Permalänk
Medlem

Metaltown 2008

Nu börjar det närma sig! Några swecare som ska dit? Vilka band ser ni mest fram emot?

För mig är det Amon Amarth, Dark Tranquillity, In Flames, Job for a Cowboy, Opeth, Killswitch Engage, Cavalera Conspiracy och Monster Magnet som lockar mest!

Ser ni ett gäng killar med "husbils"t-shirt så är jag en av dem

Permalänk
Medlem

Jag kommer befinna mig där, dock enbart på lördagen.
Banden som lockar mest är väl;
Lillasyster, Dark Tranquillity, Finntroll, Opeth, Amon Amarth och Clutch.

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

Jag och några polare kommer att vara där!
OPETH!

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Skulle hemskt gärna åka dit, men jag ska jobba Pengarna kommer inte räcka till sommaren annars.

In Flames på Grönan var grymt! Hade gärnat sett dem i Götebord oxå

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Jag ska dit!

Har sett ganska många av banden som spelar där, men wtf. Ser mest fram emot att få se Finntroll, Dimmu Borgir, Amon Amarth, In Flames m.m. Förövrigt är lördagens schema riktigt underbart, även om jag skulle vilja byta ut Nightwish.
Visserligen har jag inte sett dem med den nya sångerskan, men mjaa.. Jag vet inte.

Ser ni en kort tjej med rosa hår -dat be me! Säg hej för fan >_O Har dock inte en aning om vad jag ska ha på mig, så jag kan inte beskriva mycket mer än så x] Sawwy.

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

Klart man ska dit när man ändå bor i närheten liksom.

Tyvärr har de ju fuckat upp spelordningen så in i helvete så fredagen känns ju bara meningslös. Två band jag vill se, sonic syndicate och cavalera conspiracy... första och sista... great! Och på lördagen lär man ju inte hinna få i sig en enda öl med tanke på att kötiden till öltälten brukar ligga på 45 minuter och det spelar bra band konstant.

Usel planering, men det blir nog kul ändå.

Permalänk
Medlem

Ska också dit med ett par polare.
Blir nog redigt roligt, har siktat in mig på att se:
Sonic syndicate, Soilwork, Killswitch engage, In Flames och några till.
Blir nog att bulla upp med lite öl på hotellrummet då jag antar att köerna till tälten kommer vara fatala.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Ska dit med brorsan och några polare.

Hade först och främst tänkt att se Cavalera Conspiracy, Dimmu Borgir, Monster Magnet, In Flames, DT och Amon Amarth, men det kommer säkert bli några fler.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea

Förövrigt är lördagens schema riktigt underbart, även om jag skulle vilja byta ut Nightwish.
Visserligen har jag inte sett dem med den nya sångerskan, men mjaa.. Jag vet inte.

Om du har låga krav så går det väl säkert att stå ut:D

Finns tydligen några som tycker att Anette är bättre än Tarja.

Världen är en skrämmande plats...

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem

Far min bjöd mig som skolavslutnings present. Lördagens schema är ju sjukt bra. Kommer ju inte ens ha tid att äta för alla bra band som spelar då!

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

Eller hur, på lördagen är schemat helt galet.
Köerna lär vara helt sjukt långa till både mat och öl.
Var nån där förra året? skulle inte förvåna mig om man får vänta 1h på käk...

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Suck, varför ska ni sörlänningar få allt kul?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Eller hur, på lördagen är schemat helt galet.
Köerna lär vara helt sjukt långa till både mat och öl.
Var nån där förra året? skulle inte förvåna mig om man får vänta 1h på käk...

Matköerna var rätt ok, men ölköerna är helt förkastliga... och om de inte har gjort nånting åt dem det här året (vilket jag tvivlar starkt på) så är det fan ingen idé att ens gå innanför inhägnaden till ölområdet på lördag... kommer ändå inte hinna fram innan nästa bra band börjar.

Och angående Anette vs Tarja... jag gillar faktiskt Anette... det är ju helt annorlunda, men ärligt talat var jag lite trött på Tarja

Permalänk
Medlem

Ja att fixa mat var inget problem! Men som darkmoon skrev så var kön till ölen rätt dryg, plus att de bara sålde mellanöl.

Permalänk
Medlem

Hatar mig själv för att jag inte sparade pengar och snackade med chefen om ledigt till helgen Ni får rocka på In Flames för mig

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Ska dit, synd bara att alla bra band ligger på lördagen, hade gärna sett Danko Jones. Och dom hade ju gärna byta plats på nightwish och Dark Tranquillity.
Samma skit senast DT var där, får spela mitt på dagen:(

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Yup jag är inne hela dagen. Är demonstration mot FRA-lagen innan också om någon har missat. Kungsportsplatsen vid 12 tror jag det var om jag inte minns helt galet.

Ska hinna se Dark Tranquillity, Finntroll, Opeth, Amon Amarth och sen efter det får vi se vad som händer. Blir nog att käka lite och glida runt för att sen kanske se In Flames som avslutning.

EDIT: Självklart lördagen då, fredag var ju inget att se alls...

Permalänk
Medlem

Tycker fredagsschemat är helt OK ändå, så jag är nöjd

Ikväll tar vi husbilen ner till göteborg! Ingen aning om vart vi ska stå, men det löser sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Ja att fixa mat var inget problem! Men som darkmoon skrev så var kön till ölen rätt dryg, plus att de bara sålde mellanöl.

Mellanöl? Va fan

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Mellanöl? Va fan

Kom nog ihåg fel, snackade med polaren igår. I ölinhängnaden var det tydligen starköl, och på matställena var det mellanöl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Kom nog ihåg fel, snackade med polaren igår. I ölinhängnaden var det tydligen starköl, och på matställena var det mellanöl

Alright, låter bättre.
Mellanöl hade varit förjävla tråkigt.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Jävla balle, Opeth har ställt in...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moonglum
Om du har låga krav så går det väl säkert att stå ut:D

Finns tydligen några som tycker att Anette är bättre än Tarja.

Världen är en skrämmande plats...

Jag är inte speciellt kräsen när det kommer till konserter 8D Går på det mesta, även fast jag inte har hört banden förr.

Har hört någon ny låt med Nightwish men tja, jag vet inte. Varken hatar eller tycker om dem, vilket betyder att min åsikt är den samma som när Tarja som sjöng ^^

Nåväl, läste att Opeth hade ställt in, men wtf, det kan jag leva med. Imorgon bär det av

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

Yepp, åker med buss om sisådär 7h, ses där alla

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Afrokam
Jävla balle, Opeth har ställt in...

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Hedersmedlem

Nu ska jag åka in till tåget som går vid 05:45 för att åka till Göteburg! Det blir Metaltown i två dagar för mig. Jag blir nog inte världens lättaste att känna igen, rakat hår runt 185 cm och 96 pannor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Nu ska jag åka in till tåget som går vid 05:45 för att åka till Göteburg! Det blir Metaltown i två dagar för mig. Jag blir nog inte världens lättaste att känna igen, rakat hår runt 185 cm och 96 pannor

Ungefär som jag då... jag är killen med långt hår

Permalänk
Medlem

Lite synd där med Opeth men Satyricon är ju inte helt fel heller

Permalänk
Medlem

Hoppandet under Only for the weak hade fan kunnat sänka bananpiren, harrejävlar vad bra det var.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Afrokam
Hoppandet under Only for the weak hade fan kunnat sänka bananpiren, harrejävlar vad bra det var.

Hade varit jävligt grymt att se hoppandet från bron eller en bit ifrån scenen men hade inte för allt smör i småland gett upp min plats framme vid scenen stog fan där och trängdes för att stå längst fram innan nightwish ens börjat lira på andra scenen.

Måste säga att jag blev positiv överraskad av Killswitchoch dimmu 2 band jag aldrig riktigt gillat men nu jävlar Dock var Soilwork en besvikelse och sen ett plus till Lillasyster dom fick fan igång folket direkt där.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack