Jakten på det "elita" server chassit [många bilder]

Permalänk
Medlem

asso.. fan jag svär.. den här tråden är mer seglivad än en amerikansk film-skurk....

Visa signatur

Antec Case Performance One | Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz @ 3.0Ghz | 4GB Corsair 6400 | Asus Geforce 8800GT |

Permalänk
Avstängd

Denna tråden handlar ju bara om själva båten och vad ni har hittat där osv.
Topic : Jakten på det "elita" server chassit [många bilder]
Vad händer med chassit egentligen?
Tillbaka till topic nu ! 12 sidor onödigt drabbel. och nästan inget chassi?
besviken
men det var ganska kul läsning iaf.. läskig båt dedära

Visa signatur

I want a lover I don't have to love,
I want a girl who's too sad to give a fuck.

Permalänk
Medlem

hehheh okay

Visa signatur

Evil inside

Permalänk
Medlem

Hmm, grym båt, den kan ju bli nåt. Var det inte nån här som hade nån som ville ha den som upprustningsprojekt eller nåt? Fyrbåtar växer väl inte på träd ju... helst ska den ju inte fetmoddas på utsidan utan typ målas upp så det är en fyrbåt igen... tänk er fetlampan... den kan man ju väcka folk med (öh

Bara bilderna som folk lagt upp nu inspirerar ju till en tråd som är fetlång. Tror de kan bli nåt mer av den där båten.

Vidare tror jag att någon har rånat nåt ställe och öst ut stöldgodset där när det blivit trubbel. Bilen är ju dumpad helt klart.

Låg båten i sthlmsskärgårn sa nån?
Projekt, planer på gång?

Visa signatur

"... ååh ja lättar ja flyger ja svävar fram..."

Permalänk
Medlem

Attack of the lensflares! Aaaah

Permalänk
Medlem

Fan man blir ju het på vissa grejer... har ni fått hem chassiet än då?... kan tänka mig att det väger en hel del, kanske svårt om ni e många på motorbåten? aja, lycka till med att få hem den

Visa signatur

[size="-2"]AMD XP1800+ | EPoX 8K3A+(KT333) | 2x256MB TwinMOS PC2700 | Seagate Barracuda IV 80GB | PoV GeForce4 Ti4200XP[/size]
[size="-2"]when the stars start shining, i start modding.[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silent Assassin
Fan vad häftigt, tavlan och teven känner jag igen... kan hända att jag känner snubben som ägde båten... han jobbade på IBM i stockholm som server nisse av något slag...

Konstigt nog så ser hans lägenhet likadant "rent"... nej men det var bara väldigt nära att det var snubben, han hatar ärtor, PC Gamer och läser inte Turtlarna

EDIT: Kan ni ta bilder på bajskorven i del 3

Han kanske fick besök nån gång?

Visa signatur

[size="-2"]AMD XP1800+ | EPoX 8K3A+(KT333) | 2x256MB TwinMOS PC2700 | Seagate Barracuda IV 80GB | PoV GeForce4 Ti4200XP[/size]
[size="-2"]when the stars start shining, i start modding.[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dot
Hmm, grym båt, den kan ju bli nåt. Var det inte nån här som hade nån som ville ha den som upprustningsprojekt eller nåt? Fyrbåtar växer väl inte på träd ju... helst ska den ju inte fetmoddas på utsidan utan typ målas upp så det är en fyrbåt igen... tänk er fetlampan... den kan man ju väcka folk med (öh

Bara bilderna som folk lagt upp nu inspirerar ju till en tråd som är fetlång. Tror de kan bli nåt mer av den där båten.

http://home.bip.net/rck/hosted/swec/fyrboat.jpg

Vidare tror jag att någon har rånat nåt ställe och öst ut stöldgodset där när det blivit trubbel. Bilen är ju dumpad helt klart.

Låg båten i sthlmsskärgårn sa nån?
Projekt, planer på gång?

fan va klockrent... men den skulle ju heta "Das Fyrboat"

Visa signatur

Antec Case Performance One | Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz @ 3.0Ghz | 4GB Corsair 6400 | Asus Geforce 8800GT |

Permalänk
Medlem

hmm, varför tog ni inte bilen di ti vinter?

det har väl varit bra is på mälaren nästan hela vinten nu, iaf i västeråsområdet...

då hade ni ju kunnat ta med er släpkärra osv...angående chassit som ni inte fick ut, nån måste väl ha burit IN det i båten nån gång?

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoc
hmm, varför tog ni inte bilen di ti vinter?

det har väl varit bra is på mälaren nästan hela vinten nu, iaf i västeråsområdet...

då hade ni ju kunnat ta med er släpkärra osv...angående chassit som ni inte fick ut, nån måste väl ha burit IN det i båten nån gång?

Man kan ju alltid vända lådan på sidan/upprätt så får man ut den

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mithril

fan va klockrent... men den skulle ju heta "Das Fyrboat"

Eller Dass Fyrboat med tanke på att någon tryck ut en bajskorv där

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dot
Hmm, grym båt, den kan ju bli nåt. Var det inte nån här som hade nån som ville ha den som upprustningsprojekt eller nåt? Fyrbåtar växer väl inte på träd ju... helst ska den ju inte fetmoddas på utsidan utan typ målas upp så det är en fyrbåt igen... tänk er fetlampan... den kan man ju väcka folk med (öh

Bara bilderna som folk lagt upp nu inspirerar ju till en tråd som är fetlång. Tror de kan bli nåt mer av den där båten.

http://home.bip.net/rck/hosted/swec/fyrboat.jpg

Vidare tror jag att någon har rånat nåt ställe och öst ut stöldgodset där när det blivit trubbel. Bilen är ju dumpad helt klart.

Låg båten i sthlmsskärgårn sa nån?
Projekt, planer på gång?

hehe skön

Visa signatur

r

Permalänk

Renovera upp båten och fixa så att den inte lutar.. det skulle vara perfekta lanstället.. Den kan heta Lanbåten!

Visa signatur

Skoter är livet!
Polaris RMK 600 =)

Permalänk
Medlem

http://home.bip.net/rck/hosted/swec/vi_pa_fyrskeppet.jpg

... inte lika klockren kanske, men nåja...

(hrm, om nån blir sur för att han råkar va me på fotot så säg till... felåt isf... bara fått lite inspiration)

hehe, mithril, egentligen tänkte ja döpa den till fyrbåten, men typsnittet saknade "å" o de va så sent så de enda som kom upp var en blandning av engelska o svenska... das fyrboat låter helt klart bättre ...

lite offtopic, tebax till topic:

båten lutar väl för att den nästan har kantrat lr nåt?

lanbåten, vore ju tufft med en liten datorbåtutflykt i sommar... hehe... finns det trådlöst utmed kusten?

Visa signatur

"... ååh ja lättar ja flyger ja svävar fram..."

Permalänk
Medlem

När släpps den på DVD?

Permalänk
Medlem

Vad har ni gjort bilderna i för program?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dot
http://home.bip.net/rck/hosted/swec/vi_pa_fyrskeppet_mini.jpg

http://home.bip.net/rck/hosted/swec/vi_pa_fyrskeppet.jpg

... inte lika klockren kanske, men nåja...

(hrm, om nån blir sur för att han råkar va me på fotot så säg till... felåt isf... bara fått lite inspiration)

Dot, jag e inte sur. Den e ju riktigt fin. Jag e ju riktigt fin

Permalänk
Medlem

haha grymt clean dotpoint

Visa signatur

r

Permalänk
Medlem

puh, var lite orolig i natt för att du skulle va det, ALmtrask ... hehe.

så fort sweclockers utgivningsavdelning har clearat allt med skivpressarna så släpps de på dvd (men du måste va 18 för å få handla das fyrboat... den innehåller _våld_ på 486:or. )

joel, lite trixande i photoshop löser allt

Visa signatur

"... ååh ja lättar ja flyger ja svävar fram..."

Permalänk
Medlem

Har ni fått tag i chassit eller lät ni det vara?

Permalänk
Medlem

Snälla låt denna tråd dö! Den har tjänat sitt syfte! Låt den vila i frid!

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem

Den här tråden har snart samma status som råttan i pizzan. En vandringsägen.

Permalänk

grrrymt

Visa signatur

ASUS A7N8X | AMD 2400+ | 512 DDR | Radeon 9700

Permalänk
Medlem

hoho.. första gånger jag läser igenom tråden.. dock om jag varit er hade jag länsat båten för länge sen.. .. har den där Q3 pc gamer tidingen.. den e typ från 99-00 tror jag..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

ändå c000lt... gode mkt skit fanns det nog där.. å den där första handen var nog bara en barbara(lr hur det stavas ) hehe

Visa signatur

"I happen to be the man who wrote the code, but Bill made it famous"-David Bradley (Mannen bakom ctrl-alt-delete)

Permalänk
Medlem

måste bara säga, jävligt spooky båt!

Har suttit och läst igenom tråden nu och blir nästan lite rädd asså.
man skulle helt klart vilja veta vad för folk som bott där och sånt.

Permalänk
Medlem

Roligaste jag läst någonsin på ett forum! Detta har underhållt mig i ca 30 minuter nu!

En sak som ni inte skrivit om ännu är att det kan ha varit fler personer där än ni, eller hur? Folk kan ju bara ha dumpat en massa skit där för att bli av med det. Jag menar alltså att alla saker inte behöver hänga ihop. Kattmat + PC-Gamer osv...

Dessutom tycker jag det är tråkigt att ni inte kollade upp mer av pärmarna och annat som kan innehålla info om the real guy... Som andra sagt så måste ju båten varit registrerad och skulle han blivit mördad skulle väl farbror blå varit där och rotat igenom allt, kanske han som ställt till med all oreda..?

Nä nu säger jag emot mig själv så det är bäst jag slutar...

Visa signatur

AMD 64 3500+ Venice S939 + Zalman CNPS7700-CU | MSI K8N NEO2 Platinum nForce3 | 4X 512mb Corsair Value PC3200 | HIS Radeon X850XT PE ICEQ II | 19" TFT - Hyundai L90D+
Min burk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmulaN
Roligaste jag läst någonsin på ett forum! Detta har underhållt mig i ca 30 minuter nu!

En sak som ni inte skrivit om ännu är att det kan ha varit fler personer där än ni, eller hur? Folk kan ju bara ha dumpat en massa skit där för att bli av med det. Jag menar alltså att alla saker inte behöver hänga ihop. Kattmat + PC-Gamer osv...

Dessutom tycker jag det är tråkigt att ni inte kollade upp mer av pärmarna och annat som kan innehålla info om the real guy... Som andra sagt så måste ju båten varit registrerad och skulle han blivit mördad skulle väl farbror blå varit där och rotat igenom allt, kanske han som ställt till med all oreda..?

Nä nu säger jag emot mig själv så det är bäst jag slutar...

Orka åka ut med båt för o slänga lite kattmatsburkar

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

Hehehe coolt värsta fd haxxorlyan! Han bor ensam med en katt & sin dator. Sedan kommer "stygga killar" och han flyr.
Fy fan va cool båt, har letat efter sånna hus här men inte hittat något. Jag skulle ha länsat båten på allt. Allt.

Permalänk
Avstängd

Han var ju kannibal ffs ! Så han åt upp sina LAN kompisar när det var slut på Jolt såklart

Visa signatur

Intel Celeron 2ghz | 256 mb ddr ram | Seagate 60 GB Seagate 120 GB | Intergrerat gfx 64mb sdram | Telia ADSL | WIN XP Home Edition