha. Första dammpartikeln innanför linsglaset! Den sabbar bilderna ibland..skit! Samma sjukdom som K850 hade!
Jag hade min K850 inne på service för just detta men till slut tog jag bort linsglaset och så var dom problemen borta(och garantin, men det hade bara varit att sätta dit glaset igen)
Men min C905 vågar jag mej nog aldrig på att öppna. Och hur kul är det med detta damm. Jaja jag får hoppas att den partikeln flyttar på sej..grrrr

Hade samma problem på K750i...fick det fixat på garantin typ 2 eller tre gånger..sen tröttnade jag och plockade isär den själv varje gång!

Dumt att den inte är ordentligt tätad just runt linsen!

/Jocce

Visa signatur

Min fotosida: http://www.jocce.se
Sveriges Nya Fotoportal: http://www.fotointresse.se

Permalänk

Jo jag kan skicka tillbaka den på DOA och få en ny relativt snabb men jag drar mej ändå för att göra det. Jag hoppas väl på att det inte blir mer damm och att den dammpartikeln kanske var där från början.
Annars så får jag väl pinna iväg till grannstaden och få det fixat på stört när DOA-veckan har gåttt ut.

@infreeze
Klart att det finns en mediaspelare! En bra sådan också! Ett halvt snäpp bättre än den i K850 pga att ljudet är ej strypt/förtängt (som det var på min två senaste firmwareuppdateringar till K850:n) på högre volymer.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Sorry jag menar en videospelare som typ klarar av att streama asf eller vafan som helst ifrån nätet

Permalänk

Harnte testat dä. Men K850 kunde ju visa film/streama har jag för mej så då måsta ju denna klara det med!

Någon som har märkt att navigationsknappen har lite sämre respons när man trycker den åt neråt-hållet?
Så länge den inte blir värre så låter jag det bero men jag har bara till imorgon på mej att testa innan DOA går ut på den.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infreeze
Sorry jag menar en videospelare som typ klarar av att streama asf eller vafan som helst ifrån nätet

Jo det har den. Kommer inte ihåg vilka format som exakt stödjs, men alla mobilformat klaras av iallafall.

Permalänk
Medlem

Vad säger SE's Garantier om jag köper telefonen utomlands? (Dubai)?

/Jocce

Visa signatur

Min fotosida: http://www.jocce.se
Sveriges Nya Fotoportal: http://www.fotointresse.se

Permalänk

Det borde vara samma garanti världen över kan jag nästen lova. Men ring SE:s kundsupport i Sverige och fråga! Du hittar deras nummer på hemsidan.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Är det nån mera som har problem med wifi varje gång jag ansluter till någon AP så funkar det inte att surfa inte ens med gprs. Börjar bli riktigt störande när man har tillgång till ett nätverk men inte kan surfa via det.

Permalänk
Medlem

En fråga till er som har haft C905 ett par dagar, hur uppfattar ni sliden på luren?

En kollega på jobbet avrådde mig starkt till att köpa just denna pga SE-slides överlag.

Några åsikter?

Mvh

Visa signatur

Fetischism

Permalänk

Då får din kollega revidera sin uppfattning kanske eftersom att dom flesta på t.ex esato.com har noterat att slidern är helt okej. En del har noterat lite vickande i sidled men det tycker jag bara är normalt. Min slider är helt superbra i alla fall!

@z3r
Jag har nog samma "problem" när jag försöker surfa via wi-fi så kan jag ej surfa alls. Kanske helt enkelt blir så när man har prioriterat wi-fi som första uppkopplingsval eller helt enkjelt väljer att surfa med wi-fi och inte får tillgång till nätverket. Men man kan ju tycka att det då automatiskt skall koppla om till 3G, Hdspa eller gprs. Hmm vi får forska i detta! Kanske en "glitch" som en firmwareuppdatering kan fixa!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Då får din kollega revidera sin uppfattning kanske eftersom att dom flesta på t.ex esato.com har noterat att slidern är helt okej. En del har noterat lite vickande i sidled men det tycker jag bara är normalt. Min slider är helt superbra i alla fall!

@z3r
Jag har nog samma "problem" när jag försöker surfa via wi-fi så kan jag ej surfa alls. Kanske helt enkelt blir så när man har prioriterat wi-fi som första uppkopplingsval eller helt enkjelt väljer att surfa med wi-fi och inte får tillgång till nätverket. Men man kan ju tycka att det då automatiskt skall koppla om till 3G, Hdspa eller gprs. Hmm vi får forska i detta! Kanske en "glitch" som en firmwareuppdatering kan fixa!

Ja det verkar nästan som det för jag pratade med Sony Ericsson om det och de sa att. När du är ansluten via wi-fi så prioriterar mobilen den anslutningen och därför funkar inte grps anslutningen samtidigt som wi-fi. Så han trodde att det var någon inställning på mobilen som man skulle kunna välja mellan wifi eller gprs men jag har inte lyckats hitta någon för det. Därför skulle det vara kul om flera kan svara på om de har samma fel och ringer till SE så fixar dem det förhoppningsvis med en fw uppdatering bara.

Permalänk

Mm vore ju bra om det automatiskt kopplade över till det vanliga nätet om wi-fi inte funkar! Känns ju logiskt! Vi får väl se om dom styr upp det då! För som jag förstod dej så är det bara så och inget "fel"?
Skål!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om eller hur man sätter på knapp låset under ett samtal?
Vill gärna kunna ha telefonen i fickan med handsfree utan att den ska hålla på att lägga på och massa annat skit.

Permalänk
Medlem

c905..

Ang knapplåset så går det väl att sätta på den automatiskt... Kolla instruktionsboken på knapplås.Där står det hur du gör...

Men jag undrar över vad e det för lampa som blinkar rött?
Lampan sitter på sidan där minneskortet sitter?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marika79
Ang knapplåset så går det väl att sätta på den automatiskt... Kolla instruktionsboken på knapplås.Där står det hur du gör...

Men jag undrar över vad e det för lampa som blinkar rött?
Lampan sitter på sidan där minneskortet sitter?

Ursäkta, men var hittar du den lampan?

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Ja den e svår att se....Om du har telefonen liggandes framför dig, så har du minneskortet till vänster o kontakten där man kan sätta usb/laddaren...Precis till höger om kontakten finns lampan..Om man tittar riktigt noga så kan man se en mörk fläck..Där brukar det blinka rött..Vad fasen e det??Hoppas att ni förstår vad jag menar:)

Permalänk

Kan det vara då du har lite batteri?

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Ehm har telefonen tvout också ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infreeze
Ehm har telefonen tvout också ?

Svar ja. Men det verkar vara svårt att spela upp videos med den. Foton går utmärkt.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy